Keskustelua liikenteestä

<< < (1545/3031) > >>

jranki:
Quote

7. 3-4 vilkun väläystä riittää siihen, että vilkku olisi ollut havaittavissa selkeästi. Mikäli sitä ei ole havaittu, syy ei varmaankaan ole linja-auton kuljettajassa.
No vilkuttakaa sit kans. Ainakin täällä tälpuol jokke vilkku on kortilla. Kiva odotella pysäkillä kun ei tiedä onko kuski nähnyt kun ei näy vilkkua eikä vauhtikaan hidastu. (on heijastimet ja kevätjuhlaliikkeitä tehty ettei siitä ole kiinni havainnointi) Sitten kun keula on jo pysäkillä niin vilkku saattaa vilahtaa kerran. Pysäkiltä lähtiessä sama homma.

Quote

Kaikista räkeimmät tapaukset ovat niitä, jolloin linja-auto joutuu JO täysin kokonaan kaistalle päästyään jarruttamaan tai väistämään vierellä kiitävää henkilöautoa sen takia, että ei ole enää vaihtoehtoja kuin väistää ja välttää vakavemmat seuraukset. Ne tilaneet eivät totisest ole hauskoja.
Ei ole hauskoja ei kun 80km/h alueella tungetaan eteen ilman vilkkua tai kaupungissa pysäkiltä suoraan vasemmalle kaistalle jälleen ilman vilkkua vaikka ko. linja ei käänny seuraavasta vasempaan. Jälkimmäisessä tapauksessa tuli osuma, ensimmäisessä onneksi ei.

mmniemi:
Sanoo Aaltonen mitä tahansa, niin kyllä bussikuskit käyttää tuota "etuajo-oikeuttaan" härskisti hyväksi. Toiset enemmän ja toiset vähemmän. Toiset "varaamalla tien" pistäen vilkun aivan liian aikaisin päälle ja toiset vaan härskisti lähtevät työntämään eteen, vaikka auto on jo rinnalla. Ja jotkut jopa ilman vilkkua...

Mun mielestä jos kuskit ei osaa toimia yhtenäisesti ja muuta liikennettä ajatellen, niin koko käytännöstä tulisi luopua ja bussit odottakoon pysäkillä vuoroaan. Eipä olisi ainakaan kenellekkään epäselvää, miten homma toimii...

Pe7e:
Quote

Ja jotkut jopa ilman vilkkua...

Hyvin usein käy myös niin että bussi on jo liikkeellä ennenkuin se vilkku syttyy...

Cat:
Quote

Joskus vaan on pakko ajaa hieman lujempaa, jolloin ESP -valo on ihan hyvä muistutus kuolevaisuudesta.


Ei. Tämä valo olla "viimeinen" varoitus ja tämä tärkeä hetki pitää kuljettajan ymmärtää, sää olla vaarallinen ja pitää ajaa varovaisesti.

Cathy ^.^

arttula:
Quote

Ei. Tämä valo olla "viimeinen" varoitus ja tämä tärkeä hetki pitää kuljettajan ymmärtää, sää olla vaarallinen ja pitää ajaa varovaisesti.

Cathy ^.^


Näin se on. Mutta joskus on "pakko" päästä nopeasti perille...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page