FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.07.17, 16:45

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 389 390 [391] 392 393 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1465742 times)
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7800 on: 10.01.10, 15:38 »

Joo ei se kyllä täällä pääse unohtumaan että missä maassa ollaan... Tongue

Ajan kanssa huomaat että se ei olekkaan aina huono asia. Mutta kun on aina ollut hyvin, niin on helppo marista pikkuasioista.
Näin se meillä suomalaisilla usein menee  Undecided
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #7801 on: 10.01.10, 17:48 »

Ajan kanssa huomaat että se ei olekkaan aina huono asia. Mutta kun on aina ollut hyvin, niin on helppo marista pikkuasioista.
Näin se meillä suomalaisilla usein menee  Undecided
Joo ei tässä muuten mitään vikaa mutta nuo naurettavuudet vaan on niin jotain...argh! Tongue

Täällä vaan kielletään/rajoitetaan kaikki mikä on mahdollista. Vaikka hommasa ei mitään järkeä olisikaan niin pakko vaan keksiä joku järjetön rajoitus/kielto.

Ainiin muuten. Tullut tuossa parina aamuna vastaan kuorma-auto jossa on katon rajassa kirkkaan siniset(Lue: samanväriset kuin hälytysajoneuvoilla) huomiovalot. Eikö sellaista ole kielletty? Kuitenkin alustavalot(minkä tahansa väriset) on kielletty, koska sitä voisi luulla  luulee hälytysajoneuvoksi. Koska ne valot on auton pohjassa. Kuten hälytysajoneuvoilla. Mutta katolle ilmeisesti saa sitten laittaa mitä tahansa valoja?? Cool

Kyllä mä ainakin luulisin heti esim. Toyota Supraa missä on vihreät alustavalot, paloautoksi... Roll Eyes
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #7802 on: 10.01.10, 18:04 »

Kyllä mä ainakin luulisin heti esim. Toyota Supraa missä on vihreät alustavalot, paloautoksi... Roll Eyes

Niin, suomessahan oli joskus lisäjarruvalotkin kiellettyjä koska jos siellä sisällä syttyy punainen valo voi luulla että edellä menevä auto on syttynyt palamaan. Juu, edelleenhän minä näin kuvittelen kun edellä menevä auto jarruttaa...

-JukSii-
Henkka
Former member
« Reply #7803 on: 10.01.10, 19:04 »

Olen myös hiljattain huomannut jakeluautoissa sinisiä polttimoita katon äärivaloissa ja parkeissa. Vekkaan että jotain tuningmieltä niillä on haluttu tyydyttää ja se loppunee aikanaan, kun poltimoille alkaa tulla hintaa rikeskon muodossa.
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #7804 on: 11.01.10, 02:43 »

Ainiin muuten. Tullut tuossa parina aamuna vastaan kuorma-auto jossa on katon rajassa kirkkaan siniset(Lue: samanväriset kuin hälytysajoneuvoilla) huomiovalot. Eikö sellaista ole kielletty?

Huomiovalo ei vaan voi olla kirkkaan sininen. Joku muu valo tietysti voi olla...

Olen myös hiljattain huomannut jakeluautoissa sinisiä polttimoita katon äärivaloissa ja parkeissa. Vekkaan että jotain tuningmieltä niillä on haluttu tyydyttää ja se loppunee aikanaan, kun poltimoille alkaa tulla hintaa rikeskon muodossa.

Itse olen hiljattain pannut merkille, että erinäisiä hyväksyttyjä, ledeillä toteutettuja äärivaloja on ilmestynyt markkinoille, joiden valo on varsin sinertävän sävyistä. Jos valaisin on hyväksytty ja sitä käytetään paikalla, jossa sen tyypin valaisinta saa määräysten mukaan käyttää, on asia teknisesti ok.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Petri Koivisto

« Reply #7805 on: 11.01.10, 08:07 »

Huomiovalo ei vaan voi olla kirkkaan sininen. Joku muu valo tietysti voi olla...
No en tiedä miksi niitä kutsutaan. Katon rajassa molemmissa kulmissa. Eikä ollut mitkään "sinertävän sävyiset" vaan ihan täysin tumman siniset ja hlvetin kirkkaat (näkyi kauas)...
Joonas Kapanen

Date Registered: 07.01.08

« Reply #7806 on: 11.01.10, 13:38 »

Ajolinjat on muute siirtyny keskelle tietä, koska huomaa että lumella on parempi pito kun noissa ajoauroilla.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #7807 on: 11.01.10, 13:40 »

Ajolinjat on muute siirtyny keskelle tietä, koska huomaa että lumella on parempi pito kun noissa ajoauroilla.

Saisko saman suomeksi?  Embarrassed

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #7808 on: 11.01.10, 14:09 »

Saisko saman suomeksi?  Embarrassed

Varmaan tarkoittaa sitä että vaikka ajourat ovat jo muodostuneet, ja jäinen asfaltti näkyy, porukka ajaa silti polanteiden päällä?  Kai? Huh
Joonas Kapanen

« Reply #7809 on: 11.01.10, 14:10 »

Varmaan tarkoittaa sitä että vaikka ajourat ovat jo muodostuneet, ja jäinen asfaltti näkyy, porukka ajaa silti polanteiden päällä?  Kai? Huh
just tuota  Wink eli ajoaurat on liukkaat että niissä ei pahemmin voi ajaa joten pitää ajaa siinä lumisella kohdalla melkein keskellä tietä Undecided

Petri Koivisto

« Reply #7810 on: 11.01.10, 14:13 »

just tuota =D
Enpä oo ainakaan ite tollasta huomannu =ASDSFSDAF Roll Eyes
Matias Hurtta

Date Registered: 10.01.07

« Reply #7811 on: 11.01.10, 14:46 »

just tuota  Wink eli ajoaurat on liukkaat että niissä ei pahemmin voi ajaa joten pitää ajaa siinä lumisella kohdalla melkein keskellä tietä Undecided

Kannattaisi ehkä laittaa se mopo ihan suosiolla talveksi sinne talliin, niin ei tarvitse ajaa keskellä tietä.
Joonas Kapanen

« Reply #7812 on: 11.01.10, 14:52 »

Kannattaisi ehkä laittaa se mopo ihan suosiolla talveksi sinne talliin, niin ei tarvitse ajaa keskellä tietä.
Pah... parhaita ajokelejä mitä voi vain olla  Wink

Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #7813 on: 11.01.10, 14:57 »

ajoaurat on liukkaat
Vai että ajoaurat? Grin

Toni Pääkkönen

Date Registered: 10.10.07

« Reply #7814 on: 11.01.10, 14:57 »

Ei taida olla penaalin terävin kynä se, ketä tähän aikaan vuodesta mopolla päräyttelee menemään Cheesy
Petri Koivisto

« Reply #7815 on: 11.01.10, 14:58 »

Pah... parhaita ajokelejä mitä voi vain olla  Wink
Joo niin kauan kunnes pääset sinne vastaantulevan auton keulakoristeeksi thmbup
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #7816 on: 11.01.10, 15:09 »

Tosiaan kyllä sitä mielummin kitkarenkailla hakeutuu pois niistä jäisistä urista, jotta valoista pääsee muutkin ennen punaisen vaihtumista. Etenkin ylämäissä..

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Joonas Kapanen

« Reply #7817 on: 11.01.10, 15:10 »

Joo niin kauan kunnes pääset sinne vastaantulevan auton keulakoristeeksi thmbup
Ajaa omalla kaistalla nätisti  Wink

Petri Koivisto

« Reply #7818 on: 11.01.10, 15:20 »

Tosiaan kyllä sitä mielummin kitkarenkailla hakeutuu pois niistä jäisistä urista, jotta valoista pääsee muutkin ennen punaisen vaihtumista. Etenkin ylämäissä..
Kannattaako ajaa sellasilla renkailla millä ei pääse liikkumaan? Tongue Kuitenkin noilla pääteillä harvemmin on kunnolla lunta (ellei aja pientareella tai pöllyttele niitä lumikasoja urien välissä), vaan ovat jäässä...

Itse olen kerran ajanut kitkoilla kun kävin ajamassa tuon Lancer Sportback Ralliartin, rengasmelu oli vähintään yhtä kova kun mulla nastoilla, joten se ainakin on huono perustelu Grin Tosin riippuuhan se jonkun verran renkaistakin minkälaista melua pitävät, mutta yllätyin ainakin itse miten kovaa melua pitivät...
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #7819 on: 11.01.10, 15:26 »

Kannattaako ajaa sellasilla renkailla millä ei pääse liikkumaan?
Tuli käyttämättömät uudet auton mukana. Ihan hyvin kyllä pärjää, mutta vaatii nastoihin verrattuna paljon enempi ennakointia juuri tuon olemattoman pidon takia jäisillä teillä.. Lumella kulkee hyvin!

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Pages: 1 ... 389 390 [391] 392 393 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1