Keskustelua liikenteestä

<< < (1593/3033) > >>

petikko:
Quote

McLaren F1 on myös yksi niistä, joka ei mukise vastaan vaan lähtee nöyrästi kiihtymään.


Se stumppaa noila rundeilla

Sami Aaltonen:
Quote

Se stumppaa noila rundeilla


Ootko aivan varma?
Ei mulla mitään faktaa pöytään ole löydä tästä, mutta 1000kg 627hv 650Nm, olet aivan varma? 

ansis:
Päättelen noista maklarenin lukemista, että on luonteeltaan kierroskone. (Teho on vääntömomentin ja kierrosnopeuden tulo). Eli pikkuvaihteilla ei vedätellä. Noista omista käyttiksistä on nykyinen ja eräs aikaisemmista ollut luonteeltaan sellaisia, että ei voi oikein talvirajoituksilla yleisimmillä maanteillä suurinta vaihdettä käyttää, jos vähänkin on perillä voimansiirtoon vaikuttavista vääntöhuipuista. Ne yleensä tappaa sen. Kierroksilla ne taas on tasaisempia ja helpommin hallittavia.
Noista välityksistä maininnat; 100 kmh/6 vaihde 1500 rpm, nykyinen kierroskone sama vauhti suurimmalla eli vitosella peräti 2000. Tossa nykysessä tosin rajoitin nappaa 7000 kohdalla . Ja siitä alaväännöstä, tuskin tulen tarjoomaan koeajoa kuin harvoille. Lumien lähdettyä sitä löytynee 350 Nm jo 2000 kierroksella.. Voimalinja kiittää 

Sami Aaltonen:
Hmm joo 7500rpm:ää tuo taitaa kiertää maksimissaan. Vaikea on sanoa kyllä tähän juuta tai jaata.
Sen mitä olen lukenut ihan omistajienkin kertomana, niin kyllä tuo on mielettömän sitkeä kone ihan kaupungi liikenteeseenkin.
Joten en ala väittämään tästä enempää kun ei ole fatkaa pöytään lyödä sen enempää. 

Mutta tämä kertoo kyllä jotain, joka tapauksessa? 
Top Gear passing time:
30-50mph 7.0s
50-70mph 3,7
Standing 1/4 mile, 11,1s


Unzki:
Quote

Kyllä kyllä, tottakai. Siksi tuolla aiemmin mainitsinkin isommista moottoreista. Ja olen minäkin katsonut Topgearia (kun en niillä autoilla ajamaankaan pääse), kun jo(i)llakin auto(i)lla ovat demonneet moottorin vääntöjä lähtemällä kiihdyttämään suurimmalla vaihteella mahdollisimman matalilta kierroksilta...


Jos luet tarkemmin, en missään vaiheessa sanonut, että kierroksilla 1200+ olisi ongelmia. Taisin päinvastoin sanoa, että siellä kierrosalueella jo helpottaa. Sen sijaan olen kritisoinut tuota "suurimmalla vaihteella 45km/h, tai jopa 30km/h-hommaa. Kuten sanoin, esim. mun autolla, kun pistetään mittariin 50km/h, niin kierrokset tosiaan olivat 900rpm tasolla, eikä se todellakaan ollut enää kumpaakaan, taloudellista (seurailin hetkellistä kulutusta), eikä kannattavaa, kun kuunteli ja tunnusteli moottoria. Oikeasti pahaa teki, kun tuli pieni ylämäen tapainen kohta, niin hyvä ettei jo kohta sammunut koko motti.... 

Sen siitä saa kun tosiaan kiiressä oikolukee muutaman sivun hyppimällä lauseesta toiseen, ei saa kuin kokonaiskuvan

Itseasiassa kävin eilen yöllä oikeen ajamassa ja kiinnitin asiaan huomiota, niin taajamassa 50km/h vauhdissa 5. vaihde ja aika tarkalleen 1000rpm, ei vaihda pienemmälle ylämäessäkään. 70km/h 6. vaihde 1150rpm, eikä vaihda pienemmälle ylämäessä. Mielettömän pienillä kierroksilla tosiaan pyrkivät etenemään Ps. ne jotka ei usko, otin videotakin selostuksen kera

Navigation

Up one level

Next page

Previous page