FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
29.06.17, 12:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 351 352 [353] 354 355 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1463193 times)
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7040 on: 19.09.09, 07:03 »

Se muuttuu henkilökohtaiseksi siinä vaiheessa kun henkilöautoilijat rupeavat keksimään mitä omituisimpia temppuja yrittäessään kouluttaa mua tai jotain muuta vastaavaa, mm. nousee sentteri pikkuauton ikkunasta jne. Onpa mulle näytetty persettäkin ajaessa Grin

Koulutus on aina paikallaan,joka asiassa. Smiley

Toivon että oli naisen perse...... Grin

salgmark miuku telia.com
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #7041 on: 19.09.09, 07:23 »

Koulutus on aina paikallaan,joka asiassa. Smiley

Toivon että oli naisen perse...... Grin

Kyllä mulle työnantajan puolesta järjestyy tarvittavat koulutukset. Ei siihen tarvita henkilöautoilijoita liikenteessä...

Ps. Ei ollut Cheesy
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #7042 on: 19.09.09, 07:28 »

Kyllä mulle työnantajan puolesta järjestyy tarvittavat koulutukset.

Myös jotain tyyliin "anger management"? Grin

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Joona Väisänen

« Reply #7043 on: 19.09.09, 07:44 »

Myös jotain tyyliin "anger management"? Grin

Olen aina niin rauhallinen, etten tarvitse Grin
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #7044 on: 19.09.09, 09:48 »

Kyllä, nuo tilastot osoittavat vain onnettomuuksiin johtaneet, eivät kerro mitään hyvistä ja huonoista.

...

Niin - tietenkin "hyvätkin" kuskit voivat joutua onnettomuuksiin ja olla jopa niihin syyllisiä ja päinvastoin ("huonojen" suhteen). Eivätkö kuljettajan taitotaso, asenne ja liikennekäyttäytyminen kuitenkin tilastollisesti korreloi liikenneonnettomuuksien kanssa ainakin jollain tasolla, kun otanta on riittävän suuri?

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen

« Reply #7045 on: 19.09.09, 10:02 »

Eilisen saldo.

Käväisin kirjastossa ja kaupassa. Yksi nuori kundi tulla tupsahti eteen kolmion takaa. Onneksi ehdin reagoida ajoissa. Vähän ajan päästä toinen toisti saman tempun tällä kertaa ajaen päin punaisia risteyksessä. Minulle paloivat vihreät.

Eihän tuossa sinänsä mitään suurempaa vaaraa olisi ollut, jos olisin edelleen parikymppinen. Eivät näytä tietävän, että tällainen kuusikymppnen ei enää fysiologisesti pysty reagoimaan yhtä nopeasti kuin silloin ennen ja ilmeisesti olettavat, että kaikilla on yhtä nopeat refleksit kuin heillä itsellään on. Jos ei ole, niin sitten vanhus saa ihailtavakseen keskisormen tai jotain muuta hauskaa. Sellaisella pikkujutulla kuin liikennesääntöjen rikkomisella ei tietenkään ole mitään merkitystä.

Joskus tuntuu, että nykyään jotkut ajavat samalla tavalla kuin 100 vuotta sitten, jolloin ei ollut mitään liikennesääntöjä. Erona on vain se, että liikenne on ihan eri luokkaa kuin silloin. Tätä samaa se on nykyisin miltei päivittäin.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jari K Turunen

Date Registered: 27.02.08

« Reply #7046 on: 19.09.09, 12:02 »

Se muuttuu henkilökohtaiseksi siinä vaiheessa kun.....blaa blaa blaa....

Minä olen ajanut rekkaa nyt 7 vuotta, sitä ennen kuorma-autoja vuosia. En minä ole huomannut tuollaista tien päällä, tai jos olen niin senverran harvoin että en niitä muista.

Myös aikatauluista olen lopettanut stressaamisen täysin, tavara on tullut asiakkaalle aina perille. En ole vielä kenkää saanut vaikka kuljetukset myöhästyy, omat lepoajat otan aina niinkuin laki määrää. Samoin sovitan ajamiseni aina olosuhteisiin, liukasta on välillä ollut mutta koskaan se ei tullut yllätyksenä.

Älä nyt vaan provosoidu tästä mutta jos kuljettaja ottaa noin paljon ongelmia työstään niin alkaisin tutkimaan ensin omia asenteita, ja miettisin sitten soveltuvuutta autonkuljettajan ammattiin.
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #7047 on: 19.09.09, 12:22 »

Päivän mittaan nuo kaverini soitellut läpi ja kysellyt, vanhin täytti 70 nyt kesällä ja rekkakortti meni, juurikin iästä johtuen, vai oliko aikaisesta syntymästä, ajeli itse Norjan ajot koska kukaan ei niitä mielellään.
Toiseksi nuorin 68v ajelee enään firmansa lokaautoja, nuorin 47v ajelee edelleen venäjälle jne.
Kukaan heistä ei tunnista noinkin suuria ongelmia, verottaja kaikilla suurin mörkö.Toisella sijalla epäpätevät rekkakortin omistajat jotka keräävät ongelmia mielessään ja kuppilatiimassa.
Sanoivat kaikki että ongelmia saa jos niitä lähtee keräilemään k*rpä ottassa.

Eli lienee pitkällekkin suhtautumisonkelma.
Laskin tuossa äkkiä että heillä yhteensä satoja vuosia tiellä.
Yhdellä oli hetkellinen ongelma kun jonkun poliisipäällikön kurkusta oli roikottanu jossain saunaillassa.Olivat sitten sopineet tuon homman ilman suuria käräjiä.
Tyhmeliinejä pikkuauton, linjaauton, kuorma ja pakettiauton kuskeja olivat kaikki tavanneet tiellä, minäkin näitä nähnny.
Ei niitä voi tappaa kaikkia ja ääni ei maailmaa kaada, eli koitappa Joona kestää. thmbup

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Joona Väisänen

« Reply #7048 on: 19.09.09, 12:29 »

Myös aikatauluista olen lopettanut stressaamisen täysin, tavara on tullut asiakkaalle aina perille. En ole vielä kenkää saanut vaikka kuljetukset myöhästyy, omat lepoajat otan aina niinkuin laki määrää. Samoin sovitan ajamiseni aina olosuhteisiin, liukasta on välillä ollut mutta koskaan se ei tullut yllätyksenä.

Enpä ole väittänyt, että toimisin jotenkin toisella tavalla tai ottaisin esim joistakin aikatauluista stressiä tai ajaisin kuin jokin ***tun reikäpää. Aikatauluista en ole stressannut kuin kiitolinjalla, jolloin tuotiin aina puoli kärryä jakoja takaisin terminaaliin, vaikka kuinka olisi juostu päivän aikana.

Älä nyt vaan provosoidu tästä mutta jos kuljettaja ottaa noin paljon ongelmia työstään niin alkaisin tutkimaan ensin omia asenteita, ja miettisin sitten soveltuvuutta autonkuljettajan ammattiin.

En ymmärrä, että miksi tästä pitäisi provosoitua. En minä ota työstäni mitään ongelmia. Kommentoin vaan lähinnä tuohon miten ****ttaa vain koko ajan, kun tuntuu että on sarjamurhaajapedofiilia pahempi rikollinen. Kyllä se alkaa v|tuttaa rauhallistakin miestä, jos joku tulee sanomaan, että mene sillä rekallas muualle ajamaan tai jotain muuta vastaavaa. Toimistossa on se hyvä puoli, että tommonen vittuilu varmasti tapahtuu suurimmaksi osaksi vain siellä toimistolla. Ajohommissa sitä taas saa kuulla parhaimmillaan missä tahansa.

Jännää on kyllä se, että rinnastat asian heti asenneongelmaan ja soveltuvuuteen ajohommiin. Ottaen huomioon, että aina on kaikki työt hoidettu kuten pitää, mitään ei ole ikinä oikeastaan rikottu ja mitään negatiivista palautetta ei ole koskaan tullut mistään, voisin kuvitella soveltuvani työhöni. Pitäiskö tässä sitten jeesustella että voi kun kaikki on niin ihanaa aina ja hymyilyttää vaan kun joku tulee vittuilemaan jossain ettei heti leimata asenneongelmaiseksi.
Joona Väisänen

« Reply #7049 on: 19.09.09, 12:31 »

Ei niitä voi tappaa kaikkia ja ääni ei maailmaa kaada, eli koitappa Joona kestää. thmbup

Kyllähän minä kestän. Enkä itse asiassa enää oikeastaan tiedä, että mistä helvetistä tässä yritetään edes keskustella.
Arne Wallen

« Reply #7050 on: 19.09.09, 12:32 »

Kyllähän minä kestän. Enkä itse asiassa enää oikeastaan tiedä, että mistä helvetistä tässä yritetään edes keskustella.

Liikenteestä veli hyvä, liikenteestä. Grin

Rangerit kunniaan.
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #7051 on: 19.09.09, 12:33 »

Jännää on kyllä se, että rinnastat asian heti asenneongelmaan ja soveltuvuuteen ajohommiin. Ottaen huomioon, että aina on kaikki työt hoidettu kuten pitää, mitään ei ole ikinä oikeastaan rikottu ja mitään negatiivista palautetta ei ole koskaan tullut mistään, voisin kuvitella soveltuvani työhöni. Pitäiskö tässä sitten jeesustella että voi kun kaikki on niin ihanaa aina ja hymyilyttää vaan kun joku tulee vittuilemaan jossain ettei heti leimata asenneongelmaiseksi.

Avainkysymys lienee sitten - pidätkö työstäsi?

Jos jatkuvasti tulee eteen tilanteita joissa v***ttaa, eikö olisi oman mielenterveyden kannalta parempi joko vaihtaa alaa tai opetella kohauttamaan olkapäitä. Naurat niille viisastelijoille päin naamaa. Eivät ne sitä tilannetta muistele paria minuuttia pidempään joten miksi sinun pitäisi?
Joona Väisänen

« Reply #7052 on: 19.09.09, 13:12 »

Avainkysymys lienee sitten - pidätkö työstäsi?

Jos jatkuvasti tulee eteen tilanteita joissa v***ttaa, eikö olisi oman mielenterveyden kannalta parempi joko vaihtaa alaa tai opetella kohauttamaan olkapäitä. Naurat niille viisastelijoille päin naamaa. Eivät ne sitä tilannetta muistele paria minuuttia pidempään joten miksi sinun pitäisi?

Pidän, erittäin paljon. Eikä semmoisia tilanteita nyt jatkuvasti tule eteen. Tuli vaan mieleen että mitä kaikkea sitä on tapahtunut. Kumma, kun asiaa pitää aina lähteä sitten suurentelemaan ja levittämään laajemmalle.
Arne Wallen

« Reply #7053 on: 19.09.09, 14:04 »

Eikös tuo menny niin että juttu ei tästä porukasta leviä, porukka voi tosin laajeta. Cool
SO sanoi että kunhan sinulla on ensimmäinen rekka hukassa jossain euroopassa, kuskista ei tietoakaan ja vastaanottaja kyselee juustoja, silloin niskakarvat karaistuu.

Rangerit kunniaan.
fishu
Former member
« Reply #7054 on: 20.09.09, 03:58 »

Joskus tuntuu, että nykyään jotkut ajavat samalla tavalla kuin 100 vuotta sitten, jolloin ei ollut mitään liikennesääntöjä. Erona on vain se, että liikenne on ihan eri luokkaa kuin silloin. Tätä samaa se on nykyisin miltei päivittäin.

Älähän nyt, joskus aikoinaan piti auton edessä kävellä mies varoituslippujen kera  Grin
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #7055 on: 20.09.09, 11:51 »

En ihan oikeasti ymmärrä tällästä valittamista. Suomessa liikenne on ihan hemmetin hyvässä jamassa jos vertaa suurimpaan osaan muuhun mailmaan.

Kai se on se kun kaikki on muuten liian hyvin pitää keksimällä keksiä valittamisen aihetta.

My photos on Airliners.net
rainer
Former member
« Reply #7056 on: 20.09.09, 14:12 »

En ihan oikeasti ymmärrä tällästä valittamista. Suomessa liikenne on ihan hemmetin hyvässä jamassa jos vertaa suurimpaan osaan muuhun mailmaan.

Kai se on se kun kaikki on muuten liian hyvin pitää keksimällä keksiä valittamisen aihetta.

No ei tarvii mennä kuin Ruotsiin, siellä liikennekulttuuri on aivan toista luokkaa kuin Suomessa.
Ei juurikaan ole tyhmiä ohituksia ja kaistanvaihtajalle annetaan kohteliaasti tilaa.
petikko
Former member
« Reply #7057 on: 20.09.09, 15:15 »

Lasten
tapaturmaisista kuolemantapauksista
liikenneonnettomuudet aiheuttavat
suurimman osan.
Pekka Holopainen

« Reply #7058 on: 20.09.09, 16:04 »

Minä vertaankin tätä nykymenoa Suomessa menoon aiempina vuosina. Tosin on rehellisyyden nimissä myönnettävä, että paljon on parannustakin tullut. Tiet ovat parantuneet huomattavasti (vaikka viime vuosina ei enää ole näyttänyt riittävän teiden kunnossapitorahaa tänne periferiaan), samoin ajoneuvot.

Jo pelkät nopeusrajoitukset ovat varmasti pelastaneet rutkasti ihmishenkiä. 1970-luvulla ennen yleisnopeusrajoitusta liikenteessä kuoli muistaakseni jopa luokkaa 1000 henkilöä vuodessa. Heti rajoituksen voimaan astumista seuraavina vuosina tämä luku putosi rajusti. Vaikka pieni näkyvä porukka ei noudatakaan rajoituksia, ajaa suuri enemmistö edelleen enemmän tai vähemmän niiden mukaan.

En siis suinkaan tarkoittanut sitä, että "kaikki on päin pers***". Viime vuosina on kuitekin ollut havaittavissa tiettyä sääntöjen kunnioituksen höltymistä osassa kuljettajia. Sille voisi yrittää tehdä jotain, eikö.

Olen kyllä ajanut paljon ulkomaillakin, joten tiedän myös mistä sinä puhut. Tosin en ole edes uskaltanut vuokrata autoa niissä maissa, joissa liikenne muistuttaa "villiä länttä". Niissä maissa kun turisti on liikenneonnettomuuden sattuessa yleensä myös aina syyllinen - ainakin maksumies.

Pekka

rainer
Former member
« Reply #7059 on: 20.09.09, 16:31 »

Tässä taannoin kun bensan hinta lähti nousuun, niin täällä Hesassa tuli sellainen tuntuma,
että entistä harvemmin pysähdytään suojatien eteen ja päästetään odottava jalankulkija
ylittämään tietä. Nykyisin näyttää olevan ajatus, että odotelkoon jalankulkijat pienen hetken,
niin mun jälkeen voivat sitten ylittää tien ja kun bensakin on kallista, niin en nyt viitsi yhden takia painella jarrua.
Toisaalta tuo toimii aika hyvin, vaikka se on vastoin liikennesääntöjä.
Monet jalankulkijat tuntuvat täällä jo oppineen ja odottavat 2-3 sekkaa ja antavat usein sen auton
mennä ja ylittävät sitten rauhassa tien. Tai voihan se olla niin, että eivät uskalla astua suojatielle, kun
lähestyvä auto ei tunnu hidastavan. 
Pages: 1 ... 351 352 [353] 354 355 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1