Keskustelua liikenteestä

<< < (1589/3031) > >>

JaniV:
Aikanaan autokoulussa mua käskettiin hyppäämään esim. kolmosen yli... tämä oli kans semmonen taloudellisen ajon kurssi.
periaatteena tais olla ettei kierrokset nouse liikaa kiihdyttäessä ja kulutus pysyy kurissa tms.
Tuokin käy jo laatikon päälle, kai sillä nyt on syykin jos autoon on tungettu x määrä vaihteita.

susiluoto:
Huomasko kukaan, Tatu vissiin että kiertoliittymä ja liikenneympyrä on kaks eri asiaa.Noin lakipuolella meinaan.

fishu:
Quote

Aikanaan autokoulussa mua käskettiin hyppäämään esim. kolmosen yli... tämä oli kans semmonen taloudellisen ajon kurssi.
periaatteena tais olla ettei kierrokset nouse liikaa kiihdyttäessä ja kulutus pysyy kurissa tms.
Tuokin käy jo laatikon päälle, kai sillä nyt on syykin jos autoon on tungettu x määrä vaihteita.


Ei mulle ole opetettu autokoulussa hyppimisestä muuta, kuin jos on jo ehtiny kiihytellä sopiville kierroksille vaikka sillä kakkosella, niin turha sitä on pomppia kolmosen kautta.

mmniemi:
Quote

Aikanaan autokoulussa mua käskettiin hyppäämään esim. kolmosen yli... tämä oli kans semmonen taloudellisen ajon kurssi.
periaatteena tais olla ettei kierrokset nouse liikaa kiihdyttäessä ja kulutus pysyy kurissa tms.
Tuokin käy jo laatikon päälle, kai sillä nyt on syykin jos autoon on tungettu x määrä vaihteita.


Kyllä minä pompin monesti nelosen yli. Lähtee risteyksestä, tai rampilta maantielle/moottoritielle kiihdyttämään, niin kolmosella polkaistaan sinne 80-100km/h, riippuen rajoituksesta, ja sen jälkeen vitonen silmään.

Joskus oli jossain jotain laskelmia/tutkimuksia, että ainakin joillakin moottoreilla mahdollisimman ripeä kiihdytys maantienopeuteen on taloudellisempi, kuin jokaisen vaihteen läpikäyminen ja rauhallinen kiihdytys...

TOC:
Quote


Joskus oli jossain jotain laskelmia/tutkimuksia, että ainakin joillakin moottoreilla mahdollisimman ripeä kiihdytys maantienopeuteen on taloudellisempi, kuin jokaisen vaihteen läpikäyminen ja rauhallinen kiihdytys...


Taitaa koskea lähes kaikkia autoja.

Ollaan kai karattu liikenteestä,silti voisin vielä lisätä että monessa autossa on muuttuva imusarja,on kuin haitari.Kun kierrokset putoo vitosella jurnuttaessa,imusarja "venyy" ja vääntö kasvaa suoraan verrannollisesti jurnutukseen.
Hanat auki kierroksilla ajaessa on imusarja lyhin.

Ruotsissa opetetaan pääasiassa kuten Mikko tossa ylhäällä kirjoitti,tietämättömät opettaa jurnuttaan suurimman säästön toivossa.Lisäksi opetetaan ennakoivaa ajamista,välttäen turhia pysähdyksiä ym....

Navigation

Up one level

Next page

Previous page