Keskustelua liikenteestä

<< < (1557/3031) > >>

Unzki:

Ai unohdusta? Vai sitä, että ei huomaa valojen olevan pois päältä? Ei se mikään ihmeellinen asia ole hyvin valaistuissa olosuhteissa (taajamat, moottoritiet). Etenkin syksyllä (tai ylipäätään pimeällä lumettomalla tiellä) sitä lyhyiden valojen keilaa on yllättävän vaikea havaita...

Unohdusta. Sen tiedän ja olen havainnut (tietoisesti kokeilemalla), että tietyissä olosuhteissa taajamassa on lähes mahdoton huomata, että onko ne valot päällä vai ei, tumma asfaltti tosiaan voi imeä uskomattoman tehokkaasti jopa niistä kuuluisista ksenoneista tehon pois..

Henkka:
Just pari aamua sitten seisotin autoa tyhjäkäynnillä huoltoaseman pihassa, kun nautin lämmintä kaffetta paukkupakkasella kylmän auton vierellä ja turisin kaverin kanssa. Olin laittanut parkit päälle, kun käynnissä ollessaan autossa palaa muuten aina ajovalot. Matka jatkui siitä ja seuraavassa paikassa kun poistuttiin autosta, että se valomuistutin soi kun olin unohtanut ne valot parkkiasentoon. Automatiikka on hyvä asia mutta yhtä helposti ne parkitkin unohtuu päälle kun yleensä ei valokatkaisijaa tarvitse ajatella ollenkaan. Siinä mielessä olisi hyvä että ajovalot/huomiolavot aktivoituisivat, kun auton nopeus ylittää vaikka sen 20km/h. Alkaahan turvavyöpimputtimetkin silloin huutaa ja ovet (halutaessa) lukkiutuvat. Miksei myös ajovalot voisi syttyä, tai ainakain jokin merkkivalo huomauttamaan niistä?

mmniemi:

Miksei myös ajovalot voisi syttyä, tai ainakain jokin merkkivalo huomauttamaan niistä?

Teppo Teinille se lisävalo mittaritaulun joulukuusessa olisi vain kiihoke käyttää pelkkiä parkkeja. Kunnon blimblimblim-hälyytysääni sen pitää olla

Pe7e:
Seitsemän loukkaantui linja-autojen kolarissa

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010010410877488_uu.shtml

susiluoto:
Niissä oli varmaan ABS, ESP ja STT, sekä ajovalot.Nuo tietty erityisvoimakkaat.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page