Keskustelua liikenteestä

<< < (1405/3031) > >>

pho201:
Quote

Tilannehan laukeaa hyvin yksinkertaisesti.

Ohitettava hiljentää hieman.
...



Ja i Sverige där jag har sett det, men inte här i Finland.

Meidän suomalaisten asenteissa lienee korjattavaa?

Pekka

TOC:
Quote

Ja i Sverige där jag har sett det, men inte här i Finland.

Meidän suomalaisten asenteissa lienee korjattavaa?

Pekka



Juu,kannattaa käyttää sisäpeiliä muuhunkin kuin taakse katselemiseen.

Katsella omaa pärstää ja ajatella niin kyllä se siittä.......,toimi hyvin allekirjoittaneelle.

Joona:
Quote

Joonalla on arvot kohdallaan. Ennemmin jokainen bussikuski ajaa autonsa täynnä lapsia nurtsille joka kerta kun rekka tulee pimeässä vastaan.


Ihan turha sun on jatkaa tätä trollausta ja yrittää kärjistää. En sanonut joka kerta. Onhan se eri asia, jos vastaantulee rekka poikittain joka vilkuttelee valoja. Enkä puhu mistään yhdestä nopeasta räpsäisystä.

Joona:
Quote

Kysymys ammattiautoilijoille tai niille jotka ovat ajaneet muutakin kuin lasten leikkirekkaa. Mikä on ohjattavuus 60-tonnin yhdistelmässä liukkaalla, jossa paino jakautuu karkeasti 20/40, kun perävaunu kyntää ojan pohjaa? Viekö rekka ja kuski voi katella maisemia vai onko jotain tehtävissä?


Muistan, kun yritin peililiukkaalla tiellä pysäyttää 50km/h vauhdista liikennevaloihin. Jarrutusmatka oli n. 300 metriä. Kärry oli lopulta poikittain. ABS-pistoke oli rikki, joten kärry kampesi sivulle saman tien kun koskin jarrupolkimeen ja yritti lähteä ohi. En voinut tehdä muuta kuin seistä jarrun päällä ja todeta kuinka koko putki menee poikittain. No, selvittiin vahingoilta vääntyneen aisan lisäksi. Ojassa ei ole tarvinnut käydä. Kyllä se varmaan sieltäkin tulee ylös, kunhan vetävillä on pitoa ja perävaunu ei ole poikittain.

Joona:
Quote

Niinpä. Ehkä siinä vaiheessa, kun se rekkakuski näki jo kaukaa, satojen metrien päästä, bussin tulevan vastaan, olisi hänen kannattanut keskittyä valojen välkyttelyn sijaan veivaamaan se rekkansa ojaan. Ilmeisesti kuitenkin kaveri yritti viimeiseen asti saada yhdistelmän oikenemaan, mikä näin jälkikäteen katsottuna oli virhe...

Sinä voit Mikko ihan itse käydä kokeilla ajaa se rekka sinne ojaan. Totta kai se on loppupeleissä parempi vaihtoehto, mutta täytyy myös muistaa, että sekunnit ja metrit juoksee aikamoista vauhtia samalla knu sitä kärryä yrittää saada sieltä ojasta ylös.

Quote

Voisiko olla mahdollista, että se bussikuski ei vain nähnyt sitä kärryä sieltä nupin kirkkaiden valojen takaa? Nuppi kun kuitenkin oli omalla kaistallaan... Kärjistetään vielä lopuksi yhdellä heitolla. Entäs, jos se pitkien räpsyttely päin naamaa aiheuttikin sen, että bussikuski ei nähnyt, mikä hänen kohta osuu?

Kylläpä siinä kärryssä aika paljon valoja yleensä on joka kulmassa ja sivulla, että sen näkee kyllä jos tulee poikittain. Samaten veturi on varmasti seilannut  myös tiellä. Ja on varoitettu vielä vastaantulijaa. Kaikesta huolimatta bussikuski ei tehnyt elettäkään estääkseen onnettomuutta samalla kun toinen yritti tehdä kaikkensa. En tiedä oliko bussikuski sokea vai mikä ***tu viiraa päässä jos ei millään tavalla reagoi vastaantulevaan valoja vilkuttelevaan seilaavaan yhdistelmään.  Mutta noiden ajotyylit huomioon ottaen, en ole lainkaan hämmästynyt.


Quote

Tottakai se oli monien yhteensattumien summa. Lähtökohta kuitenkin on, että tapahtumat saivat alkunsa siitä, kun rekkakuski ajoi, tai päästi autonsa sellaiseen tilaan, mistä ei ollut paluuta. Ihan sama ketä puolustelet ja miten paljon, tätä faktaa et edes sinä pysty kieltämään.

Eli väkisin pitää saada syyllinen kaivettua jollain. Tuo ajoi/päästi autonsa sellaiseen tilaan mistä ei ollut paluuta on aika mielenkiintoinen väite. Totta kai varmasti pitää osittain paikkansa, mutta ensinnäkin kukaan ei aja tai päästä autoaan tuollaiseen tilaan. Toisekseen, olosuhteet muuttuivat aika äkisti. Minä olen itse ajanut täysperällä kuivalla tiellä, jossa minuutin päästä on alijäähtynyttä vettä satanut ja tie muuttuu peililiukkaaksi. Ja se on muuten jännittävä hetki. Se liukkaus kun tulee täysin yllättäen. Ei siihen tarvita kuin pieni heitto, niin kärry saattaa lähteä lapasesta, vaikka minkälainen mies olisi ratissa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page