FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
16.12.17, 05:23

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 356 357 [358] 359 360 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1477890 times)
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7140 on: 12.10.09, 18:57 »


Pisti silmään aamun lehden jutussa ulkomaalaisien tunnollisuus. 10% pysäytetyistä ajoneuvoista oli ulkomaalaisia, joten laskennallisesti sakotettujen/huomautettujen kuljettajien joukossa olisi pitänyt olla ulkomaalaisiakin, mutta ei. Lahden alueella liikkuu myös erittäin paljon venäläisiä rekkoja, joilla ei kovin hyvä maine ole. Silti ne loistavat poissaolollaan tässä ratsiassa.
Kertoo mielestäni suomalaisten kuljettajien/kuljetusyrittäjien asenteesta jotain. (ei positiivista)

Eli puskaradio (lälläri) on toiminut hyvin ja ryssäin liikenne on seissyt pääasiassa paikallaan. Toisekseen, niiden hampuusien kanssa esimerkiksi työaikasäädösten selvittely on vähän mitä on. Liian pitkistä työviikoistakaan ei oikein jää kiinni, kun heittää ylimääräiset piirturinkiekot roskakoriin. Tämä ei vaan toimi suomalaisilla ihan samalla tavalla, kun sosiaalitantat saatta vielä vuosienkin jälkeen haluta nähdä niitä kiekkoja, joita kuljetusliikkeellä on velvollisuus sitä varten säilytellä.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7141 on: 12.10.09, 19:45 »

Ryssät on saattanut väistää hyvinkin ratsiat tuossa. Mutta se että 81 kotimaista saa 15 sakkoa ja 25 huomautusta tuntuu uskomattoman suurelta määrältä. Tällaisia lukemia kuvittelin tulevan naapurin kuskeille, en kotimaisille.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7142 on: 12.10.09, 19:54 »

Ryssät on saattanut väistää hyvinkin ratsiat tuossa. Mutta se että 81 kotimaista saa 15 sakkoa ja 25 huomautusta tuntuu uskomattoman suurelta määrältä. Tällaisia lukemia kuvittelin tulevan naapurin kuskeille, en kotimaisille.

Niin, sakot irtoaa vaikkapa siitä, että piirturin kiekkoon on sille 3 neliösenttimetrin kokoiselle alueelle etunimisukunimiyhdistlemän sijaan kirjoitettu vain etunimen nimikirjain ja sukunimi. Ne irtoaa myös siitä, että se perkeleen rakkine yksinkertaisesti unohtuu kerran sen liukuvan n. 30 päivän jakson aikana vääntää tauolle kun ryhtyy taukoa pitämään (suurimman sallitun yhtäjaksoisen työajan ylitys) - TAI - vääntää työasentoon kun tauko päättyy (työaikavalitsimen käyttämättä jättäminen).

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
petikko
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7143 on: 12.10.09, 19:57 »

Niin, sakot irtoaa vaikkapa siitä, että piirturin kiekkoon on sille 3 neliösenttimetrin kokoiselle alueelle etunimisukunimiyhdistlemän sijaan kirjoitettu vain etunimen nimikirjain ja sukunimi. Ne irtoaa myös siitä, että se perkeleen rakkine yksinkertaisesti unohtuu kerran sen liukuvan n. 30 päivän jakson aikana vääntää tauolle kun ryhtyy taukoa pitämään (suurimman sallitun yhtäjaksoisen työajan ylitys) - TAI - vääntää työasentoon kun tauko päättyy (työaikavalitsimen käyttämättä jättäminen).

Jos on niin sekaisin että ei kykene näitä laissa erikseen mainittuja velvoitteta hoitamaan, onko silloin kykenevä rattiinkaan?
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7144 on: 12.10.09, 19:58 »

Jos on niin sekaisin että ei kykene näitä laissa erikseen mainittuja velvoitteta hoitamaan, onko silloin kykenevä rattiinkaan?

On. Oliko sulla muuta?

ps. asetus ei ole
   laki. jos niitä kah-
   ta ei erota toisistaan
   niin kannattaisiko
   ehkä kuitenkin olla
   vain hiljaa.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
petikko
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7145 on: 12.10.09, 19:59 »

On. Oliko sulla muuta?

ps. asetus ei ole laki.

Olet oikeassa. Eihän noista rikkeistä ihan ekana korttia pois oteta.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7146 on: 12.10.09, 20:00 »

Olet oikeassa. Eihän noista rikkeistä ihan ekana korttia pois oteta.

Joo, sen napin painamisen saa unohtaa 2 kertaa kahden vuoden aikana, kolmannesta voi lähteä kortti. Ja sitten ihmetellään, että mikä siinä on, kun systeemi ei oikein palvele tarkoitustaan. Enää puuttuu, että ilmaliikenteen puolelle otettaisiin yhtä älyttömät mallit käyttöön "turvallisuuden parantamiseksi". Ihan oikeasti, kuljettajan tarkkaavaisuuden olisi hyvä keskittyä vähän muualle kuin siihen, missä asennossa se kyttäyslaite milloinkin tuppaa olemaan.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Juha Lampi
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 10.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7147 on: 12.10.09, 20:04 »

Ahh ihanaa! Jatkakaa pojaat, tää näetsen just mallimateriaalia lakia, määräyksiä, säännöksiä, asetuksia, sanktioita ja seuraamuksia käsittelevään Suureen Teemaan: "Se maistuu erilaiselta, riippuen siitä nautitko sitä itse vai syötätkö toisille!" thmbup
petikko
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7148 on: 12.10.09, 20:07 »

Ihan oikeasti, kuljettajan tarkkaavaisuuden olisi hyvä keskittyä vähän muualle kuin siihen, missä asennossa se kyttäyslaite milloinkin tuppaa olemaan.

Säädetäänkö sitä ajon aikana?
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7149 on: 12.10.09, 20:38 »

Säädetäänkö sitä ajon aikana?

Kaikki turvallisuusriskit liittyvätkin nyt ajamiseen, vai? Muulla työturvallisuudella ei esimerkiksi ole mitään merkitystä, koska siinähän kuolee vain sitten kuljettaja ja jotain muita rahtihomoja (jotka sinun ajattelumallisi mukaan ovat ilmeisesti sellainen henkilöstöryhmä, jonka terveydellä ei niinkään ole merkitystä) jos jotain sattuukin. Voisi poika yllättyä, jos tietäisi, miten suuri osa kaikkien raskasta ajoneuvoa työkseen kuljettavien ajasta uppoaa ihan muuhun kuin siihen ajamiseen. Samoin, jos olisit asiaan jollain tasolla perehtynyt, tietäisit, kuinka suuri osa työtapaturmista sattuu missäkin työskentelyn vaiheessa keskimäärin. Aika harva siellä hytissä itseään tai muita teloo (edes sillä autolla).
« Last Edit: 12.10.09, 20:43 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7150 on: 12.10.09, 21:06 »

Noniin, popkornit paistumaan pojat  Grin
Erkki Pulkkinen
Offline Offline

Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7151 on: 12.10.09, 21:34 »

Paskalakit välttävät ulkomaalaisten pysäyttelyä, siinähän voi joutua puhumaan kieliä tai vaikka käsillään ja se itse pääasian saanti eli maksu on epävarmaa.
Heikki Pekkanen
Offline Offline

Posts: 112
Date Registered: 10.08.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7152 on: 14.10.09, 07:49 »

Paskalakit välttävät ulkomaalaisten pysäyttelyä, siinähän voi joutua puhumaan kieliä tai vaikka käsillään ja se itse pääasian saanti eli maksu on epävarmaa.

Kuitti.
Kärsiikö kuitenkin kysyä, monenko vuoden liikennevalvonta kokemuksella asiasta lausut, vai jotain muuta faktaa väitteelle?  Shocked

Täällä itärajan pinnassa kun on annettu ymmärtää, että ainakin "pitkäkilpiset" mielellään maksavat sakot, koska muuten vaikeutuu uuden visan saanti  thmbup ja ylikuormamaksut maksavat heti, kun muuten ei pääse jatkamaan matkaa.

ADZ AGA AGP AMS ARN ATH AXM BAQ BCN BMA BOG BOM BRU BUD CCS CDG CKG CLO CND CPH CTG DEL DUB DUS DXB EOH FCO FRA GIG GOT GRU GVA GYE HAM HEL IST KUL LET LGW LHR LIN LIM LIS LJU LPA LPP MAD MAN MDE MDZ MEL MXP MUC OUL OTP PEI PRG PTY PVA RIX RPR SCL SOF SMR SXF TIA TMP TLL TXL UIO VIE WAW ZRH
Kimmo Huoviala
Offline Offline

Posts: 1275
Date Registered: 27.05.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7153 on: 14.10.09, 08:12 »

Näkyipä taas tänään töihin tullessa yksi talven ylläri. Rekan puoliperävaunun katolta lähti likipitäen yhden neliömetrin kokoinen jääpala irti motarilla, putosi alas tielle reilusti yli yhdistelmän pituuden verran. Eikös yhdistelmän turvallisuuden tarkastaminen ole kuljettajan vastuulla? Turvallista matkaa..
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7154 on: 14.10.09, 09:34 »

Näkyipä taas tänään töihin tullessa yksi talven ylläri. Rekan puoliperävaunun katolta lähti likipitäen yhden neliömetrin kokoinen jääpala irti motarilla, putosi alas tielle reilusti yli yhdistelmän pituuden verran. Eikös yhdistelmän turvallisuuden tarkastaminen ole kuljettajan vastuulla? Turvallista matkaa..

On se ja tollasta ei tietenkään saisi sattua.

Asiasta on keskusteltu ennenkin, mutta joskus sen jään pudottaminen, tai edes tarkastaminen on hyvin hankalaa ellei suorastaan hengenvaarallista. Onneksi nykyään alkaa olla enemmän "tarkastusramppeja" paikoissa joissa kärryjä seisoo. Milloinkohan ne tulevat pakollisiksi ?

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7155 on: 14.10.09, 19:45 »

Mitenköhän kauan tuo Turun paskamotari meinaa olla vielä kiinni (ja minkä takia)? Angry Angry
Lasse Nygren
Offline Offline

Posts: 3076
Date Registered: 23.06.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7156 on: 14.10.09, 20:24 »

Mitenköhän kauan tuo Turun paskamotari meinaa olla vielä kiinni (ja minkä takia)? Angry Angry

Onkos se vieläkin kiinni? Luulin jo, että se olisi saatu maanantai-iltana taas auki. Joillakin tunnelien ohjelmistopäivityksillähän ne jatkuvasti perustelevat näitä tien sulkemisia. Tuo ykköstie on kyllä todella mukava ajaa, kun se on auki, eikä tarvitse poiketa sille seututie 110:lle. Mutta kyllähän tuo ykköstie on todella älyttömän useasti jouduttu sulkemaan sen avaamisen jälkeen.  Tongue

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7157 on: 14.10.09, 20:29 »

Onkos se vieläkin kiinni? Luulin jo, että se olisi saatu maanantai-iltana taas auki. Joillakin tunnelien ohjelmistopäivityksillähän ne jatkuvasti perustelevat näitä tien sulkemisia. Tuo ykköstie on kyllä todella mukava ajaa, kun se on auki, eikä tarvitse poiketa sille seututie 110:lle.
En tiedä onko vielä, mutta sunnuntaina oli. Jouduin silloin ajamaan edestakas sitä 110-tietä, ja oli muuten perseestä kun oli jo tottunut tuohon nopeaan ja mukavaan motariin. Ja aivan tukossa tietysti. Tais se keskinopeus kallistua enemmän 60kmh kuin 80kmh.... Roll Eyes

Sitä vaan mietin että mitenköhän pitkään se on vielä kiinni, koska en varmasti lähde toista kertaa enää ajamaan sitä kinttupolkua... mutta hyvä jos ovat saaneet sen jo maanantaina auki... toivottavasti pysyy tällä kertaa vähän pidempään... Tongue
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7158 on: 14.10.09, 20:47 »

Nyt se pitäis jo auki olla, ainakaan tiehallinnon sivulla ei ole enää häiriölistalla.

Kaikenkaikkiaan tämänviikkoisten järjestelyjen pitäisi olla tällä erää viimeiset. Jos turvallisuusjärjestelmät havaitaan testeissä toimiviksi, tunnelit suljetaan jatkossa vain huoltotöiden, kuten yöaikaan tehtävien pesujen ajaksi.

YLE

petikko
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7159 on: 14.10.09, 21:04 »

On se vaan mystistä kun suomeen rakennetaan joku pikku tunneli tyyliin Vuosaari tai p*läven motari, niin niiden käyttöönottoa pitää lykätä kuukausikaupalla ja tehdä vaikka mitä säätöä.

Oudolla tavalla jossain Norjassa, Sveitsissä ta Itävallassa homma pääsääntöisesti toimii pienemmällä säätämisellä. Ehkä niillä on vähemmän tietoenatoreita ja tielaitoksen yms. insinöörejä?
Pages: 1 ... 356 357 [358] 359 360 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1