Keskustelua liikenteestä

<< < (1673/3031) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Okei. Myönnetään. Halusin vaan kiusata sua tarkotuksella. Sovitaanko, ettet vittuile mulle noista ilmailukuvista, niin lupaan olla kommentoimatta sun näitä ihan asiallisiakin viestejä? Tietoisesti tein itseni tyhmäksi, oli tänään kehno ajosää etenkin raskaalle kalustolle.


Jaa vai siitä kylmä viestistäkö tässä olikin kyse?
No ihan miten vaan, oli pakko sitä sillon kommentoida vähän kieli poskella.

Sami Aaltonen:
Quote

Ja kun Ikaruksen matkustamon penkeillä istuu 45 min niin voi sanoa että se on pskin dösämerkki stadin katureista.  Millaisia mahtavat olla kuljettaa?

topi


NIin siis Ikarus on se pelkkä kori. HSL:n joukkoliikenteessä on Ikarus-korilla olevia Volvoja ja Scanioita. Eli toisin sanoen, alusta tulee muualta ja kori rakennetaan sen alustan päälle tässä tapauksessa.
Ja Volvon alustaiset Ikarukset ovat ihan OK ajaa, vähän laiskoja, mutta pirun mukavia jousitukseltaan. Scaniat taas vähän kovempia, mutta paremmilla jarruilla yleensä. Myöskin vähän ripeämpiä, ehkäpä.
Mutta kaikkia vanhempia (4 suorakaidelamppua edessä) leimaa korin heikko laatu. Kolisee ja kilisee ja ei tarvitse olla kovinkaan viileä kun keulasta puhaltaa suoraan jalkoihin kylmää ilmaa nopeuden mukaan.

Sami Aaltonen:
Quote

Jo, tuli tänään todistettua kun Kehä II:osella bussi meinasi luistella kolmion takaa suoraan aurausauton alle ja joutui tekemään sellaisen kamikaze-jarrutuksen että matkustajat lentelivät ympäri kabiinia.

Toinen bussi luisteli sitten takaperin alas simonkatua illalla.



Sellasta se on kun keli on tarpeeksi paha. Sellanen räntälumisade ja lämpötila +1 ja -2 välillä about on se kaikista pahin. MÄrkä lumi jäätyy lämpimien renkaiden alla jääksi ja sitten ei auta enää yhtään mikään sen jälkeen.

Sami Aaltonen:
Haluan sanoa tässä nyt ihan yleisesti kaikille täällä, että nyt kun on luvattu plussaa ja pakastuvaa viikonvaihteeseen:

Älkää ohittako pysäkeillä olevia/sinne meneviä/lähteviä busseja liian läheltä. Pysäkit ovat paikoin kamalassa kunnossa. Polanteita ja jäisiä monttuja ja kuoppia. Bussi saattaa vielä paikallaan ollessaan liukua metrinkin sivusuunnassa ennen kun pysähtyy ja sitä et pysty millään välttämään siinä vaiheessa. Käännät oikealle auto jatkaa kampeamista vasemmalle tai suoraan.
Eli ottakaa tämä huomioon. Niin kiire ei ole ettei tätä ehdi maltilla katsoa ja odottaa kunnes bussi on varmasti pysähtynyt.

Toinen asia:
Helsingin kaduilla tällä hetkellä penkat ovat niin leveitä, korkeita, ja jääpolanteisia, ettei sielä voi ajaa omalla kaistalla. Jopa bussit heittävät kaupunki nopeuksissa puolesta metristä metriin sivulle tollasen ison jääköntin osuessa oikean pyörän alle. Sille ei mahda mitään jos se heittää sen keulan sivusuunnassa yllättäen.
Eli älkää ajako linja-auton tai rekan vieressä ihan ehdoin tahdoin. Älkää tunkeko sinne väliin, ja jos nyt sitten tungette, käyttäkää kaikki tila mitä teillä on vasemmalla puolella. Se ei ole niitä kivoimpia tilanteita, kun henkilöautoilija ei tätä ymmärrä, vaan änkeää sinne väliin vaikka olet yrittänyt viestittää että älä änge. Sitten on todella lähellä kylkikosketus, jolle linja-autonkuljettaja ei mahda yhtikäs mitään siinä vaiheessa.

Eli käyttäkää harkintaa, jos tuola ajelette. Antakaa isoille autoille tilaa sielä oikealla kaistalla. Pieni ajatustyö palkitsee kenties matkan jatkumisella. Kiitän!

jranki:
Vielä noista renkaista: http://www.liikenneturva.fi/www/fi/turvalaitteet/auton_renkaat/paremmat_renkaat.php

Navigation

Up one level

Next page

Previous page