Keskustelua liikenteestä

<< < (1469/3033) > >>

juksii:
Quote

Oliko kyseessä saman ketjun asema tai tekivätkö koko katsastuksen uudestaan jälkitarkastuksen sijasta


Pakko olla uusi katsastus kun jäkitarkastusta ei voi tehdä kuin samalla asemalla. Ei edes saman ketjun toisella asemalla.

niksu99:
Quote

Ainakin minä onnistuin tässä hommassa. Eli Äänekoskella käytin, eikä mennyt läpi.
Sitten muutin tänne Lappiin ja katsastin Muoniossa, ihan puhtain paperein.



Mitä vikaa löytyi mistä hylsy tuli?

AnttiH:
Joo ei hyvää päivää taas. Hämeenlinnanväylällä oli sitten Helsingin suuntaan ajettaessa laskettu rajoitus satasesta 80:een jo Klaukkalan liittymästä eteenpäin. Oletettavasti tämä johtuu Vantaankosken kohdalla olevista tietöistä (varsinaisen työmaan kohdalla on 50:n rajoitus), mutta huvittavinta koko hommassa on se, että 80:n rajoitus alkaa jo 7 kilometriä ennen tietyötä. Ilmeisesti näiden Tiehallinnon viisaiden insinöörien mielestä nopeuden vähentämiseen satasesta 80 km/h:n tarvitaan oikeasti seitsemän kilometriä.

Vielä kesällä, ennen tietöiden aloittamista, samalla tieosuudella oli Kivistön liittymään asti (1,5 km ennen tietyötä) 120:n rajoitus. Sitten kun tietyöt alkoivat, laskettiin rajoitusta Klaukkalan ja Kivistön liittymien välillä sataseen ja nyt talvirajoitusten myötä vielä 80:een.

Homman pointtina ei nyt siis ole se naurettavan pieni matka-ajan pidentyminen tuolla seitsemän kilometrin matkalla vaan kyse on lähinnä periaatteesta. Ei todellakaan tarvitse ihmetellä miksei niitä rajoituksia kukaan noudata, jos täysin suoralla moottoritiellä on kahdeksankympin nopeusrajoitus ilman mitään järkevää perustetta. Varsinkaan kun kyseisellä osuudella ei ole edes niitä kuuluisia "kaatuilevia" tunneleita. 

PeteL:
Quote

Joo ei hyvää päivää taas. Hämeenlinnanväylällä oli sitten Helsingin suuntaan ajettaessa laskettu rajoitus satasesta 80:een jo Klaukkalan liittymästä eteenpäin. Oletettavasti tämä johtuu Vantaankosken kohdalla olevista tietöistä (varsinaisen työmaan kohdalla on 50:n rajoitus), mutta huvittavinta koko hommassa on se, että 80:n rajoitus alkaa jo 7 kilometriä ennen tietyötä. Ilmeisesti näiden Tiehallinnon viisaiden insinöörien mielestä nopeuden vähentämiseen satasesta 80 km/h:n tarvitaan oikeasti seitsemän kilometriä.

Vielä kesällä, ennen tietöiden aloittamista, samalla tieosuudella oli Kivistön liittymään asti (1,5 km ennen tietyötä) 120:n rajoitus. Sitten kun tietyöt alkoivat, laskettiin rajoitusta Klaukkalan ja Kivistön liittymien välillä sataseen ja nyt talvirajoitusten myötä vielä 80:een.

Homman pointtina ei nyt siis ole se naurettavan pieni matka-ajan pidentyminen tuolla seitsemän kilometrin matkalla vaan kyse on lähinnä periaatteesta. Ei todellakaan tarvitse ihmetellä miksei niitä rajoituksia kukaan noudata, jos täysin suoralla moottoritiellä on kahdeksankympin nopeusrajoitus ilman mitään järkevää perustetta. Varsinkaan kun kyseisellä osuudella ei ole edes niitä kuuluisia "kaatuilevia" tunneleita. 


Ilmeisesti sillä on tarkoitus ennakoida liikennevirran hidastumista ruuhka-aikaan, jolloin jonot saattavat hidastua kovin yllättäin heti Klaukkalan tasalta alkaen. Tuo on ikävää, että pari tuntia vuorokaudessa vallitsevan ongelman vuoksi vaikutus ulottuu ympäri vuorokauden. Tässä todella tarvittaisiin niitä vaihtuvia nopeusrajoituksia (siis oikeasti kellonajan ja liikennetilanteen mukaan vaihtuvia, eikä vaan kerran vuodessa vaihdettavia).

AnttiH:
Suolaukko (tai -akka) näyttää esimerkkiä kuinka hommat hoidetaan oikeaoppisesti.

http://www.youtube.com/watch?v=dLClsmO_lDQ

Navigation

Up one level

Next page

Previous page