Keskustelua liikenteestä

<< < (1445/3031) > >>

mmniemi:
Quote

Otan "venkoilu"-syytteen varsin henkilökohtaisena hyökkäyksenä, sillä siinä hyökätään henkilöä vastaan laiskuudesta tai sen suuntaisesta. "Selittely"-syyte taas ei perustele mitään, mutta sillä pyritään leimaamaan toisen osapuolen sanomiset vähäpätöiseksi jorinaksi, mikä taas ei kuulu osaksi keskustelua.

Kuten sanoin, muutin sen, että noin ei pääsisi käymään, koska niin ei ollut tarkoitettu. Virheeni oli se, että huomasin virheeni vasta jälkikäteen...

Quote

Lukaisin eilen tuota keskustelua ja siinä ei ollut kovinkaan syvällisesti pohdittu näiden ehdotuksien käytännöllistä ja laillista puolta, joten halusin kokeilla haastaa haastavan osapuolen perustelemaan kantaansa kattavammin ja ehkä keksimään muitakin tapoja, kuin vain pomppia katolle tunniksi heilumaan keskellä talvea.


Niin... Olen tässä odotellut, että joku ottaisi noihin "ehdotuksiini" jotain rakentavaakin kantaa. Tai vastaavasti niiden ammattireiskojen puolelta jonkinlaisia omia mietteitä asiasta. Mutta näitä taitaa saada odotella maailman tappiin. Sen sijaan on tullut tyrmäysiskuja milloin minkäkin lain tjsp. muodossa. Että sellaista "laadukasta keskustelua". Sitten vielä ihmetellään, kun vääräleuat provoilee...

susiluoto:
Joo, ikävä olisi katsella joka huoltiksen pihalla makaavia rekkakuskeja, siis näitä katolta pudonneita.
Ehdotuksena, koska ilman ehdotusta olen tyhymä, tikkaat jotka kiinnitetään, koukulla, lenkillä tms. eivät sitten lipeä.Puukenkien sijaan kunnon kengät tai saappaat, T-paidan tai nahkaliivien sijaan kunnon takki.
Noniin nyt pääsee kuski sinne kopin katolle turvallisesti, sitten työnantajan kustantamat turvavaljaat jotka voi kiinnittää katolla olevaan koukkuun, lenkkiin tms.
Pitkävartinen kuminuija ettei tarvitse kumartua ja muovinen lumilapio ettei tule naarmuja, pelkästään kävelemällä ja kuminuijalla kolistelemalla jää lohkeaa, ohut aluminipelti taipuu hiukkasen askeleen alla ja jää lohkeaa, nuijan kopautus ja taas lähtee.

Mietin tuossa, mites nuo lumenluojat pysyvät kaltevalla peltikatolla, se hassu naru ne siellä pitää, muutoin toimii tuo vanha sanonta hiukka muunneltuna, "lähtee kun rekkakuski liukkaalta peltikatolta".
Eihän rekkakuskit ole talkkareita huonompia, eihän.

mmniemi:
Quote

Niin, tuota vastaantulevaa en huomioinutkaan. Tähän melko simppeli ratkaisu voisi olla sivuilla olevat matalat kaiteet, jotka estävät katonrajassa olevien jääpaakkujen lentämisen sivulle. Eivät olisi myöskään niin herkkiä sivuilla keräämään roskia kuin päädyissä. Ongelmaksi saattaisi tulla katson putsaus laiteellisesti, muuta en nyt keksi.


Mikäs fysiikan laki sen määrää, että se jäälaatta lentää automaattisesti suoraan taakse? Ei tuollainen jäälaatta ole aerodynaamisilta ominaisuuksiltaan yhtään sen ihmeellisempi, kuin esim. aitan ovi, joka eräässä harmittavassa tapauksessa sidonnan petettyä otti peräkärryssä vähän ilmaa alleen ja lensi suoraan vastaantulevan henkilöauton tuulilasista läpi...

Miksi pitää yrittää keksiä hidasteita, kun oikeasti pitäisi yrittää keksiä esteitä?

mmniemi:
Hyvä Arne. Sait sanottua tavoittelemani asian ilman kiihkoiluja 

Nyt voin ehkä malttaa mieleni ja jäädä seuraamaan keskustelun kehittymistä sivusta. Ainakin seuraavaan provosyyhyyn saakka

fishu:
Quote

No voi vattu... Onko tässä kukaan väittänytkään, että siinä ei olisi omia vaarojaan (joskin keskustelun kiihtymisen toivossa lievästi provosoiden kyllä niitä ehkä vähäteltiin )? Sulla, ja monella muulla vaan nyt tuntuu olevan pahimpana pelkona se rekkapekan loukkaantuminen. Sillä ei tunnu olevan kenellekkään merkitystä, onko siitä katolla olevasta ja sieltä potentiaalisesti irtoavasta jäästä kenties jollekin muulle vaaraa   Tämä on se, mihin minun tekee mieli sanoa sanottavani ja vähän hämmentää aihetta. Ihmettelen myös, mitenhän sitä on tultu toimeen aikaan ennen työsuojeluvaltuutettuja jne...


Se mitä sinä teet, on oma asiasi, mutta kun työnantajalle annetaan oikeus laiminlyödä työturvallisuus, niin siinä mennään pahasti metsään. Ennen työsuojelua tapahtui paljon työtapaturmia, jotka johtivat kuolemiin, pahoihin vammautumisiin ja hankaliin työolosuhteisiin. Samanlain kuin ennen tieliikenneturvallisuuden kehittymistä oli moninkertaisesti enemmän vakavia onnettomuuksia, vaikka autoja oli vähemmän.

Arvelisin katoilla keikkumisen olevan suhteellisesti selkeästi vaarallisempaa, kuin katoille kerääntyvän jään ja lumen aiheuttama riski muulle liikenteelle. En muista lukeneeni kovin monia uutisia sen aiheuttamista henkilövammoista. Sen sijaan tosin kuskeja tuntuu vähän väliä kompastuvan hytin ja maan välillä sekä kuormatilan ja maan välillä, eikä korkeutta ole useita metrejä.

Olisi varmaan kohtuullista, kohtuullisempaa kuin kuskien heiluminen katoilla, kehittää turvallisuutta asentamalla näitä katon putsauspömpeleitä sopiviin paikkoihin, kun hinta ei varmaankaan ole kovin korkea ja suurin osa systeemin kuluista on hankintahinta. Käytännön toimivuudesta ei sitten ole tietoa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page