FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.06.17, 20:50

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 374 375 [376] 377 378 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462343 times)
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6070
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7500 on: 30.11.09, 17:56 »

Kertokaahan rekkakuskit, millä se kärry saadaan sitten ammattitaitoisesti oikenemaan tollasesta sivuttaisesta liikkeestä/heittelystä siellä jäisellä tiellä ja lumipyrysadekaaoksessa? Ennenkuin siihen joku vastaantulija täräyttää.

Vedolla, jos semmoista löytyy riittävästi.  Kerran tosin ABS-pistoke oli rikki jarruttaessani valoihin ja ei kärry oiennut. 50km/h nopeudesta rupesin jarruttamaan ja auto pysähtyi n. 400m metrin päässä 1 metrin päässä risteyksessä. Kärry vei 3,5 kaistaa. Onneksi ei ollut ketään. Rupesin jarruttamaan mielestäni vähintäänkin ajoissa mutta minkäs teet jos ABS ei toimi, matkaa on 400m, vauhtia 50km/h, 20cm sohjoa/jäätä tiellä ja loivaa alamäkeä.  Kärry kampesi sivulle saman tien koskiessani jarrupolkimeen eikä vauhti tuntunut hidastuvan yhtään.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6070
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7501 on: 30.11.09, 18:12 »

Puusilmä mikä puusilmä. Luin tuon vielä toiseen kertaan, ennen kuin postasin viestin Tongue

Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.. Wink
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7502 on: 30.11.09, 18:34 »

Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.. Wink

Ei ni... Siks mulla onkin ämpäri (päässä)  laugh

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7503 on: 30.11.09, 21:09 »

Torstai-iltana taisi lähteä Rovaniemeltä muutama sotajuna liikkeelle.. Itse olin toisessa niistä ja suuntana oli Vekaranjärvi. Juna myös seisoi pidemmän aikaa Rovaniemen rautatiesillalla. En pidä mahdottomana että juuri meidän junasta on satanut paskaa niskaan  Grin
Oli siellä toisaalta samana iltana lähdössä myös Niinisalon tms. sotajuna.

Ja tosiaan, puolustusvoimat vuokraa VR:ltä vaunuja, jotka on muunnettu ainakin osittain "sotilasvaunuiksi". Mitään kaminalla lämmitettäviä puuvaunuja on tuskin enää missään käytössä, mutta eivät nuo "sotilasvaunut" mitään huipputekniikkaa edusta. Käytännössä vaunu on ihan tavallinen vanha VR:n matkustajavaunu, löytyy tupakkakoppi ja vessat ja penkkien sijaan koko vaunun päästä päähän menee kahdessa kerroksessa makuulaverit. Vaneerilevyä siis kahdessa kerroksessa.
Lämmitys hoituu ihan junan puolesta (ei siis kaminaa), joskin ainakin meillä Vuohijärvi-Kemijärvi-matkalla oli lämmityksessä vähän parantamisen varaa. Naapurivaunussa lämmitys ei toiminut ja lämpötila oli +3C ja meidän vaunussa oli puolestaan +28C. Jääkylmästä vaunusta kyllä siirrettiin kaikki muihin vaunuihin matkan aikana, joten kylmässä ei tarvinnut värjötellä 20h. Vessat olivat alkumatkasta ihan siedettäviä, mutta lopussa alkoi jo vähän inhottaa kun huuhteluvettä ei pyttyyn (junassa ei muutenkaan kulkenut vettä) tullut ja ne paskat mitkä eivät pöntön reunoihin tarttuneet, putosivat kiskoille..
=bemarin katolle.
« Last Edit: 30.11.09, 21:16 by Mikko J Virtanen »

Matias Pusa
Offline Offline

Posts: 1135
Date Registered: 06.03.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7504 on: 01.12.09, 05:08 »

Ja tosiaan, puolustusvoimat vuokraa VR:ltä vaunuja, jotka on muunnettu ainakin osittain "sotilasvaunuiksi". Mitään kaminalla lämmitettäviä puuvaunuja on tuskin enää missään käytössä, mutta eivät nuo "sotilasvaunut" mitään huipputekniikkaa edusta. Käytännössä vaunu on ihan tavallinen vanha VR:n matkustajavaunu, löytyy tupakkakoppi ja vessat ja penkkien sijaan koko vaunun päästä päähän menee kahdessa kerroksessa makuulaverit. Vaneerilevyä siis kahdessa kerroksessa.
Lämmitys hoituu ihan junan puolesta (ei siis kaminaa), joskin ainakin meillä Vuohijärvi-Kemijärvi-matkalla oli lämmityksessä vähän parantamisen varaa. Naapurivaunussa lämmitys ei toiminut ja lämpötila oli +3C ja meidän vaunussa oli puolestaan +28C. Jääkylmästä vaunusta kyllä siirrettiin kaikki muihin vaunuihin matkan aikana, joten kylmässä ei tarvinnut värjötellä 20h. Vessat olivat alkumatkasta ihan siedettäviä, mutta lopussa alkoi jo vähän inhottaa kun huuhteluvettä ei pyttyyn (junassa ei muutenkaan kulkenut vettä) tullut ja ne paskat mitkä eivät pöntön reunoihin tarttuneet, putosivat kiskoille..
=bemarin katolle.

Vuonna 2006 oli vielä käytössä pyssyfirman omat vaunut, joissa oli kaminalämmitys, röökikoppina toimi vaunujen väli ja vessa toimi ku junan vessa..
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7505 on: 01.12.09, 07:22 »

Sitten varmaan kannattaa panostaa siihen, että se kärry pysyy hanskassa. Siitä syystähän sille kaverille siellä etupenkillä maksetaan.

Ihanko itse keksit? Siitä kärryn hanskassapitämisestä maksetaan TESin mukaisilla palkoilla euro-pari tunnissa, ei sillä vielä hirveesti voida vaatia Wink

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7506 on: 01.12.09, 07:30 »

Vuonna 2006 oli vielä käytössä pyssyfirman omat vaunut, joissa oli kaminalämmitys, röökikoppina toimi vaunujen väli ja vessa toimi ku junan vessa..

Jep, itse sain nauttia  junamatkasta puuvaunulla vuonna -89. 

-make-
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7507 on: 01.12.09, 16:44 »

Vuonna 2006 oli vielä käytössä pyssyfirman omat vaunut, joissa oli kaminalämmitys, röökikoppina toimi vaunujen väli ja vessa toimi ku junan vessa..

En nyt tiedä satavarmaan, oletan kuitenkin ettei pyssyfirma omia ole ostellut, eiköhän nuo aina ole vuokrattu VR vaimikäsenytonkaan varastosta, mikälie varmuusvarasto tai sellainen niitä ylläpitää mutta VR niissä aina kyljessä on ollut.
Junaharrastajat varmaan paremmin tietää.
Olivat nuo härkävaunut 60 luvulla umpitavaravaunuja joissa lankkulaverit kummassakin päädyssä ja kahdessa kerroksessa, ei vessaa.
Upseeriaines käytti tuossa aiemmin kuvassa olevia ikkunallisia puuvaunuja.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7508 on: 01.12.09, 19:06 »

Kyllähän nuo vaunut ovat talvisodan peruja, vaan eipähän EMP:t sun muut teknoaseet pure  Grin

Kummiskin, ei sitä kakkaa tarttisi nykyään enää raiteille laskea vaikka olisi kuinka vanhat vaunut. Kyllä varusmiehet leiriolosuhteissakin näin rauhanaikaan sontivat sivistyksen liepeillä pahvilaatikkoon eikä luontoon. Paitsi sissit.
Finski
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7509 on: 02.12.09, 19:34 »

Paskantajalle viikon kuntoisuusloma.  Grin

Nyt naama kiinni, Kikkis tai koet Bemarin kohtalon  Grin
Jani Nurkka
Offline Offline

Posts: 59
Date Registered: 20.01.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7510 on: 15.12.09, 16:07 »

No nyt se on lopulta keksitty mitä autoileva maailma tarvitsee.
Auton pysäköimisestäkin on tehty rakettitiedettä thmbup

http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/6784428/Scientists-create-formula-for-perfect-parking.html

-jani
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7511 on: 16.12.09, 10:43 »

Nostetaanko ajokortin saanti-ikää, vai rajoitetaanko nuorten kuljettajien ajamista yö/viikonloppu/pimeään aikaan?

Ainakin asiaa arvioidaan:

Työryhmä pohtii muun muassa niin sanotun 80 kilometrin lätkän ottamista uudelleen käyttöön ja yöajokieltoa nuorille kuljettajille. Tarkoituksena on arvioida myös avattujen alkoholijuomien kieltoa autoissa.  thmbup

http://www.iltalehti.fi/autot/2009121610794358_au.shtml

Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7512 on: 16.12.09, 10:51 »

Ainakin asiaa arvioidaan:

Työryhmä pohtii muun muassa niin sanotun 80 kilometrin lätkän ottamista uudelleen käyttöön ja yöajokieltoa nuorille kuljettajille. Tarkoituksena on arvioida myös avattujen alkoholijuomien kieltoa autoissa.  thmbup

http://www.iltalehti.fi/autot/2009121610794358_au.shtml

On se kumma, että Suomessa ei pidetä mitään muuta tekijää vaarallisena kuin sitä nopeutta. Minusta ei kovin hyvältä kuullosta, että esim kesäsin jos haluat käydä vaikka Tampereella, joudut ajamaan 80km/h muiden seassa kun suurin osa porukasta ajaa n. 130km/h. Rekatkin menisivät jo ohitse noista vasta kortin saaneista kuljettajista jolloin sekin haittaisi entisestään liikenteen sujuvuutta. En usko, että esimerkiksi Saksassa olisi meitä huonompi tilanne, ja siellä saa sentään ajaa heti ihan rajoitusten mukaan - niin kuin täälläkin. Jotain siitä "kulttuurierosta" kertoo sekin, kun serkkuni kävi autokoulun Saksassa siellä asuessaan ja oli kiihdytyskaistalla keräämässä vauhtia, mutta opettajan mielestä ilmeisesti liian rauhassa, opettaja totesi vierestä "Ist das auto kaputt?" (onko auto rikki) Heh, haluaisin nähdä sen päivän kun Suomessa autokoulussa opettaja toteasi samalla tavalla jos ei kiihdytä talla pohjassa.

Lisääntyvät nuorten kuolemat liikenteessä ei taatusti johdu siitä, että autoa ei hallittaisi nopeusrajoitusten puitteessa, vaan siitä, että niitä ei noudateta tai muista vaarallisista tempuista. 80-lätkällä ei hirveästi ole vaikutusta ko. ongelmaan joka on asenteista kiinni. Täytyypä sanoa, että onneksi ei koske itseä mikäli tuo(kin) älyttömyys toteutetaan.

Sääliksi käy vaan uusia nuoria ajokortillisia jotka saavat inssin jälkeen "melkeen-ajokortin" eivätkä pääse harjottelemaan kunnolla sitä auton ajoa kaikissa sallituissa nopeuksissa, ajo-olosuhteissa sekä tilanteissa. Sad
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6016
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7513 on: 16.12.09, 12:34 »

Heh, haluaisin nähdä sen päivän kun Suomessa autokoulussa opettaja toteasi samalla tavalla jos ei kiihdytä talla pohjassa.

Semmoinen päivä oli ainakin minulla autokoulussa. Siitä tosin on aikaa reilu kymmenen vuotta.

-JukSii-
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7514 on: 16.12.09, 12:35 »

Semmoinen päivä oli ainakin minulla autokoulussa. Siitä tosin on aikaa reilu kymmenen vuotta.

Hienoa kuulla, että toivo elää Grin
Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7515 on: 16.12.09, 13:40 »

Samoin meille opetettiin autokoulussa, että kiihdytyskaistalla polkastaan se kaasu pohjaan ja kiihdytetään. Eli riippuu vissiin opettajasta miten hyvin tuota taotaan tulevan kuljettajan otsaluuhun.

Oma lukunsa oli sitten intin ajokouluttajat  thmbup

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator
Offline Offline

Posts: 3129
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7516 on: 16.12.09, 17:55 »


Oma lukunsa oli sitten intin ajokouluttajat  thmbup
Eli kapiaiset, jotka eivät ole päivääkään tehneet oikeita töitä.  Grin

Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7517 on: 17.12.09, 12:37 »

BTW, kuinkahan idiootteina Tiehallinto meitä autoilijoita oikein pitää? Eilenkin aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta ja tiet olivat hieman jäässä, joten kyseessä oli aivan normaali talvikeli. Kuitenkin ainakin Vuosaaren satamatiellä oli nopeusrajoitus laskettu 80:stä kuuteenkymppiin ja niihin hienoihin tekstinäyttöihin oli laitettu sellaisia tärkeitä tiedoituksia kuten "HUONO AJOKELI" ja "LIUKASTA" och samma på svenska. laugh

Toisaalta kun lukee taas tämänkin aamun kolariuutisia niin...hohhoijaa.
Sami Puro
Administrator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7518 on: 17.12.09, 18:01 »

Paljonhan nuo Kehä 3:lle tässä puolivuotta-vuosi sitten asennetut hienot aktiiviset näytöt ovat maksaneet ... Ovat meinaan sen verta turhia kapistuksia että ... (mitään oikeaa informaatiota, sen tuupakan ruuhkan lisäksi) niissä kun ei oikein ikinä näytetä, pystyisikö edes näyttämään?


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7519 on: 17.12.09, 19:21 »


Toisaalta kun lukee taas tämänkin aamun kolariuutisia niin...hohhoijaa.

En ihmettele yhtään. Jos normaalissa talvikelissä enemmän ja vähemän lumisella tiellä näkyy kaistaviivat, ja henkilöautojen ajourat eivät niitä noudata; ajaa perus suomalainen niitä ajouria vaikka lampeen asti. Tuli todistettua tänään. En tiedä mitä noitten päässä liikkuu, mutta osa selvästi ei pahemmin ajattele mitä tekee. Ei yhtään raksuta, ei yhtään. Sitä vaan ajellaan ja ajellaan kohti uutta huomista, vain minä, vain minä itse. Minä menen, ei ole muita.

Toinen mitä ihmettelen suuresti.
Mikä ihmeen into on päästä raskaan auton eteen juuri ennen liikennevaloja? Mitä liukkaampi keli, sen kovempi into se kaista on vaihtaa siihen jarrutustilanteessa.
Etenkin, jos ne valot vaihtuvat ja vasen kaista on tyhjä. Paalulla olisi joka tapauksessa mutta jonkin ihmeen oikosulun nuo jotkut tuntuu siinä saavan. Ei auta sulkuviivatkaan tossa hommassa. Vilkkukin on osalla jäänyt tilaamatta varusteeksi. Viime tingassa siihen oikealle kaistelle suoraan eteen. Pakko päästä. Aivan pakko. Eihän sitä risteyksen jälkeen linja-autosta ohi pääse perus Nissanillakaan näemmä, jos noin kiire on vaihtaa laittomasti siihen oikealle kaistalle paalulle. Joko ei paljoa ajatella mitä tehdään; tai sitten kyse on ihan jostain muusta. Joka tapauksessa, varsin typerää toimintaa. Jos alkaa vähän miettimään.

Ja kolmas tähän kelivarotukseen; tuola on ihan selvästi ihmisiä, joille pitää sanoa ihan erikseen, jos on liukasta. Omat silmät eivät kerro sitä. Pakkasta -15 ja sataa lunta, ja lumipöllyä Kehillä ja motareilla. Ei. Ei mene jakeluun. Urku auki vaan toisen hanurissa kiinni. Siitä pitää erikseen radiossa ja televisiossa sanoa, että se ymmärretään. Ikäväkyllä sekään ei näytä riittävän. Uudet hienot Citimaasturit sun muut ESP autot lepää ojassa ja kaiteissa, kun on liukasta. Pistää hiljaiseksi. Mitenköhän ne on sinne kaiteeseen ja ojaan päätyneet? Joku ESP toimintahäiriö ilmeisesti?

Ja neljäs; jos Keimolan ja Kehä 3:sen välissä Hämeenlinnan moottoritiellä on joka viikko yhdestä kahteen ketjukolaria samassa paikassa; vasemmalla kaistalla; alkaa olemaan jo aika surullista.
Samat ihmiset, samat autot, joka ikinen arki aamu ajaa sieltä maalta tänne Stadiin töihin. Ja joka ikinen aamu se on yllätys, että sielä on tietyö ja 50 rajotusmerkki. Joka ikinen aamu se jono vaan yllättäen pysähtyy ja sitten kolisee, samassa paikassa. Pistää hiljaiseksi?
Eikö pistäkin?

No tota toi liikenne on. Hulluja moneen lähtöön.
Pages: 1 ... 374 375 [376] 377 378 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1