Keskustelua liikenteestä

<< < (1541/3033) > >>

Pe7e:
Quote

Niin kuka osui keneen ja millä kulkuneuvolla ja missä ja millon?

Minuakin naurattaa tosiinaan miten yllättävää se on tuo linja-auton pysäkiltä lähteminen aika monelle keskivertoa paljon paremmille kuljettajille, henkilöautojen rattien takana.

Toinen bussikuski pysäkiltä eteen tunkeneen bussikuskin perään Ei ne bussikuskit tosiaan paljoa kattele kun sieltä pysäkiltä lähtevät, monta kertaa nähnyt kun on auto ollut jo puolessa välissä bussia niin sieltä lähdetään tunkemaan eteen. Ite oppinut väistämään kaukaa noi

tslowman:
Quote

Vielä tuosta ESP:stä... Ajelin tässä muutama yö sitten TODELLA huonossa kelissä. Moottoritiellä nopeusrajoitus oli 80 km/h, ja autot etenivät yleensä n. 60 km/h. Oma nopeuteni oli HUOMATTAVASTI tuon yli. Muutaman kerran ESP aktivoitui, ja ehkä pelasti ojaansuistumiselta. Eli ihan hyödyllinen keksintö.

Joo, ja oli lupa ajaa lujaa, ennen kuin joku viitsii nalkuttaa...


En nalkuta, mutta mitä jos sulla ei olisi ollut sitä ESP:tä? Oletko opetellut sen kanssa toimimista ääritilanteissa? Oletko ylipäätään tietoinen, että käyttämässäsi autossa on sellainen (ja mikä sen tehtävä on), ja ajat sitten ikäänkuin turvassa kaikelta pahalta kovaa? Ja, onko suoritettava tehtävä suhteessa riskeihin?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, kun meillä on annettu asiaan liittyvää koulutusta. 

Mikko86:
Joo kaks bussia kosautti yhteen aatonaattona, ei sen enempää. Aika liukas alamäki kieltämättä. Tosin ennakoimalla oltaisiin vältytty. Ei siinä muuta onneks sattunu kuin peräänajaneesta tuulilasi tippu alas

E:ja tänään papalta oli lähteny auto lapasesta TNT:n terminaalin jyrkässä mutkassa suoraan vastaantulleen bussin nokkaan. Kivasti oli menny henkilöauton keula muusiksi ja tie tukossa hetken aikaa..

niksu99:
Quote

Toinen bussikuski pysäkiltä eteen tunkeneen bussikuskin perään Ei ne bussikuskit tosiaan paljoa kattele kun sieltä pysäkiltä lähtevät, monta kertaa nähnyt kun on auto ollut jo puolessa välissä bussia niin sieltä lähdetään tunkemaan eteen. Ite oppinut väistämään kaukaa noi


Itsellä ei ole tuota ongelmaa koskaan ollut kun lähestyn pysäkillä olevaa linjuria, jos sillä on ovi auki ja pokaa lappaa ulos / sisään niin ohi mutta jos nään että poka ei liiku niin yleensä jarruvalotkin sammuu ja rohjo lähtee pysäkiltä -> turha tunkea väliin , helppoa, eikö?

arttula:
Quote

En nalkuta, mutta mitä jos sulla ei olisi ollut sitä ESP:tä? Oletko opetellut sen kanssa toimimista ääritilanteissa? Oletko ylipäätään tietoinen, että käyttämässäsi autossa on sellainen (ja mikä sen tehtävä on), ja ajat sitten ikäänkuin turvassa kaikelta pahalta kovaa? Ja, onko suoritettava tehtävä suhteessa riskeihin?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, kun meillä on annettu asiaan liittyvää koulutusta. 


Hyvä pointti. Joo, olen testannut tuon käyttäytymistä liukkaalla kelillä. Tietenkin suuret nopeudet ovat eri asia, mutta noin pääsääntöisesti tiedän, mihin suuntaan auto lähtee, kun käännän rattia. En tosiaan tuudittaudu uskoon, että ESP kaikelta pelastaisi, mutta korjaa kyllä pieniä virheitä nopeammin, kuin niitä ehtii huomaamaan. Ja ainakin ESP:n aktivoitumisen merkkivalo varoittaa liian liukkaasta kelista ja tilannenopeudesta herkästi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page