Keskustelua liikenteestä

<< < (1517/3031) > >>

Joona:
Täysperällä ajaessa olen ihan tyytyväinen, että löytyy luistonesto. Toki siitä on joskus ollut haittaakin mutta silloin sen saakin kytkettyä pois päältä. Maantiellä se on hyvin tarpeellinen. Esim kiihdyttäessä ilman luistonestoa perä kampeaisi sivulle, joka ei kapealla maantiellä ole hyvä juttu, sillä kärry tulee myös poikittain. Luistoneston ansiosta pysyy koko putki suorassa. ABS:n puuttuessa kärrystä rupeaakin jo ahdistamaan ja ensimmäiset parikymmentä kilometriä onkin jännittävää, jonka jälkeen uskaltaa jo vähän rentoutua ja ajaa varmemmin. Sitä ennen täytyy aina vähän kokeilla, mitä kärry tekee jarruttaessa.

Omasta autosta ei löydy kuin ABS ja se on mielestäni ihan riittävä. Enkä siihen mitään luistonestoa tarvitsekaan. Mutta perävaunun kanssa ajaessa isolla autolla siitä on yllättävän paljon hyötyä.

Henkka:
Niin, monille se kuuluisa ajotaitomme talviolosuhteissa tarkoittanee vain sitä, että pyritään pitämään samat nopeudet yllä kuin kesäkelilläkin.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalaisten+talviajotaito+on+suuri+myytti/1135251634237

fishu:

Eipä nykyautoille tavallinen autonomistaja pysty juuri muuta huoltoa tekemään kuin nesteiden lisäyksen. Edes lamppujen polttimoita ei kaikissa malleissa enää voi vaihtaa itse. Siitäkin rahastetaan. Kaiken lisäksi elektroniikka (tai jokin siihen liittyvä) ei tunnu kestävän haastavia keliolosuhteita. Pitäisi varmaan käyttää samanlaisia militaarilaatuisia osia kuin lentokoneissa, mutta sittenhän autoille/huolloille vasta hintaa kertyisikin.

Ei siihen tarvitsisi kuin samanlaisia moduuliratkaisuja, mitä uudemmissa sotilaskalustoissa. Jos haluaa jotain vaihtaa, niin osa lähtee mahdollisimman helpolla irti ja uusi pala saadaan takaisin helposti. Tuntuvat nykyään vain olevan oikein suunnitellun hankalia päästä käsiksi. Korjauskustannukset ja siihen käytetty aika tuntuu olevan toissijaista henkilöautojen suunnittelussa, kun taas sotilaskalustossa se on hyvin tärkeää pitää kalusto toimintakunnossa alhaisilla huoltotyötunneilla suhteessa käyttötunteihin.

Sami Aaltonen:
HEH tänään Vihdintiellä nähtiin ESP autolta vuoden ohitus. 

Askiston mäki, suunta Helsinki. Minun edessä oli siis tämä ohittaja, jonka edessä oli 2 henkilöautoa, 1 täyspitkärekka yhdistelmä, 1 henkilöauto ja jonoa veti traktori. Ja mitä tekee Herra uudessa Hondassa; ohi vaan. Urku auki. Kyllä siitä kerkee "hyvässä pitävässä" talvikelissä vallan mainiosti koko letkasta ohi. Aika voitto noin 3 minuuttia tuntuu kovalta jutulta, mutta mitäs jos se ohitus olisi mennyt perseelleen? 
No se on varmaan sen arvoista sitten tuo 3 minuuttia, kiire on kova. Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä......

arttula:

HEH tänään Vihdintiellä nähtiin ESP autolta vuoden ohitus. 

Askiston mäki, suunta Helsinki. Minun edessä oli siis tämä ohittaja, jonka edessä oli 2 henkilöautoa, 1 täyspitkärekka yhdistelmä, 1 henkilöauto ja jonoa veti traktori. Ja mitä tekee Herra uudessa Hondassa; ohi vaan. Urku auki. Kyllä siitä kerkee "hyvässä pitävässä" talvikelissä vallan mainiosti koko letkasta ohi. Aika voitto noin 3 minuuttia tuntuu kovalta jutulta, mutta mitäs jos se ohitus olisi mennyt perseelleen? 
No se on varmaan sen arvoista sitten tuo 3 minuuttia, kiire on kova. Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä......

Ööh... Ei voi olla noin idiootti... (ja kysymys kuuluu: Kuka)

Navigation

Up one level

Next page

Previous page