FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.10.17, 05:32

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 363 364 [365] 366 367 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473278 times)
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7280 on: 19.10.09, 19:32 »


Välillä kyllä oikeasti tuntuu, että nopeusrajoitukset valitaan täysin hatusta vetämällä.
Osuipas sopivasti tämä nopeuskeskustelu, kun aioinkin siitä itse kirjoittaa. Tänään kävin EFHK:lla veljen poppoon hakemassa ja tuossa vt 2:lla Forssan ja Karkkilan välissä "Loukun"-risteyksessä on tehty Forssan puolelle tasaiselle kankaalle ohituskaistat molempiin suuntiin samaan kohtaan(kuten pian ajankohtaisessa Jokioisten maantietukikohdassakin). Se on siinä jo aika kauan ollut valmiina ja tänään siis hokasin että, ei helskuta sentään, 1km siitä Forssaan päin on satasta, mutta siinä ohituskaistoilla on 80 ja siitä Karkkilaan päin se jatkuu 80:nä. Tosin se 2-3v sitten oli vielä 100 sielläkin. Mutta siis mikä järki on ohituskaistaosuudella olla 80-rajoitus? Ketä se auttaa laillisesti ajaen?. Tasainen osuus, jokainen rekka yms painaa sen 89 lasissa siinä. Ohittaa voit turvallisesti kun vaan rikot rajoitusta, et muuten. Ehkä siinä sitten voi ohittaa sen 1/100:sta kerrasta kohdalle osuvan papparaisen joka ajaa 65:ttä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7281 on: 19.10.09, 19:44 »

Osuipas sopivasti tämä nopeuskeskustelu, kun aioinkin siitä itse kirjoittaa. Tänään kävin EFHK:lla veljen poppoon hakemassa ja tuossa vt 2:lla Forssan ja Karkkilan välissä "Loukun"-risteyksessä on tehty Forssan puolelle tasaiselle kankaalle ohituskaistat molempiin suuntiin samaan kohtaan(kuten pian ajankohtaisessa Jokioisten maantietukikohdassakin). Se on siinä jo aika kauan ollut valmiina ja tänään siis hokasin että, ei helskuta sentään, 1km siitä Forssaan päin on satasta, mutta siinä ohituskaistoilla on 80 ja siitä Karkkilaan päin se jatkuu 80:nä. Tosin se 2-3v sitten oli vielä 100 sielläkin. Mutta siis mikä järki on ohituskaistaosuudella olla 80-rajoitus? Ketä se auttaa laillisesti ajaen?. Tasainen osuus, jokainen rekka yms painaa sen 89 lasissa siinä. Ohittaa voit turvallisesti kun vaan rikot rajoitusta, et muuten. Ehkä siinä sitten voi ohittaa sen 1/100:sta kerrasta kohdalle osuvan papparaisen joka ajaa 65:ttä.

Joo, ja sitten kun on vielä niitäkin, missä toiseen suuntaan ajaessa (sinne suuntaan, mihin on kaksi kaistaa) on satasen rajoitus, mutta toiseen suuntaan 80:n rajoitus. Joskus tullut yllätyksenä, kun on tottunut, että noiden ohituskaistojen kohdalla on lähes aina se 100:n rajoitus...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7282 on: 20.10.09, 04:38 »

Eikai nyt työturvallisuutta ehdontahdoin rikota ja työnantaja tai kukaan muukaan ei voi pakottaa rikkomaan työturvallisuusmääräyksiä. Siinä on helposti aikamoinen poppoo oikeudessa vastaamassa tekosistaan.

Eikai tuossa mitään huvittavaa ole. jos naurattaa oikein kovasti, varmaan työsuojelupiiri saa naurun pois naamalta kun kertoo että ihan oikeasti noin tehdään telineiden kanssa.

Niin.. ja kyllä meikäläinen sen verran itsekäs kehtaa olla, että sillei ensisijaisesti lähden kyllä suojelemaan vähän omaa hyvinvointiani enkä ehdoin tahdoin koita itseäni "oikean asian puolesta" tappaa tai vammauttaa. Katolla kiipeillessä riski tappaa tai vammauttaa itsensä on kuitenkin moninkertainen siihenkin verrattuna, että joku muu kuolisi tai vammautuisi sen takia, että sinne katolle jätettiin menemättä.

Quote
HIASissakin oli spotterikoroke tarkastettu ja siellä oli telinekortti nähtävillä.

Nykyään tuo homma alkaakin toimia jo kohtuullisen hyvin, vaikka suurin osa vanhan liiton miehistä ja muista "ennen oli paremmin"-jääräpäistä tuota pitävätkin täysin turhana.

Jos oon oikein ymmärtänyt tämän keskustelun annin, niin rekkajore ei voi missään tapauksessa rikkoa pienintäkään työturvallisuusmääräyksen nyanssia, mutta muista lain vaatimista asioista voi vähän puukengät jalassa luistaa.

Tässähän on nyt kyse siitä, että ehdotetaan uudeksi, "oikeaksi" menettelytavaksi sellaista, joka yksikäsitteisesti on sekä laiton että myös terveydelle vaarallinen. Tämä johtuu kenties parista seikasta:

1) ei ymmärretä mitä käytännön vaatimuksia todellisuudessa on olemassa, liittyen itse työhön ja siihen ympäristöön, missä se pitäisi tehdä. on esimerkiksi täysin naurettava ajatus, että voitaisiin lähteä sooloilemaan vastoin alan standardeja, joita maailmanlaajuisesti noudatetaan.
2) ei ymmärretä, miten pahoja vammoja "pelkkä kaatuminen" voi aiheuttaa, putoamisesta puhumattakaan.

Suomeksi sanottuna: kokonaisuus huomioon ottaen ehdotuksen toteutus ottaisi takapakkia nykytilanteeseen verrattuna!

Tässä ei ole kyse myöskään mistään pienimmistä nyanneista, kun tämä teline/koroke/tikasasia on yksi työturvallisuussäädösten pääkohtia. Voit itseksesi pohtia, johtuuko se ehkä sattuneiden teline/työtaso/tikasonnettomuuksien määrästä ja siis niistä aiheutuneista kuluista (tämähän on se, joka ratkaisee) jotenkin. Julkisesti ei tarvitse vastata, muut varmaan tietää kyllä vastauksen.


ps. tulipa tässä mieleen, että eräässä pääkaupunkilaisessa kuljetusliikkeessa työskentelevä henkilö vietti 8 kk sairasloman tuolta viime tammikuulta ja palasi nyt töihin, liukastuttuaan n. 20 sentin korkeudella olleelta metalliselta, henkilönostoihinkin (rajatusti) sallitulta noin vaakasuoralta tasolta. Olisiko tässäkin sellainen turvavyölukko pelastanut?-)
« Last Edit: 20.10.09, 05:07 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7283 on: 20.10.09, 05:05 »

Tässähän on nyt kyse siitä, että ehdotetaan uudeksi, "oikeaksi" menettelytavaksi sellaista, joka yksikäsitteisesti on laiton.

Älä nyt Tatu näyttele tyhmää, kun et sellainen kuitenkaan ole. Kyllähän tässä on koko ajan ollut kyse siitä, että tuollainen "jäätä katolla"-ongelma pitäisi jollain tapaa ratkaista, mutta sen sijaan, että teiltä rahtiraimoilta tulisi jotain oikeasti kehittävää näkökulmaa keskusteluun, keskitytte vain vähättelemään ongelmaa ja valittamaan, miten se ja se ratkaisuehdotus on laiton ja vaarallinen, tai jopa naurettava. Ettekä sitten edes huomaa, miten tuota teidän inttämistä oikein ruokitaan lisää ja ehkä vähän naureskellaankin päälle... Antaisitte edes jotain järkevää, kehittävää näkökulmaa teidän ammattiryhmän kannalta katsottuna, niin ehkä teidänkin jorinoita joku voisi ruveta ottamaan tosissaan, eikä vain ruokkimaan epäkohtia...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7284 on: 20.10.09, 05:10 »

Älä nyt Tatu näyttele tyhmää, kun et sellainen kuitenkaan ole. Kyllähän tässä on koko ajan ollut kyse siitä, että tuollainen "jäätä katolla"-ongelma pitäisi jollain tapaa ratkaista, mutta sen sijaan, että teiltä rahtiraimoilta tulisi jotain oikeasti kehittävää näkökulmaa keskusteluun, keskitytte vain vähättelemään ongelmaa ja valittamaan, miten se ja se ratkaisuehdotus on laiton ja vaarallinen, tai jopa naurettava. Ettekä sitten edes huomaa, miten tuota teidän inttämistä oikein ruokitaan lisää ja ehkä vähän naureskellaankin päälle... Antaisitte edes jotain järkevää, kehittävää näkökulmaa teidän ammattiryhmän kannalta katsottuna, niin ehkä teidänkin jorinoita joku voisi ruveta ottamaan tosissaan, eikä vain ruokkimaan epäkohtia...

Eihän tässä ole joutanut pureutua oikeisiin ratkaisuihin, kun on pitänyt oikoa tuota suunsoittoa. Jos sinä pidät ei järkevänä ja epäkehittävänä sellaisten perustavaa laatua olevien tietojen esilletuomista, että sinne katolle menemiseen perustuva järjestelmä on epäkelpo tai että tikkailta tai joltain epämääräiseltä muulta vastaavalta tasolta työskentely ei myöskään tule kyseeseen, niin se on oma häpeäsi. Onhan tämä tietysti vähän erikoista, että tälläisiä helv**** yksinkertaisuuksia ja kaikille asiasta edes jotain käsittäville (kun nyt kehitellään hienoja turvallisia ratkaisuita, niin luulisi, että on jonkinlaista tietoa alan vaatimuksista, edes vaikka työturvallisuuskortin tietojen verran) itsestäänselvyyksiä pitää nyt ladella.

Meidän kehittävä näkökulma on vielä liikesalaisuus, siitä voi sitten lukea patents.google.comista aikanaan ;)

edit/ps. kuten keskustelussa on tullut todettua, asianmukaisia telineitä on olemassa. ne vaativat tietysti vaivaa ja maksavat rahaa, varsinkin, kun ne kuluttavat jonkin omistamaa maa-aluetta siihen tarkoitukseen. pesuloissa voidaan myös käyttää energiaa ja pestä katto puhtaaksi. Nämä kaksi menetelmää soveltuvat lähes kaikille "kuormatiloille", tietyt erikoiskontit aiheuttavat kuitenkin ongelmia. Asianmukaista telinettä, joka on n. 25 metriä pitkä ja riittävän leveä tukevan asennon saamiseksi käyttäen tuollainen puhdistus ei vie mitään tolkutonta aikaa, ellei sitten kyseessä ole ihan puhdas jää.

edit2: kuka alan ammattilainen on muuten vähätellyt ongelmaa ja missä? objektiivinen tarkastelu ja vertailu ei ollut ainakaan vielä eilen vähättelyä, liekö muuttunut yön aikana?-)
« Last Edit: 20.10.09, 05:21 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7285 on: 20.10.09, 05:28 »

Eihän tässä ole joutanut pureutua oikeisiin ratkaisuihin, kun on pitänyt oikoa tuota suunsoittoa. Jos sinä pidät ei järkevänä ja epäkehittävänä sellaisten perustavaa laatua olevien tietojen esilletuomista, että sinne katolle menemiseen perustuva järjestelmä on epäkelpo tai että tikkailta tai joltain epämääräiseltä muulta vastaavalta tasolta työskentely ei myöskään tule kyseeseen, niin se on oma häpeäsi. Onhan tämä tietysti vähän erikoista, että tälläisiä helv**** yksinkertaisuuksia ja kaikille asiasta edes jotain käsittäville (kun nyt kehitellään hienoja turvallisia ratkaisuita, niin luulisi, että on jonkinlaista tietoa alan vaatimuksista, edes vaikka työturvallisuuskortin tietojen verran) itsestäänselvyyksiä pitää nyt ladella.

Pitäisi tämä meidän suunsoitto tajuta provokaatioksi. Kyllä se on tullut varmasti tässä vaiheessa jo kaikille selväksi, että se katolle meneminen on pois suljettu vaihtoehto. Mutta jos te keskitytte vain sen asian jankkaamiseen sen sijaan, että esittäisitte itse jotain järkevää kehitysideaa, niin onhan se aivan varma, että siitä asiasta sitten leukaillaan ja provotaan lisää. Luulenpa, että jos ottaisit(te) vähänkään rakentavamman asenteen käytävään keskusteluun, niin ei tarvitsisi jankuttaa laittomuudesta ja vaarallisuudesta...

Quote
Meidän kehittävä näkökulma on vielä liikesalaisuus, siitä voi sitten lukea patents.google.comista aikanaan Wink

Jos noin on, niin hyvä. Valitettavasti viimeisten sivujen paikallaanpolkemisen jälkeen tuo lausahdus vaikuttaa vain sanahelinältä ja "kilven kiillottelulta". Olisit sanonut tuon keskustelun alkuvaiheessa, niin sen voisin hyvillä mielin uskoakin. Nyt tuon päälle jää pieni epäilyksen varjo... Mutta sehän on taas lukijan ongelma  Roll Eyes

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7286 on: 20.10.09, 06:39 »

Mutta siis mikä järki on ohituskaistaosuudella olla 80-rajoitus? Ketä se auttaa laillisesti ajaen?. Tasainen osuus, jokainen rekka yms painaa sen 89 lasissa siinä. Ohittaa voit turvallisesti kun vaan rikot rajoitusta, et muuten.

Jos rekka ajaa 89 km/h, niin sun pitäisi jäädä nopeudessa 9 km/h, eikä siinä silloin pitäisi muodostua mitään ohitustarvetta  Wink

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7287 on: 20.10.09, 07:38 »

Jos rekka ajaa 89 km/h, niin sun pitäisi jäädä nopeudessa 9 km/h, eikä siinä silloin pitäisi muodostua mitään ohitustarvetta  Wink

Hey camoon, ohitustarvehan syntyy siinä vaiheessa, kun perävalot on ensimmäisen kerran vilahtaneet horisontissa  Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4064
Date Registered: 14.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7288 on: 20.10.09, 08:32 »

Heippa kaikki. Liikenne tuntuu kiinnostavan monia täälläkin ja on hyvä että asioista kirjoitellaan ja keskustellaan.

Jotta jotain muutosta saataisiin aikaan, pitäisi nämä mielipiteet esim. nopeusrajoitusten tason nostosta, jota itse kannatan, lähettää mahdollisimman monille päättäjille. Heiltä pitää pyytää vastauksia. Tai jos lähettää kritiikkiä kunnanvaltuusto- tai kansanedustajaehdokkaalle, pitää pyytää heitä toimimaan haluamansa asian puolesta, ja luvata että vain tällaisessa tapauksessa heitä voisi harkita äänestää - puolueesta riippumatta.

Liikennepoliittiset mielipiteet tulisi toimittaa seuraaville tahoille (olen itse tätä harrastanutkin jonkin verran):

1. Liikenneministeriö, siellä liikenneministeri ja ehkä hänen alaisensa
2. Autoliitton toimitusjohtaja
3. Oma kunnanvaltuutettu tai kansanedustaja tai sellaiseksi aikova
4. Mahdollisesti kaikki ministerit, jopa kaikki kansanedustajat (200 kpl)
5. Tiehallinto: ylin johtaja ja hänen alaisensa
6. Kaupunkien liikenneasioista vastaavat johtajat

Tuossa hieman alkua.

yES




i7 4,0GHz/ 16GB/ AtiRad HD5850 1GB/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/ F-16stick USB/ vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub.
PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7289 on: 20.10.09, 09:19 »

Hey camoon, ohitustarvehan syntyy siinä vaiheessa, kun perävalot on ensimmäisen kerran vilahtaneet horisontissa  Grin

...ja se jos mikä ****ttaa kun mennään ohi ja sit jäädään kykkimään siihen alle tai ajetaan jopa hiljempää. Ja vielä ku rajotus tippuu ni jarrutetaan. Päivällä asia vielä erikseen, mutta en minä nyt ***kele rupea hiljentämään suoralla tiellä yöllä 03 vain sen takia, että sillä kohdalla kyläkoulu. Luontoki kiittää Wink

Ja nii, mitä tulee tuohon patenttipuoleen... Tässä yhteistyössä yhden korivalmistajan kanssa kehitellään pariakin systeemiä, jotka ovat nyt kyllä katon alapuolisia järjestelmiä. Kun niistä päästään yli, niin voihan sitä kattoakin aina ihmetellä. Ymmärrettävästi, kun raha on kaiken mittari, sellainen, joka sitä eniten säästää, on suurella prioriteetillä. Yritysten motivaatio katon kontaminaation poistamiseen voisi kohota, jos vastuuta/sanktioita kasvatettaisiin.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Juha Lampi
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 10.10.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7290 on: 20.10.09, 12:31 »

Kiihtyvyysmittarit jo tehdasasennuksena ja datalinkki suoraan vakuutuspuljuille? Grin

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kuskin+ajotavasta+voi+olla+tulossa+vakuutuksen+hintaperuste/1135250160679
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7291 on: 21.10.09, 12:30 »

Kiihtyvyysmittarit jo tehdasasennuksena ja datalinkki suoraan vakuutuspuljuille? Grin

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kuskin+ajotavasta+voi+olla+tulossa+vakuutuksen+hintaperuste/1135250160679

Taas kerran, kaikista eniten arveluttaa toteutus. Artikkeli kertoo seuraavasti:
"Autoon asennettava gps-pohjainen laite kerää tiedot auton liikkumisesta ja ajotavasta. Teiden ja katujen varsin tarkasta luokittelusta vastaa Destia.

Vakuutusyhtiö saa tiedon vain tieluokasta, ei ajoneuvon kulloisestakin sijainnista. Pilottiin osallistuva maksaa laitteisto- ja palvelumaksun yhteensä 349 euroa. mutta saa vastaavasti alennusta Pohjolassa olevista vakuutuksistaan."


Kauniisti sanottu juu.. Vaikuttaa historian valossa vaan siltä, että järjestelmä tulee toimimaan niin, että se lähettää autosta sen sijainnin kuitenkin. Se päätyy... johonkin - jos ei vakuutusyhtiölle, niin sitten vaikka tieto enatorille, joka on yhtä luotettava kuin intin taikaviitta vesisateella. Ja varmasti se myös tallennetaan. Perusteluna joko lapset, pedofiilit, natsit tai yleisesti "rikosten selvittäminen".

Jos homma toimisi oikein, tietietokanta olisi pakattuna laitteen sisään ja laite lähettäisi autosta vain sen tiedon tieluokasta, ei ilmoittaisi muuta eikä myöskään tallentaisi muistiinsa mitään ylimääräistä.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7292 on: 21.10.09, 14:41 »

Jos rekka ajaa 89 km/h, niin sun pitäisi jäädä nopeudessa 9 km/h, eikä siinä silloin pitäisi muodostua mitään ohitustarvetta  Wink
Tietysti se näin on eikä tuo nyt Karkkilan suuntaan ole probleemi kun ne jo ennen tämän ohituskaistaparin avaamista sen risteyksen jälkeen laski rajoituksen 80:iin seuraavan 15km matkalla. Mutta jos ajat kohti Forssaa siinä, niin mukava mennä ohituskaistaosuudella +keskikaiteella lisänä(ei pitäisi olla vastaantulijoita samalla kaistalla) 85-90 lasissa ja kun tie kapenee ja mutkat sekä mäet lisääntyy, niin kohta alkaakin 100-rajoitus. Ei voi maalainen tajuta logiikkaa Embarrassed.
petikko
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7293 on: 21.10.09, 15:16 »

Tatu, eikös ne siellä saksassa jo poimi tuolla tavoin tiemaksut?
Erkki Pulkkinen
Offline Offline

Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7294 on: 21.10.09, 16:46 »

Taas kerran, kaikista eniten arveluttaa toteutus. Artikkeli kertoo seuraavasti:
"Autoon asennettava gps-pohjainen laite kerää tiedot auton liikkumisesta ja ajotavasta. Teiden ja katujen varsin tarkasta luokittelusta vastaa Destia.

Vakuutusyhtiö saa tiedon vain tieluokasta, ei ajoneuvon kulloisestakin sijainnista. Pilottiin osallistuva maksaa laitteisto- ja palvelumaksun yhteensä 349 euroa. mutta saa vastaavasti alennusta Pohjolassa olevista vakuutuksistaan."


Kauniisti sanottu juu.. Vaikuttaa historian valossa vaan siltä, että järjestelmä tulee toimimaan niin, että se lähettää autosta sen sijainnin kuitenkin. Se päätyy... johonkin - jos ei vakuutusyhtiölle, niin sitten vaikka tieto enatorille, joka on yhtä luotettava kuin intin taikaviitta vesisateella. Ja varmasti se myös tallennetaan. Perusteluna joko lapset, pedofiilit, natsit tai yleisesti "rikosten selvittäminen".

Jos homma toimisi oikein, tietietokanta olisi pakattuna laitteen sisään ja laite lähettäisi autosta vain sen tiedon tieluokasta, ei ilmoittaisi muuta eikä myöskään tallentaisi muistiinsa mitään ylimääräistä.

Jaa, sitten kun minun autooni tulee tommonen vakoiluhipellin niin se tulee kertomaan miten vähän ajan, ehkä kerran kuukaudessa 2km ja senkin esimerkillisen hitaasti, ehkä 70% suurimmasta sallitusta, kyllähän tippuu vakuutusmaksut.   Tongue

Siihen nimittäin tehdään välittömästi "paikallinen" tietokanta, joka sijaitsee tallin hyllyllä.   Grin
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7295 on: 21.10.09, 21:22 »

Tatu, eikös ne siellä saksassa jo poimi tuolla tavoin tiemaksut?

Ei oo natsimaassa tullu itse ajeltua, enkä ole muutenkaan siihen systeemiin tutustunut.

Jaa, sitten kun minun autooni tulee tommonen vakoiluhipellin niin se tulee kertomaan miten vähän ajan, ehkä kerran kuukaudessa 2km ja senkin esimerkillisen hitaasti, ehkä 70% suurimmasta sallitusta, kyllähän tippuu vakuutusmaksut.   Tongue

Siihen nimittäin tehdään välittömästi "paikallinen" tietokanta, joka sijaitsee tallin hyllyllä.   Grin

Eiköhän nuokin vakuutuspetolliset saa tähän valtion mukaan ja tuollaisen purkin kotiin jättämisestä saa jonkun sakon ja korotetun vakuutusmaksun sitten..

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Erkki Pulkkinen
Offline Offline

Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7296 on: 22.10.09, 21:22 »

Ei oo natsimaassa tullu itse ajeltua, enkä ole muutenkaan siihen systeemiin tutustunut.

Eiköhän nuokin vakuutuspetolliset saa tähän valtion mukaan ja tuollaisen purkin kotiin jättämisestä saa jonkun sakon ja korotetun vakuutusmaksun sitten..

Juu, saksan maalla on melko automaattinen rekkojen seuranta sytseemi, partiot saa automaattiviestin kojelautaansa kun joku ajelee ilman tällaista automaatti sytseemiä tai vaihtoehtoisesti ei ole maksanut sitä hii-vatin veroa niihin hyvin piilotettuihin automaatteihin tai tunnuksia vailla olevaan nettiin. Maksaa tasan 424 euroa jos narahtaa ja auto ei liiku metriäkään ennen kuin on maksettu, onneksi visa käy.


Vakuutuskyttäristä tulee tietysti paskalakkien uusi verosampo, eihän tämän maan holhousviettisten turva-sosialistien vallan alla voi edes muuta kuvitella.
Matias Pusa
Offline Offline

Posts: 1135
Date Registered: 06.03.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7297 on: 23.10.09, 05:29 »

Vakuutuskyttäristä tulee tietysti paskalakkien uusi verosampo, eihän tämän maan holhousviettisten turva-sosialistien vallan alla voi edes muuta kuvitella.

Tekeekö poliisi sun mielestä väärin valvoessaan, että lakia noudatetaan? Mielestäni se on yksi poliisin päätehtävistä. Se on ihan joku muu, jota lain olemassaolosta pitää syyttää kuin poliisi, johon purkauksesi kohdistuu.

Eihän tälläsessä vakuutuskyttärissä pitäisi olla mitään avauduttavaa, jos hoitaa asiansa niinkuin pitää. Hyvä vaan, että paskiaiset, jotka eivät asioitaan hoida jää kiinni.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7298 on: 23.10.09, 05:52 »

Tekeekö poliisi sun mielestä väärin valvoessaan, että lakia noudatetaan? Mielestäni se on yksi poliisin päätehtävistä. Se on ihan joku muu, jota lain olemassaolosta pitää syyttää kuin poliisi, johon purkauksesi kohdistuu.

Eihän tälläsessä vakuutuskyttärissä pitäisi olla mitään avauduttavaa, jos hoitaa asiansa niinkuin pitää. Hyvä vaan, että paskiaiset, jotka eivät asioitaan hoida jää kiinni.

Eihän tuossa syytetä poliisia, eikä se myöskään muuta sitä faktaa, että rahasampohan tuosta on helppo tehdä. Se ei myöskään ole "ihan joku muu", jota näiden erinäisten lakien, asetusten ja määräysten olemassaolosta pitää syyttää, kuin poliisi, joka on valtiovallan organisaatio ja joka jatkuvasti yhdessä sisäasiainministeriön kanssa antaa kommenttia ja esittää vaatimuksia päättäjien suuntaan.

Mielestäni myöskään siinä, että porukka menee kuin pässi narussa, vaikka määräys on täysi paska, ei ole järkeä. Mielenosoittamisen on ihan hyvä jatkua myös sen jälkeen, kun idioottimainen, ihmisoikeuksien ja yleisen oikeustajun vastainen säädös on tullut voimaan.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7299 on: 23.10.09, 06:00 »


Suomi Express - Rekkamiehen viranomaisen silmätikkuna?

http://areena.yle.fi/video/500673
Pages: 1 ... 363 364 [365] 366 367 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1