Keskustelua liikenteestä

<< < (1505/3031) > >>

sami:
Paljonhan nuo Kehä 3:lle tässä puolivuotta-vuosi sitten asennetut hienot aktiiviset näytöt ovat maksaneet ... Ovat meinaan sen verta turhia kapistuksia että ... (mitään oikeaa informaatiota, sen tuupakan ruuhkan lisäksi) niissä kun ei oikein ikinä näytetä, pystyisikö edes näyttämään?

Sami Aaltonen:
Quote


Toisaalta kun lukee taas tämänkin aamun kolariuutisia niin...hohhoijaa.


En ihmettele yhtään. Jos normaalissa talvikelissä enemmän ja vähemän lumisella tiellä näkyy kaistaviivat, ja henkilöautojen ajourat eivät niitä noudata; ajaa perus suomalainen niitä ajouria vaikka lampeen asti. Tuli todistettua tänään. En tiedä mitä noitten päässä liikkuu, mutta osa selvästi ei pahemmin ajattele mitä tekee. Ei yhtään raksuta, ei yhtään. Sitä vaan ajellaan ja ajellaan kohti uutta huomista, vain minä, vain minä itse. Minä menen, ei ole muita.

Toinen mitä ihmettelen suuresti.
Mikä ihmeen into on päästä raskaan auton eteen juuri ennen liikennevaloja? Mitä liukkaampi keli, sen kovempi into se kaista on vaihtaa siihen jarrutustilanteessa.
Etenkin, jos ne valot vaihtuvat ja vasen kaista on tyhjä. Paalulla olisi joka tapauksessa mutta jonkin ihmeen oikosulun nuo jotkut tuntuu siinä saavan. Ei auta sulkuviivatkaan tossa hommassa. Vilkkukin on osalla jäänyt tilaamatta varusteeksi. Viime tingassa siihen oikealle kaistelle suoraan eteen. Pakko päästä. Aivan pakko. Eihän sitä risteyksen jälkeen linja-autosta ohi pääse perus Nissanillakaan näemmä, jos noin kiire on vaihtaa laittomasti siihen oikealle kaistalle paalulle. Joko ei paljoa ajatella mitä tehdään; tai sitten kyse on ihan jostain muusta. Joka tapauksessa, varsin typerää toimintaa. Jos alkaa vähän miettimään.

Ja kolmas tähän kelivarotukseen; tuola on ihan selvästi ihmisiä, joille pitää sanoa ihan erikseen, jos on liukasta. Omat silmät eivät kerro sitä. Pakkasta -15 ja sataa lunta, ja lumipöllyä Kehillä ja motareilla. Ei. Ei mene jakeluun. Urku auki vaan toisen hanurissa kiinni. Siitä pitää erikseen radiossa ja televisiossa sanoa, että se ymmärretään. Ikäväkyllä sekään ei näytä riittävän. Uudet hienot Citimaasturit sun muut ESP autot lepää ojassa ja kaiteissa, kun on liukasta. Pistää hiljaiseksi. Mitenköhän ne on sinne kaiteeseen ja ojaan päätyneet? Joku ESP toimintahäiriö ilmeisesti?

Ja neljäs; jos Keimolan ja Kehä 3:sen välissä Hämeenlinnan moottoritiellä on joka viikko yhdestä kahteen ketjukolaria samassa paikassa; vasemmalla kaistalla; alkaa olemaan jo aika surullista.
Samat ihmiset, samat autot, joka ikinen arki aamu ajaa sieltä maalta tänne Stadiin töihin. Ja joka ikinen aamu se on yllätys, että sielä on tietyö ja 50 rajotusmerkki. Joka ikinen aamu se jono vaan yllättäen pysähtyy ja sitten kolisee, samassa paikassa. Pistää hiljaiseksi?
Eikö pistäkin?

No tota toi liikenne on. Hulluja moneen lähtöön.

odo:
Quote

Uudet hienot Citimaasturit sun muut ESP autot lepää ojassa ja kaiteissa, kun on liukasta. Pistää hiljaiseksi. Mitenköhän ne on sinne kaiteeseen ja ojaan päätyneet? Joku ESP toimintahäiriö ilmeisesti?

Ei ESP:kään mikään kaikkivoipa fysiikanlakien muuttaja ole. Se pitää aina muistaa.

Tuo sanottuna, on se kuitenkin aivan hemmetin loistava turvallisuusvaruste joka estää toooooooooooooooooooooodella paljon onnettomuuksia.

matskupu:
Jep, eipä se ESP sitä tiedä, jos tilannenopeus on liian suuri vallitseviin olosuhteisiin. Maalaisjärjen käyttö (myös kehä III sisäpuolella) on sallittua, vaikka ESP autosta löytyisikin.

mmniemi:
Quote

Jep, eipä se ESP sitä tiedä, jos tilannenopeus on liian suuri vallitseviin olosuhteisiin.

Tai kyllä se varmaan tietää, mutta ei sekään pysty fysiikan lakeja kumoamaan 


Quote

Maalaisjärjen käyttö (myös kehä III sisäpuolella) on sallittua, vaikka ESP autosta löytyisikin.


Ei kun nimenomaan siellä sisäpuolella sitä pitää käyttää. Ulkopuolella ei tarvitse

Navigation

Up one level

Next page

Previous page