Keskustelua liikenteestä

<< < (1501/3033) > >>

Joona:
Quote

Kertokaahan rekkakuskit, millä se kärry saadaan sitten ammattitaitoisesti oikenemaan tollasesta sivuttaisesta liikkeestä/heittelystä siellä jäisellä tiellä ja lumipyrysadekaaoksessa? Ennenkuin siihen joku vastaantulija täräyttää.


Vedolla, jos semmoista löytyy riittävästi.  Kerran tosin ABS-pistoke oli rikki jarruttaessani valoihin ja ei kärry oiennut. 50km/h nopeudesta rupesin jarruttamaan ja auto pysähtyi n. 400m metrin päässä 1 metrin päässä risteyksessä. Kärry vei 3,5 kaistaa. Onneksi ei ollut ketään. Rupesin jarruttamaan mielestäni vähintäänkin ajoissa mutta minkäs teet jos ABS ei toimi, matkaa on 400m, vauhtia 50km/h, 20cm sohjoa/jäätä tiellä ja loivaa alamäkeä.  Kärry kampesi sivulle saman tien koskiessani jarrupolkimeen eikä vauhti tuntunut hidastuvan yhtään.

Joona:
Quote

Puusilmä mikä puusilmä. Luin tuon vielä toiseen kertaan, ennen kuin postasin viestin


Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia..

mmniemi:
Quote

Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia..


Ei ni... Siks mulla onkin ämpäri (päässä) 

Mikko J Virtanen:
Quote

Nyt kävi näin.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1792355

Torstai-iltana taisi lähteä Rovaniemeltä muutama sotajuna liikkeelle.. Itse olin toisessa niistä ja suuntana oli Vekaranjärvi. Juna myös seisoi pidemmän aikaa Rovaniemen rautatiesillalla. En pidä mahdottomana että juuri meidän junasta on satanut paskaa niskaan 
Oli siellä toisaalta samana iltana lähdössä myös Niinisalon tms. sotajuna.

Ja tosiaan, puolustusvoimat vuokraa VR:ltä vaunuja, jotka on muunnettu ainakin osittain "sotilasvaunuiksi". Mitään kaminalla lämmitettäviä puuvaunuja on tuskin enää missään käytössä, mutta eivät nuo "sotilasvaunut" mitään huipputekniikkaa edusta. Käytännössä vaunu on ihan tavallinen vanha VR:n matkustajavaunu, löytyy tupakkakoppi ja vessat ja penkkien sijaan koko vaunun päästä päähän menee kahdessa kerroksessa makuulaverit. Vaneerilevyä siis kahdessa kerroksessa.
Lämmitys hoituu ihan junan puolesta (ei siis kaminaa), joskin ainakin meillä Vuohijärvi-Kemijärvi-matkalla oli lämmityksessä vähän parantamisen varaa. Naapurivaunussa lämmitys ei toiminut ja lämpötila oli +3C ja meidän vaunussa oli puolestaan +28C. Jääkylmästä vaunusta kyllä siirrettiin kaikki muihin vaunuihin matkan aikana, joten kylmässä ei tarvinnut värjötellä 20h. Vessat olivat alkumatkasta ihan siedettäviä, mutta lopussa alkoi jo vähän inhottaa kun huuhteluvettä ei pyttyyn (junassa ei muutenkaan kulkenut vettä) tullut ja ne paskat mitkä eivät pöntön reunoihin tarttuneet, putosivat kiskoille..
=bemarin katolle.

matskupu:
Quote

Ja tosiaan, puolustusvoimat vuokraa VR:ltä vaunuja, jotka on muunnettu ainakin osittain "sotilasvaunuiksi". Mitään kaminalla lämmitettäviä puuvaunuja on tuskin enää missään käytössä, mutta eivät nuo "sotilasvaunut" mitään huipputekniikkaa edusta. Käytännössä vaunu on ihan tavallinen vanha VR:n matkustajavaunu, löytyy tupakkakoppi ja vessat ja penkkien sijaan koko vaunun päästä päähän menee kahdessa kerroksessa makuulaverit. Vaneerilevyä siis kahdessa kerroksessa.
Lämmitys hoituu ihan junan puolesta (ei siis kaminaa), joskin ainakin meillä Vuohijärvi-Kemijärvi-matkalla oli lämmityksessä vähän parantamisen varaa. Naapurivaunussa lämmitys ei toiminut ja lämpötila oli +3C ja meidän vaunussa oli puolestaan +28C. Jääkylmästä vaunusta kyllä siirrettiin kaikki muihin vaunuihin matkan aikana, joten kylmässä ei tarvinnut värjötellä 20h. Vessat olivat alkumatkasta ihan siedettäviä, mutta lopussa alkoi jo vähän inhottaa kun huuhteluvettä ei pyttyyn (junassa ei muutenkaan kulkenut vettä) tullut ja ne paskat mitkä eivät pöntön reunoihin tarttuneet, putosivat kiskoille..
=bemarin katolle.


Vuonna 2006 oli vielä käytössä pyssyfirman omat vaunut, joissa oli kaminalämmitys, röökikoppina toimi vaunujen väli ja vessa toimi ku junan vessa..

Navigation

Up one level

Next page

Previous page