Keskustelua liikenteestä

<< < (1433/3031) > >>

PeteL:
Nyt se pitäis jo auki olla, ainakaan tiehallinnon sivulla ei ole enää häiriölistalla.

Kaikenkaikkiaan tämänviikkoisten järjestelyjen pitäisi olla tällä erää viimeiset. Jos turvallisuusjärjestelmät havaitaan testeissä toimiviksi, tunnelit suljetaan jatkossa vain huoltotöiden, kuten yöaikaan tehtävien pesujen ajaksi.

YLE

petikko:
On se vaan mystistä kun suomeen rakennetaan joku pikku tunneli tyyliin Vuosaari tai p*läven motari, niin niiden käyttöönottoa pitää lykätä kuukausikaupalla ja tehdä vaikka mitä säätöä.

Oudolla tavalla jossain Norjassa, Sveitsissä ta Itävallassa homma pääsääntöisesti toimii pienemmällä säätämisellä. Ehkä niillä on vähemmän tietoenatoreita ja tielaitoksen yms. insinöörejä?

hynkel:

On se ja tollasta ei tietenkään saisi sattua.

Asiasta on keskusteltu ennenkin, mutta joskus sen jään pudottaminen, tai edes tarkastaminen on hyvin hankalaa ellei suorastaan hengenvaarallista. Onneksi nykyään alkaa olla enemmän "tarkastusramppeja" paikoissa joissa kärryjä seisoo. Milloinkohan ne tulevat pakollisiksi ?

Turha sitä välineistöä on määrätä pakolliseksi yhtään mihinkään, sehän riittää vallan hyvin, että kuljettajalla on velvollisuus huolehtia asiasta ja käytännön toteutus jää sitten kuljettajan vastuulle. Itse olen miettinyt, josko tuo onnistuisi vaikka levitoimalla tai lentävän maton vuokraamalla...

juice:

En tiedä onko vielä, mutta sunnuntaina oli. Jouduin silloin ajamaan edestakas sitä 110-tietä, ja oli muuten perseestä kun oli jo tottunut tuohon nopeaan ja mukavaan motariin. Ja aivan tukossa tietysti. Tais se keskinopeus kallistua enemmän 60kmh kuin 80kmh....

Sitä vaan mietin että mitenköhän pitkään se on vielä kiinni, koska en varmasti lähde toista kertaa enää ajamaan sitä kinttupolkua... mutta hyvä jos ovat saaneet sen jo maanantaina auki... toivottavasti pysyy tällä kertaa vähän pidempään...

Vai että kinttupolkua. Oletkohan sä tottunut vähän turhan hyvälle?

kille:

Turha sitä välineistöä on määrätä pakolliseksi yhtään mihinkään, sehän riittää vallan hyvin, että kuljettajalla on velvollisuus huolehtia asiasta ja käytännön toteutus jää sitten kuljettajan vastuulle. Itse olen miettinyt, josko tuo onnistuisi vaikka levitoimalla tai lentävän maton vuokraamalla...

Niin. Helppoahan se on vedota lakiin ja asetukseen, kun tehtävän toteus on tehty fyysisesti mahdottomaksi tai hengenvaaralliseksi.

Tikkaat on tietysti keksitty mutta hei, sinne vaan jokainen kokeilemaan neljässä metrissä killumista talviliukkaalla alustalla..

Navigation

Up one level

Next page

Previous page