FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.07.17, 02:44

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 424 425 [426] 427 428 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1465350 times)
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8500 on: 09.03.10, 19:17 »


ps.kyllä toi kuski tsekkaa auton takaosankin ennen lähtöä, ettei lumiset takapenkit jää huomaamatta Roll Eyes

Kylläpä sitä otetaan ilo irti siitä lumisesta takapenkistä.
Ihan arkipäivää se on, että ovet aukee yöllä kun paineet poistuu ilmajärjestelmästä.
Mitä helv**** outoa tai huvittavaa siinä oikeen on?
Voihan sitä tietenkin vit**illa ja naureskella minkä jaksaa; voit pitää kommettejasi nerokkaina ja olla iloinen että saat minut aina vastaamaan näihin. Aivan vapaasti. ;utta minä saan siitä hyvän mielen tietäessäni, ettet pärjäisi päivääkään linjalla. Se riittää minulle.
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8501 on: 09.03.10, 19:28 »

Mitä helv**** outoa tai huvittavaa siinä oikeen on?
Ai jos bussi on linjalla ja kuski väittää, ettei ole tietoinen autossansa olevasta lumikinoksesta? Mun mielestä erikoinen tapaus! No joo eipä se haittaa tai kiinnosta kun en noilla romuilla kulje. Tuli vaan mieleen tuosta pelistä koko juttu. Ei saa hermostuu hyvä mies tommosista pikku jutskista!

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8502 on: 09.03.10, 19:30 »

Ai jos bussi on linjalla ja kuski väittää, ettei ole tietoinen autossansa olevasta lumikinoksesta? Mun mielestä erikoinen tapaus! No joo eipä se haittaa tai kiinnosta kun en noilla romuilla kulje. Tuli vaan mieleen tuosta pelistä koko juttu. Ei saa hermostuu hyvä mies tommosista pikku jutskista!

En voi kommentoida tätä lumijuttua sen enempää, kun jokainen kuljettaja tekee työnsä omalla tavallaan.
En tiedä totuutta, joten en ala sitä enempää pohtimaan.
Se, että kaikki ovet saattavat yön jäljiltä olla auki on ihan normaalia, uusissakin autoissa. Talvisin sisällä on sitten -20 jos ulkonakin on -20, se on sitä arkea vaan se.

Sinä se sovintoa tuola aiemmin tarjosit, pysyin hiljaa tuola kuvatopikissa aatellen, että kun pidän suuni kiinni asia on OK. Mutta eipä se näköjään sen enempää ollut OK mitä luulin. No ei mahda mitään.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8503 on: 09.03.10, 19:41 »

Kun keli on tarpeeksi kiva, niin se alkaa olemaan ihan sama mitkä fillarit sielä alla on.

Sekin on totta. Onneksi on myös semmoisia kelejä joissa paremmat renkaat auttavat siihen eteenpäin pääsemiseen.

-JukSii-
arttula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8504 on: 09.03.10, 19:43 »

Tuu sanomaan toi sitten kun olet jumissa loivassa  ylämäessä ja takanasi on 100 autoa, auto liukuu taaksepäin heti jos koitat eteenpäin autoa saada, jarru aiheuttaa sivulle liukumisen.  Roll Eyes
Uskompa, että kiroat sen suola-auton kuljettajan alimpaan helvettiin siitä syystä, ettei ole juuri sitä ylämäkeä sattunut suolaamaan.

Uskonpa, ettei tosiammattilaiselle noin koskaan kävisi.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8505 on: 09.03.10, 19:58 »

Senkus menet sitten sanomaan sille rekkamiehelle siinä loivassa jääloskaisessa ylämäessä tuon.
Pidä huoli kuitenkin siitä, että voit juosta lujaa ja pitkälle, jos et itse halua kokeilla irottaa sitä siitä mäestä.

Uskomatonta shittiä voi elämä sentään taas tänä iltana tämä ketju. Aivan prseestä.
55-HO
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8506 on: 09.03.10, 19:58 »

Hannu Tolonen
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 13.12.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8507 on: 09.03.10, 22:00 »


Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8508 on: 10.03.10, 00:42 »

Täältä kun löytyy sitä tietoa enemmän kuin alalta, niin kertokaapa, miten sitoisitte oheisessa vuodelta 2008 peräisin olevassa kuvassa esitetyn mehupurkkikuorman? Ettei tarvite lähteä provoilemaan sen enempää, niin tiedoksi, ettei ole oma kuormani, taisin vain purkaa tuon. Tosin, eipä siinä itsekään varmaan paljoa parempaan suoritukseen olisi pystynyt :)

[ attachment removed / expired ]

Vaikka perävaunu tarjoaisi paremmat sidontamahdollisuut kiskojen ja koukkujen puolesta, niin melkoisen vaikea tuolaisia litran tiilisikiviä on laittaa kiinni tukevasti saati sitten nopeasti.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8509 on: 10.03.10, 05:25 »

Sitomisesta puheenollen...... Ranskaan lähti jokaviikkoinen tukiasemalaitekuorma viime kesänä. Seuraavalla viikolla Ranskan päässä odotti "vakuutusyhtiön" kaapit purkajia.



[ attachment removed / expired ]

Meillä kun lähettämö aloitti lastausta, oli kuljettajalla keulilla 12tonnia painavia kaapelikeloja (kuljettajalta tiedustelin kelojen painoa kun oli kiinnitettu kuormaliina pujotettuna keskireijästä läpi) No en mitenkään halua ammattimiestä dissata, mutta kysyin kuitenkin eikö noilla painoilla olisi ketjut jo ok ja jokin kiila kelan edessä stopparina, ei kuullema tarvitse, pysyy kiinni.

Ei pysynyt. (teki mieli näyttää samaiselle kuljettajalle kuvat kun tuli hakemaan kuormaa jokusen viikon päästä)



[ attachment removed / expired ]

-make-
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8510 on: 10.03.10, 07:48 »

Täältä kun löytyy sitä tietoa enemmän kuin alalta, niin kertokaapa, miten sitoisitte oheisessa vuodelta 2008 peräisin olevassa kuvassa esitetyn mehupurkkikuorman? Ettei tarvite lähteä provoilemaan sen enempää, niin tiedoksi, ettei ole oma kuormani, taisin vain purkaa tuon. Tosin, eipä siinä itsekään varmaan paljoa parempaan suoritukseen olisi pystynyt Smiley
Tartteeko maakuljetuksessa sitoa "paketti" myös ylöspäin? Sen tiedän että lentokoneella kuljettaessa pitää sitoa joka suunnasta(mikäli tarvii sitoa) mutta riittääkö tossa vain eteen, taakse ja sivuille? Paitsi jos laittaa kuorman aivan etuseinään kiinni niin ei tartte sitoo kun taakse mikäli seinä kestää ja löytyy tarpeeks vahvaa hihnaa mikä kestää tuon koko mällin painon?? Grin Ja jos ei hihnan "vahvuus" riitä niin pitää jakaa se paino useammalle narulle, tosin sit taitaa tulla vastaan se koukkujen kestävyys... mut sit vaan eri koukuille niitä naruja Tongue En nyt muista mutta joskus koulussa oli noista jotain juttua..

Meillä oli muuten koulun kuorma-autossa sellanen tanko minkä sai kiristettyä lattian ja katon välille (jos on tollanen kova katto) joka piti kamoja paikallaan, aika kätevä vehje sekin... Esim tollanen yks mehukolli etuseinään kiinni ja tanko siihen heti perään niin ettei se pääse liikkumaan eteen/taakse ja sit vaan kiristää sen tangon siihen thmbup

Ainiin ja sit piti tietty laskea niitä kitkakertoimia yms mitkä vähentää sitä taakkaa hihnoilta ja mitäs kaikkea siinä oli... oli muuten ihan yks "koeluontoinen" tehtäväkin että piti pakata trukilla tollanen rekan peräkärry mistä sai laidat auki, sijoittaa ne paketit oikein ja myös sitoa oikein... Grin


Jos nyt yritettään jotain tuosta sun kuvan sidonnasta sanoa niin kaikki taitaa olla takaseinässä kiinni? En tiedä miten onnistuis mutta tuosta hihnan paikasta tuli mieleen että tohon mehujen perään menis ehkä 2 tyhjää lavaa pystyyn? Sit vaan kiristää ne tolla hihnalla ja "painaa" noi mehut tonne eteenpäin..? Roll Eyes
« Last Edit: 10.03.10, 08:02 by Petri Koivisto »
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8511 on: 10.03.10, 11:05 »

Siellä oli taas joku Petrin taksivihaajakerho asialla viimeyönä..  Roll Eyes

Olin tuossa viimeyönä tulossa Pasilan suunnalta Mäkelänkadulle. Siinä koskelantie/mäkelänkadun risteyksessä on kaksi kaistaa vasemmalle (tuusulanväylän suuntaan) kääntyville, ja kun toisella kaistalla oli jo uudehko farmari-mallinen Golf, valitsin sen tyhjän kaistan. En yrittänyt haastaa mitään kilpailua sillä, vaan valitsen ihan tottumuksestakin jo sen tyhjän kaistan. Jos toisen kaistan ajokki lähtee hitaasti liikkeelle, eipähän tule jäätyä sinne Petrin takapuskuriin nysväämään vaan menen ohi.

Golf-kuski otti tämän rinnalle tulon sitten jonkinlaisena haasteena. Noh, minulla on tapana lähteä melko rivakasti liikkeelle ja hyvin se Golffikin tuntui liikahtavan. Golffikuskilla oli nyt hieman raskaampi kaasujalka ja veti siitä oikealta puolelta ohi. Kohta oltiin taas rinnakkain punaisissa valoissa tuusulanväylän alkupäässä. Kiihdytin taas aika reippaasti suoraan 80km/h vauhtiin ja golffi ampasi ohi ja hetken päästä tuli rinnalle roikkumaan, kun itse pidin nopeuden vakkarilla n. 90km/h. Siinä se vieressä jurnutti, hidasti vähän ja kiihdytti taas uudelleen rinnalle. Sama jatkui kehä I:n liittymälle asti, kunnes kyllästyi ja jättäytyi jälkeen. Välkytteli vielä minulle pitkiä valoja poistuessaan.

Eipä muuten ollut ensimmäinen kerta. Kehä III:lla on käynyt samanlainen tilanne ja silloinkin olin yllättäen taksilla liikenteessä. Joku päristin yritti kovasti estää pääsyn Tikkurilan liittymään. Noissa tapauksissa on kyllä yleensä helpompaa hidastaa itse ja odottaa että toinen kyllästyy. Voi olla jollain amiksella vielä mielenterveys vaakalaudalla jos jää taksille kakkoseksi.. ja niillä ei myöskään ole mitään menetettävää, kun tulot eivät ole kiinni ajokortista.

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8512 on: 10.03.10, 11:11 »

Siellä oli taas joku Petrin taksivihaajakerho asialla viimeyönä..  Roll Eyes
Eihän toi mikään taksinvihaaja ollut vaan joku perus vasta kortin saanut amis Grin Noita nyt näkyy joka paikassa, lähinnä naurettavia Tongue
Ilkka Mannikainen
Offline Offline

Posts: 14183
Date Registered: 06.11.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8513 on: 10.03.10, 11:14 »

Golffikuskilla oli nyt hieman raskaampi kaasujalka ja veti siitä oikealta puolelta ohi.

Tätä kutsutaan "jäämiseksi".  Wink
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8514 on: 10.03.10, 12:14 »

Eihän toi mikään taksinvihaaja ollut vaan joku perus vasta kortin saanut amis Grin Noita nyt näkyy joka paikassa, lähinnä naurettavia Tongue
Kuskia en nähnyt, mutta hyvin todennäköisesti oli tosiaan isukin volkkarilla liikenteessä. Farkkumallinen golffi ostetaan luultavasti järkisyistä, eli omistaja on luultavasti perheellinen isä tai paljon tilaa tarvitseva henkilö. Ja edellämainitut osaavat yleensä käyttää liikenteessä järkeä eivätkä lähde kisailemaan.

Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8515 on: 10.03.10, 13:53 »

Tartteeko maakuljetuksessa sitoa "paketti" myös ylöspäin? Sen tiedän että lentokoneella kuljettaessa pitää sitoa joka suunnasta(mikäli tarvii sitoa) mutta riittääkö tossa vain eteen, taakse ja sivuille? Paitsi jos laittaa kuorman aivan etuseinään kiinni niin ei tartte sitoo kun taakse mikäli seinä kestää ja löytyy tarpeeks vahvaa hihnaa mikä kestää tuon koko mällin painon?? Grin Ja jos ei hihnan "vahvuus" riitä niin pitää jakaa se paino useammalle narulle, tosin sit taitaa tulla vastaan se koukkujen kestävyys... mut sit vaan eri koukuille niitä naruja Tongue En nyt muista mutta joskus koulussa oli noista jotain juttua..

ei tarvitse sitoa ylöspäin, mutta taaksepäin pitäisi saada kestämään 5 m/s^2 kiihtyvyys, eli käytännössä puolta massaa vastaava voima. Kitkaa voi käyttää hyväksi, mutta tollaset ~tonnin lavat kyllä liikkuu vielä 500 kg vedolla, kitka ei yksin riitä.

Quote
Meillä oli muuten koulun kuorma-autossa sellanen tanko minkä sai kiristettyä lattian ja katon välille (jos on tollanen kova katto) joka piti kamoja paikallaan, aika kätevä vehje sekin... Esim tollanen yks mehukolli etuseinään kiinni ja tanko siihen heti perään niin ettei se pääse liikkumaan eteen/taakse ja sit vaan kiristää sen tangon siihen

Joo, tulee vaan todellisuudessa katon kestävyys vastaan. Sama juttu kyllä seinien kanssa, ei nuo määräänsä enempää kestä pistekuormia.

Quote
Jos nyt yritettään jotain tuosta sun kuvan sidonnasta sanoa niin kaikki taitaa olla takaseinässä kiinni? En tiedä miten onnistuis mutta tuosta hihnan paikasta tuli mieleen että tohon mehujen perään menis ehkä 2 tyhjää lavaa pystyyn? Sit vaan kiristää ne tolla hihnalla ja "painaa" noi mehut tonne eteenpäin..? Roll Eyes

No turha sinne sitä remmiä on edes laittaa muuta tekemään kuin estämään niiden pystyssä olevien lavojen kaatuminen taaksepäin. Takaovia vasten sen koko roskan saisi niillä tuettua ja vaikka takaoven lukot ovat tukevat, valmistaja ei ole ilmoittanut takaoville mitään tiettyä kestävyyttä -> ei voida käyttää sidontavaatimusten täyttämiseen ahdasmielisten mielestä.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6079
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8516 on: 10.03.10, 13:59 »

ei tarvitse sitoa ylöspäin, mutta taaksepäin pitäisi saada kestämään 5 m/s^2 kiihtyvyys, eli käytännössä puolta massaa vastaava voima. Kitkaa voi käyttää hyväksi, mutta tollaset ~tonnin lavat kyllä liikkuu vielä 500 kg vedolla, kitka ei yksin riitä.

Joo, tulee vaan todellisuudessa katon kestävyys vastaan. Sama juttu kyllä seinien kanssa, ei nuo määräänsä enempää kestä pistekuormia.

No turha sinne sitä remmiä on edes laittaa muuta tekemään kuin estämään niiden pystyssä olevien lavojen kaatuminen taaksepäin. Takaovia vasten sen koko roskan saisi niillä tuettua ja vaikka takaoven lukot ovat tukevat, valmistaja ei ole ilmoittanut takaoville mitään tiettyä kestävyyttä -> ei voida käyttää sidontavaatimusten täyttämiseen ahdasmielisten mielestä.

Oliko pumppukärrilastuu vipillä?
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8517 on: 10.03.10, 14:12 »

Oliko pumppukärrilastuu vipillä?

Sellanenhan siellä kai edelleen on, sawossa ollaan niin moderneja... Eipä ollu mun kuorma tuo, nii en tiiä. Viimeksi ku kävin ni vastapainolla lastasin, menetelmä oli ilmeisen epävirallinen...

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Janne Andersson
Offline Offline

Posts: 2166
Date Registered: 16.10.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8518 on: 10.03.10, 19:11 »

Maksaako se auran pitäminen alhaalla suolatessa niin paljoa että kannattaa ennemmin odottaa pakkasta jotta päästään höyläämään?

Mitä veikkaat kumpi maksaa enemmän. Aurojen korjaus useamman kerran talvessa vai asevelihintaan ostettu suolavuori?

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8519 on: 10.03.10, 19:14 »

Kannattaa ajella stopin takaa pakettiauton eteen...

[ attachment removed / expired ]

Lentokenttäaluenopeuksillakin näyttää ilmapatjat täyttyvän...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Pages: 1 ... 424 425 [426] 427 428 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1