Keskustelua liikenteestä

<< < (169/3031) > >>

Aaltonen:
Quote

Mutta eikös ne jää kisassa aina kakkoseksi


Jaa a...

Ja tästä bussikaista jutusta, niin tarkotin tätä Espoon suunnalla olevaa kaistaa, missä ei ole tollasta järjestettyä hommaa. Ainoo syy henkilöautolla ajaa sielä kaistalla on se, että kääntyy seuraavasta pois ja aika usein eivät tuppaa kääntymään.

kille:
Quote

Kehän kautta asiasta neljänteen
Oletkos keksinyt järkevää selitystä kohdalle Kehä1-Hämeenlinnantie liittymä, kun tullaan Kehä 1 idästä päin niin Kehä on silloin kolmikaistainen, mutta kun tulee liittymä hämeenlinnantielle niin tässä vaiheessa tulee muutaman kymmenen metrin pätkä bussikaistaa ja sitten se loppuu. Mikäköhän on tämän osan idea?
Kohta on muutenkin hauska kun siinä tulee keskellä tietä liikenteenjakaja johon olen ainakin yhden auton nähnyt onnistuvan mällämään täydellisesti.
En ihmettele että ainakin siinä kohdassa autosta tulee bussi


Yksi hyvä syy sille on, että Hämeenlinnantieltä etelästä Kehälle länteenpäin liittyvillä olisi jonkunlainen mahdollisuus päästä sekaan. Busseja kun tulee harvemmin ja ne on helpompi havaita. Erityisesti raskaalla kalustolla ikävä paikka, sillä rampissa on hienoinen ylämäki mutkan lisäksi. Ei auta pysähtyä, varsinkaan talvella. Siinä paikassa on kyllä selvästi bussikaistan merkit ja sillon kun yhdistelmällä autoilin niin paineilmatorvet oli minimi kymmenen sekuntia pohjassa jos siinä joutui jonkun alle viisimetrisen "bussin" takia himmailemaan   

hennri:
Quote

Yksi hyvä syy sille on, että Hämeenlinnantieltä etelästä Kehälle länteenpäin liittyvillä olisi jonkunlainen mahdollisuus päästä sekaan. Busseja kun tulee harvemmin ja ne on helpompi havaita. Erityisesti raskaalla kalustolla ikävä paikka, sillä rampissa on hienoinen ylämäki mutkan lisäksi. Ei auta pysähtyä, varsinkaan talvella. Siinä paikassa on kyllä selvästi bussikaistan merkit ja sillon kun yhdistelmällä autoilin niin paineilmatorvet oli minimi kymmenen sekuntia pohjassa jos siinä joutui jonkun alle viisimetrisen "bussin" takia himmailemaan   

Katsoin tuota Google Earthista niin heti hahmotti että siinä on varmaan tarkoitus auttaa Hämeenlinnantieltä tulevia. Merkit ovat ihan Ok mutta kyllä niihin tolppiin voi silti helposti mällätä kun tulevat hiukan yllättäen

Aaltonen:
No joo, perjantaina tämä Kehä 1/Hämeenlinnan liittymä kohta oli suhteellisen tukossa. En oo mies muistiin ajanu Kannelmäen kohdalta Kaivokselaan 45 minuuttia, kun olen Kehä 1/Hämeenlinnan väylää käyttänyt..........

Osku:
Toi Kehä I:n ja Hämeenlinnanväylän liittymä on kyllä aika uskomaton kun siitä ajaa ekaa kertaa. Ei voinut millää uskoa, millä tavalla Konalasta päin tuleville on järjestetty liittyminen Tampereen suuntaan. Siinä on todellakin niitä maaston muotojakin hieman epäsuotuisalla tavalla. Noh, ei ne neliapilaliittymät ole mitenkään erityisen halpoja, kyllähän tuollakin pärjää kun ei tuossa ole moottoritietä. Varovainen saa olla ja keltanokkana riittää aika hyvin ihmettelemistä.

Asiasta toiseen, en malta odottaa Manskun ja Hakamäentien liittymän valmistumista. Ihan hyvää tahtia on siinäkin työt alkaneet.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page