Keskustelua liikenteestä

<< < (1449/3033) > >>

rsuomi:

Tähän väliin taas pieni "kevennys":

Suomalaista tasoristeyskulttuuria

Varsinainen actioni alkaa vasta puolivälin paikkeilta.

Joo,o... Vieläkö noita "lättähattuja" on liikenteessä?

terv. risto

AnttiH:

Joo,o... Vieläkö noita "lättähattuja" on liikenteessä?

terv. risto

Kaupallinen liikenne loppui jo 80-luvun lopussa, mutta lähinnä kesäisin noilla ajetaan edelleen jonkin verran museoajoja.

hynkel:

Mikä on se tilanne käytännössä että koko kattoon kohdistuisi tuollainen paino?

Edit: Jos tauon aikana puoliperävaunun katolle on satanut 5cm lunta niin se läjä painaa n. 160kg. Paino voi tuplaantua jos lumi on märkää. Luulisi että autoilijoitsijaa kiinnostaa putsata katto jo lisääntyvän kulutuksen takia, minua ainakin kiinnostais.

Eihän sellaista tilannetta käytännössä ole, tarkoitus oli havainnollistaa, miten suuresta pistekuormasta on kyse kun siellä katolla tallustaa. Jos siellä on vain muutama kerros kuitua tai joku vanha mätä vanerikatto, niin ei se vaan kestä. Jos kuski ei suoraa tipahda läpi, niin katto ainakin menee entistä huonompaan kuntoon ja mutkalle.

Tauon yhteydessä/sen jälkeen (joka kuitenkin vietetään jossain muualla kuin terminaalin pihalla) se katon putsaus on vielä astetta vaikeampaa. Vaikutus kulutukseen on aika pieni, ilmanvastus on vain yksi osa kulutusta ja siitä merkittävin yksittäinen osa syntyy auton/kärryn takana, ei ilman virratessa reunoja pitkin tai törmätessä nokkaan.

rsuomi:
Niin, olen ajanut monta vuotta noiden (myös noiden) rekkojen takana, enkä yhtään vähättele tuota "lumipaakkujen" irtoamista, takana tulevien tuulilasiin. Muutama "kiperä tilanne" on ollut itselläkkin. Mielestäni paras keino on pitää kunnon välimatka edellä ajavaa rekkaan.

Kun ei olis aina niin kiire....

Tälläinen tarina.  mies tuli lossille ja kehui  naapurileni miten kovaa hän oli ajanut Helsingistä Nauvoon, 20. minuuttia nopemmien kuin yleensä. Kehui kaverille... Kaveri sanoi sinä olet ajanut ylinopeutta ja vaarantanut monen hengen. "vi**iletko minulle?" Vi***len. Mihin sä laitat sen 20 minuuttia?Onko sulla jokin "pankki" mihin tallennat tuon 20 minuuttia? Antaa rekkojen kulkea, mutta itse ainakin pidä "etäisyyttä" niihin. Ei ne kiihdy mäessä niinkuin henkilöautot. Itselleni ei ole ollut mikään ongelma. Arvostan "rahtareita"

terv. risto

tom_joke:

Siis häh?

Katolla on jäätä. Jää on kiinni katossa, tiukasti.

Eikö jää siitä huolimatta mielestäsi ole liukasta?

Jos vastaat ei, kannattaa käydä enemmän ulkona talvisin 

Missä kohtaa viesteissäni olen käskenyt että sinne katolle pitäisi mennä seisomaan? Kaipa se pitää rautalangasta vääntää että ymmärretään edellinen viestini. Noissa rekkamiesten viesteissä on ollut siitä että se katto on liukas, oli siellä jäätä tai vettä. Jos se on jo niin pirun liukas jo pelkällä vedellä, miten sinne voi jää jäädä tiukkaan kiinni? Ja miksi se jäälaatta sieltä lähtee sitten lentoon pelkän ilmavirran voimasta, jos satakiloinen rekkamies ei pysty tätä niin tiukassa olevaa jäätä irroittamaan.
Aiemmassa viestissä puhuin telineistä, jotka joku vitsikkäästi nimesi sitten tikkaiksi, en kuitenkaan tarkoittanut mitään A-tikkaita, vaan sellaista tikkaiden ja telineen hybridiä, jossa olisi tasainen esim. 2mx0.5m seisontaosa joka on sitten sitä karheaa kumia.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page