FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.10.17, 03:49

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473234 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #700 on: 05.09.06, 19:14 »

Jep....kiire oli kova, hinnalla millä hyväänsä ohi.......voi voi.....  thmbup Grin
Olikohan sen arvonen kiire, kun ei voida niitä aivoja käyttää yhtään, vaan ängetään vaan se auto sinne, mistä nopeiten luullaan pääsevänsä...... Grin
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #701 on: 05.09.06, 19:24 »

Tuosta kuvasta nyt ei voi 100 prosenttisesti sanoa, että on ollut Volkswagen kuskin vika, vaikka uskon kyllä, että on ollut.
On tuo voinut olla dösä kuskinkin moka.  Wink

Aaltonen
Former member
« Reply #702 on: 05.09.06, 19:38 »

Tuosta kuvasta nyt ei voi 100 prosenttisesti sanoa, että on ollut Volkswagen kuskin vika, vaikka uskon kyllä, että on ollut.
On tuo voinut olla dösä kuskinkin moka.  Wink

Kyllä se Volkkari kuskin piikkiin tais mennä.........
B777
Former member
« Reply #703 on: 05.09.06, 19:53 »

Olikohan sen arvonen kiire, kun ei voida niitä aivoja käyttää yhtään, vaan ängetään vaan se auto sinne, mistä nopeiten luullaan pääsevänsä...... Grin

Niin, ja olikohan sulla tänään niin kiire, että piti auto parkkeerata invaliidipaikalle ja todeta vielä perään, että ei kiinnosta pätkääkään kuvatkaa pois ja laittakaa foorumille. Aika säälittävää sinänsä, ettei viitsi muualta ettiä parkkipaikkaa thmbdn
Aaltonen
Former member
« Reply #704 on: 06.09.06, 05:43 »

thmbup Tätä minä odotin, juuri tätä kommenttia. Kiitos Mikko!  thmbup
Sinnehän sen minä tööttäsin, myönnän kaiken enkä kiistä mitään. Sielähän se lepäsi lukuisten spottereiden silmien alla, ei sallitulla parkkipaikalla. Kyllä.
Olin jo varma, että pääsin pälkähästä, koska sua ei näkynyt missään, mutta sitten...........
Mutta enivei, kesti vaan harvinaisen kauan, että tää kommentti sulta tuli. Tak.  thmbup
« Last Edit: 06.09.06, 05:50 by Sami Aaltonen »
B757
Former member
« Reply #705 on: 06.09.06, 05:49 »

Sinnehän sen minä tööttäsin, myönnän kaiken enkä kiistä mitään. Sielähän se lepäsi lukuisten spottereiden silmien alla, ei sallitulla parkkipaikalla. Kyllä. Mutta jos Mikko ei sattunut huomaamaan, niin oli sielä muittenkin kuvaajien autoja ei sallituilla parkkipaikoilla parkissa......
Mutta enivei, kesti vaan harvinaisen kauan, että tää kommentti sulta tuli. Tak.  thmbup

Siinä onkin se ero ettei ne muut spotterit esitä täällä teiden ritaria ja kuinka hyvä kuski on. Kyllä tuolla sunkin saarnaamisella (mitä nyt muutaman tästä treadistä lukenut) pitäisi noudattaa liikenne sääntöjä vähän tarkempaan vaikka Buran olis ollut lähdössä.
Aaltonen
Former member
« Reply #706 on: 06.09.06, 05:51 »

Siinä onkin se ero ettei ne muut spotterit esitä täällä teiden ritaria ja kuinka hyvä kuski on. Kyllä tuolla sunkin saarnaamisella (mitä nyt muutaman tästä treadistä lukenut) pitäisi noudattaa liikenne sääntöjä vähän tarkempaan vaikka Buran olis ollut lähdössä.

Olenko minä esittänyt teiden ritaria miettimällä, miten hulluja ihmiset on?  Huh
Eiköhän täällä ihan jotkut muut kehu miten hyvin mutkatiet taituu kun minä.
Finski
Former member
« Reply #707 on: 06.09.06, 06:52 »

Olenko minä esittänyt teiden ritaria

Olet.
Aaltonen
Former member
« Reply #708 on: 06.09.06, 06:54 »

Milläköhän tavalla?
« Last Edit: 06.09.06, 06:59 by Sami Aaltonen »
Juha Kankkonen

Date Registered: 23.07.05

« Reply #709 on: 06.09.06, 07:34 »

Kun täällä on menny nämä jutut näin totiseksi, niin olisi paikallaan pieni keventävä juttu joka sattui omalle kohdalle.

Lähdin amitsusta pyörällä kotia kohti. Pääterveysaseman kohdalla vauhti nousi alamäessa kohtuuliseksi kun huomasin kaverin odottavan bussia pysäkillä. Moikkasin sille kun samalla kolahdin auton perään, auto oli pysähtyneenä suojatien päällä. Naiskuski avasi oven ja kysyi hädissään "Ei kai vaan sattunu mitään?" No ei sattunu. Vielä kun naisella oli kysymys kesken, kuulin apukuskin paikalla istuneen miehen äänen. Ehkäpä vielä hätääntyneempi kysymys "Ei kai vaan autoon tullu mitään?" No tulihan siihen, takapuskuri repsotti.

Aaltonen
Former member
« Reply #710 on: 06.09.06, 07:43 »

No joo totiseksi tämä on menny joo pikkuhiljaa. Ja ihan hauska juttu keventämään savustunutta ilmapiiriä. Joudutko maksumieheksi nyt sitten?
B777
Former member
« Reply #711 on: 06.09.06, 07:47 »

Sinnehän sen minä tööttäsin, myönnän kaiken enkä kiistä mitään. Sielähän se lepäsi lukuisten spottereiden silmien alla, ei sallitulla parkkipaikalla. Kyllä.
Olin jo varma, että pääsin pälkähästä, koska sua ei näkynyt missään, mutta sitten...........

Hei, älä yhtään syytä mua. Itse kaivoit verta nenästä huutelemalla ylimielisiä kommentteja. Ei siinä muuta, mutta kun viimeset pari sivua ollaan täällä ihmisten kiirettä ihmetelty, niin täysin sama asia, että oliko sinulla niin kiire, ettet voinut normaalia vapaata parkkipaikkaa etsiä? Jos ei muuta niin kertoo ainakin asenteesta Wink Minä voin myös ihan hyvin myöntää, että joskus kun porukka ei osaa seurata taustapeiliä ja jurraa vasemmalla kaistalla turhaa niin en mä 5 minuuttia takana roiku vaan meen oikealta ohi vaikkei saisi, yleensä sen jälkeen porukka tajuaa "nukahtaneensa" vasemmalle kaistalle, hyvin tavallinen ilmiö suomessa. Esim. Saksassa ko. ongelmaan ei törmää. Mutta se, että veisin liikuntarajoitteiselta paikan niin rupee menemään ihan oikeesti aika ala-arvoiseksi. Kyllä mä voin myöntää että jonnekin CD-paikalle ja varattu paikoille on tullut auto hetkeksi jätettyä, tai vaikka pitemmäksikin aikaa, samalla tavalla sekin on kiellettyä eikä se sinänsä eroa mitenkään invalidipaikasta, mutta ehkäpä siinä on se pieni tietty ero minkä tajuat itsekin.

Niin kauan kun paasaa jengille monta sivua kuinka pitäisi vilkkua käyttää tai olla ajamatta keskikaistaa tai kuinka millään näistä ei voita kuin maksimissaan minuutin tai jos sitäkään, niin hyvähän se on täällä esittää niin pyhmistä mutta olla sitten liikenteessä ihan samanlainen kuin muutkin. Itsellä ei ainakaan ole mitään ongelmaa myöntää sitä, että tulee ajettua ylinopeuksia, joskus sopivassa mielentilassa oltua astetta tylympi joissakin asioissa jne. No, mutta ehkä se tästä asiasta..

Jari Mäensivu

Date Registered: 31.12.05

« Reply #712 on: 06.09.06, 07:50 »

No joo totiseksi tämä on menny joo pikkuhiljaa. Ja ihan hauska juttu keventämään savustunutta ilmapiiriä. Joudutko maksumieheksi nyt sitten?

Oliko tilanne sellainen että ajoit pyrätietä suojatielle jolla oli auto ? Oliko autolla kolmio ennen suojatietä ?
Mikäli näin oli niin miksi pyöräiläjän tarvitsisi maksaa jotain ?

Mikäli nyt ette ole sattunut lukeemaan ohjeita jotka aiemmin tänne laitoin, niin tässä tulee uusix !

Tärkein perussääntö on, että tullessaan pyörätieltä ajoradalle
pyöräilijän on väistettävä muuta liikennettä, sekä oikealta
että vasemmalta tulevaa.

Kääntyvän auton on aina väistettävä risteävää tietä ylittävää
pyöräilijää.

Risteyksessä autoilijan on väistettävä pyöräilijää myös
silloin, kun autoilijalla on kärkikolmio tai stop-merkki. Oli
suojatie tai ei.

Jos pyörätietä ei ole ja pyöräilijä ajaa ajoradalla,
tasa-arvoisessa risteyksessä autoilijan on väistettävä
oikealta tulevaa liikennettä ­ myös pyöräilijää.

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Juha Kankkonen

Date Registered: 23.07.05

« Reply #713 on: 06.09.06, 08:02 »

Oliko tilanne sellainen että ajoit pyrätietä suojatielle jolla oli auto ? Oliko autolla kolmio ennen suojatietä ?
Mikäli näin oli niin miksi pyöräiläjän tarvitsisi maksaa jotain ?

Pyörätieltä tulin suojatielle, kolmiosta en muista. Onhan tästä jo about 8 vuotta jo aikaa.

Joudutko maksumieheksi nyt sitten?

En joutunu maksaa, vaan annettiin asian olla.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #714 on: 06.09.06, 08:02 »

Moikkasin sille kun samalla kolahdin auton perään, auto oli pysähtyneenä suojatien päällä.

HEHE, vähän vastaava, kuin omalle kohdalleni sattui mopoiässä. Olin pappatunulla (saa nauraa) kylällä pillurallia pyörittämässä (eli kaverin luota tulossa) ja ajoin paikallisen urheiluseuran talon ohi. Siellä oli kohta alkamassa pesäpallokauden avauskokous ja pihassa tietty hirveästi ihmisiä, mukana myös muutama kaverini. Heille sitten siinä fingeriä näyttämään tai jotain muuta vastaavaa ilveilemään ja samassa kun katsoin taas eteenpäin, pamahti. Ajoin siinä mutkassa sellaisessa ehkä max 10:n asteen kulmassa vanhan Talbot Horizonin etulokariin ja siitä kylkeä myöten aina takalokariin asti, jonka jälkeen kaaduin kyljelleni siihen tielle luisuen asfaltilla vielä jokusen metrin. Mopo meni vielä pidemmälle... OK, itselle ei lopulta tullut sen kummempia vammoja kahta murtunutta sormea lukuunottamatta. Ne murtuivat siinä tohinassa murskattuaan sen Talbotin sivupeilin tuhannen säpäleiksi. Sormista ja muusta kolotuksesta huolimatta kuulemma ensimmäinen reaktio oli ollut, että nousin pystyyn ja säntäsin mopolle tarkistamaan, että ei sille vaan ollut sattunut mitään Tongue No, jalkatappihan siitä vääntyi, ei sen kummempaa. Sitten siinä huomasin, että farkun polvi on aivan punainen. Äkkiä sitten lahjetta käärimään ja vammaa tutkimaan. Vaan eihän siellä mitään vammaa ollut. Se punainen siinä polvessa oli maali sen Talbotin kyljestä. Koko kyljen matkalta oli jäänyt kaikki maali mun polveen. Oli vain 5cm leveä pohjamaalin harmaa rantu jäljellä Grin

No, vaikka koko tapausta ei olisi varmaan edes tapahtunut, jos se auto ei olisi siinä mutkassa oikaissut reilusti minun kaistan puolelta, niin paikalla olleen poliisin ehdotuksesta homma pistettiin sitten lopulta "mun piikkiin", sillä mopon vakuutuksessa kun ei ollut edes omavastuuta (ainakaan siihen aikaan). Ei kehdannut pudottaa sen ystävällisen tädin bonuksia. Lopulta siihen Talbotin reuhkaan tuli kalliimpi lommo- ja maalausremontti, mitä se autopahanen ja mun mopo olis maksanut yhteensä Grin Mutta kun se pistettiin mopon vakuutuksen piikkiin, ei kenenkään tarvinnut sitten lopulta kaivella kuvetta. Ja kaikki oli tyytyväisiä Smiley

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
« Reply #715 on: 06.09.06, 08:12 »

Hei, älä yhtään syytä mua. Itse kaivoit verta nenästä huutelemalla ylimielisiä kommentteja. Ei siinä muuta, mutta kun viimeset pari sivua ollaan täällä ihmisten kiirettä ihmetelty, niin täysin sama asia, että oliko sinulla niin kiire, ettet voinut normaalia vapaata parkkipaikkaa etsiä? Jos ei muuta niin kertoo ainakin asenteesta Wink Minä voin myös ihan hyvin myöntää, että joskus kun porukka ei osaa seurata taustapeiliä ja jurraa vasemmalla kaistalla turhaa niin en mä 5 minuuttia takana roiku vaan meen oikealta ohi vaikkei saisi, yleensä sen jälkeen porukka tajuaa "nukahtaneensa" vasemmalle kaistalle, hyvin tavallinen ilmiö suomessa. Esim. Saksassa ko. ongelmaan ei törmää. Mutta se, että veisin liikuntarajoitteiselta paikan niin rupee menemään ihan oikeesti aika ala-arvoiseksi. Kyllä mä voin myöntää että jonnekin CD-paikalle ja varattu paikoille on tullut auto hetkeksi jätettyä, tai vaikka pitemmäksikin aikaa, samalla tavalla sekin on kiellettyä eikä se sinänsä eroa mitenkään invalidipaikasta, mutta ehkäpä siinä on se pieni tietty ero minkä tajuat itsekin.

Niin kauan kun paasaa jengille monta sivua kuinka pitäisi vilkkua käyttää tai olla ajamatta keskikaistaa tai kuinka millään näistä ei voita kuin maksimissaan minuutin tai jos sitäkään, niin hyvähän se on täällä esittää niin pyhmistä mutta olla sitten liikenteessä ihan samanlainen kuin muutkin. Itsellä ei ainakaan ole mitään ongelmaa myöntää sitä, että tulee ajettua ylinopeuksia, joskus sopivassa mielentilassa oltua astetta tylympi joissakin asioissa jne. No, mutta ehkä se tästä asiasta..

Eiköhän anneta tän asian jo olla. Tää menee kokoajan vaan syyttelyksi ja viisasteluksi. En minä mikään pyhimys ole tuola, eilenkin jäi liikenneympyrässä vilkkulaittamatta pari kertaa ja sen sellasta, tuli ajettua ohi rajotustenkin ja ties mitä tuli tehtyä tuola. Pyhimyksestä olen kaukana. Mutta sitä vaan olettaa kun yhteisiä sääntöjä on lakiin töötätty, niin niitä kans noudatettaisiin, ees jollain tapaa. Enkä nyt tarkota tätä pysäköintitapausta, virhe ku virhe. Vaan ihan kaikkea muuta mitä tuola päivän mittaan näkee. Ja jos mun liikenneasenteen katsot siitä, mihin eilen pysäköin auton ni aika pienestä jutuista sen näköjää näkee.  Wink

Mutta joo ehkäpä tämä tästä tällä erää riittää.
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #716 on: 06.09.06, 11:22 »

Lähinnä tilanne oli vaan huvittava, pojat kun eivät voineet ymmärtää väistöliikkeeni ideaa (takana tulleet kaverit kun väistivät huoltoauton vasemmalle puolelle, tyhjälle kaistalle..).

tai sitten ei ehkä tyhjälle kaistalle. Ennemmin sitä ajelee mopolla ojaan kuin rekka-auton keulaan.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #717 on: 06.09.06, 11:22 »

Tämänpäiväinen Iltalehti.

Päätepysäkiltä lähteneen linja-auton nopeus ei ollut ehtinyt kasvaa kävelyvauhtia suuremmaksi kun bussi törmäsi suojatiellä olleeseen helsinkiläismieheen eilen aamupäivällä Helsingin Malmilla.

Linjan 69 vuoro lähti Malmin asemalta kohti keskustan Elielinaukiota aikataulun mukaisesti kello 11.14. Samalla hetkellä helsinkiläinen aviopari oli ylittämässä pysäkin välittömässä läheisyydessä olevaa suojatietä.

- Molemmat olivat jo menneet bussin editse, kun mies jostakin syystä joutui bussin helman alle ja jäi kiinni alavartalon puolelta, selvittää ylikonstaapeli Ari Salonen Malmin poliisipiiristä.

- Uhri kulkeutui bussin alla 18 metriä.

Salosen mukaan vaimo kulki suojatiellä muutaman metrin edellä puolisoaan.

- Hän kuuli kolahduksen ja näki, että takana tullut mies ajautui bussin alle. Järkyttävä tilanne.

67-vuotias mies sai kohtalokkaita vammoja pyörittyään ajoneuvon alustan ja asvaltin välissä.

Linja-auton ratissa ollut noin 40-vuotias naiskuljettaja ei kertomansa mukaan tehnyt lainkaan havaintoja jalankulkijoista.

Poliisipartio jututti alustavasti bussikuskia.

- Kuulustelu on järkevää tehdä vasta myöhemmin. Tämä on melkoinen shokki hänelle.

Kuljettaja puhalsi alkometriin puhtaan nollan.

Minnehän bussikuskilla ollut kiire kun ei ollut havainnoinut jalankulkijoita?

-JukSii-
Jari Mäensivu

Date Registered: 31.12.05

« Reply #718 on: 06.09.06, 11:27 »

Tämänpäiväinen Iltalehti.

Minnehän bussikuskilla ollut kiire kun ei ollut havainnoinut jalankulkijoita?

Olisko niillä joku "aikataulu" ? jota yrittävät noudattaa !

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Olli Vainio

Date Registered: 05.07.01

« Reply #719 on: 06.09.06, 11:32 »

Olisko niillä joku "aikataulu" ? jota yrittävät noudattaa !
Ja se on peruste liikenneturvallisuuden vaarantamiseen?  Roll Eyes

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Pages: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1