Keskustelua liikenteestä

<< < (1633/3031) > >>

Sami Aaltonen:

Jos sullakin ois joku pappabetalar Cadillac Escalade 22" cromikiekoilla (tuli meinaan nähtyä sellainen tänään) talvella niin varmasti ajaisit ne töyssyt ja muutkin nätisti... Tosin en ymmärrä mitä typerän näköistä siinä on jos ajaa töyssyt nätisti. Ajan minäkin, en halua että pohja jää siihen ekaan töyssyyn. Ja tietääkseni niitä töyssyjä on just sen takia että niihin hidastettaisiin. Kyllähän ne jotkut peelot ajaa toki täysilläkin niistä.

Et nyt vieläkään tajunnu sitä pointtia tässä hommassa. Kyse ei ole siitä, että niitten yli pitää ajaa hiljentämättä; vaan siitä, mikä on normaali ylitysnopeus, oletettu ylitysnopeus ja konttaus vauhdin ero? Jos sen yli ajaa isolla uudella hyvä maineisella katumaasturilla alle 5kmh nopeutta, se ei ole minun mielestäni ihan normaalia? Lähinnä taitaa tulla takanatuleville yllätyksenä tollanen lähes 0kmh ylitys tollasesta pienestä betonimontusta.

Jos ostaa sellaisen hienon kalliin katumaasturin ja tunkee sinne 22 tuumaiset 35 profiilin renkaat alle, että voi näyttää muille elämän mallia; ja valittaa kenties, että joutuu hiljentelemään millon missäkin ettei vanteet mene solmuun tai oikoo noita jalkakäytävien puolelta kun hiljentäminen on vaikean raskasta; sillon on omistajalla kyllä jäänyt jotain piuhoja löysälle. Maastoauto, johon laitetaan ehdoin tahdoin "matalat rata-ajo" fillarit alle. Ei tartte kattoa kun sinne peiliin, ja miettiä sitä kuvaa katsellessa, että onko nyt jotain jäänyt ymmärtämättä.

Sami Aaltonen:

Kuppi täyttyi (siellä ja täällä).
Ehkä se tiesi missä kaistat oikeasti menee eikä vaan ajellut uria vihellellen mukavia?

Viime viikon kokemuksesta voin ihmetellä kuka kertoisi bussikuskille, että jos omalla kaistalla on lunta, niin sitten pitää odottaa eikä vain isomman oikeudella puskea niille kaistoille, joiden viivat näkyy (ja joita muut yrittää noudattaa)...

Palatakseni vielä tuohon Rusan tapaukseen, niin onhan se tietysti ärsyttävää, kun oneikä pääse ajamaan just sitä vauhtia, mitä itse haluaisi, mutta...
Onneksi ammattiautoilijat tietää.

MikkO

p.s.
Olisko homma ollut ok, jos siellä olisikin ollut nainen ratissa?

Sulla taitaa olla jotain hampaan kolossa linja-autojen kuljettajia kohtaan. Joka ikinen kerta samat viisastelut hihittelyiden kera.
Onko tullu joku kenties joskus eteen pysäkiltä vai mitä?

Yhtälailla voin kysyä ihan suoraan sinulta; miksi itse änget sinne väliin, jos olet sen linja-auton takakulman nurkilla?
Tiedät itsekin vallan mainiosti ettei se mahdu sinne kaistalle. Ei mitään selityksiä nyt.
Tiedät sen itsekin toivottavasti varsin hyvin, jos siinä tämä linja-auto lyö jarrut kiinni sen takia, että henkilöautoilijalle ei tule matkaan häiriöitä, mitä siinä sillon tapahtuu?! Onko siinä edes mitään järkeä?

Mieti nyt ihan vähän itsekin mitä puhut, elämä kaatuu siihen kun pitää linja-auton kaistanlainauksen takia hiljentää. Varmasti provosoit minua tahallasi, kuten moni muukin; mutta mieti ihan vähän sitä nyt ihan käyt vaikka peiliin katsomassa, että millä ajatuksella minä kenties mahdan näitä tälläsiä lotkautuksia lukea, jos ei raksuta; se on sun häpeä sillon se.
Enkä myöskään voi sille mitään, jos et ymmärrä sitä, että sopu sijaa antaa.

Sami Aaltonen:

Ehkä Sami myös tietää päivittäin tuolla kulkevana ammattiautoilijana, missä ne kaistat oikeasti menee ja milloin joku ajelee keskellä tietä. Ja vaikka kaistaviivoin merkitty kaista menisikin lumen peittämänä keskellä tietä, niin on minusta vähintäänkin kohtuullista ajaa TLL:n mukaan siellä ajoradan oikeassa reunassa ja ajatella että siinä on kaksi kaistaa, kun normaalistikin on kyse kaksikaistaisesta tiestä.

Niin vähän vaikea on sitä Nissani kuljettajaa ymmärtää. Jos edessä autot ajaa omilla kaistoillaan, mutta herra itse ajaa keskellä kaistaviivoja. Ei edes muiden esimerkistä ymmärrä. Ei tahdo oikeen sanoja löytää, miten tota älynväläystä pitäisi kuvailla.

juksii:

Yhtälailla voin kysyä ihan suoraan sinulta; miksi itse änget sinne väliin, jos olet sen linja-auton takakulman nurkilla?
Tiedät itsekin vallan mainiosti ettei se mahdu sinne kaistalle. Ei mitään selityksiä nyt.

Tiedät sen itsekin toivottavasti varsin hyvin, jos siinä tämä linja-auto lyö jarrut kiinni sen takia, että henkilöautoilijalle ei tule matkaan häiriöitä, mitä siinä sillon tapahtuu?! Onko siinä edes mitään järkeä?
Mieti nyt ihan vähän itsekin mitä puhut, elämä kaatuu siihen kun pitää linja-auton kaistanlainauksen takia hiljentää. Varmasti provosoit minua tahallasi, kuten moni muukin; mutta mieti ihan vähän sitä nyt ihan käyt vaikka peiliin katsomassa, että millä ajatuksella minä kenties mahdan näitä tälläsiä lotkautuksia lukea, jos ei raksuta; se on sun häpeä sillon se.
Enkä myöskään voi sille mitään, jos et ymmärrä sitä, että sopu sijaa antaa.

Nyt ei taas pysty ymmärtämään ammattikuljettajan ajatuksenjuoksua. Aika paha MINÄMINÄMINÄ asenne pukkaa nyt kyllä pintaan.

Miksi ihmeessä on täysin hyväksyttävää että linja-autolla pukataan toiselle kaistalle eteen äkkiarvaamatta mutta jos sama tehdään henkilöautolla linja-auton eteen se on pahin mahdollinen rikos? Varsinkin jos alla sattuu olemaan katumaasturi tai joku muu auto jossa ABS, ESP ja JNE. Ei oikeasti voi olla asennemaailma niin vinoutunut että isolla autolla on oikeus tehdä mitä lystää ja pikkuautoilijoiden pitää vain katsoa sivusta ja antaa tilaa kun toinen jyrää isomman oikeudella.

Joona:
Kävipä tänään sillä lailla, että ajoin Turunväylää etelään päin ja nousin ylös Kilon liittymästä. Jarruttelin risteykseen ja kun tie alkaa laskeutumaan alaspäin ennen liikennevaloja, muuttui tien pinta erittäin liukkaaksi. Samaten vauhti tippui jo alle 20km/h, joten perävaunun ABS lopetti toimintansa. Jarruttaessa kärryn keula kurkkasi oikealta puolelta ja sen jälkeen heilahti aika reippaasti. Samalla hetkellä Kehä 2:lta tuli maasturi, jonka vasempaan peiliin kärryn oikea takakulma kolahti.  En tätä edes huomannut, sillä oikean puolen peilistä näkyi vain kärryn keula. Asia selvisi vasta, kun kaveri tuli huutelemaan seuraavassa risteyksessä.

Eli olkaapa tarkkoina yhdistelmien rinnalla risteyksissä. Ne ovat petollisia paikkoja. Vaikka vauhtia ei olekaan juuri mitään, tekee massat silti tuhoja.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page