FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.05.18, 10:09

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 429 430 [431] 432 433 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1507842 times)
Jaakko Rissanen

Date Registered: 01.07.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #8600 on: 30.04.10, 15:05 »

On joo, ja tosiaan aika on rahaa. 3-4 sekunttiakin on liikaa odottettavaa. On se rankkaa.
Tunnustan heti alkuun kuuluvani siihen 98% joukkoon suomalaisia mieskuskeja, joka pitää itseään keskivertoa parempana kuljettajana.

Liikenteessä ei koskaan saisi olla kiire, aina pitäisi lähteä ajoissa matkaan jne. jne. Näin ei kuitenkaan läheskään aina syystä tai toisesta tapahdu. Tällöin pitäisi muistaa se, ettei pienellä tai vähän suuremmallakaan ylinopeudella voita ajallisesti oikein yhtään mitään. Oikeassa kiiretilanteessa nämä järkevät ajatukset vain jäävät taka-alalle, ja terävämmät kiihdytykset, vasemman kaistan aktiivinen käyttö, vanhoilla vihreillä ajaminen yms. tuntuvat tuovat kohteeseen paljon nopeammin, kuin taloudellinen ja tasainen ajaminen. Etukäteen ja jälkikäteen ajatellessa hommassa ei ole mitään järkeä, mutta siinä kiireessä...
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8601 on: 30.04.10, 18:59 »

Heh joo muutama sekuntti on joillekin elämääkin tärkeämpää.
Joka päivä töissä sen näkee; lähdet pysäkiltä ja autot vaihtaa Vihdintiellä kaistaa ja seuraavissa valoissa ollaan kuitenkin peräkkäin vaikka saivat yli 15 sekunninkin kaulan siinä suoralla. Ja taas katoavat horisonttiin ja taas ollaan samoissa valoissa.  Tongue
Mutta eihän ne oikeen sitä taida ymmärtää. Että mitään et voita.
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #8602 on: 30.04.10, 19:04 »

Wapun kunniaks, kun Sami taukotuvassa juttelette, onko teillä kaikilla sama ongelma tuolla liikenteessä vai meneekö joku ulos tupakille, joku juo kahvia ja lukee iltaaviiseja?

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8603 on: 30.04.10, 19:10 »

Wapun kunniaks, kun Sami taukotuvassa juttelette, onko teillä kaikilla sama ongelma tuolla liikenteessä vai meneekö joku ulos tupakille, joku juo kahvia ja lukee iltaaviiseja?

Ööööööö mitäköhän ongelmaa mahdat tarkottaa?
Arne Wallen

« Reply #8604 on: 30.04.10, 19:15 »

Lueppa omat viimeiset 100 liikennejuttua. thmbup

Rangerit kunniaan.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8605 on: 01.05.10, 05:23 »

Lueppa omat viimeiset 100 liikennejuttua. thmbup

Vai niin. No sulla on varmaan erillainen ongelman määritys kun mulla.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #8606 on: 01.05.10, 07:52 »

Vai niin. No sulla on varmaan erillainen ongelman määritys kun mulla.

Itse asiassa mä luulen, että SULLA on erilainen ongelmanmääritys ja meillä kaikilla muilla on samanlainen. Vaiko mistä johtuu, että vuodesta toiseen me kaikki olemme yhtä mieltä asioista ja sinä intät yksinäsi vastaan. Mistä voi johtua, että niin harvoin joku on sinun kanssasi samaa mieltä jostain asiasta? Tämäkin keskustelu on käyty ties kuinka monta kertaa, mutta käydään nyt jälleen kerran...

Ps. Erilainen kirjoitetaan yhdellä l:llä.. Smiley
Topi Falkenberg

Date Registered: 12.12.08

« Reply #8607 on: 01.05.10, 12:09 »

Tänään mulle kävi Kehä 1:n tietyömaalla 40 km/h alueella juuri niin kuin Samille tuntuu käyvän alinomaan. Kaksi citymaasturia veti vasemalta reippaasti ohi. Toisen keulassa oli pässin kuva logona ja sillä toisella oli tämä perinteisempi varren jatke merkkinen.

Eniten ihmetyttä tällä kehätiellä bussikuskien malttamattomuus. Aamuliikenteessä tiellä liikennöivän bussi no: 512 A suomalaiskuskeilla ei useinkaan ole tarvetta odotella dösään kiiruhtavia matkustajia jos he sattuvat olemaan ovien kiinnivetovaiheessa hieman kauempana pysäkistä, kuitenkin selvästi kyytiin pyrkimässä. Vuoroväli on 20 minuuttia joten hieman järkeäkin voisi käyttää, ainakin sateella ja pakkasella. Mamukuskit ovat selvästi inhimillisimpiä myöhäisten odottelun suhteen. Linja on pitkä, parhaimmillaan aamuvuorot menevä päättäriltä päättärille hieman alle tunnissa. Ei luulisi muutaman sekunnin odottelun muutamalla pysäkillä välillä Maunula-Leppävaara lepoaikaa paljon lyhentävän.

topi
Mikko86
Former member
« Reply #8608 on: 01.05.10, 15:33 »

Ai busseista puhetta vaihteeksi Cheesy Tossa toissa iltana lentoasemalla en muista numeroita antoi toinen tilaa pysäkiltä lähtevälle vaikkei sillä edes vielä vilkku ollut päällä. Ennakointia vissiin. No se sitten jumitutti koko liikenteen puoleksi minuutiksi kun ei se sieltä päässytkään lähtemään ihan heti pysäkiltä. No siinä tilanteessa kuski vielä autuaasti odotti takana olijoiden torvien harmoniassa kunnes painoi lusikan pohjaan. Ja arvaatte varmaan, tämä pysäkiltä lähtevä juuri silloin lykkäsi väliin aiheuttaen "kaikkiainaonmahdollistakolaritilanteen" Mitä hittoa noiden päässä liikkuu Huh Ei vaan ymmärrä Undecided
Juha Lampi

Date Registered: 10.10.07

« Reply #8609 on: 01.05.10, 16:56 »

Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8610 on: 01.05.10, 18:14 »

Tänään mulle kävi Kehä 1:n tietyömaalla 40 km/h alueella juuri niin kuin Samille tuntuu käyvän alinomaan. Kaksi citymaasturia veti vasemalta reippaasti ohi. Toisen keulassa oli pässin kuva logona ja sillä toisella oli tämä perinteisempi varren jatke merkkinen.

Eniten ihmetyttä tällä kehätiellä bussikuskien malttamattomuus. Aamuliikenteessä tiellä liikennöivän bussi no: 512 A suomalaiskuskeilla ei useinkaan ole tarvetta odotella dösään kiiruhtavia matkustajia jos he sattuvat olemaan ovien kiinnivetovaiheessa hieman kauempana pysäkistä, kuitenkin selvästi kyytiin pyrkimässä. Vuoroväli on 20 minuuttia joten hieman järkeäkin voisi käyttää, ainakin sateella ja pakkasella. Mamukuskit ovat selvästi inhimillisimpiä myöhäisten odottelun suhteen. Linja on pitkä, parhaimmillaan aamuvuorot menevä päättäriltä päättärille hieman alle tunnissa. Ei luulisi muutaman sekunnin odottelun muutamalla pysäkillä välillä Maunula-Leppävaara lepoaikaa paljon lyhentävän.

topi

Hmmm olikos siinä Kehä 1:sen tietyömaalla sellaista poikkileikkausta, johon oli tehty pelleistä/asfaltista tilapäinen kaivannon ylitystöissy ja menikös nämä susta ohi vastaantulevaa kaistaa? 

Ja mitä tähän odotteluun tulee.
NO JOO, voihan sitä ootella tietenkin ja tuleekin ooteltua toisinaan tilanteen mukaan. Mutta kun.... odottaako se juna asemalla kaikki juoksijat?
Jos se odottaisi, olisiko se koskaan sitten perillä aikataulun mukaan, saati seuraavalle siivulle ajoissa?
AINAKIN OLETUS ON, että jos nämä ihmiset joka aamu ovat siitä tietystä vuorosta myöhässä, niin ei se varmaan taida olla sen kuljettajan vika loppupeleissä? Vai onko?
Entäpä jos se bussi on jo sen 10 minuuttia myöhässä, joka Kehä 1:sen aamu ruuhkassa on ihan mahdollista tällä hetkellä; herää vaan kysymys, että mitäs nää matkustajat on siitä mieltä jos kuljettaja odottaa kaikki juoksijat mitä vaan sieltä takaa näkyy?
Kaipa ne ajoissa olleet matkustajat haluavat ajoissa perille myöskin, tai sen mitä nyt siinä enää voi ajoissa olla?

No, ei siinä. Kyllähän ne pitäisi odotella, mutta missä menee se maalaisjärki....
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8611 on: 01.05.10, 18:23 »

Ai busseista puhetta vaihteeksi Cheesy Tossa toissa iltana lentoasemalla en muista numeroita antoi toinen tilaa pysäkiltä lähtevälle vaikkei sillä edes vielä vilkku ollut päällä. Ennakointia vissiin. No se sitten jumitutti koko liikenteen puoleksi minuutiksi kun ei se sieltä päässytkään lähtemään ihan heti pysäkiltä. No siinä tilanteessa kuski vielä autuaasti odotti takana olijoiden torvien harmoniassa kunnes painoi lusikan pohjaan. Ja arvaatte varmaan, tämä pysäkiltä lähtevä juuri silloin lykkäsi väliin aiheuttaen "kaikkiainaonmahdollistakolaritilanteen" Mitä hittoa noiden päässä liikkuu Huh Ei vaan ymmärrä Undecided

Mun on ihan turha tästä alkaa vääntämään.
Kiva että sulla oli hauskaa.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8612 on: 01.05.10, 18:46 »

Sami hei! Pidetään noi liikenteen "mulkut" sisällämme, koska ne ovat jokapäiväisiä juttuja nyky-yhteisössämme. Käydään vaikka joskus kaljalla yhressä ja puretaan noi "pappa betalar"-jutut poies omilta kovalevyiltämme... Ne on niin saatanan arkipäiväää, jotta ei niitä jaksa näillä pukamilla enää vaivata nuppiaan...

Ollaan me eres ihmisiksis & näytetään vilkkua äivittäin. Olemme joskus tavanneet ja ymmärrämme toistemme  tuskan  Wink.

Joo arkipäiväähän tuo on.
Enkä minä ongelmina niitä nää; toisinaan alkaa tuo tolkuton kiire ja sähellys naurattamaan ihan oikeasti.
Mutta ne ongelmat; Aarne niistä ongelmista; niin jos ovet hajoo, auto hajoo, jotain ongelmaa tulee johon en voi vaikuttaa. Sillon on ongelma. Yleensä aika isokin. Mutta se, jos joku haluaa sadantonnin bemarilla isotella tuola, niin siitä vaan jos se hänen päivänsä parantaa.

Joo kyllähän me tultiin hyvin juttuun kun on kentän laidalla töötätty koneitten tiimoilta.  Smiley
Ei siinä mitään, pitäs vaan aina muistaa; että tässä topikissa on niin paljon EI ammatikseen ajavia, että näitä juttuja ei oikeastaan kannattaisi täällä mainita ollenkaan. Koska eivät he voi nähdä niitä niin kuin minä ja sinä esim. näemme ne asiat.

Mikko86
Former member
« Reply #8613 on: 01.05.10, 18:50 »

Eikä pidä olla ammatikseen ajava, etteikö voisi olla hyvä ja reilu kuski!
Topi Falkenberg

« Reply #8614 on: 01.05.10, 21:14 »

Hmmm olikos siinä Kehä 1:sen tietyömaalla sellaista poikkileikkausta, johon oli tehty pelleistä/asfaltista tilapäinen kaivannon ylitystöissy ja menikös nämä susta ohi vastaantulevaa kaistaa? 

Ei, ne meni vaan kovaa.

Ja mitä tähän odotteluun tulee.
NO JOO, voihan sitä ootella tietenkin ja tuleekin ooteltua toisinaan tilanteen mukaan. Mutta kun.... odottaako se juna asemalla kaikki juoksijat?
Jos se odottaisi, olisiko se koskaan sitten perillä aikataulun mukaan, saati seuraavalle siivulle ajoissa?
AINAKIN OLETUS ON, että jos nämä ihmiset joka aamu ovat siitä tietystä vuorosta myöhässä, niin ei se varmaan taida olla sen kuljettajan vika loppupeleissä? Vai onko?
Entäpä jos se bussi on jo sen 10 minuuttia myöhässä, joka Kehä 1:sen aamu ruuhkassa on ihan mahdollista tällä hetkellä; herää vaan kysymys, että mitäs nää matkustajat on siitä mieltä jos kuljettaja odottaa kaikki juoksijat mitä vaan sieltä takaa näkyy?
Kaipa ne ajoissa olleet matkustajat haluavat ajoissa perille myöskin, tai sen mitä nyt siinä enää voi ajoissa olla?

Junat Malmilta lähtevät aamuruuhkassa 5 minuutin välein, takaa tuleva juna ei voi ohittaa hidastelijaa, ei raideliikenteessä voi olla joustava.

Ei kai se ole matkustajankaan vika, jos kuski on vähäisestä matkustajamäärästä johtuen Tarvontien pysäkillä 4 minuuttia liian aikaisin. Pitkällä linjalla aikatauluoppaan antamat pysäkkiaikataulut ovat viitteellisiä. Herää vaan kysymys ketä varten tämä joukkoliikenne on luotu, kuskeja vai maksavia asiakkaita???
Ei tällä pitkällä linjalla Malmi-Westend ole merkitystä jos Maunulan ja Leppävaaran väliltä poimiin mukaan muutaman viimetipalla pyrkivän matkustajan, perillä ollaan kuitenkin suunnilleen ajoissa riippuen ruuhkasta ei matkustajista. Kehä 1:llä ei liiku kovinkaan montaa dösää, osalla reittiä 512 on ainoa vaihtoehto.

No, ei siinä. Kyllähän ne pitäisi odotella, mutta missä menee se maalaisjärki....

Pyrin kerran 80-luvulla HKL:lle töihin mutten päässyt. Sanoivat, että pitäisi olla riitävän älykäs... muttei kuitenkaan liian viisas.

Älä välitä tästä vuodatuksesta Sami, olen kuitenkin joukkoliikenteen vankkumaton kannattaja, vaikka joskus tunnenkin myötähäpeää kuskien puolesta. Teillä kuskeilla on varmasti joskus sama fiilis.  Smiley

topi
Topi Falkenberg

« Reply #8615 on: 01.05.10, 21:25 »

Mä en yleensä edes seuraa tätä ketjua, koska sitä "paskaa" tulee edestä, sivuita ja takaa ihan tarpeeksi joka päivä. Toki joskus se olen myös minä, koska on vain  "pakko" tunkea väliin, koska asiakas muuttaa menohalujaan viime tipassa. Itte asiassa heräsin viime yönä siihen, kun pelti kolisi uuden Skodan sivuilla... ja kun mietin tarkemmin mennyttä viikkoa, niin johan oli monenlaista urpoa stadissa ryttäämään peltiä, jos ei olisi ollut valveilla. Se kiire näytti olevan kaikilla mielessä ja etuoikeutettu syy liikennerikkomuksiin . Tietenkään suomalaista miliisiä ei ollut sillä hetkellä rikkomuksia korjaamassa. Tulee vain "Meitä takseja ne vaan kyttää"-fiilis, vaikka Audit & Bemarit menevät koko ajan pakoputki punaisena kehäteillä Embarrassed.

Mä olen tainut joskus sen jo sanoa, jotta 15-vuotta puolustin isänmaata rinta rottingilla toimarina, mutta 10-vuotta taksissa kuittaisin vaan, jotta tulis "vanja" kuittaamaan perslävet poies ilmaa pilaamasta. Ei kannata puoluistaa enää itsenäistä Suomea, kun kurkkaa takapenkille  Tongue.

Vituakos se rikkaita haittaa, koska ne voi reissata taksilla duuniin, mutta jos taksisuharilta menee ajolupa, niin se tietää myös isännälle nykyään vähintään puoli vuotta ilman toimeentuloa & liksaa, on se niin väärin... Suomen lainsäädäntö & poliisi ovat ystäviä pienyrittäjille. PRKLE!!!! Ja Audi-kansa päästetään vain  maksamaan veroja Kreikkaan  Grin.

Minun mielestä taxiliikenne pitäisi vapauttaa, ja viinan myynti sallia kaikille! Loppuis pimeiltä takseilta ja mustalaisilta hommat heti alkuunsa, joutaisivat oikeisiin töihin. Hyvää vapun jälkeistä yötä thmbup

topi
Topi Falkenberg

« Reply #8616 on: 02.05.10, 08:54 »

Heh! Topi unohti listaltaan apteekit. Olen samaa mieltä taksiliikenteen, viinan myynnin ja apteekkien liiketoiminnan vapauttamisesta. Se olisi sitten yhtä juhlaa! Siinä olisi kyllä myös omat hyvät puolensa ja tarjolla uusia tuulia. Saisi monta lupaa talliin yhden sijasta ja asiakkaita riittäisi em. liikkeiden vapauttamisen jälkehen, suomalaisen luonteen tuntien  Wink.

Tuli muuten paiskittua 26 päivää töitä yhtä soittoa vappuaattoon asti. No, oli siinä yksi sunnuntai välisä pyhitetty lepopäiväksi. Huomenna alkaisi 19 päivävuoron jatkuva "legi" La-Ferte-Alaisin viikonloppuun asti. Ei paljoa kerkiä taas nollaamaan ajatuksiaan/v....tuksiaan. Eikä ole enää tarvettakaan  Grin.

Riita-asiatkin on nyt sitten sovittu entisen kuljettajan kanssa. Kyllähän sitä "ketutusta" riittikin takaraivossa lähes neljä vuotta, mutta neljästä keissistä kolme selätettiin ja neljännestäkin tuli ihan ok sopimus. Kaksi vimosta keissä ratkesi viime viikolla. Olipa aikamoinen Elämän koulu 2006-2010, eikä noista voi ylpeillä... Nyt kyllä osaa hyvätahtoinenkin hölmö kirjoitaa kirjallisen varoituksen jo heti ensimmäisestä töppäilystä. Armoa ei anneta eikä enää tunneta  Tongue.

Ajakaahan ihmisiksi ja tuu Topi mulle töihin, kuskin paikka olisi taas auki, mä voisin nyt taas vaihteeksi höllätä istumista  Wink.

No säähän sen sano. Ihminen lukee ittensä kipeeksi yliopistossa, tekee nöyrästi töitä vuosikaudet ja huomaa ettei saanutkaan vuorollaan lupaa apteekkarin toimen harjoittamiseen. On se väärin tämäkin asia Suomessa. Kyllä kaikkien pätevyyden hankkineiden pitäisi saada käyttää sairaiden ihmisten hätää hyväkseen haluamallaan tavalla, parhaassa tapauksessa voisi jopa sideharson koko tai hinta pudota 20 settiä metriltä. Ja ne lääkeiden vaihto-operaatiot ovat syöneet viime vuodatuksen mukaan apteekkien katteet niin kuralle, että jotain kompensaatioita olisi yhteiskunnalta saatava.

Maa- ja metsätalouskin pitäisi vapauttaa sekä prostituutti. Mutta sen verran liikenteestä, että sitten se vasta pimeäkäbi olisikin jos meikäläinen alkaisi sitä tsöraa. Justiinsa viime viikolla joku kysyi, että missä täällä on Paukkupolku -en osannut neuvoa, katsoin kartasta ja siinähän se oli 200 metrin päässä himasta päivittäisen koiran kusetusreitin varrella. Mutta kiitos tarjouksesta.

Kusetusjutut on hanurista, itse opin myös tämän kantapään kautta. Jos olette myymässä purkukuntoista tai rakennusvirheen sisällään pitävää kiinteistöä, niin myykää se purkukuntoisena sekä asumiskelvottomana, ja niin että kaikki virheet sekä homevauriot, vaikkei niitä olisikaan, on kirjattu selvästi kauppakirjaan.

topi
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8617 on: 02.05.10, 15:11 »

Ei kai se ole matkustajankaan vika, jos kuski on vähäisestä matkustajamäärästä johtuen Tarvontien pysäkillä 4 minuuttia liian aikaisin. Pitkällä linjalla aikatauluoppaan antamat pysäkkiaikataulut ovat viitteellisiä. Herää vaan kysymys ketä varten tämä joukkoliikenne on luotu, kuskeja vai maksavia asiakkaita???
Ei tällä pitkällä linjalla Malmi-Westend ole merkitystä jos Maunulan ja Leppävaaran väliltä poimiin mukaan muutaman viimetipalla pyrkivän matkustajan, perillä ollaan kuitenkin suunnilleen ajoissa riippuen ruuhkasta ei matkustajista. Kehä 1:llä ei liiku kovinkaan montaa dösää, osalla reittiä 512 on ainoa vaihtoehto.

topi

Tuota tähän haluan vielä sanoa sen; että ei meillä kuljettajilla ole mitään tietoja pysäkki kohtaisista ohitusajoista.
JOS linjalla on väliaika, eli esim. vaikkapa 512A linjalla sellainen olisi Leppävaarassa; eli siinä Kehä 1:sen sillalla; sitä aikaa ennen ei saa ohittaa sitä pysäkkiä.
JOS linajalla ei väliaikoja ole, niin sillon ei ole mitään sen enempää ohjetta siitä, että koska jonkun pysäkin saa ohittaa.
HSL on aika tarkkaan nämä ohitusajat laskenut; jos ajaa rajotusten mukaan ne on aika minuutilleen per päivä samat pysäkit. Tottakai sunnuntai aamuna voi tulla ne aamun ekat siivut todella nopeasti ja ne ohitusajat ei ole kovin lähellä totuutta. Vaikka ajat rajotusten mukaan.

Joten ihan siis; jos ei ole väliaikaa pysäkillä, kuljettajalle ei ole ajosarjaan merkitty; niin emme tiedä näitä arvioituja ohitusaikoja per pysäkki.
Joten jälleen; mikäli matkustaja haluaa kyytiin, on hänen myös ymmärrettävä tämä; olla ajoissa sielä pysäkillä ja näytettävä se pysäyttämis merkki selkeästi ja ajoissa. Yhteistyö on molemmin puoleista.

Herää joskus kysymys;
Miksi mun pitää olla ajoissa aina, riippumatta keleistä ja olosuhteista, jos matkustajien ei tarvitse olla?
Jos me olemme myöhässä, voi matkustaja suotta avautua minun olevan sen 28 sekunttia myöhässä, kuten eräs minulle taannoin ilmotti. Mutta annas olla, JOS minä sanon että "ajoissa pysäkille niin ei tarvitse juosta".......

Jos me tulisimme töihin kuten matkustajat (juosten ja odotatko tyylilllä); olisimmeko me ikinä ajoissa yhtään missään?
Eli kyllä tää on vähän molemmin puoleinen juttu, vaikkakin me matkustajia varten sielä toki olemme.
Mutta jossain se raja menee, jolloin ne ovet laitetaan kiinni ja matka jatkuu.
Ikäväkyllä se on näin.

Lisään vielä sen; että jos olet Vihdintiellä tai Hämeenlinnantiellä tai Tuusulantiellä; aamulla; aamu ruuhkassa; niin eiköhän sieltä aika pian seuraava auto tule, parhaimillaan näkyy peilissä 2 tai 3 samaaan päätepysäkkiin päätyvää linjaa.
Tottakai; voi tehdä asiat vaikeasti ja jäädä aina odottelemaan juoksevia matkustajia ja aiheuttaa ruuhkaa taakse kun ne 2-3 autoa eivät mahdu pysäkille mikäli joutuvat jotain pois kyydistä jättämään. Maalaisjärkeä. Sitä pitää käyttää. Tietyissä tilanteissa.

Toivottavasti tässä tuli uutta tietoa näistä ohitusajoista sun muista.  Smiley
Arne Wallen

« Reply #8618 on: 02.05.10, 15:42 »

Auttaisiko tuohon kuljettajan ohitusaikatietoon jos kuljettaja saisi aikataulun käyttöönsä, siis sellainen paperinen jossa on pysäkit merkitty ja aika jolloin auton pitäisi siellä olla, olen sellaisia nähnnyt jopa pysäkkitolpissa?

Rangerit kunniaan.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #8619 on: 02.05.10, 15:55 »

Auttaisiko tuohon kuljettajan ohitusaikatietoon jos kuljettaja saisi aikataulun käyttöönsä, siis sellainen paperinen jossa on pysäkit merkitty ja aika jolloin auton pitäisi siellä olla, olen sellaisia nähnnyt jopa pysäkkitolpissa?

Niin no joo, tämä taitaa kaatua omaan mahdottomuuteensa. Voisi käydä niin, että ajamisesta menee keskittyminen siihen, ettei 500m välein olevia pysäkkejä ohita etuajassa, joten vilkuilet sitä aikataulua 2 sekunnin välein ja hidastelet sen minkä ehdit..... Oliskos tuo sitten liikenneturvallisuutta? Tätäkö sen pitäisi olla?

Ei noissa autoista saatavissa aikatauluissakaan ole niitä ohitusaikoja. Jos on, niin joku tietty kiintopiste, kuten Reuna-Helsinki eli Kinkerinkuja (väliaika pysäkki).
Aikataulut, joita autosta saa ei ole muuta mainittu.
Ei ole myöskään aikataulukirjoissa sen enempää tarjolla muistaakseni.
Ne väliajat on ihan riittävät. Tasaa hyvin linjan aikataulun, Jokerilla niitä on 3 kaikenlisäksi. Kyllä se riittää. Usko pois. Se  tasaa uskomattoman hyvin etuajassa kulkevan linjan, ihan kokemuksesta voin kertoa.
Jokerilla; 5 minuutin vuorovälit oli silloin kun minä sielä ajoin; jos peilistä näkee takana tulevan 550:sen, niin eikö se nyt ihan järkeen käypää ole, että menet pois alta ja tämä juoksia ottaa sen minuutin päästä tulevan auton?

Kyllä se on edelleen; matkustajan vastuulla tuo ehtiminen. Jos kyytiin haluat, niin sillon pitää olla ajoissa. Se vaan on näin. Tapauskohtaisesti voi odotella ja usein odottelenkin, mutta silti ne äskeiset kysymykset voisi esittää taas kerran.
En tiedä miten tämän enää paremmin voisin sanoa.
« Last Edit: 02.05.10, 16:04 by Sami Aaltonen »
Pages: 1 ... 429 430 [431] 432 433 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1