Keskustelua liikenteestä

<< < (1693/3031) > >>

kume:
Quote

Radiossa 94.00 taajuudella kohta puolin Kysy Liikennepoliisilta.
Saas nähdä tuleeko vastausta tähän Kehä 1 - Hämeenlinnamotari aiheeseen...


Tässä tien kohdassa on selvä rakenteellinen onnettomuusansa joka olisi suhteellisen helposti poistettavissa, jos kiistaa aiheuttanut kaista alkaisi siitä edellisestä, Kehä I länteen, liittymästä ja se olisi vielä liikennemerkillä osoitettu bussikaistaksi niin lähestyminen sujuisi varmasti turvallisemmin.

Sami Aaltonen:
Quote

Ei varsinaisesti. Mitään uuttahan tuossa ei tullut. Avoimeksi ja epäselväksi jäänyt juttu siellä kymmenkunta sivua takaperin oli käsittääkseni lähinnä se, että kuinka kauan se väistämisvelvollisuus sen kolmion jälkeen jatkuu. Eli kuinka pitkän matkan ajan niitä sille uudelle oikealle kaistalle liittyviä on väistettävä?


Eivät osanneet sanoa sen enempää siitä kolmion ulottuvuudesta. Mutta sen sanoivat, että se kolmio on laillisesti niin vahva sielä liittymässä, että se velvoittaa ottamaan huomioon ja väistämään päätien liikennettä. Ei se kolmio sielä muuten olisi.
Eli päätielle liittyvän tulee ottaa huomioon päätien liikenne, ennen kun voi turvalllisesti avata pellit ja liittyä sekaan.

Sami Aaltonen:
Quote

Olipa taas säälittävän lyhyt lakko.

Toisin sanoen, AKT:n vaatimukset olivat liian lepsut kun sovintoon päästiin näin nopeasti... No, sillä on syynsä, miksi en itsekään moiseen vasemmistokommariliittoon kuulu.



No jooh kamala vouhotus oli ainakin. Siniset ja valkoiset bussithan kulki ihan normaalisti tänään, silti kuulemma Elieltä ei eräs opiskelija päässyt tänään Myyrmäkeen kun bussit ei kulje....
No hyvä että loppui ajoissa, ei ole kenenkään edun mukaista lakkoilla. Mutta ne vastustajat, jotka radiossakin eilen vouhottivat miten kamalaa ja väärin tämä lakko oli, eivät kamalasti faktoista tietäne.
Paljon isompi haloo tuli lentäjien oikkuilusta.

Sami Aaltonen:
Quote

Tässä tien kohdassa on selvä rakenteellinen onnettomuusansa joka olisi suhteellisen helposti poistettavissa, jos kiistaa aiheuttanut kaista alkaisi siitä edellisestä, Kehä I länteen, liittymästä ja se olisi vielä liikennemerkillä osoitettu bussikaistaksi niin lähestyminen sujuisi varmasti turvallisemmin.


Varmasti joo olisi turvallisempaa kaikille jos se olisi niin kuten kerroit.
Mutta siihen pitää nyt vaan edelleen asennoitua, tietää ja ottaa huomioon, että sieltä rampista tulee sokea kiireinen henkilöautoilija urku auki välittämättä sen enempää kolmioista tai muista. Niin se on mennyt tähänkin päivään asti ja tulee jatkumaan.

hynkel:
Quote

No jooh kamala vouhotus oli ainakin. Siniset ja valkoiset bussithan kulki ihan normaalisti tänään, silti kuulemma Elieltä ei eräs opiskelija päässyt tänään Myyrmäkeen kun bussit ei kulje....

Kyllä minäkin koitan välttää junia, mutta onneksi on takseja.

Muuten, ohessa työnantajaliiton tarjoama dokumentti, kun kommarit eivät osaa itse tiedottaa asiasta mitään. http://www.alt.fi/uploads/xduqrpuhbh6man.pdf

Palkankorotukset:
- 1.4.2010 tai lähinnä sitä: yleis- ja taulukkopalkkakorotus 0,6 %
- 1.10.2010 tai lähinnä sitä: taulukkopalkkakorotus 0,7 %
- 1.4.2011 tai lähinnä sitä: taulukkopalkkakorotus 0,6 %
- 1.12.2011 tai lähinnä sitä: yleis- ja taulukkopalkkakorotus, joka määritellään 15.10.2011 mennessä neljän teollisuusalan vuoden 2011 yleiskorotusten keskiarvona

Eli kahdelle vuodelle kokonaiset 1,9 % + tuo myöhemmin määriteltävä yleiskorotus. Joo'o... Kohta nähdään miten inflaatio painaa ohi.

Lisäksi ei tietenkään sovi unohtaa sitä, että nyt työnantaja joutuu maksamaan kokonaista 60 euroa vuodessa siitä, että työntekijä pesee ite duunivaatteensa. Tämä tuli ihan uutena asiana, ennen vaatteita ei AKT:n piirissä tiettävästi ole pesty.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page