Keskustelua liikenteestä

<< < (1437/3031) > >>

kille:

Minusta on vain huvittava ja toisinaan ehkä vähän huolestuttavakin lueskella, minkälaisilla asenteilla meidän teillä ammattireiskat ajelee ja yhtenä rintamana kaikkia epäkohtia puolustelee.

Kummallisia fantasioita sinulla on asenteista ja rintamista. Provoilulta haiskahtaa, mutta toisaalta senhän tunnustitkin jo..

Minä en kuulu mihinkään rintamaan, varsinkaan kun en enää harrasta raskasta autoilua kuin muutaman kerran vuodessa. En myöskään puolustele mitään epäkohtaa, sellainen on ihan teitin omaa kuvitelmaa tai lukutaidon puutetta. Asenteeni toki ovat kaikkien vapaasti arvosteltavissa..

Sama ongelma, jää kuorma-auton katolla, koskettaa muitakin maita, joissa talviolosuhteita esiintyy. Totaalista ratkaisua ei ole löydetty muuallakaan. Ehkä jonain päivänä, toivottavasti.

Olisi mielenkiintoista nähdä tietoa siitä, montako onnettomuutta tai vahinkotapausta katolta lentävä lumi tai jää aiheuttaa vuosittain. Sitten voikin vertailla sitä esimerkiksi hirvien tai kauriiden aiheuttamiin onnettomuuksiin ja todeta onkohan tosiaan ihan niin vakavasta asiasta kysymys miltä tuntuu..

Jfredrik:
Kävin K-Euroopassa vähän ajelemassa Sveitsi, Ranska ja Italia akselilla. Ai että teki hyvää taas päästä vähän pois tästä autoilun kehitysmaasta. 

mmniemi:
HEHE, Kimmon vuodatusta kun lukee, niin eipä voi taas todeta, kuin että taisi osua vaihteeksi. Ja mitä tulee siihen puolusteluun, niin hehe, luehan oma viestisi. Kova on tarve kehittää jos jonkinlaista "minä en"-vasta-argumenttia, vaikka siinä viimeisessä viestissä ei käsittääkseni  edes ollut yhtymäkohtaa teikäläiseen

Ps. Onhan tuo nyt täysin idioottimaista verrata jotain hirvikolareita ja kuljettajan mahdollisesti omalla piittaamattomuudella aiheuttamia onnettomuuksia keskenään. Jälkimmäiset on pääosin estettävissä. Jään VOI poistaa sieltä katolta (jos jaksaa ja huvittaa). Jokaista hirveä ja muuta sorkkaeläintä ei voi ampua eikä pakottaa olemaan juoksematta auton alle, vaikka kuinka yrittäisi. Kummallisia vertauskohtia pitää yrittää etsiä, että sen jäämöykyn tekemän tilastotapon saa siloteltua näkymättömiin. Kuitenkin yksikin sellainen on liikaa, jos ja kun se olisi ollut estettävissä...

kille:

HEHE, Kimmon vuodatusta kun lukee, niin eipä voi taas todeta, kuin että taisi osua vaihteeksi. Ja mitä tulee siihen puolusteluun, niin hehe, luehan oma viestisi. Kova on tarve kehittää jos jonkinlaista "minä en"-vasta-argumenttia, vaikka siinä viimeisessä viestissä ei käsittääkseni  edes ollut yhtymäkohtaa teikäläiseen

Niin osuki    siis löylyt kohilleen. En voi uskoa että tääkin täytyy erikseen selittää mutta tarkoitin että en puolustele tätä keskustelun kohteena olevaa asiaa eli kuljettajan vastuuta, enkä sen puoleen muutakaan hölmöilyjä.

Sen sijaan typeryyksiä ja paskapuheita vastaan kannattaa aina puolustautua vaikka ihan huvin vuoksi. Oli ne suunnattu sitten itseen tai muihin.

Ps. Onhan tuo nyt täysin idioottimaista verrata jotain hirvikolareita ja kuljettajan mahdollisesti omalla piittaamattomuudella aiheuttamia onnettomuuksia keskenään. Jälkimmäiset on pääosin estettävissä. Jään VOI poistaa sieltä katolta (jos jaksaa ja huvittaa). Jokaista hirveä ja muuta sorkkaeläintä ei voi ampua eikä pakottaa olemaan juoksematta auton alle, vaikka kuinka yrittäisi. Kummallisia vertauskohtia pitää yrittää etsiä, että sen jäämöykyn tekemän tilastotapon saa siloteltua näkymättömiin. Kuitenkin yksikin sellainen on liikaa, jos ja kun se olisi ollut estettävissä...

Onko? Käytän nyt tässä sinun aseitasi:

EI ole mun ongelma miten ne hirvet ja kauriit sieltä pois saadaan. Kyllä niitä aitoja VOIDAAN rakentaa vaikka kaikkien merkittävien teiden reunoille. Se vaatii vain rahaa ja viitseliäisyyttä. Raha ei korvaa ihmishenkiä. Yksikin hirvikolari on liikaa. Huomaatko miten turhauttavaa keskustella tällasen kanssa?

Ja sitten, onko sellaisia "jäämöykyn tekemiä tilastotappoja" olemassakaan? Missä? Miksi pitää keksiä satuja..

Lopuksi, hyvää on että sulla oli ihan oikeita ideoitakin joilla ensisijaisesti kannattaisi osallistua tällaiseen keskusteluun, erityisesti jos ei ole mitään omaa kokemusta asiasta. Lisäisin tuohon sun ehdottamaan lämmitykseen vielä jonkinlaisen pyöristyksen tai pienen harjakaton. Niillä voisi olla muutenkin aerodynaamisesti edullisia vaikutuksia. Siihen vielä jokin erityisliukas pintakäsittely..

Tosin en tiedä onko tollaisen lämpövastuksen rakentaminen nykytekniikalla auton sähköjärjestelmää käyttäen edes mahdollista. Taloudellisesti varsinkaan.

Pressuvehkeet saanee harjata ja tökkiä kepillä niinkuin ennenkin..

mmniemi:

EI ole mun ongelma miten ne hirvet ja kauriit sieltä pois saadaan. Kyllä niitä aitoja VOIDAAN rakentaa vaikka kaikkien merkittävien teiden reunoille. Se vaatii vain rahaa ja viitseliäisyyttä. Raha ei korvaa ihmishenkiä. Yksikin hirvikolari on liikaa. Huomaatko miten turhauttavaa keskustella tällasen kanssa?

Kyllä yksikin hirvikolari on liikaa, tottakai. Jokainen kolari, tai onnettomuus tuolla liikenteessä on turha.... Mutta älä nyt tee itsestäsi typerää ja väitä, että on yhtä helppo hävittää kaikki hirvet tai rakentaa joka paikkaan hirven liikkumisen estävät aidat, kuin estää jäämöykyn lentäminen toisen niskaan 

Ja sitten, onko sellaisia "jäämöykyn tekemiä tilastotappoja" olemassakaan? Missä? Miksi pitää keksiä satuja..

Älä sitten keksi. Sinähän se vertailua jäämöykkyonnettomuuksien ja sorkkaeläinkolareiden välillä kaipailit  Minä puhuin vain jäämöykyn tekemästä tilastotaposta, en jäämöykkytappotilastosta. Ehkä ei olisi kannattanut olla "kekseliäs", vaan olisi pitänyt kirjoittaa, niinkuin aluksi meinasinkin, eli tilastotappio. Ja se on varmaa, että niin kauan, kun sitä jäätä siellä rekan katolla kuskataan, jossain kohtaa se tilastotapp(i)okin syntyy...

Ps. Ei sitten saa käsittää, että mulla olisi näillä kinasteluilla jotenkin tarkoitus vit**illa. Juu, ei ole. Sinun(kin) kirjoitustavassa on vain monesti tiettyjä piirteitä, joihin on toisinaan aivan pakko puuttua, vaikka aivot käskisivätkin antaa asian olla, ennen kuin saa itse mulkun maineen Mutta kun tää nyt vaan on niin kivaa tää väittely...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page