Keskustelua liikenteestä

<< < (1609/3033) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Joo noi on kanssa yksiä kusipäitä. Varmaan se etuoven avaaminen rasittaa liikaa sitä sormea. Aina ei pääse etuovesta vaikka ei olisi ketään tulossakaan sisään.
Onneksi nykyään pääsee omalla autolla, sen jälkeen en ole juuri julkisia käyttänyt kun kortin sain.


Kokemus puhuuu....
Eiköhän tähän juttuun ole joku syy, ihan oikea todellinen syy, muu kuin matkustajien kiusaaminen? Onko tullut mieleen?!

Mitäs mieltä Petri olet siitä, näillä lämpimillä talvikeleillä, että availlaan sitä etuovea ihan omaksi iloksi siinä. Tottakai annos lämmintä -20 asteista ilmaa tekee hyvää jokaiselle ihan turhaankin avattuna? Tottakai, pitäähän sitä avata se ovi avata eikä matkustajien tarvitse miettiä sen enempää mikä on järkevää ja mikä ei.
Juuri autoon saatu lämpö lähtee sen samantien ja saat sopivan lämpimän ilmaryöpyn naamallesi sieltä ovesta viiman kera. Siihen vielä vähän orastava kurkkukipu ja tukkoinen nenä, mutta totakai sitä ovea pitää availla jos joku haluaa siitä etuovesta ulos, viis kuljettajasta siis.
Jos joku on tulossa kyytiin ja joku samalla änkeää ulos siitä, sillon ei voi kun todeta käytöstapojen olevan hakusessa. Näitä näkee.

Ymmärrän palvelun näkökulman hyvin, pitää olla joustava ja kohtelias asiakkaille ja sen sellasta.
Mutta voi sitä joskus miettiä muitakin kun vaan omaa hanuriaan. Vaikka miten se etuovi houkuttaa ulos menemiseen.
Suomessa nyt on vaan sellanen käytäntö, että sisään etuovesta ja ulos keski-ja takaovesta.
Jos kauniisti tilanteen niin salliessa kyselee kuljettajalta ulos pääsyä etuovesta, se on ihan OK. Mutta änkeemällä ängetään ulos kysymättä kuljettajalta sen enempää sisään saapuvien matkustajien sekaan...... Mitä siitä pitäisi miettiä?

Sinä et ilmiselvästi tiedä yhtään mistä sinä puhut. Usko.
Se nyt on vaan ihan näin niin kuin kuljettajan näkökulmasta rautalangasta väännettynä, että älä sössötä, jos et tiedä. Piste.

mmniemi:
Quote

Joo oh......
No voi sen noinkin tehdä jos haluaa asiat tehdä vaikeasti.


Miten niin vaikeasti? Kuka sanoi juuri äsken pari viestiä aiemmin seuraavaa: "Mutta se kertoo sitten tosiaan vaan sen faktan, että ei taida tietoa asioista olla yhtään. Sillon kannattaa olla hiljaa, ettei tartte lukea mokanneensa."? 

Sami Aaltonen:
Quote

Miten niin vaikeasti? Kuka sanoi juuri äsken pari viestiä aiemmin seuraavaa: "Mutta se kertoo sitten tosiaan vaan sen faktan, että ei taida tietoa asioista olla yhtään. Sillon kannattaa olla hiljaa, ettei tartte lukea mokanneensa."? 


Syvä huokaus. Kyllä sie jaksat vääntää voi jumankekkale sentään.

mmniemi:
Quote

Syvä huokaus. Kyllä sie jaksat vääntää voi jumankekkale sentään.


Sitä saa, mitä tilaa  Jos laukoo (ilmeisesti asiaan sen kummemmin perehtymättä) tuollaisia kommentteja jonkun reitin näpyttelemisestä etukäteen, niin kait siihen nyt tekee mieli, ei ku korjaan, on pakko sanoa jotain  Vai mikä siinä reitin näpyttelemisessä etukäteen olisi niin vaikeata?

Sami Aaltonen:
Quote

Sitä saa, mitä tilaa  Jos laukoo (ilmeisesti asiaan sen kummemmin perehtymättä) tuollaisia kommentteja jonkun reitin näpyttelemisestä etukäteen, niin kait siihen nyt tekee mieli, ei ku korjaan, on pakko sanoa jotain  Vai mikä siinä reitin näpyttelemisessä etukäteen olisi niin vaikeata?


Ei siinä varmasti mitään vaikeaa ole, lähinnä alkaa naurattamaan jos pitää jokainen linja näpytellä siihen Naviskuukkeliin. 
Kyllä ne linjat oppii parin kierroksen aikana ja ne kyllä muistaa vähän pidemmänkin ajan päästä, jos tietyn linjan kaivonkannetkin osaa ulkoa vielä vuotta myöhemminkin. Kun perehtyy karttaan huolellisesti ja käy katsomassa päivää ennen ne paikat mitä ei tiedä, pitäisi kyllä pärjätä.

En minä en tuntenut tätä Espoon toista puolta ollenkaan kun työt kuljettajana aloitin, Soukka oli aivan uusi tuttavuus kuten moni muukin tienpätkä. Ne piti vain opetella. Ei siihen mitään Navigaattoreita tarvinnut, turhaa sähläämistä siitä olisi vain tullut.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page