FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.06.17, 22:37

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 379 380 [381] 382 383 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462888 times)
arttula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7600 on: 21.12.09, 20:00 »

Vaimo kertoi kun töistä tuli että ovat laitelleet linjapiileihin ja kuormaautoihin myös nuo ABS ja ESP jutut, oli nähnny kaksi linjaautoa ja yhden kuormaauton ojassa. Sad

Ihme muuten, ettei EU ole jo kieltänyt noita, kun noin vaarallisia ovat... Saako ne jotenkin kytkettyä pois toiminnasta pysyvästi ? En uskalla enää huomenna lähteä ajamaan, kun molemmat löytyvät Audista.
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7601 on: 21.12.09, 20:04 »

Meitin SUV laitteesta ei saa kun nelivedon pois, pelottaa hiukka.
Orvo rassu joutuu siellä ameriikan liukkailla taiteilemaan kesärenkailla ja nelivedolla, pelottaa miten tuo pärjää keskellä texaxia.Sillä ei ole edes ESP tä eikä JHP tä.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7602 on: 21.12.09, 20:33 »

Niin asenteistahan tuo lähtee, miten tuola ajaa.

Mutta sanokaa mitä sanotte  Tongue , joillekin on vaan yksinkertaisesti annettu liian tehokas auto. Sen mitä maanteillä toisiaan tota hommaa kattelee. Ei tulis sellasia riskiohituksia, jos otettas 200hv/300Nm pois pellinalta.  Tongue

Tehokkaasta autosta ei ole yhtään mitään mitään hyötyä tällä kelillä vaikka itsellä ei ole tosin kuin muutama kymmenen hepaa yli parinsadan ei sillä pääs yhtään kovempaa kun 90 heppasella autolla tällä kelillä. Jos lautaa talloo niin joko se sun rakastama DSC sanoo että soo, soo, ja jos sen ottaa pois niin sitten suditaan paikallaan jos ei ole hellä kaasulle.

My photos on Airliners.net
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6070
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7603 on: 21.12.09, 21:08 »

Ruoktaukoa paloi kokoajan siinä körötellessä. Hittolainen.

No mutta eihän se haittaa. Pakkohan sun on pitää 45 minuutin tauko tai 15+30 minuuttia. Ja sinä aikana ei saa töitä tehdä. Silloinhan sinä ehdit syödä. Vai jätätkö tauon pitämättä?
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7604 on: 21.12.09, 21:16 »

Tehokkaasta autosta ei ole yhtään mitään mitään hyötyä tällä kelillä vaikka itsellä ei ole tosin kuin muutama kymmenen hepaa yli parinsadan ei sillä pääs yhtään kovempaa kun 90 heppasella autolla tällä kelillä. Jos lautaa talloo niin joko se sun rakastama DSC sanoo että soo, soo, ja jos sen ottaa pois niin sitten suditaan paikallaan jos ei ole hellä kaasulle.

"Parhaathan" noista on sellaisia että jos ei pitoa löydy niin sitä sutimista jarrutetaan / tehoa pienenetään lähes sammuksiin asti niin että auto hyytyy kävelyvauhtiin asti.  Ihmetys oli suuri kun vuokra-Oldsmobile huolimattoman kaasunpolkaisun tuloksena puutui paikalleen märän suojatiemaalauksen päällä....

Niin ja ei tosiaan oo WRX:ssä ESP:tä. Kuinkahan vaarallinen se sitten olisikaan  Roll Eyes

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Matias Pusa
Offline Offline

Posts: 1135
Date Registered: 06.03.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7605 on: 22.12.09, 06:27 »

Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7606 on: 22.12.09, 07:16 »


Täyttä skeidaa.

Täällä etelässä ajokelit ovat usein haasteelliset etenkin näin alkutalvesta, jolloin mereltä työntää sankkoja lumikuuroja rannikkoseudun päälle. Lukuisia kertoja kotoa "sisämaasta" PK-seudulle ajaessani olen huomannut liikennesään muuttuvan radikaalisti rannikkoa lähestyttäessä, etenkin siinä kehä kolmen tasolla. Lämpötilanvaihtelut ovat nopeita ja liikennemäärät valtavia. Liikenne kiillottaa pienenkin lumen tien pintaan todella liukkaaksi laduksi. Suurista liikennemääristä johtuen turvavälit painuvat olemattomiin (syyllistyn siihen itsekin) ja pieni "tilanne" voi lamauttaa koko sisääntuloväylän.

Eilen viimeksi Tuusulassa seisoi rekkoja poikittain liikennevaloristeyksessä melkein tasamaalla, mutta kun eivät päässeet eteenpäin niin ei kertakaikkiaan. /sarkasmi päälle/ Eivätkö ne ammattiautoilijatkaan osaa ajaa? /sarkasmi pois/

Toki autoilijoilla itselläänkin on parantamisen varaa, en sitä sano. Kun ajaa töhöttää ensin valtatietä sata lasissa, niin se ensimmäinen ramppi voi muodostua kohtalokkaaksi, kun yllättäen pitoa ei olekaan. Olosuhteiden muutosta ei huomaa suoraa tietä ajaessa niin hyvin ja ei tajua ottaa vauhtia pois yhtään normaalikeliä enempää.

Kuluneen viikon sää on ollut täällä kehäteiden sisällä pysytteleville poikkeuksellinen, sillä pääsääntöisesti täällä tulee lumisade siinä nollan tuntumassa ja silloin liukkautta hoidetaan suolalla. Nyt pakkasen takia sitä on voitu hoitaa vain hiekalla ja se ei taas vilkkaasti liikennöidyissä risteyksissä pysy. Voi tuossa artikkelissa sen verran perää olla, että täällä on totuttu siihen, että tiet on hyvin hoidettuja, pääosin sulia ja ajokeli likimain ympäri vuoden hyvä.

t. nimim. Ei ABSeja, ei ESPtä....  Grin

----------------------

Keli voi yllättää itse kunkin.

Viime talvena lähdettiin täältä etelästä pikku pakkasella ajaa töhöttämään kohti pohjoista. Keli oli mitä mainioin Jyväskylän pohjoispuolelle saakka, mutta sitten jossain siinä Hirvaskankaan paikkeilla alkoi satamaan. Lämpömittari oli  n. -8 - -10 astetta ja lasille tuli vettä!  Shocked  Oli pakko lisätä lämmitystä tuulilasille, että näkyvyys säilyi. Mutta suoraa tietä ajaessa ei oikein tajunnutkaan, kuinka liukkaaksi sade teki tien pinnan. Kun pysähtyi hetkeksi kuskinvaihtotauolle ja otti muutaman luisteluaskeleen ajoradalla - vasta oikein tajusi, että se oli täysin peilijäässä ja ei siinäkään suolauksilla ollut mitää virkaa tuollaisessa lämpötilassa.
« Last Edit: 22.12.09, 07:24 by Petri Lehtovirta »

Tuomas Filppula
Offline Offline

Posts: 2069
Date Registered: 04.12.04

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7607 on: 22.12.09, 08:29 »

Täyttä skeidaa.
.
.
.
Voi tuossa artikkelissa sen verran perää olla, että täällä on totuttu siihen, että tiet on hyvin hoidettuja, pääosin sulia ja ajokeli likimain ympäri vuoden hyvä.

Kumositkin jo näköjään itse omat argumenttisi.  Roll Eyes

Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7608 on: 22.12.09, 08:38 »

Kumositkin jo näköjään itse omat argumenttisi.  Roll Eyes
Huomasin sen itsekin kirjoittaessani, mutta mitäs pienistä  Embarrassed

HS:n artikkeli asiasta on yhtä hämmentävä: Toimittaja manaa että ihmiset eivät osaa ajaa kolaroimatta, ja tunnustaa samalla joutuneensa itse läheltäpiti tilanteeseen jonka olisi voinut estää omalla ennakoinnilla  laugh

Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7609 on: 22.12.09, 09:04 »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009122210826876_uu.shtml

Ja kuitenkin jaksetaan roinataan sitä promillerajaa alas ja nollatoleranssia ylinopeuksiin?

My photos on Airliners.net
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator
Offline Offline

Posts: 3129
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7610 on: 22.12.09, 09:06 »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009122210826876_uu.shtml

Ja kuitenkin jaksetaan roinataan sitä promillerajaa alas ja nollatoleranssia ylinopeuksiin?
Yksikin kuollut ihminen on liikaa. Sen takia. Promilleraja pitäisi olla nolla. Ilmeisesti sinä haluat että autoilija ajaa ylitsesi pienessä maistissa?

Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7611 on: 22.12.09, 09:19 »

Yksikin kuollut ihminen on liikaa. Sen takia. Promilleraja pitäisi olla nolla. Ilmeisesti sinä haluat että autoilija ajaa ylitsesi pienessä maistissa?

Miksi autoilija ajaisi minun yli yhden oluen jälkeen (alle 0,5)?. Umpikännissä varmaankin. Tosin voi hän ihan nollapromilleillakin ajaa yli  Shocked.

Noh, mutta pointtini oli että miksi lisätä sitä turhanpäiväistä valvontaa kun pienet rikkomukset eivät ole ne jotka aiheuttavat liikennekuolemia.

0 kuolemiin ei koskaan päästä, eikä todellakaan pelkillä nollatoleransseilla.

My photos on Airliners.net
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7612 on: 22.12.09, 10:05 »

Ei se nollaraja ole toimiva vaihtoehto. Siinä sitten ollaan suklaan syönnin jälkeen jonkin aikaa kortitta, kunnes on tarkkuusalkometrilla tarkistettu ja käyty kaikki byrokratia läpi. Alle 0,2 promillen ei ole mitään järkeä laskea rajaa, koska silloin siitä tulee jo enemmän haittaa kuin hyötyä.
Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7613 on: 22.12.09, 10:18 »

Yksikin kuollut ihminen on liikaa. Sen takia. Promilleraja pitäisi olla nolla. Ilmeisesti sinä haluat että autoilija ajaa ylitsesi pienessä maistissa?

Siinä vaiheessa kannatan nollarajaa, kun 0.1-0.5 promillen humalassa ajetaan selkeästi enemmän onnettomuuksia kuin 0.0 promillessa. Tuo nollatoleranssi ei vaikuta näihin, jotka päättävät ajella autoa kännissä.

Nollatoleranssilla saadaan autoilijoille lisää ongelmia ja ylityöllistetyille poliiseille vielä lisää hommia.

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7614 on: 22.12.09, 13:19 »

Tässä on otettu vähän enemmän neuvoa-antavia.   thmbdn

Youtubessa oleva poliisin "valistusversio" on naurettavan alleviivaava, tuo Iltapulussa oleva alkuperäisversio on raadollisuudessaan parempi, mutta seuraukset olisi voinut olla siinä vielä mukana.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009122210826863_uu.shtml

Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7615 on: 22.12.09, 13:21 »

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Mannerheimintiell%C3%A4+bussin+alle+j%C3%A4%C3%A4nyt+nainen+loukkaantui+vakavasti/1135251654623

 "Onnettomuus tapahtui suojatiellä, kun bussin kuljettaja ei saanut bussia pysähtymään punaisiin valoihin. Havaittuaan jalankulkijan kuljettaja oli yrittänyt jarruttaa. "

Hmm, siis ei saanut pysähtymään punaisiin valoihin, mutta rupesi jarruttamaan vasta, kun oli nähnyt jalankulkijan? Eli oli siis alunperin ajamassa punaisia päin? Tuskinpa se olisi kesälläkään valoihin pyäshtynyt jarruttamatta. Roll Eyes
Janne Mäntymäki
Offline Offline

Posts: 681
Date Registered: 08.05.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7616 on: 22.12.09, 14:22 »

Tänään Pitäjänmäellä ajellessa kävi onnettomuus melko lähellä. Ajoin vasenta kaistaa (oikealla tyhjä bussikaista), takanani jono autoja. Suojatielle oli astumassa naishenkilö, jolle annoin tietä pysähtymällä. Nainen lähti ylittämään tietä. Samassa takanani ollut kuljettaja päätti koukata oikealta ohi. Oli erittäin lähellä ettei tämä koukkailija törmännyt jalankulkijaan. Hän siis syyllistyi kahteen rikkeeseen: suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittamiseen pysähtymättä, sekä suojatietä ylittävän huomioimatta jättämiseen.

Ketään ei varmaan yllätä, että tämä kiireinen henkilö oli taksi.
Olle Sälgmark
Offline Offline

Posts: 6128
Date Registered: 12.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7617 on: 22.12.09, 14:25 »

Siinä vaiheessa kannatan nollarajaa, kun 0.1-0.5 promillen humalassa ajetaan selkeästi enemmän onnettomuuksia kuin 0.0 promillessa. Tuo nollatoleranssi ei vaikuta näihin, jotka päättävät ajella autoa kännissä.

Nollatoleranssilla saadaan autoilijoille lisää ongelmia ja ylityöllistetyille poliiseille vielä lisää hommia.

Jos ihminen joka ei nautiskele/ryyppää säännöllisesti alkoholia vetää kurkkuunsa annoksen josta seuraa 0.5 promillen humala on taatusti hengenvaarallinen liikenteessä.Käytännössä voi vetää vähän yli,virhetoleranssi lasketaan pois.

Juopolle 0.5 prommillea ei ole edes pohjustus.....

Nollatoleranssi taitaa olla ainoa oikea.

salgmark miuku telia.com
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7618 on: 22.12.09, 15:18 »

Jos ihminen joka ei nautiskele/ryyppää säännöllisesti alkoholia vetää kurkkuunsa annoksen josta seuraa 0.5 promillen humala on taatusti hengenvaarallinen liikenteessä.Käytännössä voi vetää vähän yli,virhetoleranssi lasketaan pois.

Juopolle 0.5 prommillea ei ole edes pohjustus.....

Nollatoleranssi taitaa olla ainoa oikea.

Olin tuosta rivien välistä ymmärtävinäni että ei sitä vastaan olla etteikö kännissä ajamista kontrolloitaisi.... mutta sitä painotusta voisi laittaa vähän muuallekin kuin  pilliratsioihin ja peltipoliiseihin.  Saattaisi ihan oikeasti vaikuttaa joihinkin asioihin jos mentäisiin sinne liikenteen sekaan valvomaan kusipäisiä ohituksia ja nollaturvavälejä sen sijaan että istutaan puskassa tutkan kanssa.

Ai niin mutta menis sitä rahaa taas ja sakkotuloja saa peltipoliisilla helpommalla.......  Roll Eyes
« Last Edit: 22.12.09, 15:31 by Orvo Välilä »

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Olle Sälgmark
Offline Offline

Posts: 6128
Date Registered: 12.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7619 on: 22.12.09, 15:34 »

Olin tuosta rivien välistä ymmärtävinänin että ei sitä vastaan olla etteikö kännissä ajamista kontrolloitaisi.... mutta sitä painotusta voisi laittaa vähän muuallekin kuin  pilliratsioihin ja peltipoliiseihin.  Saattaisi ihan oikeasti vaikuttaa joihinkin asioihin jos mentäisiin sinne liikenteen sekaan valvomaan kusipäisiä ohituksia ja nollaturvavälejä sen sijaan että istutaan puskassa tutkan kanssa.

Ai niin mutta menis sitä rahaa taas ja sakkotuloja saa peltipoliisilla helpommalla.......  Roll Eyes

Täysin samaa mielipuolta näistä ohituksista ja turvaväleistä,taidetaan valvoa heikosti.....,monikohan näistä ajelee 0.5 kekkulissa Roll Eyes

Pitäis menna syvemmälle,estää näiden asennevammojen "syntyminen".Aloittaa jo tarhassa liikennekasvatus,jatkaa sitä yhtenä aineena koulussa ja kun ikä sallii niin ajokortti ilmaiseksi.

Ruotsissa ei muuten ole pollarit puskassa. laugh


salgmark miuku telia.com
Pages: 1 ... 379 380 [381] 382 383 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1