FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.05.17, 12:32

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 392 393 [394] 395 396 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1451085 times)
Olle Sälgmark
Offline Offline

Posts: 6128
Date Registered: 12.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7860 on: 15.01.10, 15:38 »

Vain, jos perävaunun maajohto on vedetty kiinni myös perävaunun runkoon JA perävaunusta on riittävän hyvä sähköinen yhteys vetoautoon. Usein perävaunun valot on kuitenkin maadoitettu vain johdoilla ja johtoa ei ole liitetty runkoon kiinni.

Aloittelija olen vain näissä hommeleissa. Smiley

salgmark miuku telia.com
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7861 on: 15.01.10, 18:03 »

Tuossa mietin, kuten Ollekin, harrastelija, suurin syy näihin peräkärrivalojen toimimattomuuteen.Töpseli/seinä joka makaa ulkona suola/kylmä/muuten epäedullinen olosuhde, edullinen rakenne, kosteushan sinne menee ja aiheutta jopa autonkin valojen sekoilun, monesti.
Tuo nurinpäin kiinnittäminen on sitten jo voimalaji koska tuossa töpselissä on sellanen kohouma jonka pitäisi estää normaalin 110kg penkistä nostavan saamasta tuota paikalleen virheellisessä asennossa..
Kaikki on mahdollista, kuten Jaakko tänään mainitsi, eihän filminauhalla mikään liiku, silmiä ja aivoja siinä huijataan.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6816
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7862 on: 15.01.10, 18:08 »

Tuo nurinpäin kiinnittäminen on sitten jo voimalaji koska tuossa töpselissä on sellanen kohouma jonka pitäisi estää normaalin 110kg penkistä nostavan saamasta tuota paikalleen virheellisessä asennossa..
Kaikki on mahdollista, kuten Jaakko tänään mainitsi, eihän filminauhalla mikään liiku, silmiä ja aivoja siinä huijataan.

Jep, mutta kun sen on kerran joku tökännyt siihen kyseiseen vetoautoon väärin päin, niin onnistuu se muiltakin ilman hirveitä voimia :)

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7863 on: 15.01.10, 18:14 »

Jep, mutta kun sen on kerran joku tökännyt siihen kyseiseen vetoautoon väärin päin, niin onnistuu se muiltakin ilman hirveitä voimia Smiley

Toki näin, vaatii tosiaan ensimmäiseltä pieniä tehoja tai vasaran. Roll Eyes

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6816
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7864 on: 15.01.10, 18:15 »

Toki näin, vaatii tosiaan ensimmäiseltä pieniä tehoja tai vasaran. Roll Eyes

No mut ainahan se on näin... En minä mutku ne muut...

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Olle Sälgmark
Offline Offline

Posts: 6128
Date Registered: 12.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7865 on: 15.01.10, 18:41 »

Juu,ja aloittelijana voin vielä sanoa että töpselin ja rasian kun täyttää "sähkörasvalla"niin ei koskaan ärjäännu,kestää sata vuotta.
Näin ei tee kukaan muu kuin minä täällä. Grin

Tarkoitan että täyttää johtojen kytkentäpuolen........ Tongue

salgmark miuku telia.com
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7866 on: 15.01.10, 20:19 »

Juu,ja aloittelijana voin vielä sanoa että töpselin ja rasian kun täyttää "sähkörasvalla"niin ei koskaan ärjäännu,kestää sata vuotta.
Näin ei tee kukaan muu kuin minä täällä. Grin

Tarkoitan että täyttää johtojen kytkentäpuolen........ Tongue

Ja joku täälläkin.
nimim.jarruttaessa etuvilkut toimi. Embarrassed

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6037
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7867 on: 15.01.10, 20:34 »

Tuossa mietin, kuten Ollekin, harrastelija, suurin syy näihin peräkärrivalojen toimimattomuuteen.Töpseli/seinä joka makaa ulkona suola/kylmä/muuten epäedullinen olosuhde, edullinen rakenne, kosteushan sinne menee ja aiheutta jopa autonkin valojen sekoilun, monesti.

Toisaalta taasen raskaan kaluston ABS- ja sähkötöpselit ovat kovemmassa ja jatkuvassa käytössä ja varmasti ovat liikenteessä enemmän (myös näillä keleillä) enkä ole koskaan kuullut niiden likaisuuden vaikuttavan valojen/sähköjen toimivuuteen veturissa ja/tai kärryssä.  Toisaalta, kaikkea muuta mahdollista kyllä sattuu johtojen ollessa huonosti kiinni töpselissä tai niiden ollessa murtunut. Silloin saa johtoa heiluttamalla kaikkea mielenkiintoista aikaiseksi. Mm. johtoa heiluttamalla saa helposti koko perävaunun vilkkumaan vilkun tahdissa Grin En ole henkilöauton pistorasioihin tutustunut, mutta ainakin omassa entisessä autossani siinä oli läppä päällä.
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7868 on: 15.01.10, 20:43 »

Toisaalta taasen raskaan kaluston ABS- ja sähkötöpselit ovat kovemmassa ja jatkuvassa käytössä ja varmasti ovat liikenteessä enemmän (myös näillä keleillä) enkä ole koskaan kuullut niiden likaisuuden vaikuttavan valojen/sähköjen toimivuuteen veturissa ja/tai kärryssä.  Toisaalta, kaikkea muuta mahdollista kyllä sattuu johtojen ollessa huonosti kiinni töpselissä tai niiden ollessa murtunut. Silloin saa johtoa heiluttamalla kaikkea mielenkiintoista aikaiseksi. Mm. johtoa heiluttamalla saa helposti koko perävaunun vilkkumaan vilkun tahdissa Grin En ole henkilöauton pistorasioihin tutustunut, mutta ainakin omassa entisessä autossani siinä oli läppä päällä.

Katseleppa, ihmettelen miten noinkin hepposin eväin joku töpseli hyväksytään.Likaisuushan ei tässä ole pääasia, ainakaan ulkopuolinen, sisäsottaisuushan tuossa vaikuttaa, tuo läppä jos jatkuvasti käyttäisi ja huoltaisi olisikin hyvä mutta pienikin hiekanmurunen päästää jo vettä ja rapaa sinne minne ei pitäisi ja yhtäkkiä, ihan mitä vaan.
Kerrotaanhan että intiaanitypykät työnsi hiekkaa sinne jos tuli valkosen miehen kans liiankin läheinen tilaisuus, eikä ollut perävankkurin töpseli. Embarrassed
No tämä oli ensimmäistä kertaa kun minä OT jutun laitan kylläkin.
Muuten nuo ammattitöpselit ovat aivan eri laatua.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Olle Sälgmark
Offline Offline

Posts: 6128
Date Registered: 12.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7869 on: 15.01.10, 20:45 »

No tämä oli ensimmäistä kertaa kun minä OT jutun laitan kylläkin.

Juu juu,toivottavasti ei viimeinen. Grin

salgmark miuku telia.com
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7870 on: 15.01.10, 21:05 »

Juu juu,toivottavasti ei viimeinen. Grin

Mukava tuttavani Jaakko sanoi tänään, jatketaan voorumilla. thmbup

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6816
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7871 on: 15.01.10, 21:39 »

Toisaalta taasen raskaan kaluston ABS- ja sähkötöpselit ovat kovemmassa ja jatkuvassa käytössä ja varmasti ovat liikenteessä enemmän (myös näillä keleillä) enkä ole koskaan kuullut niiden likaisuuden vaikuttavan valojen/sähköjen toimivuuteen veturissa ja/tai kärryssä.

Sepä se, ne ei myöskään pääse pinttymään pahemmin, koska ovat jatkuvassa käytössä. Vanhanmalliset 7-napaset natopistokkeet on tosin mekaanisesti suunnilleen ihan yhtä hairarista kuin toi henkilöautojenkin pistoke, on ne vähän tukeampia, mutta...

Kun liittimet alkaa väljistyä ja kosketus sen takia huononee, sitä voi vähän parannella öljyllä, kelpaa käyttännössä mikä tahansa normaali voiteluöljy (crc, hhs2000 jne).

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6037
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7872 on: 15.01.10, 22:44 »

Kun liittimet alkaa väljistyä ja kosketus sen takia huononee, sitä voi vähän parannella öljyllä, kelpaa käyttännössä mikä tahansa normaali voiteluöljy (crc, hhs2000 jne).

Joo, ja olenpa nähnyt kun kunnon pakkasilla on laitettu crc:tä pistorasiat täyteen ja sitten saadaankin meisselillä putsata ne kun on täynnä jäätynyttä crc:tä eikä töpselit mene kuin pari senttiä sisään.
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7873 on: 15.01.10, 23:42 »

Ei se varoituskolmio ihan turha keksintö ole jos sitä vaan osattaisiin käyttää oikein. Ilta-Sanomien mukaan varoituskolmio oli tässäkin tapauksessa ollut sijoitettuna kokonaiset 10 metriä ennen rekkaa.

Quote
Yksi kuoli liikenneonnettomuudessa Toivakassa

HS–STT

Yksi ihminen kuoli ja kaksi loukkaantui Nelostiellä Toivakan Vestonmäessä perjantai-iltana sattuneessa liikenneonnettomuudessa.

Etelään matkalla ollut henkilöauto törmäsi noin kello 19.30 rekka-auton perään.

Ohituskaistan kohdalle oikealle kaistalle pysähtynyt venäläinen rekka oli teknisen vian vuoksi ollut pysähdyksissä jo jonkin aikaa.

Perään ajaneessa autossa oli kaksi nuorehkoa naista ja nuorehko mies. Kuljettajana ollut 1982 syntynyt nainen ei loukkaantunut vakavasti, mutta kaksi matkustajaa jäi puristuksiin.

Palokunta joutui työskentelemään puoli tuntia ennen kuin heidät saatiin irrotetuksi pahoin vaurioituneesta autosta. Loukkaantuneet kuljetettiin Kuopion yliopistolliseen sairaalaan.

Takapenkillä ollut 1982 syntynyt nainen kuoli sairaalassa. Kuljettajan vieressä istunut 1980 syntynyt mies on sairaalassa tajuttomana, mutta hänen tilansa on vakaa.

Onnettomuuden vuoksi Nelostien liikenne oli poikki noin tunnin.

Poliisin alustavien tietojen mukaan rekka oli pimeän aikaan riittämättömästi merkitty muun liikenteen varoittamiseksi. Tieosuus ei ollut valaistu.

Rekan kuljettaja on otettu kiinni epäiltynä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Yksi+kuoli+liikenneonnettomuudessa+Toivakassa/1135252167966
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1872479
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7874 on: 16.01.10, 02:52 »

Ei se varoituskolmio ihan turha keksintö ole jos sitä vaan osattaisiin käyttää oikein. Ilta-Sanomien mukaan varoituskolmio oli tässäkin tapauksessa ollut sijoitettuna kokonaiset 10 metriä ennen rekkaa.

Tuolla Porvoonväylän oli tänään rampin päässä ennen Maratontien risteystä pakettiauto ja sen perään oli ripustettu kolmio. Olipahan sentään edes jotain, kun sillä oli sopiva valkoinen suojaväritys, jota oli rikottu kuralla, eli mukavasti naamioitu. Toinen asia vain, viitsikö ramppia pitkin lähtee kävelee, kun pientaretta ei pysty käyttää valtavan lumikinoksen takia. Näkyvyyshän ei ole ihan parasta, kun mennään mäkeä ylös kurvaillen risteykseen.
« Last Edit: 16.01.10, 02:57 by Sami Ylismäki »
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6816
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7875 on: 16.01.10, 03:59 »

Joo, ja olenpa nähnyt kun kunnon pakkasilla on laitettu crc:tä pistorasiat täyteen ja sitten saadaankin meisselillä putsata ne kun on täynnä jäätynyttä crc:tä eikä töpselit mene kuin pari senttiä sisään.

Jos noin järkevästi tekee, niin tilannetta voi jonkun naurettavan meisselin sijaan avittaa ihan muilla kemikaaleilla.

HHS2000:sta voi käyttää myös kylmissä olosuhteissa, vaikka se vähän tahmaakin.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7876 on: 16.01.10, 07:56 »

Toinen asia vain, viitsikö ramppia pitkin lähtee kävelee, kun pientaretta ei pysty käyttää valtavan lumikinoksen takia.

Kyllähän tuokin on asennekysymys. Toki jos ne nappaskengät on henkikultaa kalliimmat, niin onhan se silloin ymmärrettävää  Huh

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7877 on: 16.01.10, 17:11 »

Sievi tekee tuollaisia sopivia tienvarressa käytettäviä, varsi n.50 senttiä, lämpimät ja mukavat jos kärri jättää. Roll Eyes

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7878 on: 16.01.10, 21:57 »

Ymmärrät sitten myöhemmin.
Vastaus kuitenkin on: se sulaisi joka tapauksessa jossain määrin päivisin ja siitä tulee aivan helv**** liukas, kun se taas uudelleen illalla jäätyy. Siksi se on suolattu ja hyvä niin.

Kiitos vastauksestasi mutta silti: höpön löpön!

Lämpötila ei missään vaiheessa ole ollut plussalla. Tie oli jo uristaan liukas päivä- ja viikkotolkulla ja silti liikenne sujui. Ne bussitkin pääsivät hyvin, raskasta liikennettä kadulla ei muuten ole ja kuten mainitsin, hiekkaa levitettiin kovemmilla pakkasilla. Kaikki toimi. Suola-autot tuossa alkoivat jurnuttaa sitten kun lämmöt nousuvat noin viiteen pakkasasteeseen ja katu muuttui mössöksi.
Bussit pärjäsivät aiemminkin tuossa ja olisivat pärjänneet yhä, mutta nyt sitten oli kaikilla niljakasta. Nyt se on aurattu ja katu on samassa kunnossa kuin alunperin. Paitsi että suolapaskaa on tien vierustat täynnä ja se kulkeutuu joka paikkaan. Jalkaisinkin on vaikeampi liikkua, kun hyvin hiekoitetut jalkakäytövät ovat siinä sohjossa. Miksi liukas mutta hyväkuntoinen katu muuttuu viikkojen jälkeen muka liukkaaksi ja se pitää tehdä kaikille kulkijoille hankalammaksi ajaa puurouttamalla se suolalla? En edelleenkään ymmärrä? Onko normaali talvikeli yhtäkkiä joillekkin ongelma?

Ymmärrän suolauksen talvella tietyissä paikoissa, mutten edelleenkään ihan aivotonta toimintaa.
« Last Edit: 16.01.10, 22:04 by Henri Laitinen »
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #7879 on: 17.01.10, 07:42 »

Sillon kun oli se -20 pakkasta, oli pirun upea keli ja pitoa. RIsteysalueet ja pysäkit etenkin olivat turhankin liukkaita toisinaan, mutta hiekka korjasi tilannetta hyvin.
Pages: 1 ... 392 393 [394] 395 396 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1