Keskustelua liikenteestä

<< < (1677/3019) > >>

juksii:
Quote

Suositusten ja testitulosten mukainen rengastus on automaattisesti käytössä oleva ilmainen "ajonvakautusjärjestelmä", josta hyötyy koko ajan myös vastaantuleva liikenne. Jos auto puskee eturenkaiden kunnon vuoksi mutkassa penkkaan niin sillä pääsee ehkä paikallisuutisiin -harvemmin valtakunallisiin-.


Joskus saattaa olla että puskee sinne vastaantulevien alle. Silloinhan ei toki kirjoiteta lehdissä että auto puski johtuen huonoista renkaista vaan että "kuljettaja menetti autonsa hallinnan".

Todellisuus on kuitenkin semmoinen että ei noilla renkailla ole kovinkaan isoa eroa kunnossa verrattuna etu- ja taka-akseleihin joten tämäkin mietintä on lähinnä teoreettista.

kume:
Quote

Joskus saattaa olla että puskee sinne vastaantulevien alle. Silloinhan ei toki kirjoiteta lehdissä että auto puski johtuen huonoista renkaista vaan että "kuljettaja menetti autonsa hallinnan".

Todellisuus on kuitenkin semmoinen että ei noilla renkailla ole kovinkaan isoa eroa kunnossa verrattuna etu- ja taka-akseleihin joten tämäkin mietintä on lähinnä teoreettista.


Kyllä niihen iso ero muutamassa vuodessa tulee kun rengastaa auton aina niin että paremmat renkaat ovat takana. Varallisuusrajoitteisessa elämäntilanteessa tämä on etu koska silloin tarvitsee ostaa kerralla ainoastaan kaksi uutta rengasta -taka-akselille- ja parin vuoden kuluttua sitten ne kaksi muuta taas -taka-akselille-.

juksii:
Quote

Kyllä niihen iso ero muutamassa vuodessa tulee kun rengastaa auton aina niin että paremmat renkaat ovat takana. Varallisuusrajoitteisessa elämäntilanteessa tämä on etu koska silloin tarvitsee ostaa kerralla ainoastaan kaksi uutta rengasta -taka-akselille- ja parin vuoden kuluttua sitten ne kaksi muuta taas -taka-akselille-.


Jos laittaa aina paremmat taakse ei etuvetoisessa voi koskaan vaihtaa renkaita edestä taakse niinkuin suositellaan tehtäväksi. Takarenkaat vaihtuu eteen vasta kun ne ovat jo lähes vaarallisen kuluneet ja uudet taakse.

Jos vaihtelee säännöllisesti renkaita edestä taakse ja päinvastoin on jatkuvasti hyvin samanlaiset renkaat kummassakin päässä autoa ja voisin kuvitella että silloin ollaan lähellä maksimiturvallisuutta.

kume:
Quote

Jos laittaa aina paremmat taakse ei etuvetoisessa voi koskaan vaihtaa renkaita edestä taakse niinkuin suositellaan tehtäväksi. Takarenkaat vaihtuu eteen vasta kun ne ovat jo lähes vaarallisen kuluneet ja uudet taakse.

Jos vaihtelee säännöllisesti renkaita edestä taakse ja päinvastoin on jatkuvasti hyvin samanlaiset renkaat kummassakin päässä autoa ja voisin kuvitella että silloin ollaan lähellä maksimiturvallisuutta.


Ei niitä pidäkään vaihtaa, jos kuvittelee maksimiturvallisuutta. Enkä nyt tarkoita tilannetta jossa auto puskee kanttikiven reunaan rikkoen eturipustukset, vaan hengenvaarallista tilanetta mihin joudutaan maantienopeudessa väärän rengastuksen vuoksi.

Sami Aaltonen:
Quote

Kunnon äijä 

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Mies+yritti+estää+naista+ohittamasta+itseään+–+auto+ojaan+Jyväskylässä/1135253215811


Joo näitä kunnon äijiä on yllättävän paljon. Joskus on niin kovia äijiä, että alkaa oikee naurattamaan. Ja kuten sanottua; parhaat kiksit tosta saa kun tietää ettei se tajua ees että sille nauretaan. 
Antaa sen mennä vaan "Hän ja Hänen oma autonsa, ei muita, koskaan.". 

Joku viisas sanoi joskus näistä renkaista; paremmat taakse. Ei väliä onko etu- vai takavetoinen auto.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page