FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
12.12.17, 00:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 416 417 [418] 419 420 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1477246 times)
Topi Falkenberg

Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8340 on: 23.02.10, 21:14 »

Olikohan se n:o 167 joka toissa vuonna täristi yli 70km/h taka-akselin kohdalla, niin että hampaatkin kalisivat. Ellei ole jo palanut, kun moottorin letkut ja pultit tärissyt irti.

toivotaan parasta Cheesy
Topi Falkenberg

« Reply #8341 on: 23.02.10, 21:24 »

Just toi romu, joku muukin on saanut siitä näköjään tarpeekseen. Normaalit yli 190 cm koivet ei mahdu Ikarus-tehtaan penkkien väliin kun etupyörien jälkeisillä face to face paikoilla, heti keskioven jälkeen tai takana keskellä ja vasemmassa reunassa jotka tosiaan ovat karuja mestoja matkustaa.

topi
Topi Falkenberg

« Reply #8342 on: 23.02.10, 21:40 »

Ikarus sanasta saa myös muodon Riuska. Tänään tuon rotiskon sisarbussi 194 oli kyllä jotai ihan muuta, niin kuin Sami kirjoitti keli oli todella haasteellinen joukkoliikenteelle. Matkustajilla oli kuitenkin huumorintaju tallella, ainakin niillä jotka mahtuivat kyytiin. Läppä lensi ventovieraiden kesken niin totutusta poiketen ettei koko odotushomma oikeastaan edes harmittanut.

topi
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #8343 on: 23.02.10, 21:51 »

Olikohan se n:o 167 joka toissa vuonna täristi yli 70km/h taka-akselin kohdalla, niin että hampaatkin kalisivat. Ellei ole jo palanut, kun moottorin letkut ja pultit tärissyt irti.
Noi on just parhaita! Grin

Joskus aikoinaan Länsiväylää ajaneesta nro121:sta aukesi täydessä 80km/h vauhdissa ne lattialuukut. Mitä räppäniä lienee..?  Pöllytti kaikkee kivaa saastetta sisälle, mutta kuski ei edes jaksanut tulla niitä lukitsemaan. Käski takapenkkiläisiä lukitsemaan salpa ennen pysäkiltä lähtöä ettei pölise liikaa. Ihan käsittämätöntä kun ei jakseta nousta sieltä ohjaamokopista ja tulla laittamaan ajoneuvo kuntoon vaikka kuinka olis kiire Huh

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #8344 on: 23.02.10, 21:56 »

Ootko mitannut matkan? Etkö osaa lähteä liikkeelle valuttamatta taaksepäin?
En ole ja osaan Cool
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #8345 on: 23.02.10, 22:02 »

No joo luonto voittaa aina, kuten on nähty tämän lumen suhteen.

Jokatapauksessa; tänään oli talven pahin keli toistaiseksi. Aivan hullu keli.
En yhtään ihmettele tämän päivän jälkeen niitä kolareita. Ihmiset ei yksinkertaisesti ymmärrä, vieläkään.

Jo, tuli tänään todistettua kun Kehä II:osella bussi meinasi luistella kolmion takaa suoraan aurausauton alle ja joutui tekemään sellaisen kamikaze-jarrutuksen että matkustajat lentelivät ympäri kabiinia.

Toinen bussi luisteli sitten takaperin alas simonkatua illalla.

Mutta tänään oli osiaan kyllä saakelin ärsyttävä keli, sais lumentulo jo loppua. Kaupungin ympäri luistelu alkaa jo tympiä, nimim. "230hv ja tien tukkeena joka liikkellelähdössä".

My photos on Airliners.net
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #8346 on: 24.02.10, 09:46 »

nimim. "230hv ja tien tukkeena joka liikkellelähdössä".
Opettele ajamaan Cheesy
Torsten Kihlman

« Reply #8347 on: 24.02.10, 10:13 »

Opettele ajamaan Cheesy

Takavetoinen etumoottorinen auto (paino ei vetävien pyörien päällä) joka on automaattivaihteinen ja suht leveillä renkailla. Edessä ja takana V-luokan kitkat, joista takrenkaista alkaa olemaan millit lopussa. Ei ole ihan sama kun etuvetoisella manuaalivaihteisella autolla.

Toki provohan tuo varmasti vain oli..
« Last Edit: 24.02.10, 10:17 by Torsten Kihlman »

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #8348 on: 24.02.10, 10:37 »

Niin varmasti, mutta tosiaalta tosiasiahan on, että valinnoista voi syyttää vain ja ainoastaan itseään  laugh

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

Torsten Kihlman

« Reply #8349 on: 24.02.10, 10:43 »

Niin varmasti, mutta tosiaalta tosiasiahan on, että valinnoista voi syyttää vain ja ainoastaan itseään  laugh

Niin, noita renkaita en ole itse ostanut vaan ne tuli auton mukana, mutta ensi talveksi pistän kyllä luultavasti nastat.  Roll Eyes

Mutta luultavasti en ole ainut jota liukas keli ärsyttää, autosta riippumatta. Itseironiani pointti oli se että tällä kelillä ei ole mitään merkitystä mitä konepellin alla on eteenpäinpääsemisen kannalta. Ajotaidoista kun nyt ei kuitenkaan ole kyse.
« Last Edit: 24.02.10, 10:48 by Torsten Kihlman »

Topi Falkenberg

« Reply #8350 on: 24.02.10, 15:42 »

Takavetoinen etumoottorinen auto (paino ei vetävien pyörien päällä) joka on automaattivaihteinen ja suht leveillä renkailla. Edessä ja takana V-luokan kitkat, joista takrenkaista alkaa olemaan millit lopussa. Ei ole ihan sama kun etuvetoisella manuaalivaihteisella autolla.

Väärin rengastettu, jos uudet on tänä talvena poissuljettu vaihtoehto niin vaihtaisin itse elämänhaluisena äkkiä paremmat taakse.

topi
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #8351 on: 24.02.10, 16:05 »

Väärin rengastettu, jos uudet on tänä talvena poissuljettu vaihtoehto niin vaihtaisin itse elämänhaluisena äkkiä paremmat taakse.

Siitä missä pitäisi olla paremmat renkaat on taidettu täälläkin väitellä jo useampaan otteeseen. Minä pistän paremmat eteen koska auton ohjattavuus on minusta tärkeää. Sivuluisusta selviää ohjaamalla mutta jos auto lähtee puskemaan pitää katsoa minne joudutaan ja toivoa että puskeminen loppuu ennen kuin tulee oja vastaan. (tai näillä keleillä penkka)

-JukSii-
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #8352 on: 24.02.10, 16:11 »

Juu,voihan tehdä myös niin että vasemmalle eteen ja oikealle taakse parhaat..... Tongue

salgmark miuku telia.com
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator

« Reply #8353 on: 24.02.10, 16:34 »

Tapiolassa eräs mazdakuski kiskas räikeästi punaisia päin ja aiheutti pienen peräänajotilanteen Tapiolan keskuksen liikennevalois. Tuskin edes itse huomasi mitä sai aikaan. Kys. valot Tapiolan keskuksen länsipuolella ovat erittäin lyhyet ja turha edes kuvitella menevänsä vanhoilla vihreillä.

Topi Falkenberg

« Reply #8354 on: 24.02.10, 16:54 »

Siitä missä pitäisi olla paremmat renkaat on taidettu täälläkin väitellä jo useampaan otteeseen. Minä pistän paremmat eteen koska auton ohjattavuus on minusta tärkeää. Sivuluisusta selviää ohjaamalla mutta jos auto lähtee puskemaan pitää katsoa minne joudutaan ja toivoa että puskeminen loppuu ennen kuin tulee oja vastaan. (tai näillä keleillä penkka)

Olipa taka-, etu- tai nelivetoinen auto niin sohjoliirrossa pyörivää autoa ei kyllä ohjaa kukaan. Kesällä takarenkaiden kunto on yhtä oleellista vesiliirtovaaran vuoksi. Puskutilanteessa ei peli osittaisesta ohjaamattomuudesta huolimatta välttämättä ole hävitty lopullisesti, koska olet ajautumassa ulos pientareelle. Voihan siellä penkalla olla rotvalli, kivi tai valopylväs, mutta autoa saa tarvittaessa käännetyksi "vastakarvaan" jos siellä vaan on tilaa, esim vasemmalle kaartuvassa mutkassa puskevan auton saa kääntymään oikealle niin halutessaan.

topi
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #8355 on: 24.02.10, 17:10 »

Kesällä takarenkaiden kunto on yhtä oleellista vesiliirtovaaran vuoksi.

Ymmärrän. Ne ohjaavat eturenkaathan eivät voi joutua liirtoon  Roll Eyes

Näkemyserojahan nämä aika pitkälle on. Minä itse olen Jukan kanssa täysin samaa mieltä, ainakin etuvetoauton suhteen. Eteen paremmat nakit. Niin kauan, kun mulla on eturenkaiden kautta yhteys ratista tiehen, mulla on paljon enemmän sananvaltaa siihen, mihin se auto menee. Irtonaisen peräpään kyllä pystyy ohjaamaan tiettyyn pisteeseen asti sinne, minne haluaa. Ohjauskyvyttömät eturenkaat sen sijaan ei houkuta...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #8356 on: 24.02.10, 17:19 »

Näkemyserojahan nämä aika pitkälle on. Minä itse olen Jukan kanssa täysin samaa mieltä, ainakin etuvetoauton suhteen. Eteen paremmat nakit. Niin kauan, kun mulla on eturenkaiden kautta yhteys ratista tiehen, mulla on paljon enemmän sananvaltaa siihen, mihin se auto menee. Irtonaisen peräpään kyllä pystyy ohjaamaan tiettyyn pisteeseen asti sinne, minne haluaa. Ohjauskyvyttömät eturenkaat sen sijaan ei houkuta...

Periaatteessa noinkin, mutta käytännössä suurimman osan autoilijoista se rinnalle tuleva perä yllättää pahemmin kuin se puskeva keula.  Niinkuin tiedät niin sen perän lähtiessä irti olis oltava jo tilanteessa mukana, ei vasta sitten kun se on jo tulossa sieltä.....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Topi Falkenberg

« Reply #8357 on: 24.02.10, 18:34 »

Se liirto on helppoa hallita vielä siinä vaiheessa kun pelkästään eturenkaat on ilmassa, kytkin pohjaan ja jalka pois kaasulta niin kuin on opetettu, mutta tämänhän Sinä tiesitkin.

Näistä teidän näkemyseroista ei ota selvää se Kuopion povarikaan. Smiley Jos vesi- tai loskailiirto alkaa takapäästä niin kyllä se silloin on yleensä menoa, voi olla että selviät mikäli etuvetoisellasi havaitset ajoissa että peräpää on ilmassa, mutta hieman enemmän vettä tielle, tien ominaisuuden vaihtelu tai vauhtia lisää niin nelipyöräluisto on selviö, ja sitten ei voi kun odotella mitä tapahtuu.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8358 on: 24.02.10, 18:41 »

Okei. Myönnetään. Halusin vaan kiusata sua tarkotuksella. Sovitaanko, ettet vittuile mulle noista ilmailukuvista, niin lupaan olla kommentoimatta sun näitä ihan asiallisiakin viestejä? Tietoisesti tein itseni tyhmäksi, oli tänään kehno ajosää etenkin raskaalle kalustolle.

Jaa vai siitä kylmä viestistäkö tässä olikin kyse?
No ihan miten vaan, oli pakko sitä sillon kommentoida vähän kieli poskella.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8359 on: 24.02.10, 18:44 »

Ja kun Ikaruksen matkustamon penkeillä istuu 45 min niin voi sanoa että se on pskin dösämerkki stadin katureista.  Millaisia mahtavat olla kuljettaa?

topi

NIin siis Ikarus on se pelkkä kori. HSL:n joukkoliikenteessä on Ikarus-korilla olevia Volvoja ja Scanioita. Eli toisin sanoen, alusta tulee muualta ja kori rakennetaan sen alustan päälle tässä tapauksessa.
Ja Volvon alustaiset Ikarukset ovat ihan OK ajaa, vähän laiskoja, mutta pirun mukavia jousitukseltaan. Scaniat taas vähän kovempia, mutta paremmilla jarruilla yleensä. Myöskin vähän ripeämpiä, ehkäpä.
Mutta kaikkia vanhempia (4 suorakaidelamppua edessä) leimaa korin heikko laatu. Kolisee ja kilisee ja ei tarvitse olla kovinkaan viileä kun keulasta puhaltaa suoraan jalkoihin kylmää ilmaa nopeuden mukaan.
Pages: 1 ... 416 417 [418] 419 420 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1