Keskustelua liikenteestä

<< < (1585/3031) > >>

Mikko86:

Jos ajat suoraan, niin ei missään nimessä vilkkua päälle ennen ympyrää 

Sammutetaan sitte valotkin ja ajetaan penkan kautta. Huono selittäjä Yleensä kuitenkin siitä on suurta apua jos ympyrää lähestyvä antaa hyvissä ajoin merkin jatkaako ns.suoraan. Se on yks ja sama vilkuttaako vai ei jos sen tekee liian myöhässä. Ja mulla kulkee aina vitosella jos vauhtia yli 45km/h. Se on mukavan hiljasta ja taloudellista menoa

mmniemi:

Sammutetaan sitte valotkin ja ajetaan penkan kautta. Huono selittäjä Yleensä kuitenkin siitä on suurta apua jos ympyrää lähestyvä antaa hyvissä ajoin merkin jatkaako ns.suoraan. Se on yks ja sama vilkuttaako vai ei jos sen tekee liian myöhässä.

Ei hyvää päivää, tai sitten puhutaan eri asioista

Otetaanpa kuvan kanssa. Olet tulossa täältä alhaalta juuri ostamallasi sinisellä autolla. Olet ajamassa suoraan, elikkä mustan nuolen osoittamaan suuntaan. Pistätkö tosiaan tällaisessa tilanteessa vilkun päälle jo ennen ympyrää? 

[ Attachment not found - or removed ]

Ja mulla kulkee aina vitosella jos vauhtia yli 45km/h. Se on mukavan hiljasta ja taloudellista menoa

Voisin melkein lyödä vetoa tuosta taloudellisen ja hiljaisen yhdistelmästä vitosella vauhdin ollessa 45km/h. 

Mikko86:
Näköjään eri asioita ajateltiin. Jotenki ajatuksissa esille tuli parit tod.ärsyttäviä ajokokemuksia aiheuttaneet ympyrät joissa ei ole lainkaan toista risteävää kadunhaaraa. Ja niissä se vilkun merkitys. Siis suoraan vaan ajettaessa.. No tää meni vähän persiilleen, mun moka.  Olit tavallaan oikeassa noiden juttujeni perusteella joita en sovella kuin niissä parissa ympyrässä.

Eiköhän tuo vitosella alhaisilla kierroksilla ajaminen ole kuitenkin paljon vähemmän kuluttavaa kuin esim ajettais nelosella seittemääkymppiä. Näitäkin näkee Autostahan se ihan on kiinni miten välitykset ja alavääntö menee, mutta pitäisi autolla kuin autolla päästä menemään tasaista tietä kevyesti kaupunkinopeuksissa suurimmalla pykälällä. Diisselillä ne opettaa autokoulussa ajamaan kolmeaviittä kutosella

mmniemi:

Näköjään eri asioita ajateltiin. Jotenki ajatuksissa esille tuli parit tod.ärsyttäviä ajokokemuksia aiheuttaneet ympyrät joissa ei ole lainkaan toista risteävää kadunhaaraa. Ja niissä se vilkun merkitys. Siis suoraan vaan ajettaessa.. No tää meni vähän persiilleen, mun moka.  Olit tavallaan oikeassa noiden juttujeni perusteella joita en sovella kuin niissä parissa ympyrässä.

No sitähän minäkin, että ei me voitu puhua samasta asiasta

Eiköhän tuo vitosella alhaisilla kierroksilla ajaminen ole kuitenkin paljon vähemmän kuluttavaa kuin esim ajettais nelosella seittemääkymppiä. Näitäkin näkee Autostahan se ihan on kiinni miten välitykset ja alavääntö menee, mutta pitäisi autolla kuin autolla päästä menemään tasaista tietä kevyesti kaupunkinopeuksissa suurimmalla pykälällä. Diisselillä ne opettaa autokoulussa ajamaan kolmeaviittä kutosella

Kävin juuri nortin ostossa, niin piti tuossa sitten ihan kokeilla, etten puhu läpiä päähäni. Kyllä mun auton mittariin kun lyö 50km/h ja vitosen silmään, kierrokset rumputtaa siellä 900rpm kieppeillä, eikä se kyllä ole enää mukavaa. Ääni on sellaista vattumaista jurnuutusta, tuntuu että koko auto tärisee ja taloudellisuus loistaa poissaolollaan. Ja yhtään mitään ei tapahdu, jos erehdyt koskemaan kaasuun. Jos tiputtaa vauhdin alle 45km/h, hyvä että ei sammu koko mopo Kun tiputtaa pykälän neloselle, kierrokset nousee vajaaseen 1300:een, äänestä ja käynnistä lähtee tukkoisuus ja kulutus tipahtaa parilla litralla...

Mutta kyllä minä silti ajelen nuo kaupunkinopeudet (max 50km/h), tai no, ennemminkin kaupunkiajot, mieluiten  kolmosella, mikäli on vaan yhtään enempää kanssaliikennettä. Ajo on niin paljon sujuvampaa, kun ei tarvitse olla koko ajan tikkua sotkemassa. Riittää kun vähän kaasua nostaa tai painaa tilanteen mukaan...

Ja en kyllä tuollaiseen autokouluun menisi. Siellä kun ei sitten varmaan edes ajeta autolla 

fishu:

Diisselillä ne opettaa autokoulussa ajamaan kolmeaviittä kutosella

Eipä näkyny vaan meikäläisen autokoulussa sellaista. Moottorinhan se rikkoo.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page