Keskustelua liikenteestä

<< < (1601/3019) > >>

Pe7e:

Minä en myöskään ole perustellut omia mokiani sillä, että muutkin.

Mä jätän esimerkiksi ne paljon puhutut lumet sinne yhdistelmän katolle ihan vaan siksi, että mä en itse henkilökohtaisesti halua niitä epäasiallisissa olosuhteissa sieltä yrittää poistaa. En siksi, että Väisänenkin jättää ne. Kun niiden poistaminen on mahdollista turvallisesti, olen poistanut ne. Kapellilla suojatuista kuormatiloista puhutaan siis niissä tapaukissa, umpikoria en ole puhdistanut päältä kuin intissä, jossa muuten oli edes jonkinmoinen teline (ja jossa autot välillä seisoo pitkiäkin aikoja, ei nuo autot, joilla tehdään töitä, seiso viikkoja paikallaan).

En minäkään.

Nyt kun vaihdoit aihetta, niin miksiköhän noita "telineitä" ei sitten lisätä/paranneta niin että ne lumet/jäät sieltä katolta sais pois turvallisesti. Kuitenkin vaarallista hommaa jos ne jäämöykyt sieltä putoaa jonkun päälle. Ja se rekkakuskihan siinä on varmaan vastuussa jos se joku mummeli nyt vaikka sattuu kuolemaan kun se jääpala tipahtaa sieltä päähän. Mutta kuka sitä nyt omaa henkeä lähtis vaarantamaan muiden takia.

hynkel:

Nyt kun vaihdoit aihetta, niin miksiköhän noita "telineitä" ei sitten lisätä/paranneta niin että ne lumet/jäät sieltä katolta sais pois turvallisesti. Kuitenkin vaarallista hommaa jos ne jäämöykyt sieltä putoaa jonkun päälle.

Tästä oli puhetta jo aiemmin. Telineet luetaan yrityksen X papereissa aina menoeräksi, siksi niitä ei juuri ole. Jossain on joku työsuojelujäärä saattanut saada tahtonsa läpi ja sitten on niin maan perusteellisen "hienot" telineet täyttämässä vaatimuksia, mutta ovat todellisuudessa käyttökelvottomat (Joona taisi täällä selostaa yhtä puhdistusyritystä tänä vuonna).

Mutta kuka sitä nyt omaa henkeä lähtis vaarantamaan muiden takia.

En sanoisi ihan näin, se hengen vaarantaminen pitää aina olla jossain suhteessa. Auton/PV:n katolta putoava jää aiheuttaa verrattain vähän loukkaantumisia saati sitten hengenlähtöjä vuosittain. Sen sijaan, jos kaikki kiipeäisivät epäasiallisin varustein noiden autojen katolle joka talvi monta kertaa viikossa, sattuisi varmasti onnettomuuksia, huonolla tuurilla lähtee kävelykyky tai henki. Todennäköisesti kiipeämällä ei siis pelasta ketään, ei edes peltiä, mutta todennäköisesti kiipeäjä teloo itsensä. Tuotto-odotus katolle kiipeämisestä on siis varsin huono.

Sami Aaltonen:

No mitäpä tästä nyt taas oppi, pitää kiertää noi bussit vielä kauempaa, ja aloittaa se kaasun löysääminen jo 200m päästä. Ei noista koskaan tiedä.

Niin, ennakoida enemmän. Koskaan ei saa luottaa, ennen kun olet aivan varma mitä joku toinen aikoo.

fishu:
PK-seudulla se ainakin on varmaa, ettei noista dösäkuskeista nykyään tiedä, mitä aikovat. Tässä 3 viikon aikana ollut läjäpäin bussikuskien aiheuttamia kolareita, jotka ovat johtuneet lähinnä piittaamattomuudesta, eikä niinkään vahingossa.

Sami Aaltonen:

PK-seudulla se ainakin on varmaa, ettei noista dösäkuskeista nykyään tiedä, mitä aikovat. Tässä 3 viikon aikana ollut läjäpäin bussikuskien aiheuttamia kolareita, jotka ovat johtuneet lähinnä piittaamattomuudesta, eikä niinkään vahingossa.

Aijaa, läjäpäin oikeen?
Hittolainen kun ne lue Metroa vapaapäivinä, olen ihan pihalla kaikesta mitä on tapahtunut.
Mitäs kolareita nyt sitten on käynyt?  Eikai mitään vakavia?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page