FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.09.17, 02:04

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 359 360 [361] 362 363 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470358 times)
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator
Offline Offline

Posts: 3129
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7200 on: 16.10.09, 09:56 »

Samalla tässä voitaisiin väitellä miksi henkilöautoilijat ajaa ylinopeutta, eiväthän he voi tehdä niin. Sekin on aika tappavaa. Tässä on tehty vähän nyt kärpäsestä härkänen. Jäämöykyn tippuminen on vain yksi monista asioista mitkä liikenteessä voi tappaa. Jos haluaa välttää mahdollisimman hyvin kuolemisen liikenteessä, pitää pysyä kotona...

Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7201 on: 16.10.09, 10:22 »

Samalla tässä voitaisiin väitellä miksi henkilöautoilijat ajaa ylinopeutta, eiväthän he voi tehdä niin. Sekin on aika tappavaa. Tässä on tehty vähän nyt kärpäsestä härkänen. Jäämöykyn tippuminen on vain yksi monista asioista mitkä liikenteessä voi tappaa. Jos haluaa välttää mahdollisimman hyvin kuolemisen liikenteessä, pitää pysyä kotona...

Kaikki läskiksi -kortti esitetty, taas.

Tottakai sama kuuluu myös muuallekin, lähinnä sitä tarkoitin että asenne vaikuttaa turvallisuus tasoon huomattavasti. Turvallisuudesta huolehtiva kuski yrittää poistaa ne jäät kun huolimaton haistattaa pitkät ja käyttää saman ajan selityksien keksimiseen Tongue
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7202 on: 16.10.09, 10:26 »

Kaikki läskiksi -kortti esitetty, taas.

Tottakai sama kuuluu myös muuallekin, lähinnä sitä tarkoitin että asenne vaikuttaa turvallisuus tasoon huomattavasti. Turvallisuudesta huolehtiva kuski yrittää poistaa ne jäät kun huolimaton haistattaa pitkät ja käyttää saman ajan selityksien keksimiseen Tongue

HEHE, sinäpä sen osasit pukea osuvasti oikeiksi sanoiksi. Sen verran pitää vain lisätä, että näihin keskusteluihin lisää löylyä lyömällä on sitten kiva seurata, joskus nauruakin pidätellen, millaisia selityksiä tällä kertaa keksitään Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14278
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7203 on: 16.10.09, 10:33 »

Mites ois sellanen että terminaalien pihalle sellanen "pesula" mistä rekka mahtuu alta, pestään ne jäät/lumet pois sieltä kärryn katolta ja sitten samat mömmöt päälle mitä lentokoneisiinkin, eli glykolit katolle ja menoksi Grin

Tämä kaikki tietty tapahtuisi automaagisesti, ettei sen rekkajoren tartte nostaa sitä persittä sieltä penkistä, kunhan ajaa sen letkan sieltä pesulaitteen alta... Grin Rekkojen de-icing thmbup
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7204 on: 16.10.09, 10:44 »

Olis tosiaan hyvä jos logistiikkakeskuksen portista ei pääsisi liikenteeseen ennen kuin suihkut on suihkutettu ja rautakangella sorkittu isoimmat jäät pois Roll Eyes Tämä tapahtuisi tietysti nostokorista jossa on tehtävään koulutettu ammattilainen. Sit vasta kun on valmista näyttää porttivahti vihreetä valoa thmbup

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7205 on: 16.10.09, 11:54 »

Hei, entäs tuollainen lentokoneissa käytettävä jäänpoistokumi-tyyppinen sentin parin paksuinen pinnoite siihen kattoon? Ei varmaan olisi aiempiin visioihin verrattuna hirveän kallis asentaa ja kestäisi vähän kovempaakin moukkuuttamista.  thmbup

Toi kyllä irrottaisi kaiken katosta, mutta mitä sille sitten tehtäisiin? Jos sitä ei erikseen poisteta katolta, niin silloin ne varmasti tippuvat muun liikenteen päälle.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7206 on: 16.10.09, 11:59 »

Toi kyllä irrottaisi kaiken katosta, mutta mitä sille sitten tehtäisiin? Jos sitä ei erikseen poisteta katolta, niin silloin ne varmasti tippuvat muun liikenteen päälle.

Oliko tuo nyt sellainen kuuluisa retorinen kysymys? Tongue No kait se irtojää sieltä katolta vaikka sitten lakaistaan pois? Eihän sen katon enää siinä vaiheessa liukas pitäisi olla, kun se jää on irti siitä kumista. Vaarallisempaa kait se itse rekan ajaminen tuolla talvisessa liikenteessä olisi, kuin siellä katolla harjan kanssa pyörähtäminen  Roll Eyes

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7207 on: 16.10.09, 12:06 »

Olis tosiaan hyvä jos logistiikkakeskuksen portista ei pääsisi liikenteeseen ennen kuin suihkut on suihkutettu ja rautakangella sorkittu isoimmat jäät pois Roll Eyes Tämä tapahtuisi tietysti nostokorista jossa on tehtävään koulutettu ammattilainen. Sit vasta kun on valmista näyttää porttivahti vihreetä valoa thmbup

Tässä on taas ongelmana paikan staattisuus. Vietät puolen tunnin tauon tai jätät kuorma-auton yöksi johonkin ja katolle kerääntyy lunta, jota et tällä tavoin saa pois. Vaara ei käytännössä katoa mihinkään kuin hetkellisesti.

Tosin en nyt tiedä tarviiko siihen mitään nostokoria ja erillistä ukkoa. Yhtä hyvin voisi olla korkeussäädettävät puomit, joissa on jotkin pömpelit, joiden ali ajetaan ja ne puhdistavat suurimmat kinokset katolta. Ei tosin irrota kattoon jäätynyttä ainesta, mutta olisi ainakin nopea pahempien kinoksien poistoon ja veisi vähän tilaa, eikä maksaisi kovin paljon. Staattisuus vain on se ongelma, mutta yksinkertaisuus ja edullisuus mahdollistaisi paremman kattavuuden kuin nostimet ja erikseen siihen palkattu työvoima.
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7208 on: 16.10.09, 12:08 »

Oliko tuo nyt sellainen kuuluisa retorinen kysymys? Tongue No kait se irtojää sieltä katolta vaikka sitten lakaistaan pois? Eihän sen katon enää siinä vaiheessa liukas pitäisi olla, kun se jää on irti siitä kumista. Vaarallisempaa kait se itse rekan ajaminen tuolla talvisessa liikenteessä olisi, kuin siellä katolla harjan kanssa pyörähtäminen  Roll Eyes

En kylläkään kovin mielelläni menisi katolle pyörimään talvella, tai edes kesälläkään. Mutta minä nyt olen muutenkin erittäin varovainen, suoranainen työsuojelumannekiini. Sinne täytyisi kivuta, siellä täytyisi pyöriä ilman kaiteita ja sitten täytyisi kivuta alas. Mahtavatkohan kaikki kuskit edes pystyä tällaiseen akrobatiaan mahojensa ja ikänsä kanssa? Vaaralliselta kuulostaa, kun jo pelkästään hytin ja maan välillä pomppiminen aiheuttaa useita loukkaantumisia vuosittain.
« Last Edit: 16.10.09, 12:16 by Sami Ylismäki »
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7209 on: 16.10.09, 12:13 »

Kumma kun täällä huudetaan että pitäisi löytää ratkaisuja, niin sitten kun niitä annetaa, niin niitä ei oteta vakavasti tai sitten kommentoida ollenkaan?

Mikä on vakavasti ottamista? Onko se sitä, että hyväksytään asia kritiikittömästi, vai että pohditaan asiaa myös huonojen puolien osalta?
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7210 on: 16.10.09, 12:15 »

En kylläkään kovin mielelläni menisi katolle pyörimään talvella, tai edes kesälläkään. Mutta minä nyt olen muutenkin erittäin varovainen. Sinne täytyisi kivuta, siellä täytyisi pyöriä ilman kaiteita ja sitten täytyisi kivuta alas. Mahtavatkohan kaikki kuskit edes pystyä tällaiseen akrobatiaan mahojensa ja ikänsä kanssa? Vaaralliselta kuulostaa, kun jo pelkästään hytin ja maan välillä pomppiminen aiheuttaa useita loukkaantumisia vuosittain.

HEH, mitäs sitä  äsken olikaan puhetta selityksistä jne?  Roll Eyes

Jälleen kerran, eihän se ole kenenkään muun ongelma, kuin sen mahan omistajan. Jos ei itse kykene hommaan, pitää palkata vaikka maahanmuuttaja urakkapalkalla sinne katolle heilumaan, tai vaihtaa alaa Tongue Ja kuten aiemmin todettua, mikäli pelkää tippuvansa korkealta ja kovaa, ainahan voi käyttää kaikenmaailman turvavaljaita  thmbup


                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7211 on: 16.10.09, 12:23 »

HEH, nää on just niitä hetki sitten peräänkuulutettuja selityksiä ja venkoiluja, joita on jotenkin niin huvittava lukea  Roll Eyes

Onko tämä se "vapaudu perusteluista" -kortti, kun hyökkää toista vastaan henkilökohtaisella tasolla? Olisin odottanut sinulta vähän enemmän moraalia. Onko tarkoituksesi keskustella vai puskea läpi mielipiteitäsi sellaisinaan?

Ihan vain tiedoksesi, etten ole ammatikseni ajanut kuorma-autoa metriäkään, joten en edusta venkoilullani ammattikuskeja. Minusta on varsin tympeää lukea yksipuolista keskustelua, jossa ei yhtään pohdita esityksien ongelmia käytännön tai lakien kannalta, vaan tyydytään omaan ryhmämielipiteeseen täysin kritiikittömästi ja kaiken lisäksi vajotaan henkilökohtaisuuksiin kaiken sen itsetärkeyden keskellä.

Lailliselta kannalta arvelen, että pomppiminen katolle, katolla ja katolta saattaa olla ristiriidassa työsuojelulain, tieliikennelain ja työehtojen kanssa. Siitä voi sitten lähteä pohtimaan erikseen, mikä on mahdollisuus kunkin lain kohdalla. Mutten nyt tiedä, jaksanko alkaa pohtimaan läpi näitä, kun jo nyt on syytetty venkoilusta ja selittelystä.
« Last Edit: 16.10.09, 12:29 by Sami Ylismäki »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7212 on: 16.10.09, 12:32 »

Hei haloo... En mielestäni mennyt pätkääkään henkilökohtaisuuksiin, mutta jos sen sellaisena otit, nyt on hyvä tilaisuus korjata se olettamus  Wink

Ja jotta tässä nyt ei ihan leimautuisi, niin suosittelen käymään lukaisemassa pari viestiä edelliseltä sivulta minun ja Kimmo K:n viestienvaihdosta...

EDIT: Niin, ja sanonpa vielä senkin, että muutin tuota lainaamaasi viestiäni jo ennen, kuin siihen ehdit puuttua. Ihan siitä syystä, että ei kävisi juuri näin, kuin nyt kävi...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7213 on: 16.10.09, 12:36 »

Kumma kun täällä huudetaan että pitäisi löytää ratkaisuja, niin sitten kun niitä annetaa, niin niitä ei oteta vakavasti tai sitten kommentoida ollenkaan?
Mikä siinä olisi niin vaikeaa, jos jokaisessa rekassa olisi mukana talvikeleillä kokoontaitettava teline, jonka päällä pääsisi auton vierelle poistamaan lumet ja jäät? Kuskit valittavat siitä että ei ole taukopaikoilla noita telineitä, mutta eihän tuollainen veisi edes paljoa tilaa autossa. Siinä voisi olla sitten vaikka vielä kiinnikkeet auton kylkeen sekä rouhekuminen "lattia" millä seisoa, että varmasti olisi turvallista. Jos tämäkään ei turvalliseksi riittäisi, niin sitten vielä turvavaljaat. Wink

Sellainen kokoontaitettava "teline" on itse asiassa olemassa, ammattipiireissä sitä kutsutaan tikapuiksi Grin  Ideasi on hyvä, mutta hidaskäyttöinen ja vaikea toteuttaa standardinmukaiset kiinnikkeet, puhumattakaan ajasta joka telineen siirtelemiseen kiinnikkeestä toiseen vie. Kehittelemisen arvoinen idea sinänsä. Turvavaljaat olisivat ilman muuta pakolliset.


Mites ois sellanen että terminaalien pihalle sellanen "pesula" mistä rekka mahtuu alta, pestään ne jäät/lumet pois sieltä kärryn katolta ja sitten samat mömmöt päälle mitä lentokoneisiinkin, eli glykolit katolle ja menoksi Grin

Tämä kaikki tietty tapahtuisi automaagisesti, ettei sen rekkajoren tartte nostaa sitä persittä sieltä penkistä, kunhan ajaa sen letkan sieltä pesulaitteen alta... Grin Rekkojen de-icing thmbup

On hyvä idea, ja käytössäkin jo niissä paikoissa missä rekkapesula on sataman tai terminaalin vieressä. Ongelma on vaan se, että noita on suhteellisen harvassa paikassa.


Eihän sen katon enää siinä vaiheessa liukas pitäisi olla, kun se jää on irti siitä kumista. Vaarallisempaa kait se itse rekan ajaminen tuolla talvisessa liikenteessä olisi, kuin siellä katolla harjan kanssa pyörähtäminen  Roll Eyes

Toi kommentti .. joko taas provoilet tai sitten sulla ei todellakaan ole mitään tajua miten vaarallista siellä katolla pomppiminen on. Sinne jos kiipeät ja alas tulet voltilla, epäilen että sellaista tyhmyyttä ei maksa edes mikään vakuutus.

Yhtä hyvin voisi olla korkeussäädettävät puomit, joissa on jotkin pömpelit, joiden ali ajetaan ja ne puhdistavat suurimmat kinokset katolta. Ei tosin irrota kattoon jäätynyttä ainesta, mutta olisi ainakin nopea pahempien kinoksien poistoon ja veisi vähän tilaa, eikä maksaisi kovin paljon.

Tollanen? http://www.scrapersystems.com/index.htm


Summa summarum: Tällä saa provoilijat jänkättää kädet ristissä rinnalla, muttei sille asialle mitään tapahdu. Yksikään rekkakuski ei myöskään ole selityksiä velkaa kenellekään. Asialle alkaa tapahtumaan jotain vasta sitten kun sille korkeammalta tasolta osoitetaan huomioita ja lakeja.

Kuljettaja ei voi yksin tehdä asialle paljoakaan, koska on itse välittömässä loukkaantumisvaarassa jos lähtee katolle leikkimään. Katse kääntyykin kuljetuksien tilaajiin, kuljetusliikkeisiin ja lainsäätäjään jotta riittävästi resurssia olisi käytössä kunnollisten varusteiden hankintaan.

Siihen asti, katsellaan kohti talvea ja raportoikaa toki jos kuulette lentävän jään aiheuttaneen onnettomuuksia  Tongue
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7214 on: 16.10.09, 12:45 »

Hei haloo... En mielestäni mennyt pätkääkään henkilökohtaisuuksiin, mutta jos sen sellaisena otit, nyt on hyvä tilaisuus korjata se olettamus  Wink

Ja jotta tässä nyt ei ihan leimautuisi, niin suosittelen käymään lukaisemassa pari viestiä edelliseltä sivulta minun ja Kimmo K:n viestienvaihdosta...

EDIT: Niin, ja sanonpa vielä senkin, että muutin tuota lainaamaasi viestiäni jo ennen, kuin siihen ehdit puuttua. Ihan siitä syystä, että ei kävisi juuri näin, kuin nyt kävi...

Otan "venkoilu"-syytteen varsin henkilökohtaisena hyökkäyksenä, sillä siinä hyökätään henkilöä vastaan laiskuudesta tai sen suuntaisesta. "Selittely"-syyte taas ei perustele mitään, mutta sillä pyritään leimaamaan toisen osapuolen sanomiset vähäpätöiseksi jorinaksi, mikä taas ei kuulu osaksi keskustelua.

Lukaisin eilen tuota keskustelua ja siinä ei ollut kovinkaan syvällisesti pohdittu näiden ehdotuksien käytännöllistä ja laillista puolta, joten halusin kokeilla haastaa haastavan osapuolen perustelemaan kantaansa kattavammin ja ehkä keksimään muitakin tapoja, kuin vain pomppia katolle tunniksi heilumaan keskellä talvea.
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7215 on: 16.10.09, 12:54 »


Olen keksinyt pyörän uudelleen Grin

Harmi, etteivät kerro hintaa. Tuollainen ei voi olla kovin kallis systeemi.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7216 on: 16.10.09, 12:56 »

Toi kommentti .. joko taas provoilet tai sitten sulla ei todellakaan ole mitään tajua miten vaarallista siellä katolla pomppiminen on. Sinne jos kiipeät ja alas tulet voltilla, epäilen että sellaista tyhmyyttä ei maksa edes mikään vakuutus.

No voi vattu... Onko tässä kukaan väittänytkään, että siinä ei olisi omia vaarojaan (joskin keskustelun kiihtymisen toivossa lievästi provosoiden kyllä niitä ehkä vähäteltiin Wink)? Sulla, ja monella muulla vaan nyt tuntuu olevan pahimpana pelkona se rekkapekan loukkaantuminen. Sillä ei tunnu olevan kenellekkään merkitystä, onko siitä katolla olevasta ja sieltä potentiaalisesti irtoavasta jäästä kenties jollekin muulle vaaraa  Huh Tämä on se, mihin minun tekee mieli sanoa sanottavani ja vähän hämmentää aihetta. Ihmettelen myös, mitenhän sitä on tultu toimeen aikaan ennen työsuojeluvaltuutettuja jne...

No mutta, ehkä tässä on kuitenkin parempi pistää pillit pussiin ja ottaa etäisyyttä aiheeseen, ennen kuin todella leimahtaa. Suotta kait tässä puupäitämme yhteen hakataan  Roll Eyes

pp*. Voihan sieltä rekasta lentää jään sijaan vaikka jotain huonosti kiinnitettyä rahtia Grin

*post provo

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7217 on: 16.10.09, 13:01 »

Vastaantulevaa on vaan vaikea pitää turvaväliä.

Nimim. Täpärästi jääpaakkua väistänyt. (ois muuten melko varmaan meikäläisen sijainti tällä hetkellä mullan alla, jos ois osunu)

Niin, tuota vastaantulevaa en huomioinutkaan. Tähän melko simppeli ratkaisu voisi olla sivuilla olevat matalat kaiteet, jotka estävät katonrajassa olevien jääpaakkujen lentämisen sivulle. Eivät olisi myöskään niin herkkiä sivuilla keräämään roskia kuin päädyissä. Ongelmaksi saattaisi tulla katson putsaus laiteellisesti, muuta en nyt keksi.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7218 on: 16.10.09, 13:05 »

Otan "venkoilu"-syytteen varsin henkilökohtaisena hyökkäyksenä, sillä siinä hyökätään henkilöä vastaan laiskuudesta tai sen suuntaisesta. "Selittely"-syyte taas ei perustele mitään, mutta sillä pyritään leimaamaan toisen osapuolen sanomiset vähäpätöiseksi jorinaksi, mikä taas ei kuulu osaksi keskustelua.

Kuten sanoin, muutin sen, että noin ei pääsisi käymään, koska niin ei ollut tarkoitettu. Virheeni oli se, että huomasin virheeni vasta jälkikäteen...

Quote
Lukaisin eilen tuota keskustelua ja siinä ei ollut kovinkaan syvällisesti pohdittu näiden ehdotuksien käytännöllistä ja laillista puolta, joten halusin kokeilla haastaa haastavan osapuolen perustelemaan kantaansa kattavammin ja ehkä keksimään muitakin tapoja, kuin vain pomppia katolle tunniksi heilumaan keskellä talvea.

Niin... Olen tässä odotellut, että joku ottaisi noihin "ehdotuksiini" jotain rakentavaakin kantaa. Tai vastaavasti niiden ammattireiskojen puolelta jonkinlaisia omia mietteitä asiasta. Mutta näitä taitaa saada odotella maailman tappiin. Sen sijaan on tullut tyrmäysiskuja milloin minkäkin lain tjsp. muodossa. Että sellaista "laadukasta keskustelua". Sitten vielä ihmetellään, kun vääräleuat provoilee...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7219 on: 16.10.09, 13:09 »

Joo, ikävä olisi katsella joka huoltiksen pihalla makaavia rekkakuskeja, siis näitä katolta pudonneita.
Ehdotuksena, koska ilman ehdotusta olen tyhymä, tikkaat jotka kiinnitetään, koukulla, lenkillä tms. eivät sitten lipeä.Puukenkien sijaan kunnon kengät tai saappaat, T-paidan tai nahkaliivien sijaan kunnon takki.
Noniin nyt pääsee kuski sinne kopin katolle turvallisesti, sitten työnantajan kustantamat turvavaljaat jotka voi kiinnittää katolla olevaan koukkuun, lenkkiin tms.
Pitkävartinen kuminuija ettei tarvitse kumartua ja muovinen lumilapio ettei tule naarmuja, pelkästään kävelemällä ja kuminuijalla kolistelemalla jää lohkeaa, ohut aluminipelti taipuu hiukkasen askeleen alla ja jää lohkeaa, nuijan kopautus ja taas lähtee.

Mietin tuossa, mites nuo lumenluojat pysyvät kaltevalla peltikatolla, se hassu naru ne siellä pitää, muutoin toimii tuo vanha sanonta hiukka muunneltuna, "lähtee kun rekkakuski liukkaalta peltikatolta".
Eihän rekkakuskit ole talkkareita huonompia, eihän.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Pages: 1 ... 359 360 [361] 362 363 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1