Keskustelua liikenteestä

<< < (1733/3033) > >>

Mikko86:
Hah tosi hyvä ja hauska video pitkästä aikaa! Porukka ajaa letkassa ratsiaan

Windman:
Minäkin olen kiinnittänyt huomiota tuohon "poliisipelkoon". Huvittavaksi sen tekee se, että ihmiset pelkää myös tullin ja rajavartiolaitoksen autoja tuolla liikenteessä. Olen monta kertaa nähnyt letkan autoja köröttelemässä moottoritiellä alinopeutta Tullin auton perässä. Noh, onhan niissäkin vilkut katolla jne. mutta aika huvittava näky kuitenkin. Tai ehkä niillä oli jotain muita syitä pelätä tullia/rajavartiolaitosta

fishu:
Joillakin on hyvät refleksit. Kolmikaistaisella tiellä olin menossa oikealle ja edessä oli pakettiauto, joka ei huomannut nuolivalon vaihtumista vihreäksi. Odottelun jälkeen hipasin tööttiä, mutta pakun sijasta lähtikin samantien viereiseltä kaistalta auto suoraan päin punaisia köröttelemään. Ei onneksi kolissut, vaikka on vilkas risteys. 

Mikko J Virtanen:

Joillakin on hyvät refleksit. Kolmikaistaisella tiellä olin menossa oikealle ja edessä oli pakettiauto, joka ei huomannut nuolivalon vaihtumista vihreäksi. Odottelun jälkeen hipasin tööttiä, mutta pakun sijasta lähtikin samantien viereiseltä kaistalta auto suoraan päin punaisia köröttelemään. Ei onneksi kolissut, vaikka on vilkas risteys. 

Millainenkohan hullu tuosta sikiää, jos kuulee hälytysajoneuvon lähestyvän.. suunnalla ei ole niin väliä.
Kaasu pohjaan ja ojan pohjalle?

Joskus tulee myös nähtyä mielenkiintoisia suorituksia. Usein samoja katuja päivittäin kulkeva autoilija tottuu tiettyjen liikennevalojen toimintaan, ja osaa ennakoida mm. ratikoiden/jalankulkijoiden valojen perusteella itselle vihreän valon syttymisen. Esim. Mäkelänkadulla tulee itsekin vapautettua heti jarru jos suoraan ajaville ratikoille tulee vihreät.  Välillä kuitenkin näkee kun kollegat/muut autoilijat lähtee siitä kiireellä punaisia päin, kun ne tutut vihreät valot viivästyykin esim. jalankulkijoiden takia.

AnttiH:
Laitetaanpa taas yksi tyhmä kysymys, johon en toistaiseksi ole löytänyt järkevää vastausta.

Kyseessä on siis valtatien ja sivutien risteys, jossa on ensin stop-merkki sivutieltä tultaessa. Välittömästi merkin jälkeen on suojatie, joka toimii myös pyörätien jatkeena. Muutama metri suojatien jälkeen on sitten vielä erillinen pysäytysviiva, joten kysymys kuuluu; Miten tuossa pitäisi oikeaoppisesti toimia? Stop-merkkihän tarkoittaa käsitykseni mukaan pakollista pysähtymistä ennen ensimmäistä risteävää tietä, joka tässä tapauksessa siis on pyörätie. Onko ideana siis ensin pysähtyä suojatien eteen ja sen jälkeen vielä uudestaan pysäytysviivan kohdalle vai riittääkö pelkkä suojatien eteen pysähtyminen? Vai meneekö homma peräti niin, ettei ennen suojatietä tarvitse edes pysähtyä vaan pelkkä mahdollisten pyöräilijöiden väistäminen riittää?

Tällainen paikka siis kyseessä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page