FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 21:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 425 426 [427] 428 429 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1475722 times)
Antza
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8520 on: 10.03.10, 19:18 »

Tänään tulikin kentällä käydessä mietittyä, että mihinkähän on Volvo napsahtanut. No siinä risteyksessä onkin kyllä älyttömät lumipenkat joka suuntaan, joten tarkkana saa olla!
Joonas Kapanen

Date Registered: 07.01.08

« Reply #8521 on: 10.03.10, 19:23 »

VOLVO = Velaksi Ostettu Liikenteen Vakava Ongelma <<-- totta

Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #8522 on: 10.03.10, 19:26 »

***kele....... Grin

Oli hyvä toki.

salgmark miuku telia.com
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #8523 on: 10.03.10, 19:32 »

Se on Volvo siksi, että kuski tietää, mihin suuntaan pitää kääntyä, kun katsoo vain rattia:

VolvO

Vasen, Oikea, you know...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #8524 on: 10.03.10, 19:34 »

Tänään tulikin kentällä käydessä mietittyä, että mihinkähän on Volvo napsahtanut. No siinä risteyksessä onkin kyllä älyttömät lumipenkat joka suuntaan, joten tarkkana saa olla!

Ihan 100% varmaksi en uskalla sanoa, oliko siinä käynyt juuri niin, mutta niin vahvasti epäilen... Olin siinä 70m päässä koko ajan, enkä kuullut, kun kolahti, enkä pelastushenkilökunnan saapumista paikallekkaan Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #8525 on: 10.03.10, 19:35 »

Se on Volvo siksi, että kuski tietää, mihin suuntaan pitää kääntyä, kun katsoo vain rattia:

VolvO

Vasen, Oikea, you know...

Odottelinkin..... Tongue

Tietenkin tämä koskee vain Suomeen myytyjä Volvoja,laatua lapeensä on auto juu. thmbup

salgmark miuku telia.com
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8526 on: 11.03.10, 12:47 »

Joo eilen joku XC V70 kuljettaja ajeli Vantaan K-Rautaan vauhdikkaasti. Vauhtia oli niin paljon, että kaveri käänsi surutta vastaantulevan liikenteen puolelta sinne parkkikselle. Siis jakajan väärältä puolelta.
Toisille ei ole kyllä aivoja annettu. Harmi ettei sieltä tullut vanhaa romua Hiacea juuri silloin.
Kimmo Huoviala

Date Registered: 27.05.05

« Reply #8527 on: 11.03.10, 13:07 »

Joo, tänään joku Veolian bussi linjalla 61 ajoi niin törkeästi päin punaista Lentoasemantien ja Tikkurilantien risteyksessä n klo 1330 LMT. Enm huomannut oliko Volvo vai ei. Tuli siinä joitakin muitakin vielä perässä. Bussi tuli kun minulle oli jo vihreä...
Petri Lehtovirta

Date Registered: 05.04.04

« Reply #8528 on: 13.03.10, 13:04 »

Formulakausi alkoi - myös maanteillä:

Aamulehti

Muistanette, että talvinopeudet ovat vielä voimassa ja vaikka päivällä onkin lämmintä, niin yöllä sulamisvedet jäätyvät.

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #8529 on: 20.03.10, 07:09 »

Siellä oli taas joku Petrin taksivihaajakerho asialla viimeyönä..  Roll Eyes

Olin tuossa viimeyönä tulossa Pasilan suunnalta Mäkelänkadulle. Siinä koskelantie/mäkelänkadun risteyksessä on kaksi kaistaa vasemmalle (tuusulanväylän suuntaan) kääntyville, ja kun toisella kaistalla oli jo uudehko farmari-mallinen Golf, valitsin sen tyhjän kaistan. En yrittänyt haastaa mitään kilpailua sillä, vaan valitsen ihan tottumuksestakin jo sen tyhjän kaistan. Jos toisen kaistan ajokki lähtee hitaasti liikkeelle, eipähän tule jäätyä sinne Petrin takapuskuriin nysväämään vaan menen ohi.

Golf-kuski otti tämän rinnalle tulon sitten jonkinlaisena haasteena. Noh, minulla on tapana lähteä melko rivakasti liikkeelle ja hyvin se Golffikin tuntui liikahtavan. Golffikuskilla oli nyt hieman raskaampi kaasujalka ja veti siitä oikealta puolelta ohi. Kohta oltiin taas rinnakkain punaisissa valoissa tuusulanväylän alkupäässä. Kiihdytin taas aika reippaasti suoraan 80km/h vauhtiin ja golffi ampasi ohi ja hetken päästä tuli rinnalle roikkumaan, kun itse pidin nopeuden vakkarilla n. 90km/h. Siinä se vieressä jurnutti, hidasti vähän ja kiihdytti taas uudelleen rinnalle. Sama jatkui kehä I:n liittymälle asti, kunnes kyllästyi ja jättäytyi jälkeen. Välkytteli vielä minulle pitkiä valoja poistuessaan.

Eipä muuten ollut ensimmäinen kerta. Kehä III:lla on käynyt samanlainen tilanne ja silloinkin olin yllättäen taksilla liikenteessä. Joku päristin yritti kovasti estää pääsyn Tikkurilan liittymään. Noissa tapauksissa on kyllä yleensä helpompaa hidastaa itse ja odottaa että toinen kyllästyy. Voi olla jollain amiksella vielä mielenterveys vaakalaudalla jos jää taksille kakkoseksi.. ja niillä ei myöskään ole mitään menetettävää, kun tulot eivät ole kiinni ajokortista.
Heh, nyt on pakko sanoa kun eilen kävi mulle toisinpäin Grin Eli siis paikka kehä3, Tikkurilan kohdalla. Taksi ajoi taksikaistaa, minä ohituskaistaa. No ohittelin tietysti omalla nopeudella muita hitaampia siinä, menin myös sen taksin ohi joka ajoi siellä taksikaistalla. No eiköhän se taksikuski polkase lusikan pohjaan ja tule sitä taksikaistaa semmosta reipasta 120kmh ohi... Alkoi se taas vähän naurattaa siinä kohtaa... Cheesy Eiku.... ***kele, mähän jäin sille!! Shocked
heileivo
Former member
« Reply #8530 on: 20.03.10, 09:09 »

Olin tuossa viimeyönä tulossa Pasilan suunnalta Mäkelänkadulle. Siinä koskelantie/mäkelänkadun risteyksessä on kaksi kaistaa vasemmalle (tuusulanväylän suuntaan) kääntyville, ja kun toisella kaistalla oli jo uudehko farmari-mallinen Golf, valitsin sen tyhjän kaistan. En yrittänyt haastaa mitään kilpailua sillä, vaan valitsen ihan tottumuksestakin jo sen tyhjän kaistan. Jos toisen kaistan ajokki lähtee hitaasti liikkeelle, eipähän tule jäätyä sinne Petrin takapuskuriin nysväämään vaan menen ohi.

Itselleni sattui osapuilleen samanlainen asetelma Joulun alla eräässä pääkaupunkiseudun pikkukaupungissa, tyhjän kaistan täsmälleen samalla logiikalla valiten. Lähdin vielä vähän rivakammin valoista ajattelematta sen kummemmin minkälaisia jälkiseuraamuksia nastojen rapinalla voi olla. Viereisellä kaistalla ollut saabisti™ provosoitui tästä siinä määrin, että kiihdytti ohi kahta raivokkaammin, vaihtoi kaistaa eteeni - ja kaukana horisontissa ajoi suojatiellä köpötelleen mummon päälle. Keskittyi varmaan enemmän peilien mulkoiluun.  Cry

Mummot ovat ilmeisen kovaa tekoa, sillä komeasta ilmalennosta huolimatta ei onneksi käynyt pahemmin; tiettävästi vain nilkka murtui.

Tapauksen jälkeen olen suhtautunut valoista lähtemiseen hieman toisella tavalla - vaikken varsinaisesti syyllinen ollutkaan, kevyemmällä kaasujalalla tilanne ei ehkä olisi eskaloitunut ja mummoparan Joulu olisi varmasti ollut mukavampi.  Undecided
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8531 on: 20.03.10, 19:53 »

Ja minä ihmettelen edelleen mitä liikkuu sellasen kuljettajan päässä, joka kääntää ensiksi ja sitten laittaa vilkun, kun ollaan jo kohdassa "osuu jos on vieressä joku". Uskomatonta seurata tollasen kuljettajan ajamista.
Tietenkin pohjat vetää ne, jotka kaistaa vaihtaa ilman vilkkua, mutta sitten kun lähdetään liittymään uudelle kaistalle, sillon se vilkku toimiikin yllättäen.

No minkäs tälle mahtaa. Joskus vaan pistää merkille tälläsiä fiksuja kuljettajia tuolta jonoista.
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #8532 on: 20.03.10, 20:00 »

Ne on bussikuskeja. Wink

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8533 on: 21.03.10, 04:36 »

Ne on bussikuskeja. Wink

Aijaa joo Foordi tekee nykyään busseja?
Okei. En tiennytkään.

Kyllä se Aaaaaarne menee kuule niin, että näitä vilkutta poukkoilevia 2 sekunnin edun tavottelijahenkilöautoja on niin paljon, että ilman niitä olisi arkipäivän aamu-ja iltaruuhka melkeempä lomaa.

MUTTA, mutta mutta!!! Ole toki sitä mieltä mitä olet. Ehdottomasti!

Mehä sielä Teidän jaloissa pyörimme, Teidän jaloissa. Häiritsemässä Teidän matkan tekoanne. Kohti seuraavia punasia valoja, joissa me taas olemme kuitenkin Teidän takalistoissanne, niissä Samoissa valoissa, joihin Teillä oli kiire, Hinnalla millä Hyvänsä.
« Last Edit: 21.03.10, 04:45 by Sami Aaltonen »
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8534 on: 21.03.10, 04:39 »

Juu... sitä mä vaan ihmettelen, notta kun tullaan kolmion takaa pitkin kiihdytyskaistaa pääväylälle, niin esim. kun tää kolmion takaa tuleva "lentoaseman harmaa Pösöö" alkaa ryhmittymän mun kylkeen, niin painan torvea, jotta olen sun katveessa... Pikainen korjausliike Pösöltä oikealle ja sitten talla pohjaan, jotta pääsee taksin eteen ja liukkaasti. Tämän jälkeen liinat pohjaan... "siitäs saat"-kun tööttäilit. En yleensä tööttäile, mutta tässä tapauksessa ei olis edes sunnuntain Hesari mahtunut väliin Tongue.

Joillain on tosiaan vaikeita henkisiä ongelmia, kun aletaan tota jarrujuttua tekemään.
Eikö Jukka ole jännää, että eka itse mokataan............ja sitten kostetaan vielä se torvensoitto törkäellä teolla, kun sattumalta pelastit kolarin?  Grin
Jotenkin hölmöläisten hommaa.

Harmi ettei poliisi nää näitä koskaan, olisi kiva pysähtyä seuraksi siihen jarrutelleen auton kanssa ja jutella asiasta vähän pidempäänkin poliisin seurassa tuon fiksun jarruttelian kanssa.
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #8535 on: 21.03.10, 07:27 »

Miksi ihmeessä torven soittaminen otetaan muutenkaan Suomessa pahimman luokan solvauksena? Vähän kun painaa tööttiä niin sitten näkyy keskisormea ja jarruttelua ja ties mitä..

Itse yritin tuossa yhtenä päivänä ajaa toisen auton kylkeen liittyessäni Tuusulanväylälle lentokentältä. Varmaankin kutakuinkin Jukan mainitseman tilanteen tyylinen. Tuusulanväylällä oli jostain syystä valot pois päältä (yöaikaan) ja peilistä näkyvien ajovalojen etäisyyden arviointi melko hankalaa. Keskityin muutenkin liikaa kahden kaistan päässä liikkuvaan kuorma-autoon, koska sinne suuntaan olin menossa. No jäi siinä sitten huomaamatta se viereistä kaistaa tuleva auto, laitoin silti vilkun päälle ja olin jo kääntämässä rattia kun tuo auto suhahti torvi pohjassa ohi. Säikähdyksellä selvittiin, ehkä juuri tuon töötin ansiosta.

Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #8536 on: 21.03.10, 08:08 »

Aijaa joo Foordi tekee nykyään busseja?
Okei. En tiennytkään.

Kyllä se Aaaaaarne menee kuule niin, että näitä vilkutta poukkoilevia 2 sekunnin edun tavottelijahenkilöautoja on niin paljon, että ilman niitä olisi arkipäivän aamu-ja iltaruuhka melkeempä lomaa.

MUTTA, mutta mutta!!! Ole toki sitä mieltä mitä olet. Ehdottomasti!

Mehä sielä Teidän jaloissa pyörimme, Teidän jaloissa. Häiritsemässä Teidän matkan tekoanne. Kohti seuraavia punasia valoja, joissa me taas olemme kuitenkin Teidän takalistoissanne, niissä Samoissa valoissa, joihin Teillä oli kiire, Hinnalla millä Hyvänsä.

Jaa en tiennyt että bussi eteesi kiilasi, vai tarkoititko ettei bussikuskit saa ajaa Fordilla?Tiesitkö että busseja sanottiin ennen tuolla selkosilla loistoksi, matkustettiin loistolla esim.Kuusamoon.Tunnen vanhan, nyt jo pitkään eläkkeellä olleen taksinkuljettajan tuolta Kuusamon puolelta, kertoi että juhannuksena väki tuli läheltä ja kaukaa Rukatunturille juhannusta juhlimaan.Kuormaautoilla ja linjaautoilla tulivat, kuormaauton lavat täynnä väkeä, mahtoi siellä silloin olla liikenneruuhka.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #8537 on: 23.03.10, 16:20 »

Turvallista matkaa...

[ attachment removed / expired ]
olli.k
Former member
« Reply #8538 on: 23.03.10, 17:39 »

Eikös tuo Antin laittama kuva jorvaksen suunnalta ole se risteys missä on vaan kolmio oikealle kääntyville tuolta farmarin tulosuunnasta? Muistelin ainakin niin että valo-ohjaus on vaan suoraan ja vasemmalle menijöille. Kuvassakin näkyy tuo erillinen kaista oikealle kääntyville.
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #8539 on: 23.03.10, 17:48 »

Eikös tuo Antin laittama kuva jorvaksen suunnalta ole se risteys missä on vaan kolmio oikealle kääntyville tuolta farmarin tulosuunnasta? Muistelin ainakin niin että valo-ohjaus on vaan suoraan ja vasemmalle menijöille. Kuvassakin näkyy tuo erillinen kaista oikealle kääntyville.

Piti ihan tarkistaa Google Streetviewistä ja niinhän tuo tosiaan näyttää olevan. Tulee tuosta sen verran harvoin ajettua, että taas muistin väärin, joten eipä tuosta siis sen enempää.

Itse asiassa tuontyyppisiä risteyksiä saisi olla enemmänkin, niin ei tarvitsisi oikealle kääntyessä turhaan jumittaa liikennevaloissa.
Pages: 1 ... 425 426 [427] 428 429 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1