Keskustelua liikenteestä

<< < (1725/3031) > >>

susiluoto:
Auttaisiko tuohon kuljettajan ohitusaikatietoon jos kuljettaja saisi aikataulun käyttöönsä, siis sellainen paperinen jossa on pysäkit merkitty ja aika jolloin auton pitäisi siellä olla, olen sellaisia nähnnyt jopa pysäkkitolpissa?

Sami Aaltonen:
Quote

Auttaisiko tuohon kuljettajan ohitusaikatietoon jos kuljettaja saisi aikataulun käyttöönsä, siis sellainen paperinen jossa on pysäkit merkitty ja aika jolloin auton pitäisi siellä olla, olen sellaisia nähnnyt jopa pysäkkitolpissa?


Niin no joo, tämä taitaa kaatua omaan mahdottomuuteensa. Voisi käydä niin, että ajamisesta menee keskittyminen siihen, ettei 500m välein olevia pysäkkejä ohita etuajassa, joten vilkuilet sitä aikataulua 2 sekunnin välein ja hidastelet sen minkä ehdit..... Oliskos tuo sitten liikenneturvallisuutta? Tätäkö sen pitäisi olla?

Ei noissa autoista saatavissa aikatauluissakaan ole niitä ohitusaikoja. Jos on, niin joku tietty kiintopiste, kuten Reuna-Helsinki eli Kinkerinkuja (väliaika pysäkki).
Aikataulut, joita autosta saa ei ole muuta mainittu.
Ei ole myöskään aikataulukirjoissa sen enempää tarjolla muistaakseni.
Ne väliajat on ihan riittävät. Tasaa hyvin linjan aikataulun, Jokerilla niitä on 3 kaikenlisäksi. Kyllä se riittää. Usko pois. Se  tasaa uskomattoman hyvin etuajassa kulkevan linjan, ihan kokemuksesta voin kertoa.
Jokerilla; 5 minuutin vuorovälit oli silloin kun minä sielä ajoin; jos peilistä näkee takana tulevan 550:sen, niin eikö se nyt ihan järkeen käypää ole, että menet pois alta ja tämä juoksia ottaa sen minuutin päästä tulevan auton?

Kyllä se on edelleen; matkustajan vastuulla tuo ehtiminen. Jos kyytiin haluat, niin sillon pitää olla ajoissa. Se vaan on näin. Tapauskohtaisesti voi odotella ja usein odottelenkin, mutta silti ne äskeiset kysymykset voisi esittää taas kerran.
En tiedä miten tämän enää paremmin voisin sanoa.

susiluoto:
Joo en tiedä, nuo näkemäni aikataulut vaan ollu tuollaisia taskukalenterin kokoisia, ajattelin että jonnekkin sinne ohjaamon kulmiin saisi teipattua, en tiedä.Tuo kännykkä tuntuu sinne korvalle mahtuvan monellakin, miksei tuollainen pieni monistelappu.Tai kolme.

Sami Aaltonen:
Quote

Joo en tiedä, nuo näkemäni aikataulut vaan ollu tuollaisia taskukalenterin kokoisia, ajattelin että jonnekkin sinne ohjaamon kulmiin saisi teipattua, en tiedä.Tuo kännykkä tuntuu sinne korvalle mahtuvan monellakin, miksei tuollainen pieni monistelappu.Tai kolme.


Taisin tähän jo vastata äsken.

kille:
Quote

Auttaisiko tuohon kuljettajan ohitusaikatietoon jos kuljettaja saisi aikataulun käyttöönsä, siis sellainen paperinen jossa on pysäkit merkitty ja aika jolloin auton pitäisi siellä olla, olen sellaisia nähnnyt jopa pysäkkitolpissa?


Millähän ihmeellä se kuljettaja siinä ajon aikana laskeskelisi että millä nopeudella mun nyt pitää ajaa jotta olen minuutilleen tuohon aikaan just tuolla pysäkillä?    Eikö niissä busseissa sitäpaitsi järjestäen ala olla tietokonenäytöt / gps muutenkin, ettei mitään paperilappuja kaivata.

Mun mielestäni kaupunkibusseista kun puhutaan, on muutenkin jotenkin epärealistista että odotetaan / luvataan niiden olevan minuutin tarkuudella tietyillä pysäkeillä säästä ja liikennetilanteesta riippumatta. Singaporessa, joka on julkisen liikenteen huippumaita, annetaan vain vuoroväli minuutteina ja ensimmäisen ja viimeisen vuoron aika, ei siis mitään pysäkkiaikatauluja. Toki vuorovälien tulee olla riittävän lyhyet, esim. 10-15min. Yksinkertaista ja toimivaa, voisi kuvitella että kuljettajan stressikin siinä pienenee puoleen.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page