FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.10.17, 15:14

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 413 414 [415] 416 417 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1472953 times)
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8280 on: 20.02.10, 18:49 »

Siihen mitä niitten kuljettajat ovat kertoneet. Vaatii tietämystä jos lähtee yllättäen kahvaan.
Mutta en minä enempää tiedä, sen tiedän tosin että paino ja korkea painopiste ei ainakaan auta asiaa.
Erkki Pulkkinen
Offline Offline

Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8281 on: 20.02.10, 22:11 »

Siihen mitä niitten kuljettajat ovat kertoneet. Vaatii tietämystä jos lähtee yllättäen kahvaan.
Mutta en minä enempää tiedä, sen tiedän tosin että paino ja korkea painopiste ei ainakaan auta asiaa.

Tuon painoteorian mukaan Suzuki Jimmy pitäisi olla helpompi hallittava kuin esimerkiksi Toyota Landcruiser. Kokemuksesta voin sanoa että ei ole.

Neliveto on todella helppo oikaista jos se vain jotensakin reagoi kaasupolkimeen ja ratin takana on edes suunnilleen ajotaitoinen kuski, ääliöitä varten on ESP:t, jotka yrittävät korjata kuskin puutteet.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8282 on: 21.02.10, 03:08 »

Tuon painoteorian mukaan Suzuki Jimmy pitäisi olla helpompi hallittava kuin esimerkiksi Toyota Landcruiser. Kokemuksesta voin sanoa että ei ole.

Neliveto on todella helppo oikaista jos se vain jotensakin reagoi kaasupolkimeen ja ratin takana on edes suunnilleen ajotaitoinen kuski, ääliöitä varten on ESP:t, jotka yrittävät korjata kuskin puutteet.

Kuulemma tämä ESP on muuten tuonut takseihin uuden ongelman; jarrupalat kuluvat super nopeasti. TÄmä on sitten ihan faktatieto.
Matias Pusa
Offline Offline

Posts: 1135
Date Registered: 06.03.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8283 on: 21.02.10, 07:29 »

Neliveto on todella helppo oikaista jos se vain jotensakin reagoi kaasupolkimeen ja ratin takana on edes suunnilleen ajotaitoinen kuski, ääliöitä varten on ESP:t, jotka yrittävät korjata kuskin puutteet.

Kannattaa varoa autoa vaihtaessa ettet ääliöidy itsekin Tongue Se hetki on yllättävän lähellä, että uutta autoa ei saa ääliöitymättä.
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8284 on: 21.02.10, 08:27 »


 ääliöitä varten on ESP:t

Hmm... mielestäni ihminen on helpompi leimata ääliöksi ulosantinsa kuin esim. autonsa varustelutason vuoksi.


-make-
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8285 on: 21.02.10, 09:10 »

Kuulemma tämä ESP on muuten tuonut takseihin uuden ongelman; jarrupalat kuluvat super nopeasti. TÄmä on sitten ihan faktatieto.

Niinpä niin. Kumma juttu, että vaikka olen nyt itse ajanut 70tkm tuolla Golfilla, ei ole vielä mitään tarvetta vaihdella paloja, tai levyjä. Ei eteen eikä taakse. Kulutuspintaa on reilusti. Ja tuohon vielä päälle ne kilometrit, mitä auton ensimmäinen omistaja on noilla jarruilla ajellut. Kuitenkin vanhalla autolla, missä ei mitään ESP:tä ollut, tuohon kilometrimäärään olisi saanut jo kertaalleen palaset melkeinpä vaihdella... Joten ettei olisi taas tuo "faktatieto" peräisin siitä, että niitä takseja ajetaan kuin pullopersesiat koko ajan "ESP:tä vasten" ruttuuttaen, mikä ei tietenkään ole tarkoitus? Tokihan takseilla se ajo on muutenkin ihan erilaista, autoja ja niiden osia kuluttavampaa pätkäajoa, mutta kyllä jo jarrut kuluu "supernopeasti", niin eiköhän lähtökohtainen syy sitten kuitenkin löydy penkin ja ratin välistä....

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8286 on: 21.02.10, 09:22 »

Ne kuluu vain taksissa, tuo keltainen kilpi sen tekee, vissiin.Juutilaisen Jukka kehiin kertomaan.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8287 on: 21.02.10, 09:48 »

Eipä ollut varmaan ESP yms tuossa autossa, ehkä KGB ja USSR Grin ja ÄO =1

http://www.poliisi.fi/poliisi/varsinais-suomi/home.nsf/pfbd/C051C2FB764F84D8C22576D10030F18C?opendocument
Quote
Aura-auto nosti lähes läpitunkemattoman lumipöllyn, josta huolimatta Samaran kuljettaja lähti ohittamaan edellään ajanutta autoa, siirtyi vastaantulevien kaistalle ja törmäsi lumipöllyn keskeltä ilmestyneeseen linja-autoon.

Siis aura-auto menee pohjoiseen,samoin Skoda ja Samara, joka ohittaa molempia ja törmää vastaan tulevaan bussiin. Tällä itätuulella kaikki lumi vielä lentää takaisin tiellepäin. Eipä tappanut kuin itsensä.
Olle Sälgmark
Offline Offline

Posts: 6128
Date Registered: 12.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8288 on: 21.02.10, 09:56 »

Eipä ollut varmaan ESP yms tuossa autossa, ehkä KGB ja USSR Grin ja ÄO =1

http://www.poliisi.fi/poliisi/varsinais-suomi/home.nsf/pfbd/C051C2FB764F84D8C22576D10030F18C?opendocument
Siis aura-auto menee pohjoiseen,samoin Skoda ja Samara, joka ohittaa molempia ja törmää vastaan tulevaan bussiin. Tällä itätuulella kaikki lumi vielä lentää takaisin tiellepäin. Eipä tappanut kuin itsensä.

Aina näitä lukiessa tulee ajateltua että on tehty itsemurha,lukemista riittää.Vai onko kysymyksessä tämä suosittu sanonta"inhimillinen virhe/erehdys"

Jos ottaa ja ajaa täysillä päin kivisenää,virhe lie sekin.Onneksi ei tappanut muita.

salgmark miuku telia.com
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14281
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8289 on: 21.02.10, 10:07 »

Onneksi ei tappanut muita.
Niinpä, sinänsä aika hyvä tuuri että tuli bussi vastaan, eikä esim toista henkilöautoa. Tosin silloin ehkä ei olisi kumpikaan kuollut tai sitten olisi molemmat Grin
Olle Sälgmark
Offline Offline

Posts: 6128
Date Registered: 12.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8290 on: 21.02.10, 10:18 »

Niinpä, sinänsä aika hyvä tuuri että tuli bussi vastaan, eikä esim toista henkilöautoa. Tosin silloin ehkä ei olisi kumpikaan kuollut tai sitten olisi molemmat Grin

Ruotsissa rakennettu/rakennetaan paljon teitä vaijeriaita välissä,halvempaa kuin moottoritie.Täytyisikö kaikki tiet tehdä näin,ei onnistu sekään.

Auttaisiko että vaadittaisiin minimi ÄO oltava suurempi kuin ruumiin lämpö ajokorttiin

salgmark miuku telia.com
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14281
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8291 on: 21.02.10, 11:08 »

Ruotsissa rakennettu/rakennetaan paljon teitä vaijeriaita välissä,halvempaa kuin moottoritie.Täytyisikö kaikki tiet tehdä näin,ei onnistu sekään.

Auttaisiko että vaadittaisiin minimi ÄO oltava suurempi kuin ruumiin lämpö ajokorttiin
Vois toimia Grin Muistan kerran kun ajoin Turusta tännepäin sitä vanhaa tietä joskus silloin kun ei ollut vielä tuota uutta motaria. Siellä kun tulee muutaman kilsan välein niitä levennettyjä ohituskaistoja aina jompaankumpaan suuntaan. No, joku sankari siis ajeli samaan suuntaan kuin minä, eli Helsinkiin päin. Vastaantulevilla oli se ohituskaista. No eiköhän tämä sankari lähtenyt ohittamaan kuitenkin sitä vastaantulevien ohituskaistaa pitkin Shocked Ei sattunut mitään mutta hohhoijaa kun olis tullu joku vastaan... ei kyllä joillain ole ne kaikki nakit siellä grillissä... Roll Eyes thmbdn
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8292 on: 21.02.10, 11:25 »

Kuulemma tämä ESP on muuten tuonut takseihin uuden ongelman; jarrupalat kuluvat super nopeasti. TÄmä on sitten ihan faktatieto.

Tähän ilmiöön en ole törmännyt, mutta kun kajakkikaksikolla ajelee vapaakytkyn päällä niin jarrupaloista häviää pintaa hiukan nopeammin kuin normaali kytkimen omaavista autoista. Tämä on kuitenkin halpa hinta siitä ettei vasen jalka kulu, ehkä espitaxin käyttäjätkin maksavat mielellään hieman lisää turvallisesta kotimatkasta.

topi
Pasi Ilola
Offline Offline

Posts: 2126
Date Registered: 06.08.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8293 on: 21.02.10, 12:11 »

Auttaisiko että vaadittaisiin minimi ÄO oltava suurempi kuin ruumiin lämpö ajokorttiin

Toinen vaihtoehto on, että ÄO:n pitää olla suurempi, kuin lompakossa olevien rahojen yhteenlaskettu summa.

 laugh

laugh
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8294 on: 21.02.10, 15:43 »

Kuulemma tämä ESP on muuten tuonut takseihin uuden ongelman; jarrupalat kuluvat super nopeasti. TÄmä on sitten ihan faktatieto.

Heheheh laugh 92tkm sai ajella perheen isommalla autolla (missä on jo massaa mitä pysäyttää) ennen kuin sai vaihtaa palat, ja kyllä löytyy kaikki mahdollinen elektroniikka mitä saa. Todellinen fatka taisi ollakin Grin

Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6018
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8295 on: 21.02.10, 17:53 »

Neliveto on aika kinkkinen hallittava sillon kun se ottaa ja tempasee poikittain.

Enpä ole nyt parin talven kokemuksella huomannut mitään ihmeellistä. Polkaisee kytkimen pohjaan niin ei eroa mitenkään etuvedon oikaisusta.
Toisaalta en ole kyllä huomannut mitään tuollaisia "tempasee poikittain" taipumuksia. Kaasua kun on, niin menee suoraan kuin juna ilman mitään tempaisutaipumuksia, myös kinosten läpi.

-JukSii-
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8296 on: 21.02.10, 18:57 »

Heheheh laugh 92tkm sai ajella perheen isommalla autolla (missä on jo massaa mitä pysäyttää) ennen kuin sai vaihtaa palat, ja kyllä löytyy kaikki mahdollinen elektroniikka mitä saa. Todellinen fatka taisi ollakin Grin



No joo jos samaa autoa ajaa monta eri ihmistä, jotka eivät siitä sen enempää välitä; voi lopputulos olla hyvinkin yllättävä.
Jos autolla ajaa pääsääntösesti yksi tai kaksi henkilöä, jotka välittävät siitä miten sitä kohdellaan; varmasti säilyy ihan eri tavalla joka asia ehjänä.

Ja jos tämän jutun sanoo työkseen näitä takseja huoltava ihminen, niin kai se sitten faktaan perustuu?
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14281
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8297 on: 22.02.10, 11:02 »

No onko se nyt sitten joku yllätys että taksit hajoaa/osat kuluu? Kuten Malisniemi tuolla sanoi, nehän ajavat ihan reikäpäässä raiskaamalla raiskaten niitä autoja, että ei mikään ihmekkään... Roll Eyes
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8298 on: 22.02.10, 13:14 »

No onko se nyt sitten joku yllätys että taksit hajoaa/osat kuluu? Kuten Malisniemi tuolla sanoi, nehän ajavat ihan reikäpäässä raiskaamalla raiskaten niitä autoja, että ei mikään ihmekkään... Roll Eyes

Niin, se on ihan todistettua, että mitä useampi samalla autolla ajaa; niin sitä erilaisempaa ajoa se myös saa.
En ihmettele yhtään tätä tietoa tästä, että ESP järjestelmät ovat tuoneet uuden kulun mukanaan.
Tottakai taksin kuljettajissakin on fiksuja, jotka eivät piiskaa ja raiskaa niitä; onhan se kuitenkin pidettävä siistinä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8299 on: 22.02.10, 13:18 »

En ihmettele yhtään tätä tietoa tästä, että ESP järjestelmät ovat tuoneet uuden kulun mukanaan.

Paitsi että kun kyllä se on ihan paskapuhetta, että se ESP on syypää siihen nopeampaan kulumiseen. Ainoa todellinen syy löytyy edelleenkin ratin ja penkin välistä...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Pages: 1 ... 413 414 [415] 416 417 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1