Author
|
Topic: Keskustelua liikenteestä (Read 1502645 times)
|
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline
Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01
|
Miksei myös ajovalot voisi syttyä, tai ainakain jokin merkkivalo huomauttamaan niistä?
Teppo Teinille se lisävalo mittaritaulun joulukuusessa olisi vain kiihoke käyttää pelkkiä parkkeja. Kunnon blimblimblim-hälyytysääni sen pitää olla 
|
|
|
|
|
Arne Wallen
Offline
Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06
|
Niissä oli varmaan ABS, ESP ja STT, sekä ajovalot.Nuo tietty erityisvoimakkaat.
|
2f.1 Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä. Rangerit kunniaan.
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Pahin pelko mitä itsellä on näillä keleillä juuri tuo tapahtunut, vaikka ennakoisi ja jarruttaisi kaukaaaaa, niin jos se ei sittenkään pysähdy, vaikka vaihteen napsauttaisi pois päältäkin kun pahalta alkaa näyttämään. Jos paikan oikein ymmärsin; on varsin jyrkkä alamäki liikennevaloihin, ja varmasti on myös liukkautta jarrutusalueella enemmän kuin itse Länsi-Väylällä muuten.
|
|
|
|
Tatu Koiranen
Offline
Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07
|
Niissä oli varmaan ABS, ESP ja STT, sekä ajovalot.Nuo tietty erityisvoimakkaat.
EBS unohtui.
|
0503277581 - tatu at koiranen piste fi
|
|
|
Mikko Gustafsson
Offline
Posts: 1055
Date Registered: 27.03.07
|
Itseäni jaksaa aina kummastuttaa bussien valojen heikko toimivuus. Eikö niitä tarkasteta ja kirjoiteta johonkin vikalistaan koskaan ylös  . Tuntuu ainakin täällä Vantaalla, että vähintään joka toisessa on ainakin toinen ajovalo palanut. Tänäänkin tuli nähtyä oikein esimerkillinen tapaus tuolla kunnon lumipyryssä. Toinen etuvalo aivan pimeä ja takana paloi ainoastaan oikean puolen jarruvalo. 
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14369
Date Registered: 21.07.04
|
Pahin pelko mitä itsellä on näillä keleillä juuri tuo tapahtunut, vaikka ennakoisi ja jarruttaisi kaukaaaaa, niin jos se ei sittenkään pysähdy....
Aiheeseen liittyen, kerrotko miksi se patukka pitää aina hivuttaa siihen edellä ajavan perseeseen kiinni esim. valoissa/risteyksissä? Eikö vaan voi odotella vähän kauempana? Aina on pakko ajaa siihen sentin päähän edellä ajavasta. Ei ihme että noita peräänajoja sattuu. Tuossa äsken töistä kotiin tullessa huomasin tuon ja alkoi ihan pelottamaan (  ) kun bussi ajeli perässä. Jarrutin risteykseen ja katselin peileistä kun bussi tuli perässä. Annoin auton valua vähitellen eteenpäin kun seurasin koko ajan peileistä että bussi tulee vaan aina lähemmäs (ja kohtuu kovaa vielä, ei voi tietenkään hidastaa jo aiemmin vaan täysiä risteykseen ja sitten vasta). No anyway, enempää en voinut eteenpäin mennä koska muuten olisi keula ollut jo toisten kaistalla. Bussi kuitenkin väkisin tuli siihen ihan kiinni tietysti. Seuraavassa risteyksessä sama homma ja vielä pieneen alamäkeen. Valutin autoa ja katsoin kun bussi vaan tulee ja tulee. Ilmeisesti se on vaan pakko saada ihan kiinni siihen edellä olevaan. Mutta mitäs sitten kun se lähteekin valumaan siitä ja ei enää pysähdykään? Kun aina valutellaan vähän ja poljetaan jarrua. Ei jää paljoa aikaa edes varoittaa sitä edellä olevaa kun ollaan jo törmätty. Rekoilla tuppaa olemaan sama ongelma. Tosin rekat ajaa muutenkin toisten perseissä kiinni jos vaan sattuu vauhdissa pysymään.
|
|
|
|
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline
Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01
|
Aiheeseen liittyen, kerrotko miksi se patukka pitää aina hivuttaa siihen edellä ajavan perseeseen kiinni esim. valoissa/risteyksissä? Eikö vaan voi odotella vähän kauempana? Aina on pakko ajaa siihen sentin päähän edellä ajavasta. Ei ihme että noita peräänajoja sattuu.
Rekoilla tuppaa olemaan sama ongelma.
Ja henkilöautotko on tuossa suhteessa yhtään "parempia"? HAH 
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Aiheeseen liittyen, kerrotko miksi se patukka pitää aina hivuttaa siihen edellä ajavan perseeseen kiinni esim. valoissa/risteyksissä? Eikö vaan voi odotella vähän kauempana? Aina on pakko ajaa siihen sentin päähän edellä ajavasta. Ei ihme että noita peräänajoja sattuu.
Ei se fiksua ole ajaa niin kiinni, että pussittaa itsensä sinne sitten lopulta. Mikäli se henkilöauto vaikkapa hajoaa siihen, kaikki kun on mahdollista. Samaa näkee henkilöautoilijoilta, ajetaan niin luukussa kiinni, että Scania tekstistä näkee paskatahratkin.
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14369
Date Registered: 21.07.04
|
Samaa näkee henkilöautoilijoilta, ajetaan niin luukussa kiinni, että Scania tekstistä näkee paskatahratkin.
Tuon olen kuullut radiostakin, tosin päinvastoin. Joku soittaja kun valitti että rekat ajaa aina niin perseessä ettei taustapeilistä näe muutakuin sen rekan merkin 
|
|
|
|
Topi Falkenberg
Offline
Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08
|
Kehätie I:n kurimuksesta sai tänään iltapäivällä taas nauttia täyden seutulipun hinnan edestä. Itään päin menevä liikenne oli totaalisen jumissa klo 16 jälkeen, onneksi taskussa sattui olemaan nokian radiopuhelin. Radio Suomen ohjeita noudattaen siiryin pois valtaväylältä Vihdintien pysäkillä, ja jatkoin jalan kohti lähintä juna-asemaa. Tökkihän se VR:n liikennekin, mutta mentiin kuitenkin kokoajan eteenpäin. Kiitokset kuuluvat kahdelle ammattiautoilijalle ja yhdelle amatöörille. Säilyivät kuitenkin onneksi hengissä. Iltis: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1858148&pos=hl-ko-1
|
|
|
|
Tatu Koiranen
Offline
Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07
|
Kiitokset kuuluvat kahdelle ammattiautoilijalle ja yhdelle amatöörille. Säilyivät kuitenkin onneksi hengissä.
Kerrotko hieman lisää tapahtumien kulusta? Ts, millä perusteella kiitokset kuuluvat kaikille edellämainituille? Siksi, että sattuivat olemaan paikalla, kun joku heistä (tai joku ulkopuolinen) hölmöili?-) Muistuu vaan mieleen, kun Jokisen (muistaakseni) yhdistelmä kaatui tuusulantien ja kehä1:n rampissa pesuainekuormassa, henkilöauton tössittyä ja paettua paikalta.
|
0503277581 - tatu at koiranen piste fi
|
|
|
Kimmo Kyle
Offline
Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02
|
Kerrotko hieman lisää tapahtumien kulusta? Ts, millä perusteella kiitokset kuuluvat kaikille edellämainituille? Siksi, että sattuivat olemaan paikalla, kun joku heistä (tai joku ulkopuolinen) hölmöili?-)
Muistuu vaan mieleen, kun Jokisen (muistaakseni) yhdistelmä kaatui tuusulantien ja kehä1:n rampissa pesuainekuormassa, henkilöauton tössittyä ja paettua paikalta.
Nyt on kyllä pakko sanoa että nahkaa paksummaksi jos tuossa lainauksessa jotain ammattiautoilijoille whidduilua näkee.. 
|
|
|
|
petikko
Former member
|
Saattoihna se "amatöörikin" olla työmatkalla oleva ammattiautoilija. Jos ei rekkakuski, niin taksi 
|
|
|
|
Topi Falkenberg
Offline
Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08
|
Kerrotko hieman lisää tapahtumien kulusta? Ts, millä perusteella kiitokset kuuluvat kaikille edellämainituille? Siksi, että sattuivat olemaan paikalla, kun joku heistä (tai joku ulkopuolinen) hölmöili?-)
Muistuu vaan mieleen, kun Jokisen (muistaakseni) yhdistelmä kaatui tuusulantien ja kehä1:n rampissa pesuainekuormassa, henkilöauton tössittyä ja paettua paikalta.
Kehut menivät yhdelle taksisuharille, yhdelle kuorkkikuskille ja yhdelle yksityisautoilijalle. Tasapuolisesti! Tuossa on 2/3 mahdollisuus, että jonkun ammattiylpeys sai särön pintaansa. Kehä ykkönen on Suomen vilkkaimmin liikennöity väylä, arvioisin aamu- ja iltapäiväruuhkissa tien käyttäjien olevan ainakin 4/5 osalta samoja ihmisiä, jotka sahaavat sitä päästä päähän päivittäin. Luulisi kaikkien yhteinen etu olevan, että siellä ajettaisiin päivän kelien mukaisesti, mutta kun ei niin ei. Järkäle, että ois ottanut pattiin olla siinä sumpussa omalla autolla, onneksi pystyin vaihtamaan joukkoliikennevälinettä, matkan pituudella ei ole niin suurta väliä, liike on tärkeintä mielenrauhan kannalta. Suma oli mittakaavaltaan sellainen, että vielä 1 1/2 tuntia tapahtuneen jälkeen ajoaika Otaniemestä Malmille oli nelinkertainen. Muistan minäkin erään rekkakuskin talvikelissä tössineen.... mutta rauha heidän sieluilleen. Topi
|
|
|
|
Tumi Hämäläinen
Offline
Posts: 3581
Date Registered: 28.07.06
|
Kannattaa muuttaa tänne maalle. Mulla menee tuiskussa ja tuulessa aamuisin n. 20 minuuttia viedä jälkikasvu hoitoon, vaimo töihin ja itse olla työpaikalla. Kaupungin läpi kaksi kertaa. Sama juttu päinvastoin iltapäivällä.  Niin, no olin minä siellä pk-seudullakin liikenteestä kokemusta hankkimassa kouluaikaan. Korsosta Käpylään amikseen kesti talviaikaan sen verran (omalla autollakin tai juuri sen vuoksi), että eväät oli otettava mukaan. 
|
"Pää pilvissä, jalat maassa."
|
|
|
Jaakko Pekkanen
Offline
Posts: 422
Date Registered: 12.04.04
|
Taas lisää verorahojen haaskausta: http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/nuorten-kaasujalka-kuriin-vaikka-tekniikalla/166581Kaikenlaisista turhanpäiväisyyksistä sitä nykyään asetetaan työryhmiä. Jätetäänkö enää mitään ihmisten itsensä ajateltavaksi? Itse en laske itseäni enää nuoriin ja silti ihmettelen, miksi vain nuorten ajamiseen kiinnitetään huomiota. Täälläpäin vaaratilanteita aiheuttaa enempi vanhemmat kuljettajat. Täältä liikenteen takapajulasta, Tampereelta, J
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14369
Date Registered: 21.07.04
|
Hohhoijaa mitä pelleilyä. No, taas huomataan että ollaan Suomessa... 
|
|
|
|
Henkka
Former member
|
Hohhoijaa mitä pelleilyä. No, taas huomataan että ollaan Suomessa...  Niin huomaa. Niistä jotka aina marmattaa samoja suomiveisujaan. Niin tyypillistä! 
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14369
Date Registered: 21.07.04
|
Niin huomaa. Niistä jotka aina marmattaa samoja suomiveisujaan. Niin tyypillistä!  Joo ei se kyllä täällä pääse unohtumaan että missä maassa ollaan... 
|
|
|
|
|
|
|
|