Keskustelua liikenteestä

<< < (1425/3031) > >>

PeteL:
Quote

Ihan tarpeeksi niitä tuossa aamu-, ja iltaruuhkissa autoja liikkuu täälläkin.

Dataa tiepiireittäin tiepiirin vilkkaimmilta osuuksilta (tiepiirien sivuilta):

Uusimaa, Kehä I        83 000 ajoneuvoa /vrk
Uusimaa, Kehä III      52 000 ajoneuvoa /vrk
VT12, Tampere         45 000
VT4, Oulu                 44 200
VT9, Jyväskylä           34 000
VT5, Kuopio              30 000
VT8, Turku             <30 000
VT7, Kotka                26 000

Muilla tieosuuksillahan ei koskaan ruuhkia tavatakaan

susiluoto:
On kuule joskus juhannuksen maissa poikittaisliikennettä vallan mahottomasti rantaan mennessä, et usko miten veneitä heltsinskistä tunkee itään.

Juha:
Yöllä oli ilmeisesti alijäähtynyttä vettä satanut ja tuulilasi aivan tönkköjäässä...ei meinannut pois lähtiä

Pe7e:
Toleranssihysteriaa helv**** hyvä teksti.

http://www.iltalehti.fi/autot/200905219609831_ac.shtml

pho201:
Niinhän se on nähtävä, että jos esimerkiksi alkoholin promillerajoihin tulisi nollatoleranssi, onnettomuuksien määrä ei siitä pienenisi mihinkään. Sen sijaan valtion kassa saattaisi sakotettavien määrän lisääntyessä kyllä karttua jonkin verran lisää - tuskin merkittävästi kuitenkaan. Raittiina tähänkin asti ajavaan enemmistöön asia vaikuttaisi vain pelkkänä kiusana ja ylimääräisenä rahanmenona, kun jokaisen olisi hankittava luotettava alkomittari. Kännissä ajavat ajaisivat kännissä aivan kuten ovat tähänkin asti tehneet.

Jos alkoholin vaikutuksen alaisena autoilua tosiaan halutaan vähentää, pitää ensisijaisesti lisätä kiinnijäämisen riskiä eli lisätä poliisin ja muiden liikenneturvallisuuteen vaikuttavien toimijoiden resursseja. Samoin toistuvasti kännistä ratissa kiinni jääneiltä voisi rikoksen välineen eli ajoneuvon ulosmitata valtiolle (pahimipen ongelmien osalta valtio tästäkään tuskin paljoa nettoaisi, koska alkoholistien ajoneuvot ovat usein jo tieliikennelain vastainen "rikos" sinänsä).

Pekka

Navigation

Up one level

Next page

Previous page