FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.05.17, 01:14

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 420 421 [422] 423 424 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1451670 times)
arttula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8420 on: 28.02.10, 19:12 »

vit**illa voi monella tapaa, tämä yksi hyvä tapa niistä monista hyvistä tavoista.
Enpäs kerro, voit ihan itse pähkäillä asiaa. Tee vaikka WORD-documentti ja kirjoita se puhtaaksi tänne sitten, mihin tulokseen päädyit.
Katsotaan mitä Arvoisa Foorumin autotietäjäliikkenneexperttiporukka sanoo.

Elä nyt ota itteesi. Sinä olet tähänkin mennessä esittänyt foorumin ehdotonta liikenneauktoriteettia, joten nyt on taas mahdollisuus valistaa meitä typeriä ja yleisvaarallisia ESP-katumaasturikuskeja todellisen ammattilaisen mielipiteillä... Smiley
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8421 on: 28.02.10, 19:14 »

Elä nyt ota itteesi. Sinä olet tähänkin mennessä esittänyt foorumin ehdotonta liikenneauktoriteettia, joten nyt on taas mahdollisuus valistaa meitä typeriä ja yleisvaarallisia ESP-katumaasturikuskeja todellisen ammattilaisen mielipiteillä... Smiley

Enpäs jaksa tällä kertaa. Ei ole mun murhe.
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8422 on: 28.02.10, 21:23 »

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/171895.shtml

Jos välttämättä kokee tarvetta purkaa aggressioitaan peltipoliiseihin, niin tekisivät sen sitten edes aiheuttamatta rahallista vahinkoa. Monenkohan kymppitonnin lasku tuostakin neronleimauksesta mahtaa taas veronmaksajille tulla..
fishu
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8423 on: 28.02.10, 21:34 »

Jos välttämättä kokee tarvetta purkaa aggressioitaan peltipoliiseihin, niin tekisivät sen sitten edes aiheuttamatta rahallista vahinkoa. Monenkohan kymppitonnin lasku tuostakin neronleimauksesta mahtaa taas veronmaksajille tulla..

Eiköhän peltipoliisit ole senkin edestä lypsäneet rahaa, jota muuten ei olisi tullut, joten turhaan huolehdit veronmaksajien rahoista.
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8424 on: 28.02.10, 21:40 »

Eiköhän peltipoliisit ole senkin edestä lypsäneet rahaa, jota muuten ei olisi tullut, joten turhaan huolehdit veronmaksajien rahoista.

Totta tuokin, mutta ehkä mustat jätesäkit olisivat silti helpompi vaihtoehto. Tongue
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8425 on: 01.03.10, 02:30 »

Jos välttämättä kokee tarvetta purkaa aggressioitaan peltipoliiseihin, niin tekisivät sen sitten edes aiheuttamatta rahallista vahinkoa. Monenkohan kymppitonnin lasku tuostakin neronleimauksesta mahtaa taas veronmaksajille tulla..

Entä jos ei koekaan tarvetta purkaa aggressioitaan vaan haluaa yksinkertaisesti peltipoliisin pois päiviltä ainakin joksikin (vuorokautta pidemmäksi...) ajaksi?

Naurettavia rahastuspömpeleitä nuo ovat, pääprioriteetti on rahastuksessa, liikenneturvallisuus ja muu tulee sitten toisena.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8426 on: 01.03.10, 08:11 »

Entä jos ei koekaan tarvetta purkaa aggressioitaan vaan haluaa yksinkertaisesti peltipoliisin pois päiviltä ainakin joksikin (vuorokautta pidemmäksi...) ajaksi?

Naurettavia rahastuspömpeleitä nuo ovat, pääprioriteetti on rahastuksessa, liikenneturvallisuus ja muu tulee sitten toisena.

Mä olen kyllä luullut tähän päivään asti että nuo ovat pääprioriteetiltään nopeudenvalvontaan. Ei noista haittaa ole, jos noudattaa rajoituksia.  Wink Ja eikös kuorma-autoillakin ole 80 km/h ajoneuvokohtainen rajoitus, niin ei pitäisi kovin paljoa noista haittaa sullekaan olla.  Grin
Kimmo Huoviala
Offline Offline

Posts: 1275
Date Registered: 27.05.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8427 on: 01.03.10, 08:30 »

Tuossa lauantai-iltasella tuli taas kerran esille peltipoliisien hienous kun on liikkeellä henkilö jolle suoraan ajaminen taitaa olla suorituskyvyn rajamailla. Ko autoilija körötteli noin 70kmh 80 rajoitusalueella, ja pöntön löhestyessä hidasti sitten varmuuden vuoksi vissiin kuuteenkymppiin. Vaarallisia mokomat! Hyvin siellä voi ajaa rajoituksen mukaan, ei tartte hidastella!

Lapualla joskus joku nykäis pöntön rattorilla irti ja heitti jokeen. Jäi kiinni pian kun ei malttanut olla hiljaa.
Markku Vierelä
Offline Offline

Posts: 830
Date Registered: 23.08.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8428 on: 01.03.10, 09:29 »

Satuin eilen Kemin moottoritien, tietyömaan kohdalla ensimmäisenä nokkakolari paikalle. Volvo ja Rellu oli törmänny yhteen. Volvo kuski oli ajautunut vastaantulijan kaistalle.
Volvo kuski nousi itse autosta ulos ja vaikutti olevan ok. Renaultissa kuskilla avomurtuma kädessä, vänkärillä rinta läjässä. Takapenkkiläisellä niskavamma ja suusta tuli verta.
Yllättävän rauhallisena tuossa tilanteessa pysyin, vaikka valitus oli melkoista ja apua huudettiin soittamaan. 112;seen olin kokoajan yhteydessä, kunnes ensimmäinen paloauto saapui paikalle.
Autot meni lunastukseen: airbakit laukes ja tuulilasiin asti keulat kasassa. Onneksi tuossa kohtaa ei nopeudet ole kovia, olis muuten ollu kusiset paikat selvittää tajuttomien kuntoa. Nyt siis kaikki oli tajuissaan.
Linkki http://www.pohjolansanomat.fi/cs/Satellite/PS-Uutiset/1194637819466/artikkeli/mies+loukkaantui+vakavasti+kolarissa+kemissa.html
« Last Edit: 01.03.10, 10:47 by Markku Vierelä »

Caravaanari on kaikkien kaveri.
Jukka Takamaa
Offline Offline

Posts: 3402
Date Registered: 12.06.07

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8429 on: 01.03.10, 11:00 »

Samoilla seuduilla muutama vuosi sitten näin 626 Mazdan katollaan ja jäljet johti vastakkaisen kaistan yli ojaan..oli liukkaalla lähtenyt ajoneuvo lapasesta.

Compact and eco friendly sports airplane design:http://max3fan.blogspot.com
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8430 on: 01.03.10, 15:38 »

Volvo kuski nousi itse autosta ulos ja vaikutti olevan ok. Renaultissa kuskilla avomurtuma kädessä, vänkärillä rinta läjässä.

Tossa on eräs syy miksi ajelen isolla ja hyvällä autolla. Pikkuautot vaan on liian turvattomia. Kilometrejä tulee sen verran että todennäköisyys osumaan alkaa olemaan aika suuri.

-JukSii-
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8431 on: 01.03.10, 16:27 »

Päätän turvallisuusvalistukseni autojen oikeasta rengastuksesta tähän viestiin. Tuo Markun linkittämä onnettomuustyyppi Kemissä on usein erittäin ikävä myös vastaantulevan kannalta aivan kuten tässäkin tapauksessa oli. Ehkä onnettomuuden syyksi paljastuu jokin muu seikka kun väärä rengastus, mutta seuraukset loska- tai vesiliirrosta 2-kaistaisella tiellä ovat usein kuitenkin uutisessa kerrotun kaltaiset.

Olen jäkättänyt tästä asiasta näin antaumuksellisesti, koska olen aikonani kokenut paikallisen "Keke Mikkolan" takapenkillä yli 80 kmh nopeudessa alkaneen loskaliirron. Pyöriminen tuli täydellisenä yllätyksenä sekä kuskille että matkustajille, varmasti myös vastaan tullut kuorkkikuski säikähti yllättäen alkanutta tilannetta. Ei onneksi osunut, auto päätyi lumipenkkaan oman kaistan puolelle perä edellä Scanian nokan edestä.

Rengastuksella ei varmasti ole nykyisin ajonvakautusjärjestelmien aikana niin suurta merkitystä kuin ennen, mutta ei siitä testien osoittamasta oikeasta tavasta mitään haittaakaan ole.

topi
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8432 on: 01.03.10, 16:48 »

Mä olen kyllä luullut tähän päivään asti että nuo ovat pääprioriteetiltään nopeudenvalvontaan. Ei noista haittaa ole, jos noudattaa rajoituksia.  Wink Ja eikös kuorma-autoillakin ole 80 km/h ajoneuvokohtainen rajoitus, niin ei pitäisi kovin paljoa noista haittaa sullekaan olla.  Grin

Joo, se on kato se hallituksen salajuoni..

Ei mutta oikeesti, jos sä ajat työksesi paljon sellaisilla teillä, joilla noita telkänpönttöjä on, niin sulla tulee kahdessa vuodessa helposti sellaset 6000 mahdollisuutta saada melko pienestä ja tilapäisestäkin ylinopeudesta rikesakko. Kolme sakkoa voit kerätä, neljättä et... Ja tälläkö se liikenneturvallisuus korjataan? Pidetään telkänpönttöjä jossain valtatien tasoisilla teillä vahtimassa, ettei nyt kaasujalka paina viittä kilometriä tunnissa liikaa, mutta koulujen edustalla voidaan rauhassa painaa sitä kaasua. Vielä tällei liikenneturvallisuusmielessä ajatellen, niin isojen teiden ehdottomat nopeusrajoitukset ovat jossain mielessä surkuhupaisia kankeutensa takia. Suhteellisen huonollakin ajokelillä saa käytännössä ajaa sen saman 83 km/h saamatta sakkoa, mutta 84 km/h riittää sakkoon hyvälläkin kelillä.

Mutta rahastuksesta tässä olikin kyse, ei liikenneturvallisuudesta.

edit: niin, vielä mainitsen, etten ole itse saanut tuollaisesta pöntöstä maksulappua tai huomautusta... ihme kyllä.
« Last Edit: 01.03.10, 16:57 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8433 on: 01.03.10, 17:00 »

Tossa on eräs syy miksi ajelen isolla ja hyvällä autolla. Pikkuautot vaan on liian turvattomia. Kilometrejä tulee sen verran että todennäköisyys osumaan alkaa olemaan aika suuri.

Iso auto turvallinen, pieni auto vaarallinen. En tiedä, mutta minun mielestä aika vaarallinen yleistys  Roll Eyes

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8434 on: 01.03.10, 17:02 »

Olen jäkättänyt tästä asiasta näin antaumuksellisesti, koska olen aikonani kokenut paikallisen "Keke Mikkolan" takapenkillä yli 80 kmh nopeudessa alkaneen loskaliirron. Pyöriminen tuli täydellisenä yllätyksenä sekä kuskille että matkustajille, varmasti myös vastaan tullut kuorkkikuski säikähti yllättäen alkanutta tilannetta. Ei onneksi osunut, auto päätyi lumipenkkaan oman kaistan puolelle perä edellä Scanian nokan edestä.

Jos kuski ajaa autonsa sohjoliirtoon, on se vain ja ainoastaan kuskin vika, ei rengastuksen (ellei ajele sitten kesärenkailla).

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8435 on: 01.03.10, 17:02 »

Iso auto turvallinen, pieni auto vaarallinen. En tiedä, mutta minun mielestä aika vaarallinen yleistys  Roll Eyes

Tuntuvat nämä itsemurhaa yrittävät ajaa aina isoja autoja päin, pienessä autossa ei ole samanlaista vaaraa joutua tälläisenkään iskun kohteeksi Wink

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Olle Sälgmark
Offline Offline

Posts: 6128
Date Registered: 12.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8436 on: 01.03.10, 17:05 »

Jos kuski ajaa autonsa sohjoliirtoon, on se vain ja ainoastaan kuskin vika, ei rengastuksen (ellei ajele sitten kesärenkailla).

Mutta mutta,jos ajaa kesärenkailla niin onko se rengasparkojen vika?  Roll Eyes

salgmark miuku telia.com
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8437 on: 01.03.10, 18:19 »

Tossa on eräs syy miksi ajelen isolla ja hyvällä autolla. Pikkuautot vaan on liian turvattomia. Kilometrejä tulee sen verran että todennäköisyys osumaan alkaa olemaan aika suuri.

Kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta ostaa isoja ja kalliita autoja, vaikka ne olisivatkin super turvallisia. Ikäväkyllä.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8438 on: 01.03.10, 18:49 »

Taidan tehdä vaalien jälkeen esityksen kansanedustajalleni siitä että hän tekisi lakialoitteen taas siitä että lakia ylinopeuksista aletaisiin noudattamaan kirjaimellisesti. Jos suurin sallittu nopeus on 50-120 km/h ja ylinopeus on 1-4 km/h niin 40 euron rikesakko pamahtakoon ajoneuvon haltijalle automaattisesti, tästä ylöspäin vanhan kaavan mukaan. Lapsia, pihakatu, 40 km/h tai alempi liikennemerkin vaikutusalueella sakko määrätään kymmenkertaisena ajoneuvon kuljettajalle.

Nopeudet laskevat merkin tarkoittamalle tasolle, rekkamiesten tarve ajaa rajotinta vastaan poistuu ja turvallisuus lisääntyy pienentyneiden keskinopeusten mukaisesti. Valvonta yksinkertaistuu ja valtiontalous saa tästä vapaaehtoismaksusta kipeästi tarvitsemaansa nostetta.

Niin ja suojateiden nimi vaihdetaan jalankulkijoiden tienylitysalueeksi, koska eivät ne mitään suojaa. Autoilijaa joka jättää väistämisvelvollisuutensa noudattamatta jalankulkijan aikoessa ylittää ajorata ko. paikasta rangaistakoon mitä ankarammin.

topi
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8439 on: 01.03.10, 19:21 »

Oletteko arvon herrat huomanneet riitelyltänne että huomenna alkaa AKT:n lakko?
Pages: 1 ... 420 421 [422] 423 424 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1