Keskustelua liikenteestä

<< < (1633/3033) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Ehkä Sami myös tietää päivittäin tuolla kulkevana ammattiautoilijana, missä ne kaistat oikeasti menee ja milloin joku ajelee keskellä tietä. Ja vaikka kaistaviivoin merkitty kaista menisikin lumen peittämänä keskellä tietä, niin on minusta vähintäänkin kohtuullista ajaa TLL:n mukaan siellä ajoradan oikeassa reunassa ja ajatella että siinä on kaksi kaistaa, kun normaalistikin on kyse kaksikaistaisesta tiestä.


Niin vähän vaikea on sitä Nissani kuljettajaa ymmärtää. Jos edessä autot ajaa omilla kaistoillaan, mutta herra itse ajaa keskellä kaistaviivoja. Ei edes muiden esimerkistä ymmärrä. Ei tahdo oikeen sanoja löytää, miten tota älynväläystä pitäisi kuvailla.

juksii:
Quote

Yhtälailla voin kysyä ihan suoraan sinulta; miksi itse änget sinne väliin, jos olet sen linja-auton takakulman nurkilla?
Tiedät itsekin vallan mainiosti ettei se mahdu sinne kaistalle. Ei mitään selityksiä nyt.

Tiedät sen itsekin toivottavasti varsin hyvin, jos siinä tämä linja-auto lyö jarrut kiinni sen takia, että henkilöautoilijalle ei tule matkaan häiriöitä, mitä siinä sillon tapahtuu?! Onko siinä edes mitään järkeä?
Mieti nyt ihan vähän itsekin mitä puhut, elämä kaatuu siihen kun pitää linja-auton kaistanlainauksen takia hiljentää. Varmasti provosoit minua tahallasi, kuten moni muukin; mutta mieti ihan vähän sitä nyt ihan käyt vaikka peiliin katsomassa, että millä ajatuksella minä kenties mahdan näitä tälläsiä lotkautuksia lukea, jos ei raksuta; se on sun häpeä sillon se.
Enkä myöskään voi sille mitään, jos et ymmärrä sitä, että sopu sijaa antaa.


Nyt ei taas pysty ymmärtämään ammattikuljettajan ajatuksenjuoksua. Aika paha MINÄMINÄMINÄ asenne pukkaa nyt kyllä pintaan.

Miksi ihmeessä on täysin hyväksyttävää että linja-autolla pukataan toiselle kaistalle eteen äkkiarvaamatta mutta jos sama tehdään henkilöautolla linja-auton eteen se on pahin mahdollinen rikos? Varsinkin jos alla sattuu olemaan katumaasturi tai joku muu auto jossa ABS, ESP ja JNE. Ei oikeasti voi olla asennemaailma niin vinoutunut että isolla autolla on oikeus tehdä mitä lystää ja pikkuautoilijoiden pitää vain katsoa sivusta ja antaa tilaa kun toinen jyrää isomman oikeudella.

Joona:
Kävipä tänään sillä lailla, että ajoin Turunväylää etelään päin ja nousin ylös Kilon liittymästä. Jarruttelin risteykseen ja kun tie alkaa laskeutumaan alaspäin ennen liikennevaloja, muuttui tien pinta erittäin liukkaaksi. Samaten vauhti tippui jo alle 20km/h, joten perävaunun ABS lopetti toimintansa. Jarruttaessa kärryn keula kurkkasi oikealta puolelta ja sen jälkeen heilahti aika reippaasti. Samalla hetkellä Kehä 2:lta tuli maasturi, jonka vasempaan peiliin kärryn oikea takakulma kolahti.  En tätä edes huomannut, sillä oikean puolen peilistä näkyi vain kärryn keula. Asia selvisi vasta, kun kaveri tuli huutelemaan seuraavassa risteyksessä.

Eli olkaapa tarkkoina yhdistelmien rinnalla risteyksissä. Ne ovat petollisia paikkoja. Vaikka vauhtia ei olekaan juuri mitään, tekee massat silti tuhoja.

Sami Aaltonen:
Quote

Nyt ei taas pysty ymmärtämään ammattikuljettajan ajatuksenjuoksua. Aika paha MINÄMINÄMINÄ asenne pukkaa nyt kyllä pintaan.

Miksi ihmeessä on täysin hyväksyttävää että linja-autolla pukataan toiselle kaistalle eteen äkkiarvaamatta mutta jos sama tehdään henkilöautolla linja-auton eteen se on pahin mahdollinen rikos? Varsinkin jos alla sattuu olemaan katumaasturi tai joku muu auto jossa ABS, ESP ja JNE. Ei oikeasti voi olla asennemaailma niin vinoutunut että isolla autolla on oikeus tehdä mitä lystää ja pikkuautoilijoiden pitää vain katsoa sivusta ja antaa tilaa kun toinen jyrää isomman oikeudella.


Joo sama oire on mulla kun katselee mitä henkilöautoilijat keksii puuhailla. Aina ei pysy ihan perässä.

Jos linja-auto pyytää sitä vilkulla ja tilaa ei anneta, niin minkäs sille mahtaa. Pakkohan siinä on sitten odotella, että itsekäs kiireinen menee ensksi ja muut odottaa. Jos sen tekee ilman vilkkua, kuten usein nähdään tekevän, tottakai se on väärin. Mutta yhteispelillä nuokin pitäisi mennä ihan hyvin?
Ainakin minä oletan, että hereillä ollaan eikä naputella kännykkää tai selata työmonisteita ruuhkassa. Sielä kun voi olla ihan mitä tahansa, minkä takia se bussi tai rekka tai joku muu; joutuu lainaamaan sitä kaistaa, joskus tulee kiire; joskus ei. Sillon toivoo sitä yhteistyötä, että joustetaan kaikkien yhteisen edun takia.

Ei tässä ole mun asenne maailmoista tai mielipiteistä sen enempää kyse. Kyse on ihan puhtaasti siitä, että kun miettii edes hitusen, ja havannoi niin nää kaikki menee paljon paremmin. Yhteispelillä. Kyllä minä usein nelivilkuilla kiitän, jos saan tilaa vaikka tilanne on sellanen, että minulla on väistövelvollisuus ja silti antavat takana tilaa.

Tuli vaan mieleen; mitä luulet, miltä musta tuntuu sielä bussin ratin takana, kun henkilöautoilijat ajelevat ajatuksissaan bussin ollessa vieressä melkeen kiinni kylkeen kun tilaa on vasemmalla 3 metriä? JOs olet sitä tilaa yrittänyt ottaa sen mitä voit kaistalla ottaa; ja silti ängetään väliin ja vielä vahingossa melkeen osoutaan keulan kulmaan siinä ohittaessa.
Noita kun kattelee päivästä päivään, niin aika moni itseään varmasti todella hyvänä kuljettajana pitävä voisi katsoa peiliin ja miettiä vähän asioita. Mutta minkäs noille mahtaa. Kuuluu työhön ennakoida kaikki mitä voi sattua.

Mun on turha tästä enempää jauhaa, koska se ei kannata. Täällä on muutama, jotka eivät koskaan tule ymmärtämään tätä asiaa niin kuin minä sen näen. Tai moni muu raskasta kalustoa ajava näkee.
Olkaa mitä mieltä tahansa olettekin, mutta muistakaa että harva täällä totuuden tietää mitä se tuola ison auton ohjaamossa voi välillä olla. Miten upeasti asioihin voidaan saada monta ongelmaa vain ja ainoastaan sillä, että toinen osapuoli ajaa aivot hanurissa.

TÄlle aiheelle laitan nyt pisteen. Piste.

mmniemi:
Quote

Miten upeasti asioihin voidaan saada monta ongelmaa vain ja ainoastaan sillä, että toinen osapuoli ajaa aivot hanurissa.


Aivan. Mutta kumpi osapuoli?

Fizi fizi                                                            

Navigation

Up one level

Next page

Previous page