Keskustelua liikenteestä

<< < (1497/3019) > >>

Kiwipilot:

Nostetaanko ajokortin saanti-ikää, vai rajoitetaanko nuorten kuljettajien ajamista yö/viikonloppu/pimeään aikaan?

Molemmille ehdotuksille iso peukku täältä .

tslowman:

Molemmille ehdotuksille iso peukku täältä .

Kannatetaan. 

Ja lisäksi enemmän auton hallintaan ääritilanteissa suuntaavaa koulutusta. Tavalla tai toisella. Mulla se meni niin, että heti - ja oikeastaan vähän ennenkin ajokortin saamista - sain opetella valvotuissa olosuhteissa auton käyttäytymistä erilaisissa olosuhteissa. Jatkoin opettelua rallipoluilla, ja siitä kehittyi perstuntuma, jolla on ollut merkittävä vaikutus auton hallintaan äkillisissä tilanteissa. Ja kun sai kokeilla rajojaan valvotusti ja turvallisesti, ei tarvinnut enää päteä yleisen liikenteen seassa.

On vain niin, että pelkkä tieto ei vielä ole osaamista. Ajamista pitää harjoitella, ja ainakin ajaa säännöllisesti erilaisissa olosuhteissa. Jos olet saanut ajokortin 18-vuotiaana, mutta et ole sen jälkeen ajanut kuin harvakseltaan, sulla ei voi olla homma hanskassa, jos jotain äkillistä liikenteessä tapahtuu. Sormi menee suuhun tai tulee vähintään hartialukko. Jos joku tulee päälle, niin sillehän ei voi tietty mitään. Valitettavasti.

kille:

Jos joku on eri mieltä, niin sopii viitata.

Olen eri mieltä mutten vaivaudu perustelemaan mitenkään, koska väitteesi on täysin arvoton ja tyhjä. Samaan kastiin vaan muiden peelojen kanssa istumaan..

niksu99:
Sorry kun olen vastarannalta ukkelit, mutta tuon ikärajan korottamisen tilalle ehdottaisin mielumin jonkin asteista psykologista testiä, tosin voihan siinäkin huijata, mutta kyllä monet vanhemmatkin ajaa kuin "pullopersesiat" eli ei se ikä vaan se mitä on korvien välissä.

hynkel:

Kertokaahan rekkakuskit, millä se kärry saadaan sitten ammattitaitoisesti oikenemaan tollasesta sivuttaisesta liikkeestä/heittelystä siellä jäisellä tiellä ja lumipyrysadekaaoksessa? Ennenkuin siihen joku vastaantulija täräyttää.

Tuurilla ja hyvällä onnella, jos se siis jo heittelehtii.

Se kärry (voi) kuormineen painaa melkein kaksi kertaa niin paljon kuin se vetoauto kuormineen, joten mieti hetki, miten helppoa sen kärryn saaminen takaisin kontrolliin on sen jälkeen kun se on jo lähtenyt viipottamaan.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page