Keskustelua liikenteestä

<< < (1693/3033) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Olipa taas säälittävän lyhyt lakko.

Toisin sanoen, AKT:n vaatimukset olivat liian lepsut kun sovintoon päästiin näin nopeasti... No, sillä on syynsä, miksi en itsekään moiseen vasemmistokommariliittoon kuulu.



No jooh kamala vouhotus oli ainakin. Siniset ja valkoiset bussithan kulki ihan normaalisti tänään, silti kuulemma Elieltä ei eräs opiskelija päässyt tänään Myyrmäkeen kun bussit ei kulje....
No hyvä että loppui ajoissa, ei ole kenenkään edun mukaista lakkoilla. Mutta ne vastustajat, jotka radiossakin eilen vouhottivat miten kamalaa ja väärin tämä lakko oli, eivät kamalasti faktoista tietäne.
Paljon isompi haloo tuli lentäjien oikkuilusta.

Sami Aaltonen:
Quote

Tässä tien kohdassa on selvä rakenteellinen onnettomuusansa joka olisi suhteellisen helposti poistettavissa, jos kiistaa aiheuttanut kaista alkaisi siitä edellisestä, Kehä I länteen, liittymästä ja se olisi vielä liikennemerkillä osoitettu bussikaistaksi niin lähestyminen sujuisi varmasti turvallisemmin.


Varmasti joo olisi turvallisempaa kaikille jos se olisi niin kuten kerroit.
Mutta siihen pitää nyt vaan edelleen asennoitua, tietää ja ottaa huomioon, että sieltä rampista tulee sokea kiireinen henkilöautoilija urku auki välittämättä sen enempää kolmioista tai muista. Niin se on mennyt tähänkin päivään asti ja tulee jatkumaan.

hynkel:
Quote

No jooh kamala vouhotus oli ainakin. Siniset ja valkoiset bussithan kulki ihan normaalisti tänään, silti kuulemma Elieltä ei eräs opiskelija päässyt tänään Myyrmäkeen kun bussit ei kulje....

Kyllä minäkin koitan välttää junia, mutta onneksi on takseja.

Muuten, ohessa työnantajaliiton tarjoama dokumentti, kun kommarit eivät osaa itse tiedottaa asiasta mitään. http://www.alt.fi/uploads/xduqrpuhbh6man.pdf

Palkankorotukset:
- 1.4.2010 tai lähinnä sitä: yleis- ja taulukkopalkkakorotus 0,6 %
- 1.10.2010 tai lähinnä sitä: taulukkopalkkakorotus 0,7 %
- 1.4.2011 tai lähinnä sitä: taulukkopalkkakorotus 0,6 %
- 1.12.2011 tai lähinnä sitä: yleis- ja taulukkopalkkakorotus, joka määritellään 15.10.2011 mennessä neljän teollisuusalan vuoden 2011 yleiskorotusten keskiarvona

Eli kahdelle vuodelle kokonaiset 1,9 % + tuo myöhemmin määriteltävä yleiskorotus. Joo'o... Kohta nähdään miten inflaatio painaa ohi.

Lisäksi ei tietenkään sovi unohtaa sitä, että nyt työnantaja joutuu maksamaan kokonaista 60 euroa vuodessa siitä, että työntekijä pesee ite duunivaatteensa. Tämä tuli ihan uutena asiana, ennen vaatteita ei AKT:n piirissä tiettävästi ole pesty.

juksii:
Quote

Kolmio velvoittaa väistämään. Bussikaan ei saa kiilaamalla kaistaa vaihtaa mennessään pysäkille ja varovaisuutta noudatettava, mutta kolmion takaa tulevalla on väistövelvollisuus kun liittyvät päätielle. Eli sieltä Kehä 1:seltä Hämeenlinnantielle liittyvä Tampereen suuntaan ajavan autoilijan on otettava mahdolliset pysäkille menevät linja-autot huomioon.


Okei, en tiedä tuota paikkaa. Eli onko kyseessä siis risteyksen ohi kääntyvä kaista joka jatkuu omana kaistanaan eikä siis mikään ramppi jossa toki on väistämisvelvollisuus kun liitytään päätielle. Tuossa taaksepäin olleessa väittelyssähän ei varsinaisesti liitytty päätielle vaan jatkettiin samaa kaistaa eteenpäin.

Tampereellahan on samanlainen toinenkin paikka. Kun tullaan Helsingistä/jyväskylästä päin Partolaan ja ramppi alas Pirkka-hallille. Siinä kääntyy liikennevalojen ohi kaista oikealle ja siinä on kolmio. Tosin tässä kohtaa ei ole bussipysäkkiä. Kaista jatkuu ja kääntyy seuraavan liikenneympyrän ohi taas oikealle Pirkka-hallille.

hynkel:
Quote

Okei, en tiedä tuota paikkaa. Eli onko kyseessä siis risteyksen ohi kääntyvä kaista joka jatkuu omana kaistanaan eikä siis mikään ramppi jossa toki on väistämisvelvollisuus kun liitytään päätielle. Tuossa taaksepäin olleessa väittelyssähän ei varsinaisesti liitytty päätielle vaan jatkettiin samaa kaistaa eteenpäin.

Kyseessä on rampin jälkeen jatkuva kaista moottoritiellä. Ts, siihen tulee kahden kaistan verran motaria, sitten tulee ramppi, joka jatkuu kolmantena kaistana, joka päättyy seuraavassa liittymässä (siksi se kaistaviivoitus säilyy koko kaistan pituuden ajan erilaisena..)

Ohessa ilmailuhenkinen, eli kopterikuva http://kartat.eniro.fi/m/pIIVc - kyseistä ramppia on siis ajamassa tuo mahdottoman komea vaihtolava-auto.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page