FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.08.17, 02:04

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 408 409 [410] 411 412 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1467956 times)
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator

Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8180 on: 11.02.10, 21:55 »

Ja henkilökohtaisesti tekisi mieli vetää lättyyn jokaista bussikuskia, joka tunkee kaupunkiliikenteessä viereiselle kaistalle henkilöautojen eteen ihan vaan isomman oikeudella.

-A-
Siinähän sitte otat syytteet vastaan lievästä pahoinpitelystä... thmbup

Olli Vainio

« Reply #8181 on: 11.02.10, 22:39 »

Siinähän sitte otat syytteet vastaan lievästä pahoinpitelystä... thmbup
Nykyään saa syytteet pelkästään siitä kun tekee mieli tehdä rikos?

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #8182 on: 12.02.10, 06:34 »

Nykyään saa syytteet pelkästään siitä kun tekee mieli tehdä rikos?

Tiettyyn pisteeseen asti tavallaan kyllä. Tunnetaan syytenimikkeellä laiton uhkaus Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Petri Lehtovirta

Date Registered: 05.04.04

« Reply #8183 on: 12.02.10, 08:51 »

Ensi viikolla on liikenteenvalvontaviikko  Grin

Helsingin poliisilaitoksen liikenneturvallisuusyksikkö valvoo tehostetusti turvavöiden ja muiden turvalaitteiden käyttöä pohjoismaisen liikennevalvontaviikon aikana 15. – 21. helmikuuta. (varmaankin tehostettua valvontaa esiintyy myös muiden piirien alueella..)

Poliisi

Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #8184 on: 12.02.10, 08:59 »

Tiettyyn pisteeseen asti tavallaan kyllä. Tunnetaan syytenimikkeellä laiton uhkaus Tongue

Laittoman uhkauksen kriteerit eivät vain taida täyttyä, jos tekee mieli lyödä turpaan tietynlaisia tietyn ammattikunnan edustajia.

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Antti Laukkanen

Date Registered: 11.11.03

« Reply #8185 on: 12.02.10, 09:23 »

Niin, minä en myöskään oikein ymmärrä, miksi saisin sakot mieliteosta. Vaan jos kyllin hyvin sattuu eteen tulemaan, niin sitten voidaan päästä syytteen puolellekin. En tosin tiedä kummasta saa isommat rapsut, rutatusta autosta vai rutatusta nenästä. Onpi vaan huolestuttavan paljon noita bussikuskeja, jotka vaihtavat kaistaa varoittamatta tai muuten vaan kuvittelevat heillä olevan jonkinlainen oikeus kiilata eteen em. puuhissa. Eniten se ärsyttää siinä vaiheessa, kun ajetaan vaikka tuolla pääkaupungin keskusta-alueella, jossa niille matolaatikoille on ihka oma kaistansa, jonne muut eivät saa edes mennä.

Korostettakoon, ettei tarkoitukseni ole mitenkään moittia ammattiautoilijoita yleensä, mutta sitäkin enemmän niitä, jotka ovat olevinaan ammattiautoilijoita ja käyttäytyvät idioottien lailla. Tässä EFHK:n kulmilla kaikki lajit ovat tasaisesti edustettuina.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #8186 on: 12.02.10, 15:24 »

Vähän nauratti tänään päivällä. Ajelin vahingossa ilman ajovaloja päivällä (eurooppalainen valoautomatiikka, sammuttaa ajovalot päivällä automaattisest ja hämärässä sytyttää). Vastaani tuli poliisiauto joka väläytti pitkiä huomauttaakseen valoistani.  Kytkin valot päälle ja vilkuttelin takaisin, nimittäin ei ollut poliisi-skodassakaan ajovalot päällä  Grin.

Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #8187 on: 12.02.10, 15:38 »

Varmaan samantyylistä valo-automatiikkaa niissä uusissa Skodissa joita poliisit käyttää Tongue Eipä sitä jaksa juuri muille vilauttaa pitkiä kuin poliiseille, jotka ajaa valoitta päivällä Cheesy

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Tuomas Tuppurainen

Date Registered: 06.01.08

« Reply #8188 on: 15.02.10, 17:50 »

No olipa taas tänään kun ajelin kaverin kanssa mopolla semmosta 50 vauhtia lievään ylämäkeen jossa on se 50 rajotus, niin kahtelin että takana Volvo liimaantunu melkein kilventelineeseen kiinni. No eikös se kohta tuu sieltä vsemmalta ohi n. 80-90 km/h ja samaan aikaan tulee bussi vastaan niin melko ahdasta teki. Vieläpä kun ite olin juuri menemässä vasemmalle puolelle kaistaa koska olin kohta kääntymässä niin jum**auta säikähin. On se säälittävää tuommonen, kun ajoin vielä sitä viittäkymppiä niin pitää silti tulla ohi...  thmbdn
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #8189 on: 15.02.10, 18:25 »

No olipa taas tänään kun ajelin kaverin kanssa mopolla semmosta 50 vauhtia lievään ylämäkeen jossa on se 50 rajotus, niin kahtelin että takana Volvo liimaantunu melkein kilventelineeseen kiinni. No eikös se kohta tuu sieltä vsemmalta ohi n. 80-90 km/h ja samaan aikaan tulee bussi vastaan niin melko ahdasta teki. Vieläpä kun ite olin juuri menemässä vasemmalle puolelle kaistaa koska olin kohta kääntymässä niin jum**auta säikähin. On se säälittävää tuommonen, kun ajoin vielä sitä viittäkymppiä niin pitää silti tulla ohi...  thmbdn

Mieluummin mopoilijan edellä, kuin takana ihan jo sen mopoilijan oman turvallisuuden takia. Tänään viimeksi kahteen otteeseen piti seurailla jännityksellä, kun mopoveijot liukastelee edessä. Säälittävää olisi minusta se, kun mopoilija istuu loppuelämänsä pyörätuolissa. En haluaisi ottaa sitä vastuulleni...

Ps. Kun olit menemässä sinne vasemmalle puolelle kaistaa, näytitkö muuten suuntamerkkiä ja teitkö sen riittävän ajoissa?

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

Tuomas Tuppurainen

« Reply #8190 on: 15.02.10, 18:43 »

Mieluummin mopoilijan edellä, kuin takana ihan jo sen mopoilijan oman turvallisuuden takia. Tänään viimeksi kahteen otteeseen piti seurailla jännityksellä, kun mopoveijot liukastelee edessä. Säälittävää olisi minusta se, kun mopoilija istuu loppuelämänsä pyörätuolissa. En haluaisi ottaa sitä vastuulleni...

Ps. Kun olit menemässä sinne vasemmalle puolelle kaistaa, näytitkö muuten suuntamerkkiä ja teitkö sen riittävän ajoissa?
Pitääkö näyttää suuntamerkkiä jos koukkaan hieman vasemmalle, kun olen kohta kääntymässä oikealle? Eikä kyllä ole kovin viisasta ajaa 2 kulkuneuvon välistä huomattavaa ylinopeutta... Jos ei jaksa ajaa siellä mopon perässä muutaman sadan metrin matkaa, pari km/h hitaammin, niin se on melko säälittävää
Matias Hurtta

Date Registered: 10.01.07

« Reply #8191 on: 15.02.10, 18:50 »

Pitääkö näyttää suuntamerkkiä jos koukkaan hieman vasemmalle, kun olen kohta kääntymässä oikealle? Eikä kyllä ole kovin viisasta ajaa 2 kulkuneuvon välistä huomattavaa ylinopeutta... Jos ei jaksa ajaa siellä mopon perässä muutaman sadan metrin matkaa, pari km/h hitaammin, niin se on melko säälittävää

Olisiko kuitenkin kaikkein järkevintä päästää se takana roikkuva auto suosiolla ohi? Onko siitä sulle haittaa jos päästät kaasun hetkeksi ja ajat oikeaan laitaan? Jos se mopo lähtee hanskasta liukkaalla ja se auto tulee päälle, niin sitten ei ole kellään kivaa. Mopo jää aina kakkoseksi.
Tuomas Tuppurainen

« Reply #8192 on: 15.02.10, 19:29 »

Olisiko kuitenkin kaikkein järkevintä päästää se takana roikkuva auto suosiolla ohi? Onko siitä sulle haittaa jos päästät kaasun hetkeksi ja ajat oikeaan laitaan? Jos se mopo lähtee hanskasta liukkaalla ja se auto tulee päälle, niin sitten ei ole kellään kivaa. Mopo jää aina kakkoseksi.
Olisin toki päästänyt jos olisin huomannut että se siihen rinnalle tulee. Kerkesin huomata sen ohituksen vasta kun auto vilahti ohi. Ja muutenkin, eikö mopot saa rauhassa ajella, pitääkö mun nyt alkaa päästämän joka ikinen takaa tuleva auto ohi?  Huh
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8193 on: 15.02.10, 19:31 »

Nää on näitä, VIP oikeuksilla varustettuja mulkkuja. Noita riittää liikenteessä. Luoja on antanut liikaa rahaa ja liian hyvän auton ja sijoittanut kaupan päälle vielä aivot hanuriin. Minkäs teet tollasille, ehkä ne joskus oppii, jos oppii.
Joka tapauksessa, voit hyvällä mielellä ajatella asian niin, että tämä Volvo kuski on super mulkku, siitä jos mistä tulee hyvä mieli. Kun tiedät ettei tämä Volvo kuski ymmärrä sitä.

Ei pidä päästellä ohi ketään. Jos rajotus on 50 ja ajat 50, ohitukseen ei ole mitään pätevää syytä mielestäni. Ei ole syytä ohittaa jos rajotusten mukaan ajat.
Ellet itse halua vaikka bussipysäkille mennä ja päästää tälläsen urpo kilvessä roikkujan ohi oman turvallisuutesi tähden, joka on parempi vaihtoehto kun vaarantaa itsensä tollasen idiootin takia.

Täysin tietoisesti ja tahallisesti se sua kiusaa sielä takana. Osottaa mieltään kun olet sen tiellä ja sitten ladataan täysin piittaamatta miljoonaa ohi ja luullaan, että on joku kovakin kuski olevinaan.  helv**** surullista, mutta kuten sanoin; näitä super mulkkuja näkee joka päivä. Toivottavasti ne joskus oppii. Ja sitten kun oppii; toivottavasti ei mene turhaan ihmishenkiä.
« Last Edit: 15.02.10, 19:37 by Sami Aaltonen »
Matias Hurtta

Date Registered: 10.01.07

« Reply #8194 on: 15.02.10, 19:35 »

Olisin toki päästänyt jos olisin huomannut että se siihen rinnalle tulee. Kerkesin huomata sen ohituksen vasta kun auto vilahti ohi. Ja muutenkin, eikö mopot saa rauhassa ajella, pitääkö mun nyt alkaa päästämän joka ikinen takaa tuleva auto ohi?  Huh

Suosittelisin päästämään ainakin sellaiset, jotka roikkuu kilventelineessä kiinni. Wink
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #8195 on: 15.02.10, 20:08 »

Mopolla pääsee oman kokemukseni mukaan kääntymään oikealle varsin hyvin ilman traktorikäännöstä, mutta jos sellaisen suorittaa niin, että auto on takana ja on tarkoitus siirtyä kaistan reunasta keskemmälle, niin käyttäisin kyllä vilkkua, ellen olisi aivan varma siitä, ettei takana tuleva ole jyräämässä yli. Tilannetietoisuus...

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Tatu Koiranen

« Reply #8196 on: 15.02.10, 20:11 »

Ei pidä päästellä ohi ketään. Jos rajotus on 50 ja ajat 50, ohitukseen ei ole mitään pätevää syytä mielestäni. Ei ole syytä ohittaa jos rajotusten mukaan ajat.
Ellet itse halua vaikka bussipysäkille mennä ja päästää tälläsen urpo kilvessä roikkujan ohi oman turvallisuutesi tähden, joka on parempi vaihtoehto kun vaarantaa itsensä tollasen idiootin takia.

Eikö... kyllä se on mun mielestä aika selvää, että pitää. Pitää jopa alentaa nopeutta, jotta ohittaminen olisi helpompaa (ei lue laissa vaan järjessä). Ihan turhaa se on lähteä sotimaan vastaan. Lue vaikka Iltalehdestä, http://www.iltalehti.fi/autot/2010021211067048_ae.shtml

ps. jos rajoitus on 50 ja ajat mopolla 50, ajat ylinopeutta. Kuitenkin, mopojen mittareissa on joissain aika paljonkin tuota mittarivirhettä, näyttävät yläkanttiin, notta...

Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #8197 on: 15.02.10, 20:50 »

Pitääkö näyttää suuntamerkkiä jos koukkaan hieman vasemmalle, kun olen kohta kääntymässä oikealle?
Siis pitäisikö katsoa itse peiliin ensin ja sitten muita haukkua virheistä. Kääntyy itse mopolla oikealle ja koukkaa ensin sitä varten vasempaan. Mitä jos hidastaisi vauhtia hiukan tai vaikka vähän enemmän ja kääntyisi koukkimatta Angry. Ei se mopo mikään rekka tai täysperävaunu tms ole, ei edes traktori+peräkärry.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8198 on: 16.02.10, 03:38 »

Eikö... kyllä se on mun mielestä aika selvää, että pitää. Pitää jopa alentaa nopeutta, jotta ohittaminen olisi helpompaa (ei lue laissa vaan järjessä). Ihan turhaa se on lähteä sotimaan vastaan. Lue vaikka Iltalehdestä, http://www.iltalehti.fi/autot/2010021211067048_ae.shtml

ps. jos rajoitus on 50 ja ajat mopolla 50, ajat ylinopeutta. Kuitenkin, mopojen mittareissa on joissain aika paljonkin tuota mittarivirhettä, näyttävät yläkanttiin, notta...

No joo, järkipeliähän tämä on. Voihan sitä ohi päästää niin kuin sanoin itsekin tuossa, etenkin jos turvallisuutensa kokee uhatuksi.
Mutta periaatteessa; jos ajat sen mitä rajotus on, ja joku haluaa ajaa kovempaa, ei sulla ole mitään velvollisuuksia alkaa sille tietä antamaan sen enempää. Eihän siitä mitään tule, jos pitää jokaista kytätä, että haluaisikos tuo ohi nyt.

Mopolla kannattaa kyllä järkeä käyttää, tuola on sen verran hulluja ihmisiä, että tekevät mitä sattuu jos mopon eteensä saavat. Henkilöautolla taas jos on liikenteessä; se on aikuinen ihminen, joka sielä takimmaisessa autossa istuu, sen pitäisi ymmärtää mitä tekee. Omapahan on valintansa, jos ottaa riskin ja lähtee ohi, vaikka edellä oleva auto ajaa rajotuksien mukaan.
SIinä vaiheessa voi tietenkin hiljentää sitten kun tämä ohi menee, jotta tuo urpo ohi myös pääsee, mutta ennalta ei kannata hiljennellä sen enempää. Pahimmillaan siitä tulee vielä enemmän vaaraa.

On se rasittavaa kun joku roikkuu hanurissa kiinni, tiedän sen itsekin. Ja usein nämä kyllä sitten menevät ohi etenkin jos tie on heille tuttu. Tietävät paikat missä se on turvallista kummallekin, kyseessä siis nämä valtatiet sun muut tiet.
« Last Edit: 16.02.10, 03:44 by Sami Aaltonen »
Tatu Koiranen

« Reply #8199 on: 16.02.10, 05:25 »

Eihän siitä mitään tule, jos pitää jokaista kytätä, että haluaisikos tuo ohi nyt.

Kyllä ihmiset tyypillisesti ohitushalunsa aika selvästi näyttävät, jos tosissaan haluavat ohi.

Pages: 1 ... 408 409 [410] 411 412 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1