Keskustelua liikenteestä

<< < (1597/3033) > >>

AnttiH:
Quote

Tuossa Motonetin kohdalla kun on bussipysäkki tänne itään päin. No siinähän oli bussi. Olin itse risteyksen kohdalla, 90km/h lasissa. Bussikuski laittoi vilkun päälle ja lähti samantien liikkeelle suoraan eteen. Onneksi ei takaa tullut ketään ja sain helposti vaihdettua ohituskaistalle. Jos vierellä olis ollu autoja, se ois ollu saletti että oisin ollu bussin kyljessä.


Paitsi että kyseisessä risteyksessä on 70:n rajoitus. Voikin siis kysyä, olisitko ehtinyt reagoida tilanteeseen paremmin jos olisit ajanut rajoituksen mukaan?

Pe7e:
Quote

Paitsi että kyseisessä risteyksessä on 70:n rajoitus. Voikin siis kysyä, olisitko ehtinyt reagoida tilanteeseen paremmin jos olisit ajanut rajoituksen mukaan?

Tuskin olisin. Ja heti risteyksen jälkeen vaihtuu 80kmh Ja se oli n. 90km/h mittarin mukaan.

Ja mitä vikaa reagoinnissa oli kun ehdin vaihtaa kaistaa ja loppuhyvinkaikkihyvin? Siinä oltais oltu bussin kyljessä joka tapauksessa vaikka oisin ajanut 60kmh, jos ois pitäny jarruttaa.

Sinähän tiedät sen risteyksen, se dösäri on heti sen risteyksen jälkeen. Minä olin siinä keskellä risteystä kun bussi lähti liikkeelle. JA jos ois joutunut jarruttamaan JA ois muita ollu perässä, ne muut ois ollu mun takakontissa siinä vaiheessa...

Ja ja ja ja... kyllä näitä riittää...

mmniemi:
Quote

Tuskin olisin. Ja heti risteyksen jälkeen vaihtuu 80kmh Ja se oli n. 90km/h mittarin mukaan.


Kylläpä olisit, onhan se nyt ihan laskennallinen fakta. Ja vaikka siellä risteyksen jälkeen olisi 120kmh rajoitus, ei se sinua oikeuta ajamaan ylinopeutta...

Quote

Ja mitä vikaa reagoinnissa oli kun ehdin vaihtaa kaistaa ja loppuhyvinkaikkihyvin? Siinä oltais oltu bussin kyljessä joka tapauksessa vaikka oisin ajanut 60kmh, jos ois pitäny jarruttaa.

Olisit ajanut, niinkuin pitää, niin ei olisi välttämättä tarvinnut edes "reagoida". Olet kirjoituksesi perusteella itse ihan samalla tavalla syyllinen tilanteen syntyyn, kuin se dösäkuskikin...

Joona:
Quote

Paitsi että kyseisessä risteyksessä on 70:n rajoitus. Voikin siis kysyä, olisitko ehtinyt reagoida tilanteeseen paremmin jos olisit ajanut rajoituksen mukaan?


Minä en kyseisessä paikassa ajaisi kyllä 20km/h yli rajoituksen. Siellä on tutkakin suht tiuhaan. Käännättävät rikolliset ansatielle jonottamaan sakotusta. Siellä on välillä jopa 10 henkilöautoa jonossa voittoa lunastamassa.  Turhaa on myös vinkua, kun ajaa 70 alueella 90 ja bussi meinaa tulla päälle. Lähestyvän auton nopeutta on vaikea arvioida. Ehkäpä bussikuski teki sen oleellisen virheen, että oletti ammattikuljettaja Petrin ajavan rajoituksen mukaan eikä 28% ylinopeutta. Tällöin ammattikuljettaja Petri on lähestynyt bussia lähes 1,3 kertaisella nopeudella bussikuskin arvioon verraten.

PS. Petri, on ihan turha ensin leuhkia ajaneensa 90 ja narahdettua vedota ajaneensa mittarinopeutta.

AnttiH:
Quote

Minä en kyseisessä paikassa ajaisi kyllä 20km/h yli rajoituksen. Siellä on tutkakin suht tiuhaan. Käännättävät rikolliset ansatielle jonottamaan sakotusta. Siellä on välillä jopa 10 henkilöautoa jonossa voittoa lunastamassa.


Kalliosolantien risteys taitaa myös olla melko suosittu paikka. Ainakin toisinaan siellä näkee melkoisia setä sinisten kokoontumisajoja.

Ja tekihän Karpokin aikoinaan juuri tuossa Ansatien (Motonetin) risteyksessä testin, jossa ilmoitettiin Kehällä edessä olevasta puhallusratsiasta. Tämän seurauksena kaikki rattijuopot luonnollisesti kääntyivät Ansatielle, joka oli tuohon aikaan pelkkä umpikuja. Siellä olikin sitten Karpo kameroidensa kanssa kyselemässä autoilijoilta heidän mielenkiintoisia reittivalintojaan. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page