Keskustelua liikenteestä

<< < (1625/3033) > >>

Mikko J Virtanen:
Quote

Tietyömaa, so what...

Turunväylän tietyöalueella Espoossa Kehä I:n kohdalla rikotaan nopeusrajoitusta jatkuvasti. Tammikuun aikana rikkomuksista on kirjoitettu yli sata rangaistusvaatimusta ja liki kolmekymmentä kuljettajaa on määrätty ajokieltoon. 

HS.fi

En mitenkään puolustele, mutta en ihmettelekään lieviä ylinopeuksia tuolla alueella (116km/h kuudenkympin alueella ei ole kuitenkaan lievää). Niissä mutkaisimmissa kohdissa näillä keleillä rajoituksen mukainen 50km/h on sopiva nopeus, kovempaa ei tee paljon mieli ajaa. Kuitenkin tuolla on tietöitä usean kilometrin matkalla ja niitä mutkaisia kohtia ehkä puolet tästä. Ainakin yhdessä kohtaa 50-60km/h säilyy hyvillä, suorillakin tieosuuksilla ja toisaalta muistaakseni leppävaaran kohdalla rajoitus nousee hetkeksi 70km/h ja laskee taas heti 50km/h.. en osaa sitten sanoa kumpi on parempi.. Se että menee vähän "pitkäksi" tuo vauhdin hidastaminen rajoituksen alennuttua vai se, että ajetaan tietoisesti kokoajan hieman kovempaa kun rajoitusta ei nosteta välillä.

Ajan tavallisessa työvuorossa kyseisen tietyöpaikan ohi 4-8 kertaa.. Kyllähän siinä välillä tulee ky*pä otsassa köröteltyä, mutta ei auta itku.

Unzki:
Työmaarajoitukset ovat ihan aiheellisia silloin kun siellä työmaalla tehdään töitä, mutta se laittaa ärsyttämään kun ne ovat niin öisin ja viikonloppuisin voimassa jolloin siellä työmaalla ei (välttämättä) tapahdu yhtään mitään. Voisivat huputtaa nuo nopeusrajoitukset aina silloin kun työmaalla ei ole liikettä, samalla niiden nopeusrajoitusten kunnioitus nousisi kun ihmiset oppisivat että ne ovat siellä vain hyvästä syystä Ainakin teoriassa..

Sami Aaltonen:
Joo o ei sielä kukaan aja 50kmh, nykyään kun se alkaa jo ennen Vallikallion SHelliä ja loppuu sitten sielä Laajalahden risteyksessä.
Mutta oli se miten tylsää ja aikaa vievää ja kamalaa ja turhaa tahansa; ei ne syyttä sielä ole, edes viikonloppuisin. Tietyalue kannattaa aina mieltää niin, että sielä voi olla ihan mitä tahansa. Sunnuntaina aivan täysin mahdollista, että sielä on joku tiimi töissä vaikkei muut olisikaan.

Mitäköhän virkavaltakin siihen sanoo, jos sielä ajat sitten 80kmh sunnuntaina ja osutkin kaiteeseen tai sielä on joku este, jota ei olisi pitänyt olla, mutta joka nyt sielä kuitenkin oli ja vanne ja rengas on solmussa. Ennalta merkitty 50kmh, tietyöalue, siinä ei paljoa kannata mutista, jos itse ei ymmärrä niitä noudattaa.
Eräs tuulinen syksyinen pimeä ilta, Vallikallion Shellin nurkilla oli yksi kaistojen opastusmerkki kaatunut puoliksi kaistalle. Kyllä se aikalailla aiheutti jarruttelua ja varmasti joku osuikin siihen. Eli tietyöalueella kannattaa noudattaa niitä rajotuksia, ainakin on sitten paljon vahemmalla vakuutusyhtiön kanssa toimiessa kun on ajellut laillisia nopeuksia.

Mutta se mitä nyt tässä katsellut tätä ihmisten ajamista, niin parempi ne rajotukset on pitää kiinteinä. Tuola on on niin iso läjä urpoja, joille ei mene jakeluun oikeastaan mikään; joten mitä enemmän kiinteitä nämä rajotukset ovat tietyöalueilla; sen parempi.

yeeman:
...toki tosiaan täytyy muistaa, että vaikka tietyömaalla ei kukaan olisikaan hommissa, siellä saattaa olla enemmän ja vähemmän pysyviä rakenteita, poikkeavia ajolinjoja, kaistajärjestelyjä, kaventuneita suoja-alueita jne, jotka voivat kenelle tahansa aiheuttaa yllätyksen.

Pe7e:
Turkuun mennessä oli viimeks kans tollanen helv**** järjetön "työmaa" siellä yhdessä tunnelissa. Nopeushan luonnollisesti laskettiin varmaan 5-7km ennen tuota "työmaata", ja tunnelin "ohjetaulut" näyttivät että vasenta kaistaa ei saa käyttää. No, siinä sitten ajeltiin 60kmh/h muutama kilometri turhaan, ekassa tunnelissa ei ollut mitään työmaata, seuraavan puolessavälissä seisoi joku paku tollanen "nuolikyltti" perässä joka näytti että pitää ajaa oikeaa kaistaa, ja sen edellä joku duunarin auto. Siinä se työmaa. Räpelsivät jotain siellä tunnelin "kopissa", mitä siellä oven takana sitten lieneekään... Tollasen takia piti ajaa tuo vajaa 10km 60kmh satasen sijaan. Noh, tää on tällästä...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page