Keskustelua liikenteestä

<< < (1449/3031) > >>

Mikko86:
Quote

Mikä on se tilanne käytännössä että koko kattoon kohdistuisi tuollainen paino?

No niin kuin mainittiin, että vaatis sellaset 1250 rekkajorea makaamaan sen pressukaton päälle. Mitenköhän siinä työturvallisuusasiat otettaisiin huomioon

Tuossa joku suuntaa antava kaava matikkaa hallitseville http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=117325&lan=fi Oisko se vähän alta sadan metrin lumikerros katolla, jonka se kärry kestää

AnttiH:
Tähän väliin taas pieni "kevennys":

Suomalaista tasoristeyskulttuuria

Varsinainen actioni alkaa vasta puolivälin paikkeilta.

rsuomi:
Quote

Tähän väliin taas pieni "kevennys":

Suomalaista tasoristeyskulttuuria

Varsinainen actioni alkaa vasta puolivälin paikkeilta.


Joo,o... Vieläkö noita "lättähattuja" on liikenteessä?

terv. risto

AnttiH:
Quote

Joo,o... Vieläkö noita "lättähattuja" on liikenteessä?

terv. risto


Kaupallinen liikenne loppui jo 80-luvun lopussa, mutta lähinnä kesäisin noilla ajetaan edelleen jonkin verran museoajoja.

hynkel:
Quote

Mikä on se tilanne käytännössä että koko kattoon kohdistuisi tuollainen paino?

Edit: Jos tauon aikana puoliperävaunun katolle on satanut 5cm lunta niin se läjä painaa n. 160kg. Paino voi tuplaantua jos lumi on märkää. Luulisi että autoilijoitsijaa kiinnostaa putsata katto jo lisääntyvän kulutuksen takia, minua ainakin kiinnostais.


Eihän sellaista tilannetta käytännössä ole, tarkoitus oli havainnollistaa, miten suuresta pistekuormasta on kyse kun siellä katolla tallustaa. Jos siellä on vain muutama kerros kuitua tai joku vanha mätä vanerikatto, niin ei se vaan kestä. Jos kuski ei suoraa tipahda läpi, niin katto ainakin menee entistä huonompaan kuntoon ja mutkalle.

Tauon yhteydessä/sen jälkeen (joka kuitenkin vietetään jossain muualla kuin terminaalin pihalla) se katon putsaus on vielä astetta vaikeampaa. Vaikutus kulutukseen on aika pieni, ilmanvastus on vain yksi osa kulutusta ja siitä merkittävin yksittäinen osa syntyy auton/kärryn takana, ei ilman virratessa reunoja pitkin tai törmätessä nokkaan.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page