Keskustelua liikenteestä

<< < (1425/3033) > >>

Juha:
Yöllä oli ilmeisesti alijäähtynyttä vettä satanut ja tuulilasi aivan tönkköjäässä...ei meinannut pois lähtiä

Pe7e:
Toleranssihysteriaa helv**** hyvä teksti.

http://www.iltalehti.fi/autot/200905219609831_ac.shtml

pho201:
Niinhän se on nähtävä, että jos esimerkiksi alkoholin promillerajoihin tulisi nollatoleranssi, onnettomuuksien määrä ei siitä pienenisi mihinkään. Sen sijaan valtion kassa saattaisi sakotettavien määrän lisääntyessä kyllä karttua jonkin verran lisää - tuskin merkittävästi kuitenkaan. Raittiina tähänkin asti ajavaan enemmistöön asia vaikuttaisi vain pelkkänä kiusana ja ylimääräisenä rahanmenona, kun jokaisen olisi hankittava luotettava alkomittari. Kännissä ajavat ajaisivat kännissä aivan kuten ovat tähänkin asti tehneet.

Jos alkoholin vaikutuksen alaisena autoilua tosiaan halutaan vähentää, pitää ensisijaisesti lisätä kiinnijäämisen riskiä eli lisätä poliisin ja muiden liikenneturvallisuuteen vaikuttavien toimijoiden resursseja. Samoin toistuvasti kännistä ratissa kiinni jääneiltä voisi rikoksen välineen eli ajoneuvon ulosmitata valtiolle (pahimipen ongelmien osalta valtio tästäkään tuskin paljoa nettoaisi, koska alkoholistien ajoneuvot ovat usein jo tieliikennelain vastainen "rikos" sinänsä).

Pekka

AYFF:
Kertokaas rattimiehet, pitääkö samalla akselilla henkilöautossa olla täysin samanlaiset renkaat vai saako lain mukaan olla eri kuvio mutta sama koko ja nopeusluokka eli riittääkö kun ominaisuudet ovat samat?

juksii:
Quote

Kertokaas rattimiehet, pitääkö samalla akselilla henkilöautossa olla täysin samanlaiset renkaat vai saako lain mukaan olla eri kuvio mutta sama koko ja nopeusluokka eli riittääkö kun ominaisuudet ovat samat?


Jos renkaissa on eri kuvio, ei sen ominaisuudet todellakaan ole samat. Kuvio on olennainen osa renkaan ominaisuuksia

Mun mielestä pitää olla täysin samanlaiset renkaat.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page