Keskustelua liikenteestä

<< < (17/3031) > >>

B777:

Henri jaksoi kirjoittaa paljon fiksua asiaa. Samoin Antti. Kiire on huonoa aikataulusta. Sitten sulle, jonka muija asuu Tampereella. Vielä se aika tulee sullekin, että ihan sama missä se vaimo luuraa.  Koita nauttia Tampereella käynneistä, tai miksi et menisi junalla? Ei olisi hermot kireällä kun ei pääse itse tykittään kahtasataa motarilla. Pendolino varmaan pystyy siihen ja tuskin kukaan tulee vastaan tai kylkeen Mikäpä minä olen ketään valistamaan, mutta kun mäjäytätte sitten motarilla 200 mettään, ni tuskimpa tulette kiittelemäänkään. Ade

Eipä ole muijaa (eikä tyttöä) Tampereella eikä muualla kauempana, se oli esimerkki. Monet reissaa työntakia, niinku Jari tossa jo mainitsi, sillä on hitonmoinen vaikutus onko 80km/h vai 100km/h rajoitus kun reissaa paljon, ja aina ei voi mennä junalla, jos pitää liikkua paikan päällä kokouksesta toiseen jne

B777:

En ymmärrä miksi kukaan ei aja autokoulun opetuksen mukaan ja mihin kaikilla on kiire?

Mielummin myöhässä kuin ojassa.........

Edelleen oon sitä mieltä, että ei se jos ajat 20km/h lujempaa (siis jos rajoituksia nostettaisiin, siis ei ylinopeutta) niin saa sinua kolareita ajamaan tai tekemään ajamisesta riskialttiimpaa. Se on se kuinka keskittinyt oot ajamiseen ja kuinka luet ja ennakoit liikennettä ja onko kuinka väsynyt jne

ADEs80s:

Mielestäni dynaamisiin nopeusrajoituksiin pitäisi panostaa enemmän, niin että yhä suurempi osa rajoituksista olisi elektronisia tauluja joiden nopeusrajoitus määräytyy sään, liikenteenmäärän, vuorokaudenajan ja tienpinnan mukaisesti.
Mutta sen sijaan että nämä järjestelmät osaavat vain alentaa nopeusrajoituksia huonoissa olosuhteissa, niiden olisi myös joustettava ylöspäin, niin että mikäli olisi kaunis sää, ei yhtään muita autoilijoita ja moottoritie (eli kaikinpuolin suotuisat olosuhteet) niin nopeusrajoituksen olisi oltava lähellä kahtasataa, ellei ylikin.

Tuo ei auta mitään. Joka ajaa ylinopeutta työkseen ajaa sitä silti olipa taulussa mitä. "Älytie" tekisi sen mahdottomaksi. Kaima puheli raskaanliikenteen omasta kaistasta. Se taas tarkottaisi sitä, että kaikki valtatiet menisi remonttiin: ihanan kallista, mutta se vähentäisi kyllä ohittelu tarvetta. Suurin osa ohituksistahan on nimenomaan raskaanliikenteen varvaamista kierroksella ainakin täällä meillä päin En koe tarpeelliseksi ohittaa autoa, jos se ajaa 100 alueella mittari satasta. Harmittavaa monen mielestä, mutta se on juuri sitä turvallista ajamista. Minul ei ole liikenteessä kiire. Perille päästään ajallaan ja mielummin ehjänä. Polttoainettakin menee vähemmän ja näillä hinnoilla varsin taloudellinen tapa. Kuinkas paljon meitä on sitten, jotka käy radalla ajelemassa päivittäin? Heille voitaisiin soveltaa tuota älyrajoitinta esim siten, ettei radalla ole mitään rajoittajaa. Ihmiset. Ajatelkaa avoillanne, älkää suullanne.

Ade

juice:

Edelleen oon sitä mieltä, että ei se jos ajat 20km/h lujempaa (siis jos rajoituksia nostettaisiin, siis ei ylinopeutta) niin saa sinua kolareita ajamaan tai tekemään ajamisesta riskialttiimpaa. Se on se kuinka keskittinyt oot ajamiseen ja kuinka luet ja ennakoit liikennettä ja onko kuinka väsynyt jne

Nojaa... sulla on ihan hyviäkin mielipiteitä, mutta olisi nyt kuitenkin hyvä, että odottaisit ihan rauhassa ensin sen kortin saamista ennen, kuin alat tollaisia mielipiteitä jakamaan. Ilman kokemusta sunkin on aika turha puhua. Ja siihenkin menee aikaa, että voi sanoa mitään, vaikka kortti onkin. Ekat kuukaudet sitä on ihan pihalla ajamisesta, vaikka silloin muulta tuntuukin. Vasta jälkeenpäin sitä tajuaa, kuinka huono kuski "ajouran" alussa olikaan.

B777:
Nyt vois sanoa taas jotain tähän väliin, mutta voi olla parempi etten sano.. (Kauankohan täl kertaa menee et kaima ehtii poistaa viestin Aika alkaa.. NYT!)

PS: Mun "kaimalle" tarkotettu...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page