Keskustelua liikenteestä

<< < (1477/3019) > >>

Unzki:

Minä ajelen joskus ihan vittuillakseni pätkiä pelkillä lyhyillä valoilla ja odotan, että vastaantulija rupeaa räpsyttelemään raivon vallassa pitkiään.  Tulee omituinen hyvänolon tunne, kun sitten pääsee räpsyttelemään pitkiä. Hähhhäähää, erehdyitpäs ***ipää!!   Ehkä mulla on vähän ylös suunnatut valot, kun yllättävän moni vilkuttelee valoja mun lyhyille. Tai sitten ne on vaan niin saamarin kirkkaat

Silloin kun olen tolla isommalla autolla liikkeessä jossa on Bi-Xenonit (ja muutenkin tosi kirkkaat ajovalot, niin lyhyet kuin pitkät valot) niin tulee jatkuvasti näitä jotka vilkuttelevat valoja vaikka on lähivalot päällä, ruvennut jo kyllästyttämään Tai jos ajaa pitkillä, niin jo sieltä "kilometrien" päästä alkaa vilkuttelu, paha sanoa, että onko ne tosiaan niin kirkkaat, että häikäisevät kun harvemmin ajaa "itseään" vastaan

Judanssi:

Silloin kun olen tolla isommalla autolla liikkeessä jossa on Bi-Xenonit (ja muutenkin tosi kirkkaat ajovalot, niin lyhyet kuin pitkät valot) niin tulee jatkuvasti näitä jotka vilkuttelevat valoja vaikka on lähivalot päällä, ruvennut jo kyllästyttämään Tai jos ajaa pitkillä, niin jo sieltä "kilometrien" päästä alkaa vilkuttelu, paha sanoa, että onko ne tosiaan niin kirkkaat, että häikäisevät kun harvemmin ajaa "itseään" vastaan

Ei mua xenoneissa oo se kirkkaus häirinnyt - enemmänkin se väri, mikä sopivassa kulmassa on melkolailla sininen valo.

yeeman:
Samalla kun harrastaa nuorekkaita valokisailuja öisellä taipaleella, kannattaa muistaa, että joskus vastaantulevassa autossa saattaa olla jopa yli 40-vuotias kuljettaja, jonka silmän adaptoitumiskyky valaistusvaihteluihin on jo alkanut hidastua - tai ääritapauksessa vastaantulija saattaa olla täyttänyt peräti puoli vuosisataa ja näkökenttään ovat hiipineet ensimmäiset kultaisen häikäisyn häivät (tiedättehän kaikki harmaakaihin vaikutukset).

Osaattehan nähdä nämä hyvissä ajoin kohtaamistilanteessa ja välttää aiheuttamasta tarpeetonta ja vaarallista sokaistumista, tokihan osaatte!

mmniemi:
Ei tietenkään osata. Ei koske meitä nuorempia  Mä oonkin tässä ajatellut, miten saisi mahtumaan sellaisen veturin valonheittimen tuonne maskin taakse. Joskus kauan kauan sitten oli eräässä pystyvalomallin mannelavetissa semmoinen maskin takana. Loppui valov***uilu, kun sen kytki päälle. Parkissa sitä ei ollut kuulemma kannattanut tehdä, kun auto oli sammunut siihen paikkaan

kille:

rekkajore

Rekkajore huudettu!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page