Keskustelua liikenteestä

<< < (157/3019) > >>

Aaltonen:

Huoh.. Aika hurja mielikuvitus sulla on. Itse en kyllä muista puhuneeni mistään tuollaisesta. Minusta tuntuu, että selkeästi ajat kuolemaa halveksuen koska vaikuttaa ihan siltä että hengenlähtö on koko ajan lähellä joka ***tun risteyksessä. Pääsetkö edes omalta parkkipaikaltasi liikenteen sekaan ilman, että joku meinaa tulla kylkeen tai muuten vaan jotain sählää jonka seurauksena se äiti niitten lastenvaunujen kanssa 300m päässä on mahdollisessa yliajovaarassa?

PS. Mutta nyt kun sanoit... Kuvauksesi sopii vallan mainiosti pääkaupunkiseudun bussikuskeihin yleistettynä.

Ja hyvä ku sulla on tiedot, ni voit yleistää kaikkiin kuskeihin kaiken mitä voi vaan yleistää kyseistä ammattiryhmää ajatellessa.  Hyvä meininki, jatka samaan malliin.

mskytta:

Kuitenkin jäi mietityttämään, että kumman syy vahinko lopulta oli? Tietenkin minun pitäisi kyetä väistämään tielläni olevia esteitä ja myös jarruttamaan.. Mutta saako risteysalueelle pysäköidä miten sattuu?

Tuttavani (väärin)pysäköityyn autoon törmäsi taannoin toinen auto. Riitatapauksessa ratkaisu oli se, että törmääjän vika on itse törmäys, ja väärin pysäiköidylle ajoneuvolle mätkäistiin asiaan kuuluva virhemaksulappu. Bonarit meni törmääjältä, jonka vakuutuksesta kaikki vauriot korvattiin.

yorzafs:

Kuinka niin?

Mitä noihin Rädyn puheisiin tulee, niin on siinä se jyvä. Eikä se ole Rädyn älynvälays vaan hän puki sanoiksi sen mikä tiedetään. Se näkyy aloilla kuin aloilla tänä päivänä ja myös kuljetusalalla. Enenevässä määrin.

Aina joku lupaa tehdä halvemmalla ja enemmän. En yhtään ihmettele miksi lähiliikenteen bussikuskeina on aina vain enemmän ja enemmän maahanmuuttajia, jotka sietävät aikansa heittopussina oloa. Vakiduuni sinänsä on jo houkutin. Kuskeilla ajatetaan usein aamuruuhkavuorot, sitten on päivällä palkatonta taukoa ja taas illalla jatketaan ruuhkavuoroilla. Päivät ovat tietysti lain mukaan "kahdeksantuntisia".

Itse olen kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä joutunut opastamaan kuljettajaa reitin suhteen. Ne jotka ajavat työnantajan aikataulujen mukaan ajavat mielestäni liikennesääntöjen rajamailla. Ne jotka eivät, ovat "hankalia" tai sitten lähtevät muualle , ennemmin tai myöhemmin.
Tästä syystakin lähiliikenteeseen ei varmasti hakeudu enään niin paljon kuljettajia jotka ovat todellisia kuljetusalan ammattilaisia vaan "vain" ns. kuljettajia. Olenko ihan väärässä? Bussia en ole ajanut, mutta läheltä olen saanut touhua välillä seurata.

Outo yhteensattuma - olin juuri päivä tai kaksi ennen tätä HeSa:n uutista ihmetellyt, miksi HKL:n antamat aikatauluarviot näyttävät olevan - sanalla sanoen - päättömiä. Uusi tämä asia ei toki ollut; se alkoi vaivata minua heti, kun muutin takaisin Helsinkiin kolme vuotta sitten ja aloin taas käyttää HKL:n palveluja.

Eihän tämä otokseni niin suuri ole, mutta kuitenkin... Herttoniemenrannasta pitäisi päästä Hertsikan metroasemalle viidessä tai kuudessa minuutissa (81)... Itäksekuksesta Alakiventielle kymmenessä tai yhdessätoista (92)... ja viimeisin testi oli 70T, jonka pitäisi päästä Autotalon edestä Lampputielle 44 minuutissa.

Yhdelläkään näistä aikatauluista ei ole onnistumisen mahdollisuuksia edes normaalin päiväliikenteen aikaan, ruuhka-ajoista puhumattakaan. Ainakaan, jos pitäisi ottaa matkustajia kyytiin ja laskea niitä pois. Miksi semmoisia siis edes tuodaan julkisuuteen? Ei ainakaan matkustajien hyödyksi (matkustajistahan HKL:n/HL:n ei tarvitse välittää, koska heille ei ole vaihtoehtoja julkisen liikenteen puitteissa), joten ovatko ne jonkin päätöksenteon pohjaksi tehtyjä lupauksia? - Sitä en sitten tiedä, missä määrin näillä utopistisen kireillä tavoitteilla on vaikutusta kuskien ajotapoihin. Eivätköhän ne samalla tavalla ajaisi ilmankin...

--- Jorma

Ilkka:
Löyhästi liittyen bussiliikenteeseen:

Luin juuri ruotsalaisesta Folkbladetista, että Tukholman busseissa ja lentoasemabusseissa lopetetaan käteismaksun vastaanotto.

Syynä se, että Tukholman Ropstenissa ryöstettiin sunnuntai-iltana 2 bussikuskia.

Hieman erikoista on se, että uutinen kertoo, että sellaiset matkustajat, jotka ovat varautuneet maksamaan lippunsa käteisellä, saavat ilmaisen matkan. Tuskinpa ilmaisia matkoja saa kovinkaan kauan?

Kuinkas muuten on, onko suomalaisia bussikuskeja/ratikkakuskeja ryöstetty viime aikoina? Tätä asiaa ei ole tullut seurattua.

FINLAS:
En tiedä sopiiko tämä tänne threadiin, mutta Top Gearin kuvauksissa käynyt vähän ikävämmin.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/north_yorkshire/5366422.stm

Navigation

Up one level

Next page

Previous page