Keskustelua liikenteestä

<< < (1401/3019) > >>

Henkka:

Jotenkin siihen sitten turtuu, eikä välttämättä edes joka kerta hoksaa ajatella, että se vastaantuleva voi oikeasti varoittaakin jostain vaarallisesta, kuten poliisista

Tuota tuli mieleen että poliisista varoittamista en oikein ymmärrä. Tai ymmärrän idean mutta samalla tulee ehkä tehtyä karhunpalvelus, eli varoittaa myös päihtyneenä ajavia. Tai vaikkapa autovarasta.
Minä en ainakaan sellaista palvelusta halua tehdä, enkä toisaalta suojele kanssautoilijaa jos antaa itse aihetta pysäytykselle.

mmniemi:

Tuota tuli mieleen että poliisista varoittamista en oikein ymmärrä. Tai ymmärrän idean mutta samalla tulee ehkä tehtyä karhunpalvelus, eli varoittaa myös päihtyneenä ajavia. Tai vaikkapa autovarasta.
Minä en ainakaan sellaista palvelusta halua tehdä, enkä toisaalta suojele kanssautoilijaa jos antaa itse aihetta pysäytykselle.

En minäkään ymmärrä. Sitäpaitsi vahingonilo on paras ilo

hynkel:

Sanoinko jotain siitä 45 minuutista ja sen järkevyydestä? Otin mielestäni vain yleisesti kantaa siihen, että ei ne tauot ja niiden tarve ole ihan tuulesta temmattua. Pieni tauko sopivin väliajoin/-matkoin ei ainakaan voi olla pahasta. Oli se sitten 10 minuuttia kahteen tuntiin, tai 5min tuntiin tai ihan mitä vaan...

Kun puhutaan säädöksistä, niin mikään, mikä kestää 10 tai 5 minuuttia, ei voi olla tauko. Myöskään 14 minuuttia 59 sekuntia ei sellainen ole. 15 minuuttia ja siitä ylöspäin saattaa jo ollakin, jos sinä aikana ei tee yhtään mitään työhön liittyvää eikä myöskään ole vaaraa, että joutuisi tekemään. Tämän takia esimerkiksi odottamine (jos ei tiedetä, koska odotus päättyy) ei ole taukoa, koska siinä ollaan jatkuvassa valmiudessa tehdä jotain. Vaikka se kestäisi 5 tuntia... no, pian sen jälkeen on pakko lopettaa odottaminen ja mennä pitämään taukoa vähintään 30 min.

Kyllä nuo, juuri näiden vaatimusten takia, ovat melko tuulesta temmattuja.

Ps. Monia koukkuselkäisiä ja linkuttavia taihnaisia rekkapekkoja katsellessa tulee mieleen, että sellainen 10 minuutin voimistelutauko joka tunti tien varressa tekisi muutenkin hyvää

Tämän lisäksi pitäisi myös pitää edes tauko viimeistään 4,5 tunnin ajamisen jälkeen, muuten voi poliisi jakaa toistakymmentä päiväsakkoa, joka perusrekkamiehen tuloilla on tietysti toista tonnia.

juice:

Tämän lisäksi pitäisi myös pitää edes tauko viimeistään 4,5 tunnin ajamisen jälkeen, muuten voi poliisi jakaa toistakymmentä päiväsakkoa, joka perusrekkamiehen tuloilla on tietysti toista tonnia.

Mielenkiintoinen ala tuo rekkamiehen elämä, kun silloin tällöin tulee 4 h 31 min ajoa (tai muutama minsa yli) esimerkiksi siksi, että sopivaa taukopaikkaa ei juuri löytynyt kohdalle ja meni minuutilla tai parilla yli tai illalla ei löydy lain vaatimuksia (ruokailu- ja peseytymismahdollisuus) täyttävää taukopaikkaa ja ajat vaikka 15 minuuttia koko päivän ajoajan yli päästäksesi vuorokausilepopaikalle ja tätä sattuu vähintään viikoittain, kuten jokainen rekkaroope tietää. Varsinkin autoille, joille ei ole mitään vakituista linjaa, vaan ajellaan joka päivä eri paikoille kun edellisellä. Tämä kun sattuu kolme kertaa vuodessa niin, että poliisi siitä rankaisee, niin virkavalta pakottaa kuskin pariksi kolmeksi kuukaudeksi palkattomalle pakkolomalle. Tai jos vaikka satut kirjoittamaan vahingossa kiekkoon virheellisen tiedon (Esimerkiksi sakot koska kiekossani luki Korvanen J-M, EI KUULEMMA KELPAA NIMIKIRJAIMET!!!  ) Ja taas jokainen henkilö, joka on joskus piirturin kiekkoon kirjoittanut jotain tietää kuinka lyhyt se nimikenttä on ja silloin tällöin saattaa sattua kirjoitusvirhe tms. ja siitä varmasti sakotetaan. Saakos sihteerit tai vaikka reportterit parin kolmen kuukauden palkattoman pakkoloman jos vuoden sisään sattuu kolme pikkuvirhettä? Yritäpä siinä sitten elättää perhe, maksaa lainat ja syödäkin jotain... Joskus musta tuntuu ison auton ratissa, että vaikka poliisit tulisivat vastaan murhaajaa takaa-ajaessaan, niin ne kääntyvät mun perään kun olen pahempi rikollinen kuin se murhaaja. Niinhän ne kaikki rekkakuskit on murhaajia.

nosturimies:
Niin, tavaran tilaaja  se aikataulut sanelee , ei kuljetusfirma...muistakaapa se.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page