FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
14.12.17, 06:13

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 372 373 [374] 375 376 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1477629 times)
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7460 on: 27.11.09, 21:50 »

Eli liian vähän ja turhan pienillä nopeuksilla (~40 km/h).
Kyllä siellä jopa kuuttakymppiä huristeltiin ...
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #7461 on: 28.11.09, 11:10 »

Silläkö perusteella että sua ****ttaa? Tongue

Ei mua vituta. Mä en jaksa tarttua/vittuuntua noista sun kirjoituksistasi, vaikka välillä otsasuoni rupeaakin sykkimään väkevästi. Ihmetyttää vain, että mitä sä ajat takaa noilla sun naurettavilla provosoinneillasi. Jos et ole huomannut, niin pitkään aikaan ei ole yksikään rekkakuski jaksanut vastata sun trolleihin. Ketään ei yksinkertaisesti kiinnosta. Mutta se mikä kiinnostaa niin on se, että sinä onnistut kyllä keskustelun tai ketjun kuin ketjun pilaamaan turhalla trollailullasi.  Asenteestasi loistaa, että olet saanut kortin vähän aikaa sitten, ajokilometrejä/kokemusa ei tosiaan ole paljoa, liikennesilmä on huono, itsetunto on heikko jne.

Sitä vain en ymmärrä, että mistä tämä sinun vihasi rekkakuskeja kohtaan johtuu. Johtuuko se siitä, kun kiihdytit tehokasta autoasi Kehä 3:lle yöllä Tikkurilan liittymässä länteen päin. Ajoit sitä erittäin pitkää kiihdytyskaistaa, kun Kehää pitkin ajoi yksinäinen rekka, joka painoi kaasun pohjaan ja kiihdytti nopeutensa niin, ettet päässyt Kehälle. En vielä parinkaan vuoden jälkeen ymmärrä, että miten se on mahdollista. Herra Koivisto henkilöautollaan ei meinaa päästä 300m kiihdytyskaistalta tyhjälle Kehälle yöllä, jota ajaa yksinäinen täysperä.

Onhan se ymmärrettävää, että ****ttaa.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7462 on: 28.11.09, 18:45 »

No on sitä pari talvea liikuteltu tässä Cool Mutta eipä ole tullut vielä huonon kelin takia ajettua vastaantulevien puolella thmbup Jos ei pysty pitämään sitä kärryään omalla puolella niin pitäskö jäädä himaan siinä vaiheessa? Joskus näkee sitäkin ettei edes kuivalla kelillä meinata pysyä omalla kaistalla... Roll Eyes

Yritin olla kommentoimatta, mutta ei tähän pysty olla kommentoimatta.
HEH...tän on pakko olla joku super provo tai joku vastaava.  Grin
Ei jumalauta, et voi olla tosissasi tän kommentin kanssa?  Grin

Herra On Niin Hyvä ja menee ja kokeilee sitä rekkaa ja sitä peräkärryä sen veturin perässä niissä keleissä missä ajaminen on kivaa, jos tota mieltä ollaan.  Grin
Ei Jumalauta oikeasti, nyt kannattaa Petri olla ihan hiljaa, jooko. Ihan oikeasti, aikuisten oikeasti. Jooko? Olethan?  Wink

Tässä on vähän sellanen fiilis, että kaksi sporaa seisoo peräkkäin pysäkillä ja matkustaja kysyy kumpi lähtee ensiksi. .... .... .....
Petri Koivisto

« Reply #7463 on: 29.11.09, 00:31 »

Herra On Niin Hyvä ja menee ja kokeilee sitä rekkaa ja sitä peräkärryä sen veturin perässä niissä keleissä missä ajaminen on kivaa, jos tota mieltä ollaan.  Grin
Ei Jumalauta oikeasti, nyt kannattaa Petri olla ihan hiljaa, jooko. Ihan oikeasti, aikuisten oikeasti. Jooko? Olethan?  Wink
Minkä takia? Ei minua kiinnosta mitään rekkaa ajaa Tongue Kuten tuolla jo aikasemmin sanoin, en todellakaan väitä että itse saisin pidettyä tollasta kuosissa, mutta ei ole tarviskaan, kun en tollasia ammatikseni (tai edes huvikseni) aja.

Jos yhtään helpottaa niin kuorma-autoa olen ajanut talvellakin ja hyvin on pysytty omalla kaistalla Grin Tosin siitä hommasta puuttuu vaan se kärry... Tongue

Joku järki nyt noihin sunkin juttuihin. Yhtälailla voisin sanoa että herra on hyvä ja menee kokeilemaan miten pysyy vaikka A320 hallussa? Ei taida liikkua se kone mihinkään sun taidoilla...vaikka bussikuski oletkin?  Grin
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #7464 on: 29.11.09, 07:47 »

Yo peace!! Nyt voisi oikeasti jo vähän rauhoittaa tilannetta ihan yleisesti. Pitäisi sen nyt olla jo kaikille selvillä, että Petri vaan härnää ilman käsitystä todellisuudesta...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #7465 on: 29.11.09, 14:26 »

Jos yhtään helpottaa niin kuorma-autoa olen ajanut talvellakin ja hyvin on pysytty omalla kaistalla Grin Tosin siitä hommasta puuttuu vaan se kärry... Tongue

Ja se muuttaakin sen asian 100%.

Yhtälailla voisin sanoa että herra on hyvä ja menee kokeilemaan miten pysyy vaikka A320 hallussa? Ei taida liikkua se kone mihinkään sun taidoilla...vaikka bussikuski oletkin?  Grin

Aika huono yritys verrata täysperää ja lentokonetta keskenään.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7466 on: 29.11.09, 14:35 »

Minkä takia? Ei minua kiinnosta mitään rekkaa ajaa Tongue Kuten tuolla jo aikasemmin sanoin, en todellakaan väitä että itse saisin pidettyä tollasta kuosissa, mutta ei ole tarviskaan, kun en tollasia ammatikseni (tai edes huvikseni) aja.

Joku järki nyt noihin sunkin juttuihin. Yhtälailla voisin sanoa että herra on hyvä ja menee kokeilemaan miten pysyy vaikka A320 hallussa? Ei taida liikkua se kone mihinkään sun taidoilla...vaikka bussikuski oletkin?  Grin

Jos sinua ei kiinnosta ajaa rekkaa, eikä kiinnosta rekat, tai niitten perävaunut, tai niitten ajaminen; joka kertoo siitä; että tiedät asiasta yhtä paljon kun Apollon Kuulennosta, niin eikö sillon kannattaisi olla ihan hiljaa?
Se, että haukut tunareiksi rekkakuskeja, ilman; että olet ajanut senttiäkään täysperällä edes parkkipaikalla, saati täyslumisadekaaoksessa tai yleensäkään ajanut liikenteessä; ... Alkaako jo valjeta.......?

Miten A320 Airbus liittyy tähän?

Petri Koivisto

« Reply #7467 on: 29.11.09, 14:54 »

Miten A320 Airbus liittyy tähän?
Siten, että sinun ei tarvitse osata lentää lentokonetta kun et ole lentäjä, eikä minun tarvitse osata ajaa täysperällä kun en ole rekkakuski Tongue Joten ihan turha heitto tuollainen "herra on hyvä ja kokeilee". Ja se että minua ei kiinnosta ammatikseni rekkaa ajaa, ei tarkoita etteikö muuten kiinnostaisi ko. ajoneuvot Tongue Sitäpaitsi sillä kuorma-autolla oli kiva ajella Grin

Kertokaahan rekkakuskit, millä se kärry saadaan sitten ammattitaitoisesti oikenemaan tollasesta sivuttaisesta liikkeestä/heittelystä siellä jäisellä tiellä ja lumipyrysadekaaoksessa? Ennenkuin siihen joku vastaantulija täräyttää.
Petri Lehtovirta

Date Registered: 05.04.04

« Reply #7468 on: 29.11.09, 16:18 »

Taas näitä viikonloppuja, jolloin liikenteessä ilon aiheet ovat vähissä:

- Ajokortittoman rattijuopon kuljettama auto suistui järveen. Neljä nuorta oli vähällä hukkua. Autotoday

- Lauantai-iltana kahden henkilöauton välinen liikenneonnettomuus Kuhmalahdella. Näissä autoissa oli yhteensä seitsemän nuorta henkilöä, joista onnettomuudessa kuoli kolme henkilöä ja neljä on tällä hetkellä tehohoidossa. Nuoret ovat kaikki miehiä ja iältään 16-26 vuotiaita. Kovalla nopeudella on ollut osuutta onnettomuuteen. Autotoday

Nostetaanko ajokortin saanti-ikää, vai rajoitetaanko nuorten kuljettajien ajamista yö/viikonloppu/pimeään aikaan?
« Last Edit: 16.12.09, 10:42 by Petri Lehtovirta »

Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #7469 on: 29.11.09, 17:05 »

Se, että haukut tunareiksi rekkakuskeja, ilman; että olet ajanut senttiäkään täysperällä edes parkkipaikalla, saati täyslumisadekaaoksessa tai yleensäkään ajanut liikenteessä; ... Alkaako jo valjeta.......?

En tiedä kannataisiko tähänkään trolliin tarttua, mutta tartun kuitenkin. Ottamatta kantaa Petrin kommentteihin sen enempää.

Minun mielestäni jokainen rekkakuski jonka kärry tulee poikittain vastaan, oli keli mikä hyvänsä, on tunari. Myös rekkaa kuuluu ajaa sillä omalla kaistalla. Se perävaunu tai huono keli ei oikeuta ketään ajelemaan poikittain toisten kaistalla.

Jos joku on eri mieltä, niin sopii viitata.

-JukSii-
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator

« Reply #7470 on: 29.11.09, 17:27 »

Minun mielestäni jokainen rekkakuski jonka kärry tulee poikittain vastaan, oli keli mikä hyvänsä, on tunari. Myös rekkaa kuuluu ajaa sillä omalla kaistalla. Se perävaunu tai huono keli ei oikeuta ketään ajelemaan poikittain toisten kaistalla.

Elämässä on monia ihmeellisiä asioita joille ihminen ei joskus voi mitään.....voi tulla yllätyksenä tämä asia joillekin.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #7471 on: 29.11.09, 18:05 »

Elämässä on monia ihmeellisiä asioita joille ihminen ei joskus voi mitään.....voi tulla yllätyksenä tämä asia joillekin.

Niin no, toisaalta se voi tulla myös monelle yllätyksenä, että yleensä aina on vaihtoehto olemassa. Kuten esim. rekkakuski ajaa niin, että kärry lähtee luistamaan vs. rekkakuski ajaa niin, että kärry ei lähdekkään luistamaan. Jos lähtee, jotain on silloin tehty väärin...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator

« Reply #7472 on: 29.11.09, 18:41 »

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/rekkakuski-harvoin-syyllinen-onnettomuuteen/484164

Tässäpä yksi uutinen jonka moni on varmasti jättänyt lukematta...
Tavoite olisi toki 0 mutta se ei liene mahdollista tilastollisestikaan.

Jukka Siirilä

« Reply #7473 on: 29.11.09, 18:51 »

Tässäpä yksi uutinen jonka moni on varmasti jättänyt lukematta...

Tuttu uutinen. Näinhän asian kuuluukin olla. Kuorma-auton hytissä kun istuu ammattikuskeja. Ammattikuskien kuuluu osata työnsä niin hyvin etteivät ole ainakaan usein syyllisiä onnettomuuksiin. Tottakai ihmisiä sielläkin on joten joskus ollaan myös syyllisiä.

-JukSii-
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #7474 on: 29.11.09, 19:13 »

Jos lähtee, jotain on silloin tehty väärin...

Mutta ei aina välttämättä rekkakuski ole tehnyt väärin (en puhu tästä tapauksesta)

Sanottakoon että heittäköön se ensimmäisen kiven jolla itsellä ei ole työssään tapahtunut virhettä.
Toki seuraamukset vaihtelevat, mutta jokaiselle sattuu virheitä.

-make-
Jukka Siirilä

« Reply #7475 on: 29.11.09, 19:24 »

Mutta ei aina välttämättä rekkakuski ole tehnyt väärin (en puhu tästä tapauksesta)

Toki tekninen vikakin on mahdollista tai joku ulkopuolinen ja ennalta-arvaamaton syy.

Sanottakoon että heittäköön se ensimmäisen kiven jolla itsellä ei ole työssään tapahtunut virhettä.
Toki seuraamukset vaihtelevat, mutta jokaiselle sattuu virheitä.

Tietenkin tapahtuu virheitä. Pitää kuitenkin pystyä myöntämään virheet ja niiden mahdollisuus.

-JukSii-
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7476 on: 29.11.09, 19:40 »

Siten, että sinun ei tarvitse osata lentää lentokonetta kun et ole lentäjä, eikä minun tarvitse osata ajaa täysperällä kun en ole rekkakuski Tongue Joten ihan turha heitto tuollainen "herra on hyvä ja kokeilee". Ja se että minua ei kiinnosta ammatikseni rekkaa ajaa, ei tarkoita etteikö muuten kiinnostaisi ko. ajoneuvot Tongue Sitäpaitsi sillä kuorma-autolla oli kiva ajella Grin

Kertokaahan rekkakuskit, millä se kärry saadaan sitten ammattitaitoisesti oikenemaan tollasesta sivuttaisesta liikkeestä/heittelystä siellä jäisellä tiellä ja lumipyrysadekaaoksessa? Ennenkuin siihen joku vastaantulija täräyttää.

Mutta kai sinä ymmärrät, että jos naureskelet rekkakuskien perään ajamatta itse metriäkään sellaista täysperää; näytät aika aasilta näin niikuin yleisesti vaan ihan vinkkinä. Suomeksi sanottuna sut nauretaan kahvipöydästä pihalle.

Ymmärtäisin nämä tunari kommentit todella hyvin; jos itse ajaisit täysperää työksesi ristiin rastiin Suomea kelissä kuin kelissä. Mutta on vähän vaikeaa ymmärtää kun kuorma-autoa olet ajanut tuntuma-asteella toisinaan, etkä ammatiksesi tai harrastuksen puolesta.

Käsittääkseni en ole kertaakaan väittänyt A320:sen ohjaamisen tai lentämisen olevan helppo nakki. Enkä aio niin väittääkään ja edelleenkin; jos vähättelet näitä Tunareita täysperän ratissa, käy itse kokeilemassa. Loppuu vähättelyt kuin seinään. Lupaan sen.
« Last Edit: 29.11.09, 19:44 by Sami Aaltonen »
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7477 on: 29.11.09, 19:43 »

En tiedä kannataisiko tähänkään trolliin tarttua, mutta tartun kuitenkin. Ottamatta kantaa Petrin kommentteihin sen enempää.

Juuri näin, "minä tiedän kaiken kaikesta ja olen aina oikeassa."  thmbup Hyvä meininki...........................
Kiwipilot
Former member
« Reply #7478 on: 29.11.09, 20:20 »

Nostetaanko ajokortin saanti-ikää, vai rajoitetaanko nuorten kuljettajien ajamista yö/viikonloppu/pimeään aikaan?

Molemmille ehdotuksille iso peukku täältä thmbup.
Tumi Hämäläinen

Date Registered: 28.07.06

« Reply #7479 on: 29.11.09, 20:51 »

Molemmille ehdotuksille iso peukku täältä thmbup.

Kannatetaan.  thmbup

Ja lisäksi enemmän auton hallintaan ääritilanteissa suuntaavaa koulutusta. Tavalla tai toisella. Mulla se meni niin, että heti - ja oikeastaan vähän ennenkin ajokortin saamista - sain opetella valvotuissa olosuhteissa auton käyttäytymistä erilaisissa olosuhteissa. Jatkoin opettelua rallipoluilla, ja siitä kehittyi perstuntuma, jolla on ollut merkittävä vaikutus auton hallintaan äkillisissä tilanteissa. Ja kun sai kokeilla rajojaan valvotusti ja turvallisesti, ei tarvinnut enää päteä yleisen liikenteen seassa.

On vain niin, että pelkkä tieto ei vielä ole osaamista. Ajamista pitää harjoitella, ja ainakin ajaa säännöllisesti erilaisissa olosuhteissa. Jos olet saanut ajokortin 18-vuotiaana, mutta et ole sen jälkeen ajanut kuin harvakseltaan, sulla ei voi olla homma hanskassa, jos jotain äkillistä liikenteessä tapahtuu. Sormi menee suuhun tai tulee vähintään hartialukko. Jos joku tulee päälle, niin sillehän ei voi tietty mitään. Valitettavasti.

"Pää pilvissä, jalat maassa."
Pages: 1 ... 372 373 [374] 375 376 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1