FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.05.17, 12:33

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 406 407 [408] 409 410 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1451090 times)
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8140 on: 09.02.10, 14:40 »

Joo o, on se kyllä mielenkiintoista toisinaan tuo ihmettely tien päällä.

Äijällä on ihan ihka uusi Defender Lantikka alla, auto jolla pitäs olla ongelmitta kelissä kun kelissä ja paikassa kun paikassa, se aito oikea Lantikka.
Mutta silti sillä pitää kiertää jalkakäytävän kautta suojatienhidastustöysyt.

Ei sillä yhtään mukavempaa ole ajaa noitten töysyyjen yli kun muillakaan autoilla. Ainoastaan jenkkivehkeillä ja Volvoilla voi surutta painaa noitten töyssyjen yli mukavasti.

My photos on Airliners.net
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #8141 on: 09.02.10, 15:30 »

Ainoastaan jenkkivehkeillä ja Volvoilla voi surutta painaa noitten töyssyjen yli mukavasti.
Ja Sanktialla!

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #8142 on: 09.02.10, 16:05 »

Joo o, on se kyllä mielenkiintoista toisinaan tuo ihmettely tien päällä.

Äijällä on ihan ihka uusi Defender Lantikka alla, auto jolla pitäs olla ongelmitta kelissä kun kelissä ja paikassa kun paikassa, se aito oikea Lantikka.
Mutta silti sillä pitää kiertää jalkakäytävän kautta suojatienhidastustöysyt.

En hirveämpää autoa tiedäkään. Jos nyt lantikan ostaa, niin miksi pitää se kaikista karmein kaappi valita. Siis defender. Kaikin tavoin uaz cabrioletia epämukavampi, ajo-ominaisuudet aivan karmeat yli 50 km/h nopeuksissa ja aivan tolkuttoman ahdas. Niin, ja onhan uazi tietysti hienompikin. Maksaa tolkuttomasti, ainut etu uaziin verrattuna on polttoainetaloudellisuus.

Kiertäköön äijä töyssyjä, minä kiertäisin koko auton :D

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #8143 on: 09.02.10, 16:23 »

En hirveämpää autoa tiedäkään. Jos nyt lantikan ostaa, niin miksi pitää se kaikista karmein kaappi valita. Siis defender. Kaikin tavoin uaz cabrioletia epämukavampi, ajo-ominaisuudet aivan karmeat yli 50 km/h nopeuksissa ja aivan tolkuttoman ahdas. Niin, ja onhan uazi tietysti hienompikin. Maksaa tolkuttomasti, ainut etu uaziin verrattuna on polttoainetaloudellisuus.

Kiertäköön äijä töyssyjä, minä kiertäisin koko auton Cheesy

Toiset joutuvat vain joskus poistumaan autollaan asvaltilta Wink

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #8144 on: 09.02.10, 17:20 »

Toiset joutuvat vain joskus poistumaan autollaan asvaltilta Wink

Niin, en tuonut mielipidettäni tarpeeksi selvästi esille sen auton "ominaisuuksista" maastossa. Niitä kun ei ole.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8145 on: 09.02.10, 19:07 »

Ei sillä yhtään mukavempaa ole ajaa noitten töysyyjen yli kun muillakaan autoilla. Ainoastaan jenkkivehkeillä ja Volvoilla voi surutta painaa noitten töyssyjen yli mukavasti.

Mukavasti?
Eli mukavuus on syy kiertää ne jalkakäytävän kautta? Okei, eli herkkuperse mikä herkkuperse on termi tälläiselle ihmiselle. Jos ei vaivaudu sitä kevyttä jarrua painamaan vähän ja hidastamaan ja ajamaan siitä sitten sellasella nopeudella yli, että se on miellyttävää, jos ei mukavaa sitten ole.
Se ei voi olla niin vaikeaa ja rankkaa, eikä jaksamisesta kiinni, ettei voi hiljentää siihen töysyyn edes sen vertaa. Idiootti hommaa sanon minä.

Mun pointti tässä oli se, että se näytti varsin hupaisalta. Kaverilla on markkinoiden rumin, korkeimmalla maavaralla ja perinteikkäin katumaasturi vielä kirkkaan vihreänä sellaisena, kuten Enklantilaisen kuuluu ollakin; ja sitten se kiertää tollasen pienen betonitöyssyn jalkakäytävän puolelta. Se näytti uskomattoman tyhmältä.

Vielä tyhmemmältä näyttää ihminen näissä Jenkkivehkeissä ja Volvoissa sun muissa X croossnow maastureissa sillon, kun siihen on pultattu yli leveät, yli matalat, yli isot renkaat ja ne hidastustöyssyt ajetaan kontausvauhtia yli ettei vaan 22 tuuman vanne saa klommoa. Se on myöskin erittäin humoristisen näköistä touhua. Tajuaakohan ne miten typerältä se näytää oikeasti?

Ja mitä mahtaakaan ja mistä mahtaakaan olla se Nissan Almera kuljettaja tänään Manskulla, joka ajoi Rusaa kohti jonossa. Paikanhan varmaan kaikki tietää? Mannerheimintie Tilkan jälkeen kohti Rusan Teboilia, 2 samaan suuntaan menevää kaistaa?

Näin talvella, siinä on 4:t ajourat, eli 2 kaistaa ja 4 urat tottakai. NO jooh....siinä sitä mentiin sitten; jonoa oli Nissanin edessä ja takana, ja toisella kaistalla. Mutta ei jumalauta. Kaveri ajo sillä Nissanilla vasen rengas vasemman kaistan urassa ja oikea rengas oikean kaistan urassa.
Eli Suomeksi keskellä kaistaviivaa. Ja se ajoi vielä sitä tosiaan sinne Teboilin risteykseen asti, keskellä, auto kaistaviivan keskellä, ei reagoinut torveen tai valojen vilkutuksiin saati takana olevien autoilijoiden tööttäilyihin.

On se jumalauta kyllä ihan uskomatonta touhua katsoa tollasta, usean sadan metrin matkalta. Eikö jumalauta raksuta ei sitten ei yhtään, että missä ne kaistat menee ja miten? Miten tollanen voi yleensä olla saanut kortin jostain jos edessä oleva jono ajaa kaistalla ja itse ei sitä tajua vaikka näkee esimerkin nenän edessä?! Mistäköhän maitojunalla pönttövuoren takaa tuo oli Stadiin eksynyt!? Miten tollanen voi yleensä pysyä kolaritta tuola liikenteessä?! Aivan uskomatonta touhua.

En ole koskaan vastaavaa nähnyt, ja toivottavasti tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun nään näin upealla älyllä varustetun MIEHEN ratin takana.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8146 on: 09.02.10, 19:09 »

Kiertäköön äijä töyssyjä, minä kiertäisin koko auton Cheesy

Joo ei siinä mitään, en minäkään tohon kajoaisi vaikka olisi rahaakin. Se vaan yksinkertaisesti näytti ihan helvtin typerältä. Tollasella autolla ei voi ajaa sen montun yli. Mahtaa olla raskas jarrupoljin tai todella raskas vaihdelaatikko ja kytkin;, jos ei voi vauhtia tiputtaa sen vertaa.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #8147 on: 09.02.10, 21:13 »

Miten tollanen voi yleensä pysyä kolaritta tuola liikenteessä?! Aivan uskomatonta touhua.

Voin sanoa kokemuksesta että ei se säilykään. Yleensä se kolari on vain semmoinen että joku ajaa ruuhkassa sen perään kun se polkasee jarrun pohjaan suoralla tiellä kun panikoi jostain syystä. Nimimerkillä kokemusta on.

-JukSii-
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #8148 on: 09.02.10, 21:19 »

Vielä tyhmemmältä näyttää ihminen näissä Jenkkivehkeissä ja Volvoissa sun muissa X croossnow maastureissa sillon, kun siihen on pultattu yli leveät, yli matalat, yli isot renkaat ja ne hidastustöyssyt ajetaan kontausvauhtia yli ettei vaan 22 tuuman vanne saa klommoa. Se on myöskin erittäin humoristisen näköistä touhua. Tajuaakohan ne miten typerältä se näytää oikeasti?
Jos sullakin ois joku pappabetalar Cadillac Escalade 22" cromikiekoilla (tuli meinaan nähtyä sellainen tänään) talvella niin varmasti ajaisit ne töyssyt ja muutkin nätisti... Grin Tosin en ymmärrä mitä typerän näköistä siinä on jos ajaa töyssyt nätisti. Ajan minäkin, en halua että pohja jää siihen ekaan töyssyyn. Ja tietääkseni niitä töyssyjä on just sen takia että niihin hidastettaisiin. Kyllähän ne jotkut peelot ajaa toki täysilläkin niistä.
Antti Laukkanen

Date Registered: 11.11.03

« Reply #8149 on: 10.02.10, 06:41 »

Ainoastaan jenkkivehkeillä ja Volvoilla voi surutta painaa noitten töyssyjen yli mukavasti.

Bullshit.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Mikko Kallas

Date Registered: 28.06.02

« Reply #8150 on: 10.02.10, 07:03 »

Kuppi täyttyi (siellä ja täällä).
On se jumalauta kyllä ihan uskomatonta touhua katsoa tollasta, usean sadan metrin matkalta. Eikö jumalauta raksuta ei sitten ei yhtään, että missä ne kaistat menee ja miten? Miten tollanen voi yleensä olla saanut kortin jostain jos edessä oleva jono ajaa kaistalla ja itse ei sitä tajua vaikka näkee esimerkin nenän edessä?! Mistäköhän maitojunalla pönttövuoren takaa tuo oli Stadiin eksynyt!? Miten tollanen voi yleensä pysyä kolaritta tuola liikenteessä?! Aivan uskomatonta touhua.

Ehkä se tiesi missä kaistat oikeasti menee eikä vaan ajellut uria vihellellen mukavia?

Osa ajaa ajojuria vihellellen mukavia, vaikka kaistaviivat näkyvät ja pelästyvät kun vieressä onkin auto.

Viime viikon kokemuksesta voin ihmetellä kuka kertoisi bussikuskille, että jos omalla kaistalla on lunta, niin sitten pitää odottaa eikä vain isomman oikeudella puskea niille kaistoille, joiden viivat näkyy (ja joita muut yrittää noudattaa)...

Palatakseni vielä tuohon Rusan tapaukseen, niin onhan se tietysti ärsyttävää, kun on
Minä minä minä minä minä minä minä minä................................................................
eikä pääse ajamaan just sitä vauhtia, mitä itse haluaisi, mutta...
pari minuuttia sinne tänne ei maailmaa kaada, vai kaataako?  Wink
ainakin työn puolesta voin sanoa, ettei siinä auta hosua siltikään, tulee vielä isompi delay kun teloo jonkun tolpan kumoon.

Onneksi ammattiautoilijat tietää.

MikkO

p.s.
En ole koskaan vastaavaa nähnyt, ja toivottavasti tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun nään näin upealla älyllä varustetun MIEHEN ratin takana.

Olisko homma ollut ok, jos siellä olisikin ollut nainen ratissa?
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #8151 on: 10.02.10, 07:46 »

Siis ei j...lauta,  taas meni yli ymmärryksen. Sama muija kun on jo monta vuotta aina silloin tällöin osunut eteen aamulla/illalla, teki varmaan ennätyksen. Just pari päivää sitten sen perässä olin 4-5 auton päässä, niin se vetelee 50 lasissa melkein puhtaalla suoralla tiellä 80-alueella. Siinä nyt ei ole mitään uutta enää. Mutta nyt aamulla sain sen kiinni, tiellä hiukan lumipolannetta, 75-80 mittarinopeus pahinta kurvia lukuunottamatta ihan OK, 80-alue kyseessä, niin tämä ajaa 35 lasissa pienen mäen huipulle, sitten alamäessä sentään 40 mittarissa. Yleensä kun sen perään on joutunut, on sentään 45-50 ollut lukemat talvellakin. Toisaalta, ei ole tainnut juuri koskaan kesälläkään 70-75 ylittyä mittarissa. Kyllä nyt sellasen 65-70 vielä tajuan jotenkin hiukan lumisella tiellä kun aika mutkainenkin on, mutta ei tuo alle 40 oikein iske mikä siinä on ajatuksena.
Tomi Jokela

Date Registered: 29.09.06

« Reply #8152 on: 10.02.10, 07:56 »

Siis ei j...lauta,  taas meni yli ymmärryksen. Sama muija kun on jo monta vuotta aina silloin tällöin osunut eteen aamulla/illalla, teki varmaan ennätyksen. Just pari päivää sitten sen perässä olin 4-5 auton päässä, niin se vetelee 50 lasissa melkein puhtaalla suoralla tiellä 80-alueella. Siinä nyt ei ole mitään uutta enää. Mutta nyt aamulla sain sen kiinni, tiellä hiukan lumipolannetta, 75-80 mittarinopeus pahinta kurvia lukuunottamatta ihan OK, 80-alue kyseessä, niin tämä ajaa 35 lasissa pienen mäen huipulle, sitten alamäessä sentään 40 mittarissa. Yleensä kun sen perään on joutunut, on sentään 45-50 ollut lukemat talvellakin. Toisaalta, ei ole tainnut juuri koskaan kesälläkään 70-75 ylittyä mittarissa. Kyllä nyt sellasen 65-70 vielä tajuan jotenkin hiukan lumisella tiellä kun aika mutkainenkin on, mutta ei tuo alle 40 oikein iske mikä siinä on ajatuksena.

Kuulostaa ihan mun anopilta! Smiley Paikkakunta vaan ei näytä täsmäävän!  Grin
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #8153 on: 10.02.10, 09:08 »

Kuulostaa ihan mun anopilta! Smiley Paikkakunta vaan ei näytä täsmäävän!  Grin
Otan osaa Sad. Kyseessä on arviolta 40-45v muija, kyllähän se juuri anopiksi ehtisi. Mutta toivottavasti anoppisi pysyy jossain muualla päin, täällä näitä etanoita riittää omiksi tarpeiksi muutenkin, tämä esimerkki nyt on pahin ja yleisin thmbdn.
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #8154 on: 10.02.10, 09:12 »

Ehkä se tiesi missä kaistat oikeasti menee eikä vaan ajellut uria vihellellen mukavia?
Ehkä Sami myös tietää päivittäin tuolla kulkevana ammattiautoilijana, missä ne kaistat oikeasti menee ja milloin joku ajelee keskellä tietä. Ja vaikka kaistaviivoin merkitty kaista menisikin lumen peittämänä keskellä tietä, niin on minusta vähintäänkin kohtuullista ajaa TLL:n mukaan siellä ajoradan oikeassa reunassa ja ajatella että siinä on kaksi kaistaa, kun normaalistikin on kyse kaksikaistaisesta tiestä.

fishu
Former member
« Reply #8155 on: 10.02.10, 09:49 »

Ehkä Sami myös tietää päivittäin tuolla kulkevana ammattiautoilijana, missä ne kaistat oikeasti menee ja milloin joku ajelee keskellä tietä. Ja vaikka kaistaviivoin merkitty kaista menisikin lumen peittämänä keskellä tietä, niin on minusta vähintäänkin kohtuullista ajaa TLL:n mukaan siellä ajoradan oikeassa reunassa ja ajatella että siinä on kaksi kaistaa, kun normaalistikin on kyse kaksikaistaisesta tiestä.

Se oikea kaista on arkisin ja lauantaisin bussikaista, eikä TLL pidä sellasella ajosta. TLL ei muutenkaan kehota ajamaan aina oikealla kaistalla, sillä se myös kehottaa välttämään kaistojen vaihtamista turhaan. Kaupungissa se vasen kaista on usein ilman bussikaistaakin hyvä ja laillinen vaihtoehto.
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #8156 on: 10.02.10, 09:51 »

Se oikea kaista on arkisin ja lauantaisin bussikaista, eikä TLL pidä sellasella ajosta.
Vasemmalla kaistalla sitten, mutta ei keskellä tietä..

fishu
Former member
« Reply #8157 on: 10.02.10, 09:57 »

Vasemmalla kaistalla sitten, mutta ei keskellä tietä..

Niin, kaistat pitäisi tunnistaa niistä kaistojen yllä olevista liikennemerkeistä. Noitahan manskulla riittää.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8158 on: 10.02.10, 14:53 »

Jos sullakin ois joku pappabetalar Cadillac Escalade 22" cromikiekoilla (tuli meinaan nähtyä sellainen tänään) talvella niin varmasti ajaisit ne töyssyt ja muutkin nätisti... Grin Tosin en ymmärrä mitä typerän näköistä siinä on jos ajaa töyssyt nätisti. Ajan minäkin, en halua että pohja jää siihen ekaan töyssyyn. Ja tietääkseni niitä töyssyjä on just sen takia että niihin hidastettaisiin. Kyllähän ne jotkut peelot ajaa toki täysilläkin niistä.

Et nyt vieläkään tajunnu sitä pointtia tässä hommassa. Kyse ei ole siitä, että niitten yli pitää ajaa hiljentämättä; vaan siitä, mikä on normaali ylitysnopeus, oletettu ylitysnopeus ja konttaus vauhdin ero? Jos sen yli ajaa isolla uudella hyvä maineisella katumaasturilla alle 5kmh nopeutta, se ei ole minun mielestäni ihan normaalia? Lähinnä taitaa tulla takanatuleville yllätyksenä tollanen lähes 0kmh ylitys tollasesta pienestä betonimontusta.

Jos ostaa sellaisen hienon kalliin katumaasturin ja tunkee sinne 22 tuumaiset 35 profiilin renkaat alle, että voi näyttää muille elämän mallia; ja valittaa kenties, että joutuu hiljentelemään millon missäkin ettei vanteet mene solmuun tai oikoo noita jalkakäytävien puolelta kun hiljentäminen on vaikean raskasta; sillon on omistajalla kyllä jäänyt jotain piuhoja löysälle. Maastoauto, johon laitetaan ehdoin tahdoin "matalat rata-ajo" fillarit alle. Ei tartte kattoa kun sinne peiliin, ja miettiä sitä kuvaa katsellessa, että onko nyt jotain jäänyt ymmärtämättä.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8159 on: 10.02.10, 14:59 »

Kuppi täyttyi (siellä ja täällä).

Viime viikon kokemuksesta voin ihmetellä kuka kertoisi bussikuskille, että jos omalla kaistalla on lunta, niin sitten pitää odottaa eikä vain isomman oikeudella puskea niille kaistoille, joiden viivat näkyy (ja joita muut yrittää noudattaa)...

Palatakseni vielä tuohon Rusan tapaukseen, niin onhan se tietysti ärsyttävää, kun oneikä pääse ajamaan just sitä vauhtia, mitä itse haluaisi, mutta...
Onneksi ammattiautoilijat tietää.

MikkO

p.s.
Olisko homma ollut ok, jos siellä olisikin ollut nainen ratissa?

Sulla taitaa olla jotain hampaan kolossa linja-autojen kuljettajia kohtaan. Joka ikinen kerta samat viisastelut hihittelyiden kera.
Onko tullu joku kenties joskus eteen pysäkiltä vai mitä?

Yhtälailla voin kysyä ihan suoraan sinulta; miksi itse änget sinne väliin, jos olet sen linja-auton takakulman nurkilla?
Tiedät itsekin vallan mainiosti ettei se mahdu sinne kaistalle. Ei mitään selityksiä nyt.
Tiedät sen itsekin toivottavasti varsin hyvin, jos siinä tämä linja-auto lyö jarrut kiinni sen takia, että henkilöautoilijalle ei tule matkaan häiriöitä, mitä siinä sillon tapahtuu?! Onko siinä edes mitään järkeä?

Mieti nyt ihan vähän itsekin mitä puhut, elämä kaatuu siihen kun pitää linja-auton kaistanlainauksen takia hiljentää. Varmasti provosoit minua tahallasi, kuten moni muukin; mutta mieti ihan vähän sitä nyt ihan käyt vaikka peiliin katsomassa, että millä ajatuksella minä kenties mahdan näitä tälläsiä lotkautuksia lukea, jos ei raksuta; se on sun häpeä sillon se.
Enkä myöskään voi sille mitään, jos et ymmärrä sitä, että sopu sijaa antaa.
« Last Edit: 10.02.10, 15:05 by Sami Aaltonen »
Pages: 1 ... 406 407 [408] 409 410 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1