Keskustelua liikenteestä

<< < (1725/3033) > >>

susiluoto:
Joo en tiedä, nuo näkemäni aikataulut vaan ollu tuollaisia taskukalenterin kokoisia, ajattelin että jonnekkin sinne ohjaamon kulmiin saisi teipattua, en tiedä.Tuo kännykkä tuntuu sinne korvalle mahtuvan monellakin, miksei tuollainen pieni monistelappu.Tai kolme.

Sami Aaltonen:
Quote

Joo en tiedä, nuo näkemäni aikataulut vaan ollu tuollaisia taskukalenterin kokoisia, ajattelin että jonnekkin sinne ohjaamon kulmiin saisi teipattua, en tiedä.Tuo kännykkä tuntuu sinne korvalle mahtuvan monellakin, miksei tuollainen pieni monistelappu.Tai kolme.


Taisin tähän jo vastata äsken.

kille:
Quote

Auttaisiko tuohon kuljettajan ohitusaikatietoon jos kuljettaja saisi aikataulun käyttöönsä, siis sellainen paperinen jossa on pysäkit merkitty ja aika jolloin auton pitäisi siellä olla, olen sellaisia nähnnyt jopa pysäkkitolpissa?


Millähän ihmeellä se kuljettaja siinä ajon aikana laskeskelisi että millä nopeudella mun nyt pitää ajaa jotta olen minuutilleen tuohon aikaan just tuolla pysäkillä?    Eikö niissä busseissa sitäpaitsi järjestäen ala olla tietokonenäytöt / gps muutenkin, ettei mitään paperilappuja kaivata.

Mun mielestäni kaupunkibusseista kun puhutaan, on muutenkin jotenkin epärealistista että odotetaan / luvataan niiden olevan minuutin tarkuudella tietyillä pysäkeillä säästä ja liikennetilanteesta riippumatta. Singaporessa, joka on julkisen liikenteen huippumaita, annetaan vain vuoroväli minuutteina ja ensimmäisen ja viimeisen vuoron aika, ei siis mitään pysäkkiaikatauluja. Toki vuorovälien tulee olla riittävän lyhyet, esim. 10-15min. Yksinkertaista ja toimivaa, voisi kuvitella että kuljettajan stressikin siinä pienenee puoleen.

susiluoto:
Joo en tiedä, ajattelin vain kun tuo foorumin kuski ei tiedä kertomansa mukaan noita aikoja, ajattelin vain kertoa mistä saisi selville.Minulle samantekevää koska bussit kulkevat ja missä, täällä meillä ei usein loistoja näe.

Sami Aaltonen:
Quote

Millähän ihmeellä se kuljettaja siinä ajon aikana laskeskelisi että millä nopeudella mun nyt pitää ajaa jotta olen minuutilleen tuohon aikaan just tuolla pysäkillä?    Eikö niissä busseissa sitäpaitsi järjestäen ala olla tietokonenäytöt / gps muutenkin, ettei mitään paperilappuja kaivata.

Mun mielestäni kaupunkibusseista kun puhutaan, on muutenkin jotenkin epärealistista että odotetaan / luvataan niiden olevan minuutin tarkuudella tietyillä pysäkeillä säästä ja liikennetilanteesta riippumatta. Singaporessa, joka on julkisen liikenteen huippumaita, annetaan vain vuoroväli minuutteina ja ensimmäisen ja viimeisen vuoron aika, ei siis mitään pysäkkiaikatauluja. Toki vuorovälien tulee olla riittävän lyhyet, esim. 10-15min. Yksinkertaista ja toimivaa, voisi kuvitella että kuljettajan stressikin siinä pienenee puoleen.


No oikeastaan; sen oppii ennakoimaan tuon millä nopeudella pitää ajaa. Kun tarpeeksi samoja linjoita ajaa; oppii tietämään suurinpiirtein kauanko Haagan ympyrästä kestää Leppävaaraan ja sen mukaan sitten ajaa.
GPS:iä ei ole, ainakaan meillä. Jokerissa on HELMI, josta näät kyllä lähes sekuntilleen oletko aikataulussa.

Niimpä; kun se ei ole kuljettajasta aina kiinni, ja aina tulee seuraava. Toki jos maaseudulta tulet kaupunkiin, pitää olla maalaisjärkeä tässäkin jos tunnin välein autoja kulkee. Mutta Stadin alueella, niin aina tulee seuraava. Ja aika pian.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page