FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.10.17, 14:54

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473140 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #760 on: 12.09.06, 20:10 »

"Hei jätkät, onko se?"

"Ei kait sentään?"

"Kyy'yllä, on se! On se Pemari!"

Grin

*Kuva napsaistu pois niin ei tartte kenenkään vetää pulttia...*

Onkos tää parkkeerattu sitten laillisesti niih...?  Wink
Mikäs ihmeen autonäyttelyn pitopaikka tämä on niih... Wink
AIjjaijj....no joo oli aivan pakko kun mun parkkeerauksesta nousi kohu.... Huh Hoh taidan mennä nukkumaan.  Smiley
« Last Edit: 12.09.06, 20:14 by Sami Aaltonen »
B777
Former member
« Reply #761 on: 12.09.06, 22:41 »

Onkos tää parkkeerattu sitten laillisesti niih...?  Wink
Mikäs ihmeen autonäyttelyn pitopaikka tämä on niih... Wink
AIjjaijj....no joo oli aivan pakko kun mun parkkeerauksesta nousi kohu.... Huh Hoh taidan mennä nukkumaan.  Smiley

Kyllä mä voin myöntää että jonnekin CD-paikalle ja varattu paikoille on tullut auto hetkeksi jätettyä, tai vaikka pitemmäksikin aikaa

Ei ole sallittu paikka, enkä edes ole parkkeerannut sitä siihen (vielä), koska istun auton sisällä. Lisäksi olin auton vieressä koko sen ajan, joten olisin voinut siirtää sen siitä tarvittaessa alle 10sekunnissa. Toiseksi, paikka ei edelleenkään ole invaliidipaikka.

MM: Mua ei ainakaan kuva häirinnyt, joten mun puolesta sen voi hyvin laittaa takaskin.
Aaltonen
Former member
« Reply #762 on: 13.09.06, 05:58 »

Ei ole sallittu paikka, enkä edes ole parkkeerannut sitä siihen (vielä), koska istun auton sisällä. Lisäksi olin auton vieressä koko sen ajan, joten olisin voinut siirtää sen siitä tarvittaessa alle 10sekunnissa. Toiseksi, paikka ei edelleenkään ole invaliidipaikka.

MM: Mua ei ainakaan kuva häirinnyt, joten mun puolesta sen voi hyvin laittaa takaskin.

Joo joo ei saa hermostua pienestä huumorikuittauksesta... Smiley
Pekka Loikkanen

Date Registered: 14.11.04

« Reply #763 on: 13.09.06, 19:21 »

Aaltonen
Former member
« Reply #764 on: 13.09.06, 19:26 »

Kuinkas moni autoilijoista sitten ajaa ylinopeutta.......? Wink Eipä ne Manskulla kovin hiljaa ajele nekään.....
No joo tää oli varmaankin sellanen provoviesti Loikkaselta, pitäähän sitä nyt päästä ***tuilemaan kun ei muutakaan tekemistä ole.
Pekka Loikkanen

« Reply #765 on: 13.09.06, 19:27 »

Kuinkas moni autoilijoista sitten ajaa ylinopeutta? Wink Eipä ne Manskulla kovin hiljaa ajele nekään.....
No joo tää oli varmaankin sellanen provoviesti Loikkaselta, pitäähän sitä nyt päästä ***tuilemaan.

No jos sovelletaan vaikka tätä:
Joo joo ei saa hermostua pienestä huumorikuittauksesta... Smiley

Wink
Aaltonen
Former member
« Reply #766 on: 14.09.06, 02:55 »

No jos sovelletaan vaikka tätä:
 Wink

Jotenkin arvasin... Wink
Pekka Loikkanen

« Reply #767 on: 14.09.06, 19:46 »

B777
Former member
« Reply #768 on: 14.09.06, 19:57 »

LOL Grin

Edit: Tosta tuli mieleen etttä AKT on kyl kans yks ***tun murheenkryyni..
Ville Pirttinokka

Date Registered: 31.08.04

« Reply #769 on: 14.09.06, 20:33 »

Connexin pitäisi palkata vaan sellasia kuskeja jotka ei polta, eikä juo kaffeeta.   Wink
Aaltonen
Former member
« Reply #770 on: 15.09.06, 01:50 »

On se kumma ku mikään ei taas kelpaa, kaikesta naristaan... Wink
Henkka
Former member
« Reply #771 on: 15.09.06, 09:44 »

Edit: Tosta tuli mieleen etttä AKT on kyl kans yks ***tun murheenkryyni..

Kuinka niin?

Mitä noihin Rädyn puheisiin tulee, niin on siinä se jyvä. Eikä se ole Rädyn älynvälays vaan hän puki sanoiksi sen mikä tiedetään. Se näkyy aloilla kuin aloilla tänä päivänä ja myös kuljetusalalla. Enenevässä määrin.

Aina joku lupaa tehdä halvemmalla ja enemmän. En yhtään ihmettele miksi lähiliikenteen bussikuskeina on aina vain enemmän ja enemmän maahanmuuttajia, jotka sietävät aikansa heittopussina oloa. Vakiduuni sinänsä on jo houkutin. Kuskeilla ajatetaan usein aamuruuhkavuorot, sitten on päivällä palkatonta taukoa ja taas illalla jatketaan ruuhkavuoroilla. Päivät ovat tietysti lain mukaan "kahdeksantuntisia".

Itse olen kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä joutunut opastamaan kuljettajaa reitin suhteen. Ne jotka ajavat työnantajan aikataulujen mukaan ajavat mielestäni liikennesääntöjen rajamailla. Ne jotka eivät, ovat "hankalia" tai sitten lähtevät muualle , ennemmin tai myöhemmin.
Tästä syystakin lähiliikenteeseen ei varmasti hakeudu enään niin paljon kuljettajia jotka ovat todellisia kuljetusalan ammattilaisia vaan "vain" ns. kuljettajia. Olenko ihan väärässä? Bussia en ole ajanut, mutta läheltä olen saanut touhua välillä seurata.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #772 on: 15.09.06, 16:31 »

Eli tosta saa sen kuvan, että ajan vähintään 30kmh ylinopeutta riippumatta millä rajotusalueella ajan tai millä autolla ajan, sekä ajan mutkiin renkaat vinkuen ja vaarannan muun liikenteen täydellisesti, muut ovat vaan edessä, joista pitää hinnalla millä hyvänsä päästä ohi oli auto sitten mikä oli, liikennevaloihin tullaan hana lattiassa viime sekunnille asti ja lyödään jarrut kiinni kertalaakista, että varmasti voi näyttää jalankulkijalle, että hemmettiäkö painoit sitä suojatienappia

Huoh.. Aika hurja mielikuvitus sulla on. Itse en kyllä muista puhuneeni mistään tuollaisesta. Minusta tuntuu, että selkeästi ajat kuolemaa halveksuen koska vaikuttaa ihan siltä että hengenlähtö on koko ajan lähellä joka ***tun risteyksessä. Pääsetkö edes omalta parkkipaikaltasi liikenteen sekaan ilman, että joku meinaa tulla kylkeen tai muuten vaan jotain sählää jonka seurauksena se äiti niitten lastenvaunujen kanssa 300m päässä on mahdollisessa yliajovaarassa?

PS. Mutta nyt kun sanoit... Kuvauksesi sopii vallan mainiosti pääkaupunkiseudun bussikuskeihin yleistettynä.
tornadof36
Former member
« Reply #773 on: 15.09.06, 18:45 »

Tervehdys!

Sattuipas tuossa muistaakseni keskiviikkoaamuna surkea tapaus töihin ajellessa.

Ajaessani 3-tietä Kahvila Roosan kohdalla(sijaitsee juuri Hyvinkää-Nurmijärvi rajan eteläpuolella) etelään päin motaria havaitsin ruumisauton siinä ihan lähellä tuota kahvilan vieressä olevaa mutkaa.Vanhalla kolmostiellä.
Ruumisauton kuski kulki siinä penkalla jotain keräillen..

Tuli aika häijy olo.. Sad

No.Seuraavana päivänä kuulin kolleegaltani/luin itsekin myöhemmin lehdestä tapauksesta.

Eli sumuisena aamuna oli joku naishenkilö(olisi voinut tietysti olla mieskin) lähtenyt ohittamaan 2 autoa,jolloin oli törmännyt suoraan vastaantulleeseen moottoripyörään sillä seurauksella että motoristi.Nuorehko mies sai surmansa.

Elikkä se ainainen kiire vaati taas veronsa.

Ja onhan tuo meno aikamoista tuolla Hämeenlinnan/Tampereen motarillakin.Jos ajaa 130,niin siellä jää jalkoihin.

Ja turvavälejä ei ole nimeksikään.

Ensimmäiset mustat jäät,ainakin siltapaikoissa ovat aika lähellä.Monessa paikassa täällä Hyvinkään korkeudella joutui jo perjantaiaamuna skrabaamaan tuulilaseista paksuhkoa jäätä.

Turvallista syksyä kaikille!

-Jukka Huh
tomppa82
Former member
« Reply #774 on: 15.09.06, 20:33 »

Välillä kovasti tuntuu siltä että bussikuskit ajaa kun vanhat mummot  Cool Ja onko näin että suomesta ei löydy ammattitaitoisia bussikuskeja kun niitä pitää virosta tänne tuoda ?
Antti Takkunen

Date Registered: 15.12.05

« Reply #775 on: 15.09.06, 20:53 »

Mitäs arvon tyypit sanovat seuraavasta?

Ajelin Etelä-Espaa firman pakulla ja edessäni meni kertaluokkaa isompi kuorma-auto. Tulimme risteykseen (siihen Havis-Amandan kohdille), jossa kaksi kaistaa jatkaa suoraan ja rinnalle tulee oikealle kääntyvä ryhmittymiskaista. Itse ja edessäni ajava kuormuri olimme kääntymässä oikealle. Valot näytti vihreää ja letka meni niinkuin pitääkin. Yhtäkkiä kuormuri edessäni leikkasi äkisti vasemmalle (tilaa sillä oli) ja huomasin, että oikealle kääntyvällä kaistalla juuri ennen liikennevaloja on puoliksi jalkakäytävällä ja puoliksi ajoradalla Postin jakelupaku.

En ennättänyt varsinaisesti jarruttaa, vaan leikkasin itsekin vasemmalle. Rinnallani oli vasemmalla kaistalla kuitenkin liikennettä, joten en pystynyt menemään paljoakaan sinnekään päin. Huomasin, että mahdun pakun ohi, mutta tajusin samalla, että peilit menee kyllä päällekkäin. Kun vaihtoehtoja ei juuri ollut (ei tilaa vasemmalla, takana persauksissa kiinni auto, nopeus se sallitut noin 30 km/h ja Postin paku muutaman metrin päässä), annoin mennä ja kummankin peilit meni säpäleiksi. Käännyin oikealle, pysäköin autoni ja menin tarkastelemaan tilannetta.

Ketään ei paikalle tullut, joten panin tuulilasiin lapun, jossa oli yhteystietoni. Kymmenen minuutin päästä Postin auton kuski soitti ja vihaisesti ilmoitti minun olevani syyllinen tapahtuneeseen. Myöhemmin päivällä kohtasimme kaupungilla ja teimme vakuutuspaperit. Kummallekaan ei varsinaisesti taloudellisia seuraamuksia tullut, koska firmojen vakuutukset ovat kattavat. Ymmärrys oli molemminpuolinen.

Kuitenkin jäi mietityttämään, että kumman syy vahinko lopulta oli? Tietenkin minun pitäisi kyetä väistämään tielläni olevia esteitä ja myös jarruttamaan.. Mutta saako risteysalueelle pysäköidä miten sattuu?
Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #776 on: 15.09.06, 21:08 »

Mitäs arvon tyypit sanovat seuraavasta?

Ajelin Etelä-Espaa firman pakulla ja edessäni meni kertaluokkaa isompi kuorma-auto. Tulimme risteykseen (siihen Havis-Amandan kohdille), jossa kaksi kaistaa jatkaa suoraan ja rinnalle tulee oikealle kääntyvä ryhmittymiskaista. Itse ja edessäni ajava kuormuri olimme kääntymässä oikealle. Valot näytti vihreää ja letka meni niinkuin pitääkin. Yhtäkkiä kuormuri edessäni leikkasi äkisti vasemmalle (tilaa sillä oli) ja huomasin, että oikealle kääntyvällä kaistalla juuri ennen liikennevaloja on puoliksi jalkakäytävällä ja puoliksi ajoradalla Postin jakelupaku.

En ennättänyt varsinaisesti jarruttaa, vaan leikkasin itsekin vasemmalle. Rinnallani oli vasemmalla kaistalla kuitenkin liikennettä, joten en pystynyt menemään paljoakaan sinnekään päin. Huomasin, että mahdun pakun ohi, mutta tajusin samalla, että peilit menee kyllä päällekkäin. Kun vaihtoehtoja ei juuri ollut (ei tilaa vasemmalla, takana persauksissa kiinni auto, nopeus se sallitut noin 30 km/h ja Postin paku muutaman metrin päässä), annoin mennä ja kummankin peilit meni säpäleiksi. Käännyin oikealle, pysäköin autoni ja menin tarkastelemaan tilannetta.

Ketään ei paikalle tullut, joten panin tuulilasiin lapun, jossa oli yhteystietoni. Kymmenen minuutin päästä Postin auton kuski soitti ja vihaisesti ilmoitti minun olevani syyllinen tapahtuneeseen. Myöhemmin päivällä kohtasimme kaupungilla ja teimme vakuutuspaperit. Kummallekaan ei varsinaisesti taloudellisia seuraamuksia tullut, koska firmojen vakuutukset ovat kattavat. Ymmärrys oli molemminpuolinen.

Kuitenkin jäi mietityttämään, että kumman syy vahinko lopulta oli? Tietenkin minun pitäisi kyetä väistämään tielläni olevia esteitä ja myös jarruttamaan.. Mutta saako risteysalueelle pysäköidä miten sattuu?

Eiköhän vikaa ollut molemmissa. Risteysalueellehan ei saa pysäköidä, mutta ajoneuvo tulee aina pystyä pysäyttämään tien näkyvissä olevalla osuudella.

Eli oma arvaukseni on: Molemmat nuolkoon haavansa.

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Osku
Former member
« Reply #777 on: 15.09.06, 21:10 »

Eikös tuossakin tilanteessa olisi ollut yksinkertaisesti parasta kutsua poliisi paikalle? Näin olen ainakin ymmärtänyt, että se olisi aina molempien osapuolten etujen mukaista pitkällä aikavälillä. Vaikea todella sanoa, kumman syytä tuo oli...
Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #778 on: 15.09.06, 21:12 »

Eikös tuossakin tilanteessa olisi ollut yksinkertaisesti parasta kutsua poliisi paikalle? Näin olen ainakin ymmärtänyt, että se olisi aina molempien osapuolten etujen mukaista pitkällä aikavälillä. Vaikea todella sanoa, kumman syytä tuo oli...

Kun keskenään sopi, niin firmat maksaa ja se on siinä. Jos soittaa poliisit paikalle, niin saattavat molemmat saada sakot, ja se menee omasta lompakosta Wink

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Antti Takkunen

Date Registered: 15.12.05

« Reply #779 on: 16.09.06, 12:27 »

Oikeastaan en edes ajatellut poliisin kutsumista paikalle parin peilin takia. Lisäksi itselläni oli ainakin sellainen tilanne, että myöhästymiseni työpaikalta olisi merkinnyt myöhästymistä myös monelle muulle ihmiselle, joten "teon vähäisyyden" takia katsoin parhaimmaksi vain jatkaa matkaa.

Pomoni suhtautui asiaan niin, että pannaan peili kuntoon ja antaa vakuutusyhtiöiden tapella asiasta keskenään.. Smiley Sitä vartenhan niitä superkaskoja maksellaan, että ei tarvitse tällaisessa tilanteessa jäädä tuleen makaamaan.
Pages: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1